Vehicles històrics, avui

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

Re: Vehicles històrics, avui

EntradaAutor: Miquel » Dimarts 07/11/2017 21:06

122-042-132 ha escrit:
ferran6420 ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Algú sap com està el Brill 18?

Em crida l'atenció que, pel centenari de l'arribada del tren a Les Planes hi pogués ser present (conjuntament amb el 301) durant tres dies, però pel centenari de l'arribada a Sant Cugat no pas, amb la llàstima que s'hi farà la presentació del llibre commemoratiu, i hagués estat idònia amb la presència d'un dels vehicles de la sèrie inaugural del recorregut.


Si que va estar present el Brill 18 a Sant Cugat durant els actes d'innauguració del centenari.

Salut!


Amb el permís d'En Bernat Borràs: el Brill 18 a Sant Cugat el passat diumenge 29 d'octubre. Salut!

https://www.flickr.com/photos/trenscat/37313271044/

Avui 29 d'octubre de 2017 s'ha celebrat l'acte central del Centenari del Tren a Sant Cugat. El 26 d'octubre de fa 100 anys arribava per primer cop el tren a l'aleshores petita vila de Sant Cugat. L'acte ha consistit en exposar durant una estona el Brill 18 a la via 1 de Sant Cugat, mentre per la via 2 anaven circulant tots els trens. Com a peculiaritat, el tren taller (ex-400) ha remolcat el Brill des de Rubí a la nit fins a la via morta de Sant Cugat i de nou el tren taller s'ha endut la composició a Rubí al migdia. Una salutació a tots els presents!

Jo el que no comprenc es el motiu que fa que els Brills no circulen per si sols i ara ho han de fer remolcats. No se suposava que estaven en estat de marxa, o es que ens trobem amb les noves polítiques de neo FGC? (que dit d'altre manera, ho podem definir com a "mesures de seguretat").
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3653
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: La Granota 400

EntradaAutor: 122-042-132 » Dijous 25/01/2018 18:18

122-042-132 ha escrit:La Granota 400 (els tres cotxes) ha estat traslladada a Tradinsa, per passar la gran revisió. Ja han passat vora 20 anys des de la seva restauració. A veure sí la treuen més sovint, un cop feta la posada a punt. Salut!


Foto d'un dels tres cotxes (granotes), al fons es veu el segon, que estan en procés de gran revisió a Tradinsa.
Foto curiosa al costat d'un cotxe de la sèrie 2000 de Metro de Barcelona, també en procés de gran revisió.

Font de la informació: TRADINSA

PROJECTE: Gran revisió d’automotors històrics elèctrics sèrie 400.

NÚMERO D’UNITATS: 3 cotxes de la sèrie 400 FGC

DESCRIPCIÓ DELS TREBALLS:

Revisió dels bogies.
Revisió dels eixos i la seva rodadura.
Revisió dels elements de l’interiorisme (seients, finestres, fulles de portes, paviment, armari dotació).
Revisió dels equips elèctrics.
Revisió dels equips pneumàtics.
Revisió del pintat exterior del vehicle i pictogrames.
Fitxers adjunts
20171121_115950-600x400.jpg
Una granota en gran revisió
20171121_115950-600x400.jpg (60.97 KiB) S’ha visualitzat 371 vegades
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 1030
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Vehicles històrics, avui

EntradaAutor: 122-042-132 » Dijous 25/01/2018 18:39

"Les Granotes" sèrie 400

El seu últim servei comercial al Vallès es va produir el dia 20 de juny de 1996, mitjançant una gran festa de comiat.

De totes maneres van continuar en reserva diverses d' Elles fins a la seva venda als ferrocarrils de Cuba, on encara avui presten els seus serveis.

En servei comercial restringit a la llançadora Sarrià-Reina Elisena hi va haver adscrita una UTE 400 fins a l'any 2003.

Actualment existeixen a FGC dues UTE s de la sèrie 400, una de dos cotxes per serveis auxiliars, tipus tren taller i de socors; i una UTE de 3 cotxes completament restaurada en estat d'origen l'any 1944. (actualment a TRADINSA, per passar la gran revisió).

La composició històrica està formada pels automotors números 413-805-507, encara que el 1998 van ser renumerats com 409-809-507. L'automotor actualment numerat com 409 (ex 413) es va construir el 1973, el remolc 809 (ex 805) el 1949 i l'automotor 507, el 1967.

Salut!
Fitxers adjunts
20171121_115855-600x400.jpg
cotxe remolc 809 (ex 805) (granota), a Tradinsa
20171121_115855-600x400.jpg (52.63 KiB) S’ha visualitzat 367 vegades
20171120_110605-600x400.jpg
cotxe motor (granota), a Tradinsa
20171120_110605-600x400.jpg (48.53 KiB) S’ha visualitzat 367 vegades
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 1030
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Vehicles històrics, avui

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Divendres 26/01/2018 9:58

122-042-132 ha escrit:automotors números 413-805-507, encara que el 1998 van ser renumerats com 409-809-507


Algú sap per què van fer això? (i a més amb només 2 dels 3 automotors)

Només em ve al cap que algú hagués "distret" les plaques originals i es veiéssin obligats a substituïr-les per les d'altres automotors, però vaja, tindria delicte!
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
 
Entrades: 5215
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 1:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Re: Vehicles històrics, avui

EntradaAutor: Renfe445 » Divendres 26/01/2018 10:30

Fran-Ikarus ha escrit:
122-042-132 ha escrit:automotors números 413-805-507, encara que el 1998 van ser renumerats com 409-809-507


Algú sap per què van fer això? (i a més amb només 2 dels 3 automotors)

Només em ve al cap que algú hagués "distret" les plaques originals i es veiéssin obligats a substituïr-les per les d'altres automotors, però vaja, tindria delicte!

El responsable será el mismo que cambió el número a la 111.02 a 111.01.
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 3034
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: Vehicles històrics, avui

EntradaAutor: 122-042-132 » Divendres 26/01/2018 13:41

Per un tema de matricules i baixes. No tot és tan senzill; ni son decisions personals improvisades. Tot te el seu perqué. No malpenseu!. Salut!
Avatar de l’usuari
122-042-132
N8
N8
 
Entrades: 1030
Membre des de: Diumenge 05/10/2008 12:30
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Anterior

Torna a: Història del transport / Historia del transporte

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants