Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: robertotlh » Diumenge 19/03/2017 23:03

Carlos González ha escrit:Una cosa, abans de que es faci el tercer túnel fins a 2058 o fins a 3000, volia preguntar com penseu quina línia hauria de passar en cada túnel.

Exemple: Túnel Pl. Catalunya: R1/R4/R7
Exemple: Túnel Passeig de Gràcia: R2/R3/Regionals/AVANT

Ramal de les Aigües: R2/R3
Túnel Meridiana: R4/R7


Ramal de les Aigües la R2 per anar a on? I la R3 per el túnel de Gràcia on acabaria? Jo crec que sense nus de la Torrassa no té sentit intentar reconfigurar cap línia.

L'únic que sí es podria fer fins que es faci el nus de Torrassa es prolongar la R1 desde Molins fins a fusionar-la amb la R7 a Cerdanyola-Universitat. Obriria noves possibilitats sense afegir nous trens als túnels.
robertotlh
N5
N5
 
Entrades: 129
Membre des de: Dijous 15/10/2015 13:47

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: ortegote » Dilluns 20/03/2017 20:15

robertotlh ha escrit:
Carlos González ha escrit:Una cosa, abans de que es faci el tercer túnel fins a 2058 o fins a 3000, volia preguntar com penseu quina línia hauria de passar en cada túnel.

Exemple: Túnel Pl. Catalunya: R1/R4/R7
Exemple: Túnel Passeig de Gràcia: R2/R3/Regionals/AVANT

Ramal de les Aigües: R2/R3
Túnel Meridiana: R4/R7


Ramal de les Aigües la R2 per anar a on? I la R3 per el túnel de Gràcia on acabaria? Jo crec que sense nus de la Torrassa no té sentit intentar reconfigurar cap línia.

L'únic que sí es podria fer fins que es faci el nus de Torrassa es prolongar la R1 desde Molins fins a fusionar-la amb la R7 a Cerdanyola-Universitat. Obriria noves possibilitats sense afegir nous trens als túnels.


Creus que es fara el nus o salt de motllo a la Torrassa? amb Estació?
Jo tinc els meus dubtes hi han moltes mes obres per fer o inacavades a catalunya com per que el tema de la Torrassa sigui una realitat a curt plaç.
Salutacions.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 672
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 17:11
Ubicació: a prop de FGC

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Lluis » Dimecres 22/03/2017 8:57

Si la xarxa convencinal fos en ample UIC, els serveis MD/regional convencionals podrien entrar per túnel/estacions AV entre El Prat i Sagrera amb trens bitensió.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Lluis
N5
N5
 
Entrades: 133
Membre des de: Divendres 17/10/2014 18:37
Ubicació: Massy - Palaiseau RER B C TGV

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

EntradaAutor: Carlos González » Dilluns 27/03/2017 12:22

Miquel ha escrit:Aviam, el problema no és la longitud en KM de la línia, si no l'àrea de servei de la mateixa.

Si L6 i L7 queden retallades és a causa de la necessitat de posar més serveis suburbans entre Barcelona i Sant Cugat/Terrassa/Sabadell. La infraestructura és la que és i miracles no es poden fer si es vol mantenir la velocitat comercial actual.

És sensat fer que els L6 vagin a les Planes, però sols ho podrien fer quan no hi ha servei de S5/S55 ja que entrar a la Via 3 de les planes implica un cisallament, i l'obra que s'ha fet a Sarrià anava totalment encaminada a eliminar aquesta problemàtica en la bifurcació dels ramals.
A banda, implica reformar l'andana de la via 3, què no se si mai t'hi has passat per allà però el seu estat deixa molt que desitjar, i per si fos poc, caldrà fer l'accés accessible a PMR amb alguna màquina que permeti salvar els 5 o 6 graons que hi ha. I barreres tarifàries d'entrada, pel que l'andana deixaria de ser "oberta a tothom", caldrà posar mobiliari, etc.

Realment són masses pegues com per a que FGC decideixi fer-ho. Això no treu que seria una bona opció en caps de setmana, on els S1 i S2 podrien de deixar de fer la parada entre Sarrià i Les Planes, i L6 realitzar-les.

Altre opció per Les Planes seria unir via 3 pel costat Sant Cugat i poder habilitar l'estació per a fer avançaments.


Si passa això, jo estaria d'acord en què almenys, una línia metropolitana vagi de Les Planes a Pl.Catalunya (L6), i deixar les llançadores fer el seu treball
L12 Sarrià-Finestrelles
L7 Gràcia-Av Tibidabo (L'ampliaria fins a la Vall d'Hebron i aquesta si que no estaria malament que passi també per Pl. Catalunya si arriba a passar)
"We don't need no education.... We don't need no dark control..... No dark sarcasm in the classroom... " Pink Floyd
Carlos González Sánchez
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 858
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 18:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Anterior

Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant