Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
La L8 té proposat el perllongament fins a Gràcia.... per Pl. Catalunya haurien de ser la resta de serveis del Llobregat-Anoia si s'arriba a fer.
La L12 no es farà, ja hi ha pensat fer ampliacions de les existents, com la L3 fins a Esplugues (i a segon termini Sant Feliu)... i el nou tram de RENFE Cornellà-Castelldefels.
La L12 no es farà, ja hi ha pensat fer ampliacions de les existents, com la L3 fins a Esplugues (i a segon termini Sant Feliu)... i el nou tram de RENFE Cornellà-Castelldefels.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Tot lo que has dit per mi es ciencia ficció FerroviariaCarlos González ha escrit:La L8 té proposat el perllongament fins a Gràcia.... per Pl. Catalunya haurien de ser la resta de serveis del Llobregat-Anoia si s'arriba a fer.
La L12 no es farà, ja hi ha pensat fer ampliacions de les existents, com la L3 fins a Esplugues (i a segon termini Sant Feliu)... i el nou tram de RENFE Cornellà-Castelldefels.
Pel que tinc entès l'ampliació de la L8 ja està planificada i les obres començarien d'aqui poquet, i que acabin abans del 2020. I quan aquesta ampliació acabi es faria la de la L12 que també el seu estudi està acabat.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
A ver... ten en cuenta de que la L8 ya está pensada y ya se han licitado las obras... que se comience a construir o no... eso ya es otra cosa, eso seguro que no se hará este año.ortegote ha escrit: Tot lo que has dit per mi es ciencia ficció Ferroviaria
La línea de Cornellà-Castelldefels, piensa que es importante para esta zona del Llobregat, sólo por esa zona hay buses y en verano van petados, si sumas el total de los municipios por donde pasa la C-245 (Cornellà-Sant Boi-Viladecans-Gavà-Castelldefels) suman de habitantes 345.411 ortegote... En verano, la línea de bus L96 está saturada. Es necesaria esta infraestructura.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
En cap cas i enlloc s'ha dit que aquesta obra estarà acabada el 2020. S'estan preparant els estudis informatius i el projecte, amb molta sort el projecte estarà llest el 2019 o fins i tot el 2020. Desprès cal el finançament i compte de 5 a 6 anys, mínim d'obra. Cal tocar de peus a terra i no deixar-se portar per les quimeres, ni falses espectatives. Salut!Aeduh ha escrit:Pel que tinc entès l'ampliació de la L8 ja està planificada i les obres començarien d'aqui poquet, i que acabin abans del 2020. I quan aquesta ampliació acabi es faria la de la L12 que també el seu estudi està acabat.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Antigament es pensava fer-la per Entença, no sé perquè van canviar per l'Hospital Clínic...
Però tampóc crec que es farà d'aquí a dos anys.
Però tampóc crec que es farà d'aquí a dos anys.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
L-12, no hi ha cap estudi informatiu, ni projecte, només uns estdis preliminars. Per ara és un tema mort. Tot i la seva inclusió en el vigent PDI.Aeduh ha escrit:Pel que tinc entès l'ampliació de la L8 ja està planificada i les obres començarien d'aqui poquet, i que acabin abans del 2020. I quan aquesta ampliació acabi es faria la de la L12 que també el seu estudi està acabat.
Actualment s'ha fet un estudi informatiu per adaptar la C-245 amb plataformes independents per totes les línies de bus que serveixen aquesta zona del Baix Llobregat. Salut!
- oscsanchez6
- N5
- Entrades: 158
- Ubicació: Barcelona, Catalunya
Bé, de l'L12 sí que hi ha coses (tot i estar la línia descartada)122-042-132 ha escrit:L-12, no hi ha cap estudi informatiu, ni projecte, només uns estdis preliminars. Per ara és un tema mort. Tot i la seva inclusió en el vigent PDI.Aeduh ha escrit:Pel que tinc entès l'ampliació de la L8 ja està planificada i les obres començarien d'aqui poquet, i que acabin abans del 2020. I quan aquesta ampliació acabi es faria la de la L12 que també el seu estudi està acabat.
