Canfranc

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Re: Canfranc

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 09/08/2016 19:09

I, a més, us deixo un bonus track: :D Un rail view Auloron-Bedós per a que pugueu gaudir del trajecte: 8-)



Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 09/08/2016 19:54

Els vídeos anteriors han deixat de funcionar :|

Aquí un vídeo força més llarg (amb algunes parts més que prescindibles).
Mireu la part del trajecte. I mireu la quantitat de passos a nivell que s'han fet, fins i tot tallant rotondes... sense que ningú s'escandalitzi!! Algú s'imagina això al sud dels Pirineus? Jo no, evidentment.




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 31/01/2017 11:02

http://www.vialibre.org/noticias.asp?not=21268&cs=infr

El grupo para la reapertura del ferrocarril Pau-Canfranc solicitará ayuda financiera a la Unión Europea

Integrado por los Estados español y francés y las regiones de Aragón y Aquitania.

El grupo de trabajo cuatripartito para la reapertura de la línea ferroviaria internacional Pau–Canfranc, reunido ayer en Burdeos solicitará apoyo financiero de la Unión Europea para el proyecto Superando las conexiones perdidas entre Francia y España: estudios para la rehabilitación de la sección ferroviaria transfronteriza Pau-Zaragoza.",

(31/01/2017)

El proyecto que se presentará al capítulo de transportes, en el marco del Mecanismo Conectar Europa, CEF por sus siglas en inglés, se recoge en la declaración suscrita por los cuatro miembros del grupo, los Estados español y francés y las regiones de Aragón y Aquitania.
Imagen de la década de los 40 del pasado siglo de la estación de Canfranc

En la reunión se ha tratado también el programa de estudios para el periodo 2017-2020, tanto del lado español como del francés, que permitirán definir los trabajos de acondicionamiento de la línea que hagan viable el restablecimiento de las circulaciones internacionales de mercancías y pasajeros entre Pau y Zaragoza.

El programa recoge las evaluaciones medioambientales y socio-económicas tanto precisas por la normativa aplicable como las que permitan una buena realización del proyecto, así como la preparación del dosier para la realización de la encuesta de utilidad pública de la reanudación de la circulación entre Bedous y Canfranc, sección actualmente cerrada a la circulación.

Además, el programa incluye los estudios y proyectos constructivos de la conexión de la Línea con las plataformas logísticas aragonesas PLAZA y PLHUS lo que permitiría ampliar su servicio de transporte de mercancías, fomentando la intermodalidad.



mohn902
N4
N4
Entrades: 66

Entrada Autor: mohn902 » Dissabte 01/07/2017 18:20

D'aquí poc, entre setmana, anava a fer una escapada cap al Pirineu Aragonès. Surto en AVE fins a Saragossa on enllaço amb el Canfranero del matí per arribar a una de les visites guiades que fan i per visitar també l'estació i Jaca. De fet és la primera d'unes quantes escapades que tinc planejades. I després anar tornant xino xano cap a Barcelona en regionals/bus

He trobat que es pot anar per la part que no es va restaurar, fer alguna ruta a peu...però volia preguntar si hi sol anar gent allà normalment o és solitari. I també recomanació d'algú que ja hi hagi estat, si heu fet el trajecte íntegrament en tren, etc?

Merci! ;)



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Diumenge 02/07/2017 10:25

La UE a concedit el 100% del finançament que els han demanat. Tot, fins l'últim cèntim, que crec que era el 50% dels fons necessaris pels estudis però no em feu gaire cas que no n'estic segur.

Aquí, el que em toca la moral és que d'estudis n'hi ha per a regalar i per vendre. N'hi ha a cabassos. Fets. Acabats. Ben preparadets, dins d'un arxivador, llestos per que algú els agafi i se'ls llegeixi. :emprenyat



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 02/07/2017 21:47

awe ha escrit:La UE a concedit el 100% del finançament que els han demanat. Tot, fins l'últim cèntim, que crec que era el 50% dels fons necessaris pels estudis però no em feu gaire cas que no n'estic segur.
Així és. La UE cofinançarà amb 7,5 M € del total de 15.010.000 € necessaris pels estudis de reobertura del tram Canfranc-Bedós. ))) La subvenció entra dins del programa "Connectar Europa" (CEF), que otorga finançament als projectes considerats més prioritaris.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 03/07/2017 22:29

m.h.t. ha escrit:
awe ha escrit:La UE a concedit el 100% del finançament que els han demanat. Tot, fins l'últim cèntim, que crec que era el 50% dels fons necessaris pels estudis però no em feu gaire cas que no n'estic segur.
Així és. La UE cofinançarà amb 7,5 M € del total de 15.010.000 € necessaris pels estudis de reobertura del tram Canfranc-Bedós. ))) La subvenció entra dins del programa "Connectar Europa" (CEF), que otorga finançament als projectes considerats més prioritaris.
15M€ nomes n estudis??? No es una mica bestia? A part estudis ja se n han fet a cabassos. Aquí algú s ho endurà calentet i tot seguirà igual



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 12/07/2017 20:34

El proper diumenge 16 de juliol, a les 11h se tornarà a celebrar la manifestació anual per la reobertura del Canfranc a Canfranc Estació (Os Aranyons), organitzada per CREFCO i CRELOC.

Qui estigui interessat i pugui assistir-hi, ja ho sap!! :smile

Imatge
Reivindicación en Canfranc el día 16 de julio (CREFCO)

Imatge
Rassemblement militant aux Forges d’Abel (CRELOC)


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 15/07/2017 18:43

A poques hores de la concentració a Canfranc, s'han reunit Adif, SNCF Réseau, Governs d'Aragó i d'Aquitània, i Ministerio de Fomento per tractar la reobertura de la línia. Ara la cosa ja va de debò!! :smile

Aragón, Fomento y Aquitania marcan as accions a desembolicar pa la converchencia d’a linia Zaragoza-Canfranc-Pau

Primera reunión tecnica en o Ministerio pa analisar as accions y o calandario d'actuacions previstas pa os proximos meses.


O director Cheneral de Mobilidat d’o Gubierno d’Aragón, José Gascón s’ha reuniu hue en Madrit con responsables d’Aquitania, ADIF, SNCF y Ministerio de Fomento con motivo d’a primera reunión tecnica pa la reobridura d’a linia Zaragoza-Canfranc-Pau, que fa tant solament uns días recibió o refirmo de Bruselas, en dar luz verda a Unión Europea a la aduya de 7.505.000,00 euros pa os estudios pa la rehabilitación d’a citada linia.

José Gascón ha explicau que “ye a primera vegada que se plega tant luen y somos conscient que somos en l’antesala d’o que será a reobridura d’ista linia”. Gascón ha recordau que ye a primera vegada que se produz una reunión tecnica d’istas caracteristicas con a participación de todas as partes implicadas y ha abanzau que en a mesma s’han analisau as accions a desembolicar, asinas como o calandario d’actuacions previstas en os proximos meses.

FONT: Ueito TV (text en aragonés)


Salvem l'Estació de França!

mohn902
N4
N4
Entrades: 66

Entrada Autor: mohn902 » Dijous 02/11/2017 23:52

Recentment, vaig estar a Canfranc. Estant renovant alguns petits trams de vies amb travesses noves. ;)
Vaig agafar el Canfranero de Osca a Jaca i l'endemà de Jaca a Canfranc. De Osca a Ayerbe la via està que fa pena amb alguna que altra LTV a 20 km/h i carril sense soldar, però d'Ayerbe a Sabiñanigo el tren va a una velocitat mitjana d'uns 50-60 km/h i fins a Jaca les senyals posen 90, el que no em vaig fixar si realment assoleix aquesta velocitat, ja que la via es nota que o bé ha estat renovada o té més manteniment. I fins a Canfranc em va "sorprendre" que hi hagués carril soldat i que anés a velocitat també entre 50-60 km/h.

A Jaca, uns 20 passatgers esperàvem el tren de les 9.52h, entre els quals una colla d'uns 10 que sí o sí havien de fer el trajecte en tren :ok
I pel que fa a l'estació internacional de Canfranc, vaig poder visitar el vestíbul central. De fet, durant la restauració no van conservar res més... :'( ni el restaurant, ni sostres treballats, tot diàfan per a servir d'hotel uns 70 anys si no recordo malament l'explicació del guia. I des de l'exterior només van restaurar la teulada, la resta està igual que el seu entorn.

I voltant per la zona vaig veure que tant a les naus tancades com a la nau on tanquen el "tamagotchi" a les nits, hi ha cotxes convencionals que pel que es pot intuir des de fora, es conservarien en bastant bon estat. Sabeu si es conservaran per exposar al futur museu del ferrocarril que volen fer a la zona del dipòsit de locomotores i la placa giratòria?

Molt bona experiència. Ho recomano abans que comencin la seva remodelació.



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 06/11/2017 8:57

mohn902 ha escrit:[...]
I voltant per la zona vaig veure que tant a les naus tancades com a la nau on tanquen el "tamagotchi" a les nits, hi ha cotxes convencionals que pel que es pot intuir des de fora, es conservarien en bastant bon estat. Sabeu si es conservaran per exposar al futur museu del ferrocarril que volen fer a la zona del dipòsit de locomotores i la placa giratòria?

Molt bona experiència. Ho recomano abans que comencin la seva remodelació.
El material ferroviari tancat a les naus és responsabilitat d'AZAFT.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dijous 09/11/2017 21:32

mohn902 ha escrit:I pel que fa a l'estació internacional de Canfranc, vaig poder visitar el vestíbul central. De fet, durant la restauració no van conservar res més... :'( ni el restaurant, ni sostres treballats, tot diàfan per a servir d'hotel uns 70 anys si no recordo malament l'explicació del guia. I des de l'exterior només van restaurar la teulada, la resta està igual que el seu entorn.
Hola Mohn,

Jo també vaig fer la visita, aproximadament fa dos anys. Vaig demanar si podia mirar darrere les portes que passen del vestíbul a la resta de l'edifici. M'ho varen negar i em varen dir això, que no hi ha res de res, que tot és una nau absolutament buida, tant d'una banda com de l'altra. Davant la meva cara d'horror (recordem que hi havia estances que realment eren esplèndides) em va dir que, fos com fos, tot allò era insalvable. Les filtracions i la humitat havien podrit i deteriorat els guixos. Vaig demanar si abans de trencar-ho tot havien fet motlles dels guixos treballats però no estic segur del que em va respondre: crec que sí. A més els planxés dels pisos eren de fusta i estaven "mira'm però no em toquis". Es veu que hi havia trossos que no haurien aguantat el pes d'una galleda d'aigua.

És així de trist però és la realitat: quan es va iniciar la restauració la majoria de l'interior de l'edifici ja s'havia degradat tant que no era salvable.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 27/11/2017 19:30

Comença l'esbrossament entre Bedós i Canfranc!! :plas :plas S'inverteixen 670.000€ en netejar tot el tram. Suposo que fins a l'entrada al túnel de Somport, més concretament:

Voie Bedous - Canfranc : le débroussaillage d'ici la fin de l'anné

http://www.larepubliquedespyrenees.fr/2 ... 224757.php

Aquitania limpia la vía de Bedous a Canfranc para empezar los estudios del tren

http://www.heraldo.es/noticias/aragon/2 ... 5-300.html


Salvem l'Estació de França!

mohn902
N4
N4
Entrades: 66

Entrada Autor: mohn902 » Dilluns 27/11/2017 22:40

genissimon ha escrit:
mohn902 ha escrit:[...]
I voltant per la zona vaig veure que tant a les naus tancades com a la nau on tanquen el "tamagotchi" a les nits, hi ha cotxes convencionals que pel que es pot intuir des de fora, es conservarien en bastant bon estat. Sabeu si es conservaran per exposar al futur museu del ferrocarril que volen fer a la zona del dipòsit de locomotores i la placa giratòria?

Molt bona experiència. Ho recomano abans que comencin la seva remodelació.
El material ferroviari tancat a les naus és responsabilitat d'AZAFT.

Salut !!
Oh! Doncs encara hi ha una bona esperança de que ho acabin restaurant pel museu que hi volen fer. Estarem atents doncs

Salut



mohn902
N4
N4
Entrades: 66

Entrada Autor: mohn902 » Dilluns 27/11/2017 22:43

awe ha escrit:
mohn902 ha escrit:I pel que fa a l'estació internacional de Canfranc, vaig poder visitar el vestíbul central. De fet, durant la restauració no van conservar res més... :'( ni el restaurant, ni sostres treballats, tot diàfan per a servir d'hotel uns 70 anys si no recordo malament l'explicació del guia. I des de l'exterior només van restaurar la teulada, la resta està igual que el seu entorn.
Hola Mohn,

Jo també vaig fer la visita, aproximadament fa dos anys. Vaig demanar si podia mirar darrere les portes que passen del vestíbul a la resta de l'edifici. M'ho varen negar i em varen dir això, que no hi ha res de res, que tot és una nau absolutament buida, tant d'una banda com de l'altra. Davant la meva cara d'horror (recordem que hi havia estances que realment eren esplèndides) em va dir que, fos com fos, tot allò era insalvable. Les filtracions i la humitat havien podrit i deteriorat els guixos. Vaig demanar si abans de trencar-ho tot havien fet motlles dels guixos treballats però no estic segur del que em va respondre: crec que sí. A més els planxés dels pisos eren de fusta i estaven "mira'm però no em toquis". Es veu que hi havia trossos que no haurien aguantat el pes d'una galleda d'aigua.

És així de trist però és la realitat: quan es va iniciar la restauració la majoria de l'interior de l'edifici ja s'havia degradat tant que no era salvable.
Hola awe,
Almenys és algo haver preservat el vestíbul principal i si poden reproduir algun sostre també seria interessant. El que no sé si preservaran alguns dels molls de càrrega a part del dipòsit de locomotores i la placa giratòria. En un d'aquests molls encara hi ha restes de carbó. Algú sap quan es va fer canvi de carbó a dièsel?

Merci



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 07/12/2017 21:19

Simpàtic vídeo infantil en aragonès explicant la història de l'estació de Canfranc. :) De Turismo d'Aragón i el Govern de l'Aragó, dirigit als escolars i nens aragonesos:



Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 21/01/2018 17:15

La Estación de Canfranc será un hotel de cinco estrellas y acogerá cien habitaciones

El vestíbulo compartirá la recepción para los clientes y el uso público para cruzar de los Aranyons al complejo ferroviario


El edificio histórico de la estación de Canfranc ya está en tres dimensiones en los ordenadores del despacho de arquitectos del grupo Ingennus, situado en la calle de Alfonso de Zaragoza. En 2021 dejará de ser una estación ferroviaria y recibir trenes porque se construirá otra en el lado oeste y será mucho más funcional y pequeña. Se convertirá en un gran hotel de cinco estrellas. Los arquitectos Joaquín Magrazó y su hija Carmen, junto a Fernando Used, ya están preparando el proyecto constructivo para albergar alrededor de cien habitaciones, que se ubicarán en los dos pisos. El encargo es de la UTE integrada por Acciona, Avintia y la sociedad aragonesa Canfranc Espacio 2008 Construcciones S.L., integrado por las empresas Barceló Monasterio de Boltaña y Plaza 14. [...]

http://www.heraldo.es/noticias/aragon/2 ... 1-300.html

Ús del patrimoni ferroviari pel negoci privat i privatiu, i construcció d'un nou nyap apartadet de l'històric complex per a que els trens no els hi molestin.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 22/01/2018 18:49

m.h.t. ha escrit:La Estación de Canfranc será un hotel de cinco estrellas y acogerá cien habitaciones

El vestíbulo compartirá la recepción para los clientes y el uso público para cruzar de los Aranyons al complejo ferroviario


