Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Atenció al fil on publiqueu!

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/10/2016 22:00

Els missatges centrats en propostes sobre el nucli de Barcelona s'han traslladat al fil corresponent. Així mateix, us preguem que pareu atenció a encertar el fil, per a evitar que es dispersi temàticament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dissabte 29/10/2016 16:30

Carlos González ha escrit:Ja que es parla del TRAM Bages, he pensat la nomenclatura de les línies, a veure què us sembla

R5A: Manresa RENFE-Súria
R5B: Manresa RENFE-Sallent
R55: Sant Joan de Vilatorrada-Manresa FGC
R51: Manresa FGC-Berga
R52: Berga-Guardiola de Berguedà
Diversos comentaris:

1. No crec que estigui justificat fer la línia fins a Guardiola. Recordem que el motiu que arribés l'antic carrilet a Guardiola era principalment per les mercaderies i la nova línia estaria pensada per passatgers.

2. La possible demanda Marresa - Berga no crec que justifiqués electrificar i fer un tranvia. Posant-hi uns Stadler com els de la Pobla es donaria un servei més que digne.

3. Si s'ampliés de Sallent a Berga, perquè no fer-ho de Súria a Cardona i Solsona, que també es capital de comarca?



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 29/10/2016 17:38

robertotlh ha escrit:
Carlos González ha escrit:Ja que es parla del TRAM Bages, he pensat la nomenclatura de les línies, a veure què us sembla

R5A: Manresa RENFE-Súria
R5B: Manresa RENFE-Sallent
R55: Sant Joan de Vilatorrada-Manresa FGC
R51: Manresa FGC-Berga
R52: Berga-Guardiola de Berguedà
Diversos comentaris:

1. No crec que estigui justificat fer la línia fins a Guardiola. Recordem que el motiu que arribés l'antic carrilet a Guardiola era principalment per les mercaderies i la nova línia estaria pensada per passatgers.

2. La possible demanda Marresa - Berga no crec que justifiqués electrificar i fer un tranvia. Posant-hi uns Stadler com els de la Pobla es donaria un servei més que digne.

3. Si s'ampliés de Sallent a Berga, perquè no fer-ho de Súria a Cardona i Solsona, que també es capital de comarca?
En el punt numero 1 potser tinguis rao per que ara les mercaderies serien 0.

Al punt numero 2, crec que per unificar material hauria de ser electrificat, els Stadler de via metrica no son mal material pero de segur que el model no tindria res a veure amb el tren de la pobla, pero si podria ser perfectament igual als del Cremallera de Montserrat o Nuria pero sense el sistema de Cremallera.

Al punt numero 3 si parlem de traçats antics i existents, a Cardona i Solsona serien plataformes noves al 100% sense aprofitar res, i que quedi clar no estic en contra de fer arribar un Tren a aquestes dues ciutats, simplement que parlem de reobertures i no de linies noves.

Salutacions.



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Diumenge 30/10/2016 12:13

Bon dia,

us deixo aquí un mapa (una millora de l'anterior que tenia fet) sobre com hauria de ser la xarxa ferroviària catalana, amb estacions i quantitat de vies (a excepció de les estacions, que no he posat quantes vies haurien de tenir). És majoritàriament pensat per a transport de passatgers o mixte passatgers-mercaderies. Més enllà de les vies existents he projectat algunes millores:
  • 1- Via doble a la línia del Maresme, i ampliació fins a Lloret de Mar, i per conseqüent fins a Vidreres i Sils.
    2- Traslladar l'estacio d'enllaç entre el corredor del Vallès i el del Maresme de Maçanet-Massanes a Sils.
    3- Traçat paral·lel a l'LGV entre Sils i Girona per a un servei passant per l'Aeroport de Girona, Vilablareix i Salt
    4- Creació de la circular del Baix Empordà
    5- Girona - Ripoll, per Olot
    6- Eix Transversal Ferroviari: Girona - Santa Coloma de Farners - Vic - Manresa - Lleida
    7- Ampliació de Manresa a Solsona, per Súria i Cardona
    8- Ampliació de Manresa a Berga, per Sallent, i possible ampliació a Bellver de Cerdanya, Seu d'Urgell i Andorra.
    9- Completar Línia Orbital Ferroviària, segons plans establerts, excepte la creació de múltiple estacions
    10- Creació Vilafranca del Penedès - Igualada
    11- Nova línia entre Igualada i Martorell, per Collbató i Esparreguera
    12- Nova línia entre Lleida i Manresa, per Balaguer, Guissona i Calaf
    13- Completar el nou accés a l'Aeroport del Prat i perllongació fins a Castelldefels per a futurs serveis Costa Daurada - Sitges - Aeroport.
    14- Nova línia Viladecans - Sant Boi - Cornellà, amb posterior entrada a Barcelona i túnel Diagonal - Travessera de Gràcia - Sant Antoni Maria Claret
    15- Nova estació al centre de Tarragona, prop de la Plaça Imperial Tarraco
    16- Conservar les vies actuals de Salou i Cambrils per crear un rodalies entre aqeustes poblacions i Tarragona, Reus i l'Aeroport de Reus, però no en tipologia tren-tram
    17- Nova línia Tarragona - Constantí - la Pobla de Mafumet, i una variant que passi pels polígons de Riuclar i el Morell
    18- Resituar la línia Tarragona - Reus perquè passi prop de l'Aeroport de Reus i fer estació conjunta amb TAV.
    19- Aprofitant línies existents, actualitzar Reus - Roda de Barà
    20- Variant per a llarga distància i mercaderies de Tarragona al sud resseguint l'AP7
    21- Allargar la línia de la Pobla de Segur fins a Sort, i bifurcar-la fins a Vielha (i Banhèras de Luishon) per una banda i a la Seu d'Urgell i Andorra per l'altra.
    22- Línia fins a Amposta, passant per Flix, Móra d'Ebre i Gandesa
    23- Apropar les estacions als nuclis urbans de Falset, Amposta, Móra d'Ebre - Móra la Nova, Viladecans, unir Volpelleres i Sant Cugat Renfe i Hospital General i Rubí Renfe
    24- Possible ampliació de línia des d'Amposta fins a Sant Carles de la Ràpita, Alcanar i enllaçar altra vegada fins a Vinaròs.
    25- Via quàdruple fins a totes les capitals de comarca metropolitanes (Mataró, Granollers, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú) i fins a Manresa en vies Renfe-Adif.
I posats a somniar, traspàs d'infraestructura a la Generalitat, i unificació de línies al Llobregat, sobretot a Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet i Manresa.

https://drive.google.com/open?id=1DkLil ... sp=sharing



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 30/10/2016 15:20

ortegote ha escrit:
robertotlh ha escrit:
Carlos González ha escrit:Ja que es parla del TRAM Bages, he pensat la nomenclatura de les línies, a veure què us sembla

R5A: Manresa RENFE-Súria
R5B: Manresa RENFE-Sallent
R55: Sant Joan de Vilatorrada-Manresa FGC
R51: Manresa FGC-Berga
R52: Berga-Guardiola de Berguedà
Diversos comentaris:

1. No crec que estigui justificat fer la línia fins a Guardiola. Recordem que el motiu que arribés l'antic carrilet a Guardiola era principalment per les mercaderies i la nova línia estaria pensada per passatgers.

2. La possible demanda Marresa - Berga no crec que justifiqués electrificar i fer un tranvia. Posant-hi uns Stadler com els de la Pobla es donaria un servei més que digne.

3. Si s'ampliés de Sallent a Berga, perquè no fer-ho de Súria a Cardona i Solsona, que també es capital de comarca?
En el punt numero 1 potser tinguis rao per que ara les mercaderies serien 0.

Al punt numero 2, crec que per unificar material hauria de ser electrificat, els Stadler de via metrica no son mal material pero de segur que el model no tindria res a veure amb el tren de la pobla, pero si podria ser perfectament igual als del Cremallera de Montserrat o Nuria pero sense el sistema de Cremallera.

Al punt numero 3 si parlem de traçats antics i existents, a Cardona i Solsona serien plataformes noves al 100% sense aprofitar res, i que quedi clar no estic en contra de fer arribar un Tren a aquestes dues ciutats, simplement que parlem de reobertures i no de linies noves.