Actualment s'ha fet un estudi informatiu per adaptar la C-245 amb plataformes independents per totes les línies de bus que serveixen aquesta zona del Baix Llobregat. Salut!
http://www.sanchezpiulachs.com/ca/page.asp?id=23&ui=289
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1687
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Tens raó, però només son uns estudis previs i només entre Reina Elisenda i Sant Joan de Déu, en cap cas fins al Baix Llobregat. Salut!oscsanchez6 ha escrit:Bé, de l'L12 sí que hi ha coses (tot i estar la línia descartada)122-042-132 ha escrit:L-12, no hi ha cap estudi informatiu, ni projecte, només uns estdis preliminars. Per ara és un tema mort. Tot i la seva inclusió en el vigent PDI.Aeduh ha escrit:Pel que tinc entès l'ampliació de la L8 ja està planificada i les obres començarien d'aqui poquet, i que acabin abans del 2020. I quan aquesta ampliació acabi es faria la de la L12 que també el seu estudi està acabat.
Actualment s'ha fet un estudi informatiu per adaptar la C-245 amb plataformes independents per totes les línies de bus que serveixen aquesta zona del Baix Llobregat. Salut!
http://www.sanchezpiulachs.com/ca/page.asp?id=23&ui=289
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Es va descartar per ampliar línies i xarxes existents... La L12 per el Baix Llobregat no es veurà realitat.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N9
- Entrades: 2361
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Verdaderamente los alcaldes de las zonas de allá abajo y los dirigentes de transporte no pueden tener la cara más dura.La línea de Cornellà-Castelldefels, piensa que es importante para esta zona del Llobregat, sólo por esa zona hay buses y en verano van petados, si sumas el total de los municipios por donde pasa la C-245 (Cornellà-Sant Boi-Viladecans-Gavà-Castelldefels) suman de habitantes 345.411 ortegote... En verano, la línea de bus L96 está saturada. Es necesaria esta infraestructura.
Viladecans, municipio que recientemente consiguió que los San Vicentes le parasen en la estación los fines de semana, sigue teniendo en dirario una franja de tres horacas durante la mañana y alguna más en la tarde, si no me dejo más con una frecuencia de trenes de 30 minutos con parada en esta estación. Y tiene tropecientas líneas de autobús que van todas a San Boi o a la autovía para coger Gran Vía de las CC a Barcelona. Tenemos el r2 Nord que va al Aeroport con parada en El Prat y el Aeropuerto y te tienes que ir hasta el Aeropuerto para coger el L96 y llegar a Viladecans, ya que de las tropecientas líneas que van a Sant boi y a Barcelona ninguna se les ha ocurrido que tenga una parada decente en la puerta de la estación de Rodalies del Prat de Llobregat (y no donde te dejan, que además de atravesar campo y un polígono, tardas al menos diez minutos en llegar a la estación), por lo que ir o volver de Viladecans puede convertirse en una odisea... El otro día regresando de Montcada el Aeroport iba con retraso, por lo que al llegar a Sants se acababa de ir el Vilanova, y era en esa maldita franja horaria en la que en pleno día laborable al lumbreras de turno que hizo los horarios nuevos de parada por Viladecans se le pasó que los Castelldefels-Granollers Centre no circulan a todas las horas del día y las opciones que tienes alternativas es perder media hora en ir a Pl. Espanya y comerte tres cuartos de hora de bus o esperar al siguiente vilanova o irte a la parada esa de hacer puñetas del Prat y esperar una o dos líneas que seguramente en el mejor de los casos tienen una frecuencia de 20 minutos más lo que te comes en llegar al Prat, salir de la estación y ir a buscar la parada esa porque ni siquiera sabes si los que salen de la estación del Prat te van a llevar hasta ahí o se meten por otro sitio...
Ya que han arreglado el Prat con lo de la L9 ya podían acercarte a la estación las dos o tres líneas de Baixbus que vienen de Viladecans y que van hacia Barcelona y Hospitalet.
Lo de la línea de Castelldefels a Cornellá no te digo que no sea necesaria, pero ya tienes tropecientas líneas de bus que te hacen ese recorrido. En cambio de Viladecans al Prat sólo tienes la Renfe con las frecuencias que tiene o perder una mañana entera en hacer treinta mil trasbordos y recorridos eternos y a la gente que venga de más arriba del Paseo de Gracia o de municipios como Montcada, La Llagosta, Mollet, etc, a Gavá y Castelldefels, te salva el San Vicente, pero a Viladecans dependes de la renfe actual. antes de hacer más kilómetros de vía, vamos a mejorar un poquito las conexiones de Baixbus. Lo mismo para Bellvitge, podrían desviar unas cuantas líneas y hacerlas pasar por la estación de Rodalies o como propuso alguien, hacer un intercambiador en Gornal: FGC, Renfe, Baixbus y TMB decente.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Lo que he subrayado quiere decir que estoy de acuerdo, pero piensa que los buses van petadísimos en verano... en mi opinión ya están tardando hacer ese recorrido para RENFE (o de lo que vaya a ser), piensa que es un área muy poblada solamente con buses... además, descongestionaría los buses que pasan por ahí porque esa parte del Baix Llobregat, sólo hay buses, ni que fuese a ver tanta cosa como Metro o TRAM en otros municipios de Baix Llobregat que piensan tener Metro por tener... con un tramo de tren conectando Cornellà (L5 y TRAM) y Sant Boi (L8 y FGC) pasando y parando por el oeste de Viladecans y Gavà conectando por Castelldefels. Tenemos un tramo con futuro de ser muy utilizado (yo lo utilizaría en vez de coger el L96)França451 ha escrit:Lo de la línea de Castelldefels a Cornellá no te digo que no sea necesaria, pero ya tienes tropecientas líneas de bus que te hacen ese recorrido. En cambio de Viladecans al Prat sólo tienes la Renfe con las frecuencias que tiene o perder una mañana entera en hacer treinta mil trasbordos y recorridos eternos y a la gente que venga de más arriba del Paseo de Gracia o de municipios como Montcada, La Llagosta, Mollet, etc, a Gavá y Castelldefels, te salva el San Vicente, pero a Viladecans dependes de la renfe actual. antes de hacer más kilómetros de vía, vamos a mejorar un poquito las conexiones de Baixbus. Lo mismo para Bellvitge, podrían desviar unas cuantas líneas y hacerlas pasar por la estación de Rodalies o como propuso alguien, hacer un intercambiador en Gornal: FGC, Renfe, Baixbus y TMB decente.
Bueno es mi opinión, que antes de eso hace falta mejorar lo que tenemos, exactamente, no digo que no.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Les de les S1 i S2 van durar +10 anys desde l'anunci inicial. Dubto que veiem res acabat en tema L8 fins força mes enllà del 2020.Aeduh ha escrit:Pel que tinc entès l'ampliació de la L8 ja està planificada i les obres començarien d'aqui poquet, i que acabin abans del 2020. I quan aquesta ampliació acabi es faria la de la L12 que també el seu estudi està acabat.
Igual que no hem vist res de les ampliacions de la L1, L2, L3 i L4 de les que en parlem desde fa +10 anys. I amb l'exemple brutal de la L9 que entra dins de la categoria Benny Hill de la diferencia entre la data inicial anunciada i la final
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
També va ser perquè la crisi ho va parar tot. De totes formes tinc la sensació que ara que hem sortit d'aquesta, malgrat creixer a bon ritme, el ritme de construcció i manteniment d'infrastructures no està sent de lluny tan ràpid com als 2000.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
TREN MARESME:
Continuant amb la meva sèrie, presento 'my take on' sobre com podria/hauria de referse la xarxa ferroviària al Maresme.
