La reforma (per normativa) de les unitats del Tramvia Blau

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

La reforma (per normativa) de les unitats del Tramvia Blau

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 14/05/2006 16:38

Us passo la foto que ha fet en José María, secretari d'ARCA, del número 6 aquest mateix matí a la sortida de la cotxera.

Imatge

I, ja posats, la que va fer-li en Dewi Williams fa quasi exactament 50 anys (agost del 1956) durant la seva visita a Barcelona.

Imatge
Fran-Ikarus l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 02/11/2013 22:19, en total s’ha editat 3 vegades.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 14/05/2006 16:44

Déu meu, quina restauració tant mal feta!!!! :vomit
Tant costa posar uns colors més fidels a l'original?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 14/05/2006 16:53

Calma, que la cosa no és pas tan simple. Els colors del 1956 no eren, ni de bon tros, els originals.

Uns quants temes interessants, del fòrum de Tramvia.org, on s'en parlava. En "aco" és un implicat directe en la reforma, llavors... això, llegiu, que és interessant

http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1

http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1

http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1

http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 14/05/2006 16:53

Si, no s'han anat a la Cadena de los Tigres, que tenen la maquineta de pintura dels mil colors, per trobar un color semblant, precisament xD
Igual va passar amb els 100 restaurats del metro, que eren negres i crema, i no pas colors taxi, i els 300 em sembla que tampoc eren tar granates...



Avatar de l’usuari
Cahorand
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Can Bonastre (Piera)

Entrada Autor: Cahorand » Dilluns 15/05/2006 4:26

Sincerament, m'agrada més l'actual blau que no pas el blau-fosc-quasi-negre de la foto de fa 50 anys. Li dóna més alegria; l'altre és molt lleig. 8)


Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/05/2006 10:15

Home, sí que és un color més alegre, però els criteris d'una restauració consisteixen no en alegrar la vista :D sino fer una recreació, és a dir, utilitzar no el color idèntic, sinó un de semblant, es tracta no de deixar-ho com al primer dia, perquè s'ha de diferenciar els elements afegits dels originals en una restauració, sinó d'ajudar a entendre com era un element al principi, en cas contrari es tractaria d'una reconstrucció



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dilluns 15/05/2006 14:07

No es tan sols el color que esta mal fet, sino que la refoma en si es una vestiesa, on ses vist un tramvia que casi be te 100 anys que funcioni amb mause (ratolí), o que un tramvia com aquet porti intermitens, o dos focus alogens o similiar a la part baixa? O que porti vidres enfosquits de color blau pel sol? O que porti netejaparabrises d'Autobús? O que porti un sensor per indicar si les reixes de les plataformes estan obertes o tancades? O que porti una bocina de camió? Tot això u porta el num 6, i amb el temps u portaran tots incluit el Tramvia num 129 (la jardinera), ecxempte el Tramvia num 2 que es l'unic que se salva, la unica cosa bona de aquesta reforma es que es recupera un Tramvia Blau, el num 7.

En resum una destrosa del material movil que disposa el conegut i entrenyable Tramvia Blau, una reforma feta amb el cul, i molt mal feta i amb mal gust.

Una cosa es restaurar i l'altre reformar, en aquet caus haurien d'haver restaurat, no reformar, ja que pert tota la gràcia.

Salut!

Llarga vida als 1000ls!!!!!!!!!!!!!!!!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 15/05/2006 22:52

Serie-1000-metro ha escrit:No es tan sols el color que esta mal fet, sino que la refoma en si es una vestiesa, on ses vist un tramvia que casi be te 100 anys que funcioni amb mause (ratolí), o que un tramvia com aquet porti intermitens, o dos focus alogens o similiar a la part baixa? O que porti vidres enfosquits de color blau pel sol? O que porti netejaparabrises d'Autobús?
:fuig
Tot això que comentes és molt pitjor del que em pensava.
Realment, quina destrossa >:( :aaa
És una vergonya el poc respecte que es té per la nostra història. Han convertit un tramvia històric en una espècie de Tunnig... ara és el tramvia del neng de Castefa.



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dilluns 15/05/2006 23:14

Hola, amb la col·lecció que m'estic fent, de l'historia de Barcelona, que ve amb la Vanguardia, avui sortia el "sobre ruedas" que tracta dels cotxes a la citada ciutat. En una de les imatges, surt una carrera al Tibidabo, i sortia el peu del funicular i els tramvies en estat original, com a curiositat, es veia la contnuació avui desapareguda fins a Vallvidrera. En fí, que els tranvies no tenen res a veure amb la actualitat



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 15/05/2006 23:26

:o

tenint en compte que té un ús eminentment turístic i testimonial, no li acabo de veure massa sentit a aquest tipus d'actuacions!
cal dir que encara no està tan reformat com l'aeromàgic :D
què serà el proper, Golondrines amb GPS?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 15/05/2006 23:36

I no porta seients RECARO pels viatgers, aixecallunes elèctric, blocador de marxa amb portes obertes i canvi de velocitats seqüencial?


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

dewit
N3
N3
Entrades: 25

Entrada Autor: dewit » Dimarts 16/05/2006 18:50

Ferrovi ha escrit:Hola, amb la col·lecció que m'estic fent, de l'historia de Barcelona, que ve amb la Vanguardia, avui sortia el "sobre ruedas" que tracta dels cotxes a la citada ciutat. En una de les imatges, surt una carrera al Tibidabo, i sortia el peu del funicular i els tramvies en estat original, com a curiositat, es veia la contnuació avui desapareguda fins a Vallvidrera. En fí, que els tranvies no tenen res a veure amb la actualitat
I per on es feia aquesta continuació fins a Vallvidrera?



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimarts 16/05/2006 18:53

dewit ha escrit:
Ferrovi ha escrit:Hola, amb la col·lecció que m'estic fent, de l'historia de Barcelona, que ve amb la Vanguardia, avui sortia el "sobre ruedas" que tracta dels cotxes a la citada ciutat. En una de les imatges, surt una carrera al Tibidabo, i sortia el peu del funicular i els tramvies en estat original, com a curiositat, es veia la contnuació avui desapareguda fins a Vallvidrera. En fí, que els tranvies no tenen res a veure amb la actualitat
I per on es feia aquesta continuació fins a Vallvidrera?
aqui tens un mapa!, es feia continuant pel mateix carrer on acaba al peu del funicular http://www.tramvia.org/tb/tb-historic.swf el planol es interactiu



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dimarts 16/05/2006 20:23

Mortadel·lo ha escrit:què serà el proper, Golondrines amb GPS?
Jo crec que seran golondrines amb ATO - ATP :D :D :) :)


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
Cahorand
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Can Bonastre (Piera)

Entrada Autor: Cahorand » Dimecres 17/05/2006 2:45

metring ha escrit:Home, sí que és un color més alegre, però els criteris d'una restauració consisteixen no en alegrar la vista :D sino fer una recreació, és a dir, utilitzar no el color idèntic, sinó un de semblant, es tracta no de deixar-ho com al primer dia, perquè s'ha de diferenciar els elements afegits dels originals en una restauració, sinó d'ajudar a entendre com era un element al principi, en cas contrari es tractaria d'una reconstrucció
Estic d'acord amb tu si es tracta de posar aquest tramvia restaurat en un museu, perquè el que es vol és mostrar-lo tal i com era en els seus anys de glòria. Però si del que es tracta és de posar-lo en servei, aleshores la restauració que han fet ja no em fa tanta recança, per què al cap i a la fi continua essent el tramvia blau. I com que jo em creia que el posarien a donar servei, doncs a mi ja m'estava bé que el deixessin així, amb aquest to de blau i la resta del tunatge que li han fet. 8)


Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!

Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dimecres 17/05/2006 21:30

Opino que la "restauració" es una vergonya, i u segire opinan, perque això no es una "restauració" això es una modernització, i espereu cuan estigin tots "restaurats"...... Sort que almenys el tramvia numero 2 que es el unic original de la linia, es l'unic que queda de la primera serie que va tenir aquesta linia no li faràn res.

Salut!


Llarga vida als 1000ls!!!!!!!!!!!!!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 22/05/2006 17:39

A la web Autobuses de Barcelona ja es poden veure fotos, acabades de treure del forn, del 7 amb les mateixes reformes fetes

Imatge

Imatge


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 22/05/2006 21:02

C*LL*NS!!

:cop :martell2 :nose :emprenyat :begut :aaa


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dilluns 22/05/2006 22:49

A mi m'agradaven més als anys 80, qua era petit vaja, d'un blau marí intens.

Coi :'(

Vox



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 22/05/2006 22:53

:wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc :wc

En alguns països més cultes que el nostre, les perones que han perpetrat aquest tunning anirien a la presó.
Només em faltava veure que fins i tot li han posat fars hal·lògens del carrefour a sota el frontal.
Ja posats, que completin la restauració amb tapiceria de lleopard, daus peluts penjant dels retrovisors i una franja de leds vermells al frontal tipus "Coche fantástico" :mort



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”