Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Sokjo
N5
N5
Entrades: 144
Ubicació: Sabadell

Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC

Entrada Autor: Sokjo » Divendres 11/05/2018 18:06

Entre Sant Cugat i Sarria hi ha espai per fer avançaments? Perque segons la nota hi ha un servei a les 07:54h i aquest és a les 07:56h.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 980
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Divendres 11/05/2018 18:31

Sokjo ha escrit:Entre Sant Cugat i Sarria hi ha espai per fer avançaments? Perque segons la nota hi ha un servei a les 07:54h i aquest és a les 07:56h.
No, però el S2 que passa a les 7.54 per Sant Cugat arriba a Sarrià a les 8.09 i el nou tren ix de Sant Cugat a les 7.56 i arriba a Sarrià per a fer el L6 de les 8.12, per tant no agafarà gaire velocitat i no caldrà que avance el tren següent.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1599
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 11/05/2018 23:49

És a dir, fins a Sarrià, el tren directe triga un minut més que els normals. Això sí, ajudarà a descarregar els trens anterior i posterior.



Granolleri
N8
N8
Entrades: 856
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dissabte 12/05/2018 0:52

Renfe445 ha escrit:Primer experimento creo que no, en los 80 y 90 había semidirectos, señalizados con un cartelito verde, aunque no sé dónde paraban.
Els semidirectes eren directes de Sarrià a Sant Cugat (a l'àrea urbana feien les mateixes parades que actualment fan els S1 i S2). En l'última època després de Sant Cugat paraven a totes les estacions i baixadors fins a Sabadell, Terrassa o la Universitat Autònoma, l'horari més antic que tinc és del 1993 i aleshores els trens a/des de Terrassa des de Sant Cugat només paraven a Rubí, els trens amb destinació Sabadell o Universitat Autònoma només es saltaven Sant Joan (Vollpereres encara no existia). Més enrera ja no ho sé.

Els semidirectes es van suprimir amb l'entrada en servei del "Metro del Vallès", el 25 de juny del 1996.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3947
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 12/05/2018 1:28

Granolleri ha escrit:Els semidirectes eren directes de Sarrià a Sant Cugat (a l'àrea urbana feien les mateixes parades que actualment fan els S1 i S2). En l'última època després de Sant Cugat paraven a totes les estacions i baixadors fins a Sabadell, Terrassa o la Universitat Autònoma, l'horari més antic que tinc és del 1993 i aleshores els trens a/des de Terrassa des de Sant Cugat només paraven a Rubí, els trens amb destinació Sabadell o Universitat Autònoma només es saltaven Sant Joan (Vollpereres encara no existia). Més enrera ja no ho sé.

Els semidirectes es van suprimir amb l'entrada en servei del "Metro del Vallès", el 25 de juny del 1996.
Gracias por la aclaración, entonces podemos decir que está volviendo aunque de una forma tímida los legendarios semidirectos...

Aunque aquí lo que harán es aprovechar un movimiento de material vacío transformándolo a un servicio comercial.



Miquel
Administrador
Entrades: 4139
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 12/05/2018 12:14

Renfe445 ha escrit:
Granolleri ha escrit:Els semidirectes eren directes de Sarrià a Sant Cugat (a l'àrea urbana feien les mateixes parades que actualment fan els S1 i S2). En l'última època després de Sant Cugat paraven a totes les estacions i baixadors fins a Sabadell, Terrassa o la Universitat Autònoma, l'horari més antic que tinc és del 1993 i aleshores els trens a/des de Terrassa des de Sant Cugat només paraven a Rubí, els trens amb destinació Sabadell o Universitat Autònoma només es saltaven Sant Joan (Vollpereres encara no existia). Més enrera ja no ho sé.

Els semidirectes es van suprimir amb l'entrada en servei del "Metro del Vallès", el 25 de juny del 1996.
Gracias por la aclaración, entonces podemos decir que está volviendo aunque de una forma tímida los legendarios semidirectos...

Aunque aquí lo que harán es aprovechar un movimiento de material vacío transformándolo a un servicio comercial.
Això no és un semidirecte, no hi ha cap guany de cara a l'usuari en quant a temps de viatge. És un tren que anirà a distància de bloqueig del tren del davant (un S7) i li serveix com a reforç (un tren escombra, vaja). El normal en aquella hora seria que a Sant Cugat hi hagués personal avisant als passatgers, que si van directes a Barcelona, agafin el tren especial i els que vagin a La Floresta i Valldoreix agafin l'S7. Així es reparteix el passatge en dos trens, ja que imagino que l'S7 procedent de Rubí deu anar molt ple i el proper tren comercial és un S2 que deu anar igual. És una bona manera d'oxigenar i si la cosa va bé, doncs no estaria malament fer el mateix amb d'altres serveis de buit.


El metro de Barcelona amb motoristes!

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 122

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dissabte 12/05/2018 14:16

Aquest tren crec que ja era el que feia l'horari d'escombra d'un S7, Sortia de Rubí sense avisar del destí ni res i anava darrera l'S7, un dia hi vaig entrar per error esperant l'S7 i crec que arribava a Sarrià sobre les 8:12. És simplement regularitzar l'horari d'un tren que ja donava servei comercial.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4235
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 12/05/2018 20:42

mfuentesll2 ha escrit:Aquest tren crec que ja era el que feia l'horari d'escombra d'un S7, Sortia de Rubí sense avisar del destí ni res i anava darrera l'S7, un dia hi vaig entrar per error esperant l'S7 i crec que arribava a Sarrià sobre les 8:12. És simplement regularitzar l'horari d'un tren que ja donava servei comercial.
El que dius no és cert.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1620
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 15/05/2018 22:59

Però això de fer un tren directe per la B-V és possible???, segons es diu i s'ha provat, la B-V està saturada i no sé com es pot fer aquest servei tenint en compte que es diu que no es pot fer avançaments i coses així.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Camel - I Can See Your House From Here

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Miquel
Administrador
Entrades: 4139
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 16/05/2018 0:17

Carlos González ha escrit:Però això de fer un tren directe per la B-V és possible???, segons es diu i s'ha provat, la B-V està saturada i no sé com es pot fer aquest servei tenint en compte que es diu que no es pot fer avançaments i coses així.
És un tren que ja existia i baixava de cotxeres i que ara agafa passatge de forma especial a una estació. No avança pas a d'altres trens, ja que només va enganxat al tren que porta al davant i a diferència d'aquell, no s'atura a les estacions. ^^


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 17/05/2018 13:35

Nuevo tren directo de FGC entre Sant Cugat y Sarrià. http://www.vialibre-ffe.com/noticias.asp?not=24689


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

laura
N5
N5
Entrades: 103

Entrada Autor: laura » Dimarts 22/05/2018 13:31

M'estranya que FGC no hagi creat ja una nova línia S