Empresa Casas

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Re: Empresa Casas

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 25/10/2016 23:38

La línia N80 per fi fa parada a Badalona!! :plas Era una reivindicació històrica, doncs durant la nit, amb el cessament del servei de la R1/RG1 de Rodalies i la línia C10 de Casas, Badalona es quedava completament aïllada del Maresme. :roll:

Les noves parades se situen a la confluència de l'autopista C-31 amb l'Av. President Companys, davant l'Hotel Rafael. :ok

Aquí teniu la nova informació de la línia:

:flecha N80 Parades i horaris [Moventis]
:flecha N80 Tira informativa [Moventis] [PDF]


Salvem l'Estació de França!

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 27/10/2016 23:54

m.h.t. ha escrit:La línia N80 per fi fa parada a Badalona!! :plas Era una reivindicació històrica, doncs durant la nit, amb el cessament del servei de la R1/RG1 de Rodalies i la línia C10 de Casas, Badalona es quedava completament aïllada del Maresme. :roll:

Les noves parades se situen a la confluència de l'autopista C-31 amb l'Av. President Companys, davant l'Hotel Rafael. :ok

Aquí teniu la nova informació de la línia:

:flecha N80 Parades i horaris [Moventis]
:flecha N80 Tira informativa [Moventis] [PDF]
Suposo que si però a mi em valdria una T10 d'una zona per agafar la N80 de BCN a BDN, oi?


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 27/10/2016 23:58

Vox ha escrit:Suposo que si però a mi em valdria una T10 d'una zona per agafar la N80 de BCN a BDN, oi?
El PDF diu de manera explícita que hi ha prohibició de trànsit entre Montgat, Badalona i Barcelona. Per tant, no es pot fer servir la N80 per anar de Badalona a Barcelona perquè per això ja teniu els vostres autobusos nocturns, i no és questió de que els Badalonins colapseu l'autobús i deixeu tirats sense alternativa a qui vulgui anar al Maresme.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 28/10/2016 7:35

Granolleri ha escrit:
Vox ha escrit:Suposo que si però a mi em valdria una T10 d'una zona per agafar la N80 de BCN a BDN, oi?
El PDF diu de manera explícita que hi ha prohibició de trànsit entre Montgat, Badalona i Barcelona. Per tant, no es pot fer servir la N80 per anar de Badalona a Barcelona perquè per això ja teniu els vostres autobusos nocturns, i no és questió de que els Badalonins colapseu l'autobús i deixeu tirats sense alternativa a qui vulgui anar al Maresme.
Montgat también? Si la C10 sí deja, cómo que la N80 no puede? Si en Montgat sólo está la N9 para ir o volver de Barcelona, esta también puede servir, supongo que irá más rápida.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 28/10/2016 11:35

Renfe445 ha escrit:
Granolleri ha escrit:
Vox ha escrit:Suposo que si però a mi em valdria una T10 d'una zona per agafar la N80 de BCN a BDN, oi?
El PDF diu de manera explícita que hi ha prohibició de trànsit entre Montgat, Badalona i Barcelona. Per tant, no es pot fer servir la N80 per anar de Badalona a Barcelona perquè per això ja teniu els vostres autobusos nocturns, i no és questió de que els Badalonins colapseu l'autobús i deixeu tirats sense alternativa a qui vulgui anar al Maresme.
Montgat también? Si la C10 sí deja, cómo que la N80 no puede? Si en Montgat sólo está la N9 para ir o volver de Barcelona, esta también puede servir, supongo que irá más rápida.
Batalles de concessions. Si hi ha la N9, concessió de TUSGSAL, suposo que per concessió es prohibeix que el servei entre les poblacions l'ofereixi una altra companyia; i el servei de la N80 és de l'empresa Casas.

Això és, però, una cosa que mai he entés ni he vist en altres llocs fora d'Espanya (potser m'hi fixo poc), però per mi és un sense sentit. Com més oferta hi hagi, millor per a l'usuàri, que al final serà el que triarà quin transport agafar segons els seus criteris!


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 28/10/2016 12:43

Entenc, per tant, que si puges a la línia a Barcelona i sol·licites parada a Montgat, el conductor no obrirà portes.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 28/10/2016 14:49

Adolescent barceloní ha escrit:Entenc, per tant, que si puges a la línia a Barcelona i sol·licites parada a Montgat, el conductor no obrirà portes.
El chofer interpretará que te quieres bajar en la primera del Masnou.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 28/10/2016 14:55

oriolp13 ha escrit:Batalles de concessions. Si hi ha la N9, concessió de TUSGSAL, suposo que per concessió es prohibeix que el servei entre les poblacions l'ofereixi una altra companyia; i el servei de la N80 és de l'empresa Casas.
Pero es que entonces qué hace la C10 que sí que deja subir y bajar en Montgat, estando ya la tusa!? :x :x :x
oriolp13 ha escrit:Això és, però, una cosa que mai he entés ni he vist en altres llocs fora d'Espanya (potser m'hi fixo poc), però per mi és un sense sentit. Com més oferta hi hagi, millor per a l'usuàri, que al final serà el que triarà quin transport agafar segons els seus criteris!
Tienes toda la razón!

Al final, sin concesiones, competencia a saco!! :x xD



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Divendres 28/10/2016 18:32

Renfe445 ha escrit:Pero es que entonces qué hace la C10 que sí que deja subir y bajar en Montgat, estando ya la tusa!? :x :x :x
Desde cuando conecta Bcn y Montgat? Se le permite a Casas hacer Bcn-Montgat, porque no hay otra línea. En nitbus está la N9 pero ninguna en diurno.



ferran6420
N6
N6
Entrades: 283

Entrada Autor: ferran6420 » Divendres 28/10/2016 19:31

Competencia desleal se llama tengo entendido. Con el A4 entre Cerdanyola y Barcelona pasa lo mismo no se puede ir de Barcelona a Montcada y viceversa ya que es competencia de Font con la 620.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 28/10/2016 21:55

ferran6420 ha escrit:Competencia desleal se llama tengo entendido. Con el A4 entre Cerdanyola y Barcelona pasa lo mismo no se puede ir de Barcelona a Montcada y viceversa ya que es competencia de Font con la 620.
I d0'aquesta manera l'únic que fas és oferir menys alternatives de transport i freqüències a l'usuari. És d'això del que em queixo i el per què no ho entenc :x


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 29/10/2016 14:46

Es sencillo por el mapa concesional. Los precios que reciben las empresas se calcula por los costes y los usuarios potenciales (entre municipios en servicios interurbanos). Si autorizas a otra empresa a coger pasaje de otra concesión, desequilibras el balance económico.

Hay una ley que ahora autoriza a otra empresas coger tráfico, siempre que la empresa titular lo autorice.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 03/11/2016 16:58

Granolleri ha escrit:
Vox ha escrit:Suposo que si però a mi em valdria una T10 d'una zona per agafar la N80 de BCN a BDN, oi?
El PDF diu de manera explícita que hi ha prohibició de trànsit entre Montgat, Badalona i Barcelona. Per tant, no es pot fer servir la N80 per anar de Badalona a Barcelona perquè per això ja teniu els vostres autobusos nocturns, i no és questió de que els Badalonins colapseu l'autobús i deixeu tirats sense alternativa a qui vulgui anar al Maresme.
Encara que m'has resolt el dubte (gràcies) t'agrariria que el proper cop tractis de ser una mica més educat al respondre al fòrum.


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 05/11/2016 23:48

El mateix passa amb les N50 (Barcelona - Martorell) i N12 (Barcelona - Sant Feliu). Totes dues fan pràcticament el mateix recorregut per Barcelona, però la primera va directa per autopista fins a Sant Feliu i la segona va per Esplugues i Sant Just. Si vas a Sant Feliu i ets a la parada esperant el N12 però apareix el N50 que et deixaria allà en una fracció de temps respecte l'altra, t'has d'aguantar, perquè a Sant Feliu no et deixaran baixar. I el mateix per al recorregut invers.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 17/11/2016 15:20

La C10 permet fer BCN-Montgat, St. Adrià-Montgat i BDN-Montgat perfectament. :ok Només té prohibició de trànsit entre BCN i BDN.

Jo la utilitzo sovint per fer Badalona-Mongat i St. Adrià-Montgat, i és bastant més còmode que les línies de TUSGSAL. Cosa que molta gent no sap i només agafa B29/B30 per a aquest trajecte. Les línies B29 i B30 són últils per pujar als barris alts, a on fan volta, però per anar al Barri Antic (Centre) o a Montsolís (Mgt. Nord) és millor la C10, que va directe per la N-II.

El motiu del perquè la C10 permet passatge entre BCN/SAB/BDN i Montgat/Masnou el trobem al 1993, quan TUBSAL i Casas s'intercanvien concessions: la B29 (Sistrells-Ocata) de TUBSAL absorbeix la B41 (Montgat-Tiana) de TELCSA (Casas), deixant de servir Montgat i El Masnou. A canvi, Casas crea una nova línia Pep Ventura-Ocata-Teià i la C10 aixecà la prohibició de trànsit. Va ser un "canvi de cromos". :smile

Aquesta nova línia només durà un any. El 1994, el mateix dia que s'inagura la L2 de metro, Casas allarga la C10 de Pep Ventura a La Pau (1) i suprimeix la línia Badalona-Masnou-Teià per baixa ocupació.

Ho trobareu tot ben detallat al blog d'en Pere París. :ok


NOTA (1): La C10 va tenir com a terminal la Pl. Pep Ventura de BDN durant 2 ó 3 d'anys (de 1991 a 1994 aprox.). Al 1994, amb l'obertura de la L2 de metro, Casas recuperà de nou el terminal antic de La Pau (Rbla. Guipúscoa).


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 19/03/2017 20:48

Casas està canviant la visualització dels BKB dels seus busos. Fins ara, es mostrava orígen-destinació (o només destinació en cas de BKB d'una fila). Ara, ha adoptat el sistema de Sagalés (destinació [1ª fila] + municipis per on passa [2ª fila]). :ok

Avistat abans-d'ahir un Sunsundegui Astral fent la C10 amb el "nou BKB". ;) Però, amb un petit detall: en sentit oposat!! :cop Tal i com passava a TUSGSAL quan incorporà el BKB només destinació.

I, una altra novetat a Casas: s'han incorporat les seves línies als serveis de mapes on-line (GoogleMaps, BingMaps, etc.). És l'única filial de Moventis a Barcelona que ho ha fet.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 02/11/2017 20:58

Casas ha modificat el model de tira informativa per incloure les prohibicions de trànsit. Això és degut a la gran quantitat d'usuaris que l'agafen per a trajectes urbans per no senyalitzar-ho. Els conductors ja deuen estar-ne farts d'informar que no es poden fer a les interurbanes.

Han començat amb la C10, que ja té noves tires informatives i un nou tríptic informatiu de la línia. :plas A on s'informa perfectament al termòmetre en quines parades es pot només pujar i només baixar. :ok

De moment, les noves només s'han instal·lat a les parades de Mataró. Suposo que aquest model s'extendrà a totes les interurbanes de Moventis.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 02/11/2017 21:12

Han començat amb la C10, que ja té noves tires informatives i un nou tríptic informatiu de la línia. :plas A on s'informa perfectament al termòmetre en quines parades es pot només pujar i només baixar. :ok
A las paradas amb pal, no se com ho faran per posar una informació tan gran.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 02/11/2017 21:25

foronda 141 ha escrit:A las paradas amb pal, no se com ho faran per posar una informació tan gran.
En teoría seguramente habrá otro documento pero en forma de tira.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 02/11/2017 21:46

foronda 141 ha escrit:A las paradas amb pal, no se com ho faran per posar una informació tan gran.
La tira de les parades és la tira estàndard (només termòmetre, mapa petit i horaris). Això és el tríptic (llibret), només per a l'usuari.


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”