El edificio histórico de la estación de Canfranc ya está en tres dimensiones en los ordenadores del despacho de arquitectos del grupo Ingennus, situado en la calle de Alfonso de Zaragoza. En 2021 dejará de ser una estación ferroviaria y recibir trenes porque se construirá otra en el lado oeste y será mucho más funcional y pequeña. Se convertirá en un gran hotel de cinco estrellas. Los arquitectos Joaquín Magrazó y su hija Carmen, junto a Fernando Used, ya están preparando el proyecto constructivo para albergar alrededor de cien habitaciones, que se ubicarán en los dos pisos. El encargo es de la UTE integrada por Acciona, Avintia y la sociedad aragonesa Canfranc Espacio 2008 Construcciones S.L., integrado por las empresas Barceló Monasterio de Boltaña y Plaza 14. [...]

http://www.heraldo.es/noticias/aragon/2 ... 1-300.html

Ús del patrimoni ferroviari pel negoci privat i privatiu, i construcció d'un nou nyap apartadet de l'històric complex per a que els trens no els hi molestin.
No le voy a hacer mucho caso a la noticia, pero me quedo con "dejará de ser una estación ferroviaria y recibir trenes porque se construirá otra en el lado oeste y será mucho más funcional y pequeña" Pues nada sera verdad que al final hasta el Tren de Canfranc Estorba en este Pais.
Saludos.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 22/01/2018 20:39

ortegote ha escrit:
m.h.t. ha escrit:La Estación de Canfranc será un hotel de cinco estrellas y acogerá cien habitaciones

El vestíbulo compartirá la recepción para los clientes y el uso público para cruzar de los Aranyons al complejo ferroviario


El edificio histórico de la estación de Canfranc ya está en tres dimensiones en los ordenadores del despacho de arquitectos del grupo Ingennus, situado en la calle de Alfonso de Zaragoza. En 2021 dejará de ser una estación ferroviaria y recibir trenes porque se construirá otra en el lado oeste y será mucho más funcional y pequeña. Se convertirá en un gran hotel de cinco estrellas. Los arquitectos Joaquín Magrazó y su hija Carmen, junto a Fernando Used, ya están preparando el proyecto constructivo para albergar alrededor de cien habitaciones, que se ubicarán en los dos pisos. El encargo es de la UTE integrada por Acciona, Avintia y la sociedad aragonesa Canfranc Espacio 2008 Construcciones S.L., integrado por las empresas Barceló Monasterio de Boltaña y Plaza 14. [...]

http://www.heraldo.es/noticias/aragon/2 ... 1-300.html

Ús del patrimoni ferroviari pel negoci privat i privatiu, i construcció d'un nou nyap apartadet de l'històric complex per a que els trens no els hi molestin.
No le voy a hacer mucho caso a la noticia, pero me quedo con "dejará de ser una estación ferroviaria y recibir trenes porque se construirá otra en el lado oeste y será mucho más funcional y pequeña" Pues nada sera verdad que al final hasta el Tren de Canfranc Estorba en este Pais.
Saludos.
A veure, us ferroviari fa dècades que l edifici no en té. Estava en un estat de ruïna total i ara serà restaurat. Si les institucions públiques no hi han volgut posar diners per restaurar la i han preferit privatitzar l espai, la culpa es seva no de qui hi ha posat els diners i vol rendibilitzar la seva inversió



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 23/01/2018 19:52

robertotlh ha escrit: A veure, us ferroviari fa dècades que l edifici no en té. Estava en un estat de ruïna total i ara serà restaurat. Si les institucions públiques no hi han volgut posar diners per restaurar la i han preferit privatitzar l espai, la culpa es seva no de qui hi ha posat els diners i vol rendibilitzar la seva inversió
Buenas,
Si es verdad que no tenia uso Ferroviario y que por dentro la destrozaron, pero ya que van a volver a reabrir la linea por el lado Frances, no costaba nada dejar un vestibulo para esperar y comprar billetes y hacerle un bonito anden.
Total cuando se inauguro la linea ya era estación y hotel, vamos que volveria a ser lo mismo, pero no mejor dejarla como solo hotel.

No darle el uso para el que fue concebida para mi es ir hacia atras, cada cual que opine lo que quiera.
Saludos.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”