Salutacions.
Es podrien comprar trens duals, així en una primera fase la línia podria explotar-se en dièsel, i si es plantegés algun dia electrificar-la, tenir ja el material adient. Tampoc crec que hi hagi cap problema en tenir una línia secundària sense electrificar.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 30/10/2016 16:45

TRAMBages és un projecte tren-tram, no tram convencional com el TRAMBaix o TRAMBesòs.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Diumenge 30/10/2016 18:58

Carlos González ha escrit:TRAMBages és un projecte tren-tram, no tram convencional com el TRAMBaix o TRAMBesòs.
El porblema que jo veig al tren-tram en aquest cas és que si has d'agafar el tram per anar a Manresa per després fer transbord per anar a Barcelona, o a Viladecavalls, la gent seguirà utilitzant el cotxe, per això crec que és molt millor simplement allargar els FGC tal com estan, que ja Déu n'hi do com de tren-tram són.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 30/10/2016 19:32

oriolp13 ha escrit: Es podrien comprar trens duals, així en una primera fase la línia podria explotar-se en dièsel, i si es plantegés algun dia electrificar-la, tenir ja el material adient. Tampoc crec que hi hagi cap problema en tenir una línia secundària sense electrificar.
FGC ja sap que es tenir una linia diesel el ramal a Igualada fins el 1998 era diesel, cosa que ja sabem tots.
Pero crec que no seria secundaria o si mes no crec que serien serveis a Barcelona, fer trens i que la gent transbordi, realment no es atractiu, FGC ho sap quan va fer que els R6 paresin a Martorell i fer transbordament a un S8 que parava a totes, a mes dels minutets d'espera a Martorell Central, van arribar les critiques i aquest tipus de servei es va suprimir.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 30/10/2016 19:35

mpn90 ha escrit: El porblema que jo veig al tren-tram en aquest cas és que si has d'agafar el tram per anar a Manresa per després fer transbord per anar a Barcelona, o a Viladecavalls, la gent seguirà utilitzant el cotxe, per això crec que és molt millor simplement allargar els FGC tal com estan, que ja Déu n'hi do com de tren-tram són.
A mi també m'agradaria, però et dic motius de perquè es millor que sigui com tren-tram, :(

1- Els municipis del Bages donen millor cobertura a Manresa que a Barcelona pel fet que està a prop i a més el tren-tram es per fer serveis de traçat com tranvia per alguns llocs i de tren en un altre, l'exemple pot ser el TRAM d'Alacant. :|

2- El traçat d'FGC és impossible fer-ho bifurcar i fer un nou traçat entre Solsona i Berga, només fixat-hi on és l'última parada de la R5.

3- Pensa a la capacitat dels trens d'FGC, si es fa un dia un traçat Solsona/Berga que també m'agradaria, es tindria que fer desdoblament al ramal de Martorell i de Manresa, i no dispossem diners per fer-ho i si no es fa tal cosa, el Carrilet serà el mini Japó del ferro català. :fuig

4- FGC són trens suburbans, no com els Rodalies que es suposen que són més "ràpids" xD


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Diumenge 30/10/2016 20:26

Carlos González ha escrit:1- Els municipis del Bages donen millor cobertura a Manresa que a Barcelona pel fet que està a prop i a més el tren-tram es per fer serveis de traçat com tranvia per alguns llocs i de tren en un altre, l'exemple pot ser el TRAM d'Alacant. :|
Però són poblacions amb concentració demogràfica baixa (Súria o Sallent no són especialment grossos, i es pot anar caminant a les estacions tranquil·lament), amb entitats poblacionals disperses a qui no posaràs una estació de tren. D'altra banda, el traçat ja està fet, així que no caldria fer-lo de nou pel centre la població. I finalment, el Tram d'Alacant, per la gent que conec d'allà se'n queixa per la lentitud, motiu pel qual el tren-tram no em fa el pes, més enllà del transbord.
Carlos González ha escrit:2- El traçat d'FGC és impossible fer-ho bifurcar i fer un nou traçat entre Solsona i Berga, només fixat-hi on és l'última parada de la R5.
El traçat entre Solsona i Berga millor el deixem per un altre dia, però si l'última parada de la R5 és Manresa-Baixador, s'elimina com s'ha fet ara amb Sabadell-Rambla, i es fa una estació a prop de la plaça Prat de la Riba. O et gastes els diners, i a partir de Baixador perfores fins fora de Manresa, i passes per Sant Joan de Vilatorrada i enllaces a Sant Martí de Torroella.
Carlos González ha escrit:3- Pensa a la capacitat dels trens d'FGC, si es fa un dia un traçat Solsona/Berga que també m'agradaria, es tindria que fer desdoblament al ramal de Martorell i de Manresa, i no dispossem diners per fer-ho i si no es fa tal cosa, el Carrilet serà el mini Japó del ferro català. :fuig
No sé què vols dir amb el mini-Japó del ferro català. I bé, si amb la R3 han viscut amb via única, no vindrà d'aquí que ho facin des de Súria i Sallent, tot i que si es fan els perllongaments fins a Berga i Solsona, respectivament, un dia o altre s'hauria de desdoblar.
Carlos González ha escrit:4- FGC són trens suburbans, no com els Rodalies que es suposen que són més "ràpids" xD
doncs per això mateix, si ja són suburbans (que dir suburbà a una cosa que arriba a Manresa ja té collons, però això és un altre tema), no veig la necessitat de fer-los encara més suburbans en zones no urbanes.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 30/10/2016 21:11

Si el TRAM d'Alacant es queixen és perquè la infraestructura no està ben feta, fixat-hi als trens trams d'Alemanya, allà funcionen bé, i això volen fer al Vallès i al Camp de Tarragona que donaria demanda a futura xarxa metropolitana, sobre des de Suria i Sallent, no fa falta fer gaire cosa, per això no seria un munt de calers com la L9

Malgrat que m'agrada la idea de fer com un traçat de tren convencional, has pensat com fer-ho per arribar en aquest punt? Ara per ara les estacions que n'hi han al Carrilet (la part subterrànea de BCN) és molt difícil fer la quadruplicació de via, excepte a l'Hospitalet-Av. Carrilet que és on hi ha més de dos vies.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 31/10/2016 18:12

mpn90 ha escrit: El traçat entre Solsona i Berga millor el deixem per un altre dia, però si l'última parada de la R5 és Manresa-Baixador, s'elimina com s'ha fet ara amb Sabadell-Rambla, i es fa una estació a prop de la plaça Prat de la Riba. O et gastes els diners, i a partir de Baixador perfores fins fora de Manresa, i passes per Sant Joan de Vilatorrada i enllaces a Sant Martí de Torroella.
En això suposo que està ben vist, però què em dius de l'estació d'autobusos de Manresa?, estaria una miqueta més lluny


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dimecres 02/11/2016 10:14

Carlos González ha escrit:
mpn90 ha escrit: El traçat entre Solsona i Berga millor el deixem per un altre dia, però si l'última parada de la R5 és Manresa-Baixador, s'elimina com s'ha fet ara amb Sabadell-Rambla, i es fa una estació a prop de la plaça Prat de la Riba. O et gastes els diners, i a partir de Baixador perfores fins fora de Manresa, i passes per Sant Joan de Vilatorrada i enllaces a Sant Martí de Torroella.
En això suposo que està ben vist, però què em dius de l'estació d'autobusos de Manresa?, estaria una miqueta més lluny
Per això mateix traslladar l'estació a Prat del a Riba.



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dijous 03/11/2016 0:00

La ubicació de l'estació de l'AVE de Perafort (Camp de Tarragona) és un problema perquè realment doni el potencial de servei que pot donar. Per resoldre-ho proposo una "Y" tarragonina que uneixi Tarragona, Reus, l'aeroport de Reus i la pròpia estació de l'AVE. Per ser eficient hauria d'enllaçar amb les actuals estacions de Renfe de Tarragona i de Reus, i tenir el menor nombre de parades possibles.
Y_Tarragona.jpg
Y_Tarragona.jpg (222 KiB) Visualitzat 7845 cops
Simplificant-ho molt, els números podrien ser aquests

Traçat de vies: 21 km
Serveis
  • Tarragona - Est.AVE Perafort: 11 km
    Tarragona - Aeroport Reus: 10 km
    Tarragona- Reus: 15 km
    Reus - Est.AVE Perafort: 16 km
    Reus - Aeroport Reus: 5 km
    Est.AVE Perafort - Aeroport Reus: 11 km
A una velocitat comercial de 60 km el trajecte més llarg (Reus - AVE) es cobriria gairebé en 15 minuts.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 04/11/2016 23:36

mapalleida.pdf
Rodalies Lleida
(23.14 KiB) S’ha baixat 334 vegades
robertotlh ha escrit:La meva proposta per les Rodalies de Lleida:

RL1: Lleida - Balaguer. Segons els nous serveis proposats per FGC
RL2: Fraga - Lleida - Cervera -Manresa: Nova línia Lleida - Fraga per Soses i Alcarràs. Millora de freqüències Lleida - Cervera, equiparable a la de la RL1. Tots els serveis amb origen a Fraga. Fins a Manresa serveis de la R12 actual. A cobrir amb material existent a curt termini, a substituir a mitja termini per tres o quatre trens GTW elèctrics nous.
RL3: Almacelles - Lleida - Montblanc: a cobrir amb serveis actuals de la R13 i R14 i ampliació a Lleida i Almacelles de alguns serveis actuals BCN-Reus. També ampliaria a Montblanc els serveis Zaragoza - Lleida.

La veieu equilibrada? Excepte la nova línia a Fraga, es podria dur a terme com qui diu demà mateix.
Aquí va el mapa del que vaig comentar en el seu dia



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 05/11/2016 8:37

Em sembla que seria lo màxim al que Lleida podria aspirar. Jo hi afegiria parada a Alpicat. Per la resta, em sembla perfecte.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dissabte 05/11/2016 13:37

I si a l'R16 fessin el servei entre l'Aldea, Camp-redó i Tortosa com a llançadora i els Regionals acabessin a Ulldecona (coordinant el servei de llançadora amb l'arribada dels Regionals)?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 05/11/2016 14:18

adriaesc ha escrit:I si a l'R16 fessin el servei entre l'Aldea, Camp-redó i Tortosa com a llançadora i els Regionals acabessin a Ulldecona (coordinant el servei de llançadora amb l'arribada dels Regionals)?
Seria interessant fer-ho sobretot per trens que són passants, com el Regional VLC-BCN, o fer-ho en alguns Regionals que, enlloc d'Acabar a Tortosa, ho fessin a Ulldecona (o Vinaròs). Pero els de Trensdignesdel'Ebre et muntarien un sidral si els obliguessis a fer transbordament a un altre tren per arribar a la seva destinació.


Salutacions,

Oriol

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 05/11/2016 17:10

Per Lleida un model Saragossa (Els regionals són cadenciats a dins del nucli + 1 tren rodalies tot el dia + 1 tren rodalies en hora punta) aniria bé.

Reserva a Lleida sempre n'hi ha una unitat (i moltes vegades 2, amb la qual cosa ja tirem)

Un extrem a Almacelles (o inclús Monzon, previ acord) i els altres a Cervera i Vinaixa
Els R12 / R13 / R14 allargar-los cap al Nord i els R 43 (Zaragoza - Monzon - Lleida) allargar-los a Vinaixa

Però també farien falta adeçentar i tancar peritralment estacions i arreglar LTV's (desconec com està de Lleida a Cervera i Vinaixa, de Lleida.a Almacelles n'hi ha 4, i més encara direcció Aragó.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 07/11/2016 22:35

albe6 ha escrit:Per Lleida un model Saragossa (Els regionals són cadenciats a dins del nucli + 1 tren rodalies tot el dia + 1 tren rodalies en hora punta) aniria bé.

Reserva a Lleida sempre n'hi ha una unitat (i moltes vegades 2, amb la qual cosa ja tirem)

Un extrem a Almacelles (o inclús Monzon, previ acord) i els altres a Cervera i Vinaixa
Els R12 / R13 / R14 allargar-los cap al Nord i els R 43 (Zaragoza - Monzon - Lleida) allargar-los a Vinaixa

Però també farien falta adeçentar i tancar peritralment estacions i arreglar LTV's (desconec com està de Lleida a Cervera i Vinaixa, de Lleida.a Almacelles n'hi ha 4, i més encara direcció Aragó.
Ja que es parla de l'àrea de Lleida, jo proposo el següent model per la creació d'una xarxa de rodalia digne que comuniqui i vertebri tota la província, amb l'estació de Lleida Pirineus com a nus central que ha de permetre els enllaços entre les línies.

La meva proposta consisteix en 3 línies:

RL1 Almacelles-Cervera (operada per Renfe)

Bàsicament es convertirien els actuals serveis parcials de l'R12 en rodalies, allargant-lo fins a Almacelles, amb un increment significatiu de freqüències, passant dels 6 serveis actuals en cada sentit fins als 16, reforçant el servei en hores punta del matí i a la tarda. En això també podria ajudar la creació de tres nous serveis Regionals de l'R12 fins a L'Hospitalet que farien de regional cadenciat, acceptant títols de l'ATM de Lleida fins a Sant Guim de Freixenet. Coordinar els serveis de la línia per enllaçar-los amb els serveis procedents de Balaguer i Les Borges Blanques.

RL2 Lleida-Balaguer (operada per FGC)
Integració del tram Lleida-Balaguer de la línia de La Pobla de Segur a la xarxa de rodalia sota denominació pròpia. No tocaria res pel que fa a horaris i freqüències, ja que de moment sembla que està funcionant i tenint una bona acceptació.

RL3 Lleida-Les Borges Blanques (operada per Renfe)
En un primer moment, posaria 10 trens diaris per sentit. En funció de la demanda, podria variar. Amb serveis especials per a les hores punta de matí i tarda.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”