No he trobat molta informació al respecte, una mica als PDI i a notícies i demés, per suficient per fer-me un idea.
Essencialment, la via de Rodalies de Barcelona-Mataró, la més antiga d'Espanya, encara que sigui un símbol i un tret identitari de la comarca, comença a ser una barrera arquitectònica que molesta bastant entre el mar els diversos municipis de la costa. Per donar fluidesa a la mobilitat de la gent s'hauria de reconvertir la via en un tren-tram de caràcter més local, sense barreres, etc.
Es faria una nova línia de Rodalies per subsituir la costera. Aniria paralel·la o sota la autopista, escorrent-se entre tot l'urbanisme que hi ha per allà, i donaria millor cobertura als municipis de dalt.
Abans d'entrar en Mataró, s'uniria amb la línia orbital i es farien tres estacions soterrades al llarg del mig de la ciutat, com un metro no oficial. Després, la linia ja tornaria a la costa, amb algunes modificacions, com viaductes i tal.
A partir de Arenys de Mar s'ha de duplicar fins a Maçanet-Massanes (no ho especifico en el mapa però s'ha de fer).
https://drive.google.com/open?id=12ZUnl ... sp=sharing
Continuant amb la meva sèrie, presento 'my take on' sobre com podria/hauria de referse la xarxa ferroviària al Maresme.
No he trobat molta informació al respecte, una mica als PDI i a notícies i demés, per suficient per fer-me un idea.
Essencialment, la via de Rodalies de Barcelona-Mataró, la més antiga d'Espanya, encara que sigui un símbol i un tret identitari de la comarca, comença a ser una barrera arquitectònica que molesta bastant entre el mar els diversos municipis de la costa. Per donar fluidesa a la mobilitat de la gent s'hauria de reconvertir la via en un tren-tram de caràcter més local, sense barreres, etc.
Es faria una nova línia de Rodalies per subsituir la costera. Aniria paralel·la o sota la autopista, escorrent-se entre tot l'urbanisme que hi ha per allà, i donaria millor cobertura als municipis de dalt.
Abans d'entrar en Mataró, s'uniria amb la línia orbital i es farien tres estacions soterrades al llarg del mig de la ciutat, com un metro no oficial. Després, la linia ja tornaria a la costa, amb algunes modificacions, com viaductes i tal.
A partir de Arenys de Mar s'ha de duplicar fins a Maçanet-Massanes (no ho especifico en el mapa però s'ha de fer).
https://drive.google.com/open?id=12ZUnl ... sp=sharing
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
- robertotlh
- N7
- Entrades: 324
Millor fer aquesta linia com a suburbana de FGC i deixar la línia de la costa com està. No entenc aquesta febre soterradora, si el tren molesta fins i tot als afeccionats al mateix, malament rai.Aeduh ha escrit:TREN MARESME:
Continuant amb la meva sèrie, presento 'my take on' sobre com podria/hauria de referse la xarxa ferroviària al Maresme.
No he trobat molta informació al respecte, una mica als PDI i a notícies i demés, per suficient per fer-me un idea.
Essencialment, la via de Rodalies de Barcelona-Mataró, la més antiga d'Espanya, encara que sigui un símbol i un tret identitari de la comarca, comença a ser una barrera arquitectònica que molesta bastant entre el mar els diversos municipis de la costa. Per donar fluidesa a la mobilitat de la gent s'hauria de reconvertir la via en un tren-tram de caràcter més local, sense barreres, etc.
Es faria una nova línia de Rodalies per subsituir la costera. Aniria paralel·la o sota la autopista, escorrent-se entre tot l'urbanisme que hi ha per allà, i donaria millor cobertura als municipis de dalt.
Abans d'entrar en Mataró, s'uniria amb la línia orbital i es farien tres estacions soterrades al llarg del mig de la ciutat, com un metro no oficial. Després, la linia ja tornaria a la costa, amb algunes modificacions, com viaductes i tal.
A partir de Arenys de Mar s'ha de duplicar fins a Maçanet-Massanes (no ho especifico en el mapa però s'ha de fer).
https://drive.google.com/open?id=12ZUnl ... sp=sharing
A part la idea del PDI era apropar la linia al centre de les ciutats, cosa que no aconsegueixes si la fas passar per sota l autopista.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
La veritat es que si segueixes la linia tal com està al PDI el traçat que fa és el mateix que el de l'autopista. I de forma realista és l'unic lloc on podria passar sense tenir que ser com un metro fins a Mataró.
Que sigui part dels FGC ho veuria molt bé.
En el cas del Maresme, penso que la platja, l'espai i el passeig marítim, etc. és el sustent, l'ànima de cada municipi de la comarca. M'encanten els trens i tant de bo que hi hagi quants més millor, però si la costa de cada poble es pacifica i es fluidifica l'ambient es tornaria més sa i modern. El fet que hi hagi una barrera al llarg de tota la costa és perjudicial. No és urgent fer-ho, però es millor fer-ho que no fer-ho.
Que sigui part dels FGC ho veuria molt bé.
En el cas del Maresme, penso que la platja, l'espai i el passeig marítim, etc. és el sustent, l'ànima de cada municipi de la comarca. M'encanten els trens i tant de bo que hi hagi quants més millor, però si la costa de cada poble es pacifica i es fluidifica l'ambient es tornaria més sa i modern. El fet que hi hagi una barrera al llarg de tota la costa és perjudicial. No és urgent fer-ho, però es millor fer-ho que no fer-ho.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
-
- N9
- Entrades: 2361
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Sabéis qué le vendría genial al Maresme?Aeduh ha escrit:La veritat es que si segueixes la linia tal com està al PDI el traçat que fa és el mateix que el de l'autopista. I de forma realista és l'unic lloc on podria passar sense tenir que ser com un metro fins a Mataró.
Que sigui part dels FGC ho veuria molt bé.
En el cas del Maresme, penso que la platja, l'espai i el passeig marítim, etc. és el sustent, l'ànima de cada municipi de la comarca. M'encanten els trens i tant de bo que hi hagi quants més millor, però si la costa de cada poble es pacifica i es fluidifica l'ambient es tornaria més sa i modern. El fet que hi hagi una barrera al llarg de tota la costa és perjudicial. No és urgent fer-ho, però es millor fer-ho que no fer-ho.
Dejar la línea R1 como está y hacer una red tipo NXB de Barcelona: dos o tres líneas paralelas, que atraviesen puntos en horizontal y unas cuantas líneas verticales que las corten tipo de Mollet a Masnou, de Granollers a Mataró, de Sant Celoni a Calella... cosas así. Si es mucha pasta se hace de buses y a correr, pero la idea sería un poco esa... Una NXB con tres o cuatro verticales y tres o cuatro horizontales y ya tenemos una red chulísima en Maresme.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Parlant del sistema ferroviari del Maresme, ara el que caldria és que es desdobli tota la R1.
Salutacions
Salutacions
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Pero ya hay algunas de Casas que hacen esa "verticalidad", aunque sea hasta Caldetes.França451 ha escrit:Sabéis qué le vendría genial al Maresme?
Dejar la línea R1 como está y hacer una red tipo NXB de Barcelona: dos o tres líneas paralelas, que atraviesen puntos en horizontal y unas cuantas líneas verticales que las corten tipo de Mollet a Masnou, de Granollers a Mataró, de Sant Celoni a Calella... cosas así. Si es mucha pasta se hace de buses y a correr, pero la idea sería un poco esa... Una NXB con tres o cuatro verticales y tres o cuatro horizontales y ya tenemos una red chulísima en Maresme.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb