La reforma (per normativa) de les unitats del Tramvia Blau

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 22/05/2006 22:57

Sempre podria ser pitjor...





...amb unes quantes capes de pantone 2425.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 22/05/2006 23:43

Proposo montar una segona campanya a l'estil de la boca del Liceu.

Que es preparin aquests de TMB!! 8) :D :twisted: :bleah


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 23/05/2006 0:00

L'aco, als temes del fòrum Tramvia.org que us he posat, detallava bastant certs punts, "dimes y diretes", del procès.

Penso que no és comparable al cas "boca del Liceu", perquè, sense anar més lluny, aquí, conscient o inconscientment, estem comparant, per exemple, els colors amb els que hem conegut nosaltres, que no són pas els originals.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 23/05/2006 0:54

Foto d'una web coneguda ;)

Coi,ostres :'(

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 23/05/2006 8:59

Doncs, potser si que hauriem de fer alguna cosa, per tal que restaurin com cal el patrimoni. Imagineu-vos que preserven un 1000, pintat de 5000!!!!!! :x :o >:( :aaa
metring l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 23/05/2006 9:37, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 23/05/2006 9:35

metring ha escrit:Doncs, potser si que haureim de fer alguna cosa, per tal que restaurin com cal el patrimoni. Imagineu-vos que preserven un 1000, pintat de 5000!!!!!! :x :o >:( :aaa
on s'ha de signar? millor això que no que no en conservin cap (lògicament per mi millor si es restarurés amb seients liles i enganxines del nen punki :D )


ES PELIGROSO ASOMARSE

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 23/05/2006 10:02

Fran-Ikarus ha escrit:L'aco, als temes del fòrum Tramvia.org que us he posat, detallava bastant certs punts, "dimes y diretes", del procès.

Penso que no és comparable al cas "boca del Liceu", perquè, sense anar més lluny, aquí, conscient o inconscientment, estem comparant, per exemple, els colors amb els que hem conegut nosaltres, que no són pas els originals.
No seran exactament els originals però gairebé no hi havia diferència a nivell tonalitat de blau. Evidentment sí a nivell decoració de l'ornamentació.

Però es que canviar el blau marí pel blau elèctric i sobretot la substitució de les finestres originals per un parabrises d'autocar... Això sí que no té perdó.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Cahorand
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Can Bonastre (Piera)

Entrada Autor: Cahorand » Dissabte 27/05/2006 4:33

Realment necessita fars hal·lògens? Vull dir, és obligatori posar-los o s'ho han tret de la màniga?


Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 27/05/2006 11:14

Jo crec que la "reforma" encara no l'han acabada. Encara falta que treguin la característica controla i la substitueixin per un sistema d'electrònica de potència, que posin uns alerons, una enganxina "GTI Turbo 16 valves Racing Team", que folrin els seients amb unes fundes imitació de guepard, i que substitueixin la campana per un altaveu amb una locució electrònica que digui "¡¡¡QUÍTATE NEEEEENG!!!".

:vomit :fuig :martell1 :mort



aco
N2
N2
Entrades: 16
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: aco » Divendres 02/06/2006 1:32

Acabo d’arribar de fer proves amb el N7 i he llegit els posts. Contestaré els que pugui, tot hi que n’hi ha que no val la pena, però mira... Per cert Fran-Ikarus, els teus no els contesto per que tu ja m’has llegit a Tramvia.org. Salutacions.

Aco.

Wefer dixit:
Déu meu, quina restauració tant mal feta!!!!
Tant costa posar uns colors més fidels a l'original?

aco:
1er, no és cap restauració, sinó una remodelació i rehabilitació. Almenys això deien les especificacions tècniques del concurs públic de TMB.

2on, Si vostè sap quin era el color original d’aquests tramvies, és l’única persona al món que ho sap. Quins eren aquests colors? Documentis una mica, que els del 1950 amb els que compara l’actual només son la 3a decoració documentada dels cotxes de la sèrie Vallvidrera (2a sèrie).

Metring dixit
Si, no s'han anat a la Cadena de los Tigres, que tenen la maquineta de pintura dels mil colors, per trobar un color semblant, precisament Igual va passar amb els 100 restaurats del metro, que eren negres i crema, i no pas colors taxi, i els 300 em sembla que tampoc eren tar granates...

aco:
Sense comentaris.

Cahorand dixit:
Sincerament, m'agrada més l'actual blau que no pas el blau-fosc-quasi-negre de la foto de fa 50 anys. Li dóna més alegria; l'altre és molt lleig

aco:
És una opinió respectable, (que comparteixo) però el motiu de que el to sigui més clar és per que l’original ho era, de fet encara era més clar –mireu documentació fotogràfica del 1905 al 1915-. (dic to i no color)

Metring dixit:
Home, sí que és un color més alegre, però els criteris d'una restauració consisteixen no en alegrar la vista sino fer una recreació, és a dir, utilitzar no el color idèntic, sinó un de semblant, es tracta no de deixar-ho com al primer dia, perquè s'ha de diferenciar els elements afegits dels originals en una restauració, sinó d'ajudar a entendre com era un element al principi, en cas contrari es tractaria d'una reconstrucció.

aco:
No es ni una reconstrucció ni una restauració, és una remodelació (al menys això es va contractar).

Serie-1000-metro dixit:
No es tan sols el color que esta mal fet, sino que la refoma en si es una vestiesa, on ses vist un tramvia que casi be te 100 anys que funcioni amb mause (ratolí), o que un tramvia com aquet porti intermitens, o dos focus alogens o similiar a la part baixa? O que porti vidres enfosquits de color blau pel sol? O que porti netejaparabrises d'Autobús? O que porti un sensor per indicar si les reixes de les plataformes estan obertes o tancades? O que porti una bocina de camió? Tot això u porta el num 6, i amb el temps u portaran tots incluit el Tramvia num 129 (la jardinera), ecxempte el Tramvia num 2 que es l'unic que se salva, la unica cosa bona de aquesta reforma es que es recupera un Tramvia Blau, el num 7.

En resum una destrosa del material movil que disposa el conegut i entrenyable Tramvia Blau, una reforma feta amb el cul, i molt mal feta i amb mal gust.

Una cosa es restaurar i l'altre reformar, en aquet caus haurien d'haver restaurat, no reformar, ja que pert tota la gràcia.

aco:
Es una opinió respectable (que no comparteixo). Només una reflexió:
El seu “etranyable” Tramvia Blau” no te rés a veure amb “l’entranyable” Tamvia Blau dels nostres avis, ni el dels nostres besavis ni tindrà res a veure, si Deu vol, amb el dels nostres nets.

Wefer dixit:
Tot això que comentes és molt pitjor del que em pensava. Realment, quina destrossa. És una vergonya el poc respecte que es té per la nostra història. Han convertit un tramvia històric en una espècie de Tunnig... ara és el tramvia del neng de Castefa.

aco:
Sense comentaris.

Mortadel•lo dixit:
tenint en compte que té un ús eminentment turístic i testimonial, no li acabo de veure massa sentit a aquest tipus d'actuacions!
cal dir que encara no està tan reformat com l'aeromàgic
què serà el proper, Golondrines amb GPS?

aco:
Turístic sí, testimonial no, és un servei públic que a més és rentable, la justificació de la remodelació es basava en l’obsolescència de les unitats.

Aaron gilp dixit:
I no porta seients RECARO pels viatgers, aixecallunes elèctric, blocador de marxa amb portes obertes i canvi de velocitats seqüencial?

aco:
Sense comentaris

Cahorand dixit:
Estic d'acord amb tu si es tracta de posar aquest tramvia restaurat en un museu, perquè el que es vol és mostrar-lo tal i com era en els seus anys de glòria. Però si del que es tracta és de posar-lo en servei, aleshores la restauració que han fet ja no em fa tanta recança, per què al cap i a la fi continua essent el tramvia blau. I com que jo em creia que el posarien a donar servei, doncs a mi ja m'estava bé que el deixessin així, amb aquest to de blau i la resta del tunatge que li han fet.

aco:
No sé que enteneu per tuantge, tots els elements nous s’han afegit en compliment de les normatives vigents i a penes hi havia pressupost per fer-ho, t’asseguro que no l’hi em posat res que no fes falta.

Serie-1000-metro dixit:
Opino que la "restauració" es una vergonya, i u segire opinan, perque això no es una "restauració" això es una modernització, i espereu cuan estigin tots "restaurats"...... Sort que almenys el tramvia numero 2 que es el unic original de la linia, es l'unic que queda de la primera serie que va tenir aquesta linia no li faràn res.

aco:
Efectivament, ja ho he dit, no és una restauració. I el N2 no és l’únic que queda de la primera sèrie. És l’únic que té TMB, que és diferent.

Wefer dixit:
Ja posats, que completin la restauració amb tapiceria de lleopard, daus peluts penjant dels retrovisors i una franja de leds vermells al frontal tipus "Coche fantástico"

aco:
Sense comentaris.

Wefer dixit:
En alguns països més cultes que el nostre, les perones que han perpetrat aquest tunning anirien a la presó.

aco:
Un comentari desafortunat per un administrador... No li sembla?



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 02/06/2006 12:11

aco ha escrit:Wefer dixit:
En alguns països més cultes que el nostre, les perones que han perpetrat aquest tunning anirien a la presó.

aco:
Un comentari desafortunat per un administrador... No li sembla?
Té menys dret a opinar un administrador respecte la resta d'usuaris?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 02/06/2006 12:19

Apart d'això, en el cas d'un vehicle antic, no es pot parlar de reconstruccions, això seria si quedessin pocs elements separats i es tornés a construïr, és una restauració. Home, que es parli de remodelació d'un metro 3000 o 4000, vale, però remodelar un cotxe històric...Tothom aquí pot dir la seva.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 02/06/2006 12:55

El primer que ens hauria de dir el senyor aco és qui és i en qualitat de què parla.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 02/06/2006 13:07

Esborro aquest missatge, que ha portat malentesos, ja que no s'ha sabut llegir correctament
metring l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 02/06/2006 19:50, en total s’ha editat 5 vegades.



aco
N2
N2
Entrades: 16
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: aco » Divendres 02/06/2006 19:09

Wefer dixit:
Té menys dret a opinar un administrador respecte la resta d'usuaris?

Aco:
Els administradors son a l’hora moderadors, no? Si vostè comença per dir que cal que jo estigui a la presó i que tinc sort de no ser-hi per que vivim en un país d’incultes... home, no és una benvinguda al forum gaire agradable: A la presó hi van els criminals, si vostè considera que soc un criminal, be d’acord, és la seva opinió i li tindré d'agraïr que tot i ser un criminal em permeti escriure al seu forum. Si vol em canvio el nick i tot: "El criminal de la remodelació" estaria be...

Metring dixit:
Apart d'això, en el cas d'un vehicle antic, no es pot parlar de reconstruccions, això seria si quedessin pocs elements separats i es tornés a construïr, és una restauració. Home, que es parli de remodelació d'un metro 3000 o 4000, vale, però remodelar un cotxe històric...Tothom aquí pot dir la seva.

Aco:
Tothom pot dir la seva, però el fet és que TMB va posar a concurs la REMODELACIO dels Blaus i val a dir que el noranta per cent de les especificacions feien referència a l’actualització i incorporació d’equips de cara a complir amb les normatives actuals aplicables. També parlava del sanejament i reforç de l’estructura, però tot clarament enfocat en vers la seguretat, més que no des del punt de vista de la restauració.

La definició que fa vostè de la reconstrucció versus restauració em sembla prou correcte. De fet amb el 6 s’han restaurat moltes coses que no es veuen a cop d’ull. En el cas del 7 ha estat més aviat una reconstrucció ja que el truck s’ha muntat amb peces soltes, i la meitat de la caixa s’ha fet de nou per que no en quedava res. Quan algú m’expliqui com penjar fotografies us en faré arribar. A tramvia.org n’hi he penjat unes quantes.
Cal dir també que contractualment es tenien que remodelar dos unitats en servei, però la gent de cotxeres va proposar de refer el 7, i així es va fer.

Josep_serre dixit:
El primer que ens hauria de dir el senyor aco és qui és i en qualitat de què parla.

Aco:
He estat el responsable de la part mecànico-estructural de la remodelació, i vosté ?

Metring dixit.
A més, sr. aco, resulta que aquest administrador que té aquestes opinions indignes, segons vostè, és qui va redactar la carta que es va publicar a molts mitjans, gràcies a la qual es van salvar els accessos històrics de Liceu, cosa que no es pot dir que fos la voluntat de la resta. A més, sobre els missatges dels que diu "sense comentaris", per què en lloc de dir això, no passa de citar-los simplement?

Aco.
D'en Wefer m'han referit moltes més accions lloables, a part de la que em comenta. Així que faci el favor de dir-me on he escrit que en Wefer té opinions indignes i seguiré contestant els seus posts... mentre no ho trobi, oblidi’m.
Per qualsevol aclariment tècnic que us pugui fer i fins i tot per discrepar de les opinions exposades, ací em teniu, però si us plau, no s’inventin paraules que no he escrit enlloc.

Salut.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 02/06/2006 19:16

aco ha escrit:Wefer dixit:
Té menys dret a opinar un administrador respecte la resta d'usuaris?
Citi correctament, si us plau.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 02/06/2006 19:29

Vostè ha dit que era un comentari desafortunat per un administrador. Jo simplement he fet una espressió diferent, i en cap moment he dit que vostè hagués dit textualment aquesta expressió, aquesta és la diferència. No entenc per què s'ho pren tot tant malament, ja que és vostè qui ha comentat totes les opinions referides al tema. Nosaltres no ofenem a ningú, sempre hem estat respectuosos amb tothom, simplement no entenc que qualifiqui opinions dels membres del fòrum sense dir-nos com té tan coneixement del tema. Les nostres opinions són tant vàlides com la seva, i perquè en algún moment haguem dit alguna cosa amb un toc d'humor, la nostra intenció mai és ofensiva. Això és tot, disculpi si en algún moment s'ha molestat i ha cregut que li he posat paraules que en cap moment ha dit, no era ni de bon tros la meva intenció



aco
N2
N2
Entrades: 16
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: aco » Divendres 02/06/2006 20:05

No se si calien disculpes, l'únic que demano és que siguem precisos amb el que diem si citem algú, que ja ens equivoquem prou sense voler. (jo ara que m'hi fixo, he atribuit un post al Wefer quan no era seu...)

La questió de la remodelació del Tramvia Blau, com qualsevol altre actuació sobre el patrimoni històric ferroviari (i en general) és prou seriosa com per (sense perdre el sentit de l'humor) no fer-la anar a la ba-la-la. I especialment, en el meu cas, que he tingut la sort de dedicar-m'hi professionalment, és un tema sensible.

Opinions estètiques a part, l'imatge actual dels Tramvies Blaus 6 i 7 és, de totes les remodelacions que ha tingut, la que més s'asembla al que va sortir de Can Girona el 1904. Crec que puc demostrar-ho.

Per cert, no hem comprat els halogens al Carrefur, els vam trobar d'oferta al Lidl!!. (ei!, és conya) Un pot entendre i compartir la conyeta del tunning, però altre cosa és posar cullerada i parlar del tramvia original sense saber ni com era... o no?


Salut, bon cap de setmana i Segona Pasqua.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 02/06/2006 20:18

Home, jo quan considero que m'equivocat a l'hora d'escriure un missatge i he donat a entendre una cosa que en absolut volia, m'agrada disculpar-me, no m'importa fer-ho. Així que espero que hi hagi bon rotllo a partir d'ara ;)



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 02/06/2006 22:36

Ostres, nens, quina heu liat! No s'us pot deixar sols ni un minut :D

aco, benvingut al fòrum. Ha estat una agradable sorpresa que hi entris. Tal i com havien anat les coses al de Tramvia.org, no sabia si et quedarien moltes ganes, però la veritat és que serà tota una oportunitat. Per desgràcia, la majoria de temes que tractem aquí ho hem de fet amb moltes hipòtesis, suposicions i "castells en l'aire", perquè ho fem des del punt de vista que ens permeten les observacions directes sobre vehicles, infrastructures... i el que surt a la premsa. I, clar, de restauracions, reconstruccions i reformes de vehicles, estacions i simil·lars, només surten coses positives, i quan surten! Així va anar d'un pél que passés desapercebuda la desgràcia de la boca de Liceu. L'observació, en aquest cas, va ser prou per assolir un més que satisfactori objectiu.

Va, em deixo de rotllo ;) Volia dir que aquí portem molts temes de manera distesa, transgresora i fins i tot freaky per aquest motiu: de moltes de les coses s'informa "tarde, mal y nunca". En el cas del Tramvia Blau, veig que almenys tindrem la sort de poder debatre-ho (i fer-ne moltes preguntes, ja veuras quan arribi el Loyster) amb algú implicat directament.

Ja sé que el tema a Tramvia.org va portar cua, per això et demanaria una mica de confiança en què aquí és un àmbit nou, amb foraires diferents (tot i que tinguin/tinguem tendència a tirar-nos al coll ;) de fet, si trobéssim els que van desmuntar la boca de Liceu, no responc dels nostres actes, tot i saber que eren uns simples -que no ximples- executors)

Va, que se'n podrà parlar sense que això esdevingui una guerra. Tot el que he llegit han estat malentesos o derivacions d'aquest estil "distant respecte els responsables i les dades reals" que per desgràcia hem de mantenir en la majoria dels temes.

Per cert, per "citar bé", pots utilitzar el botó "Quote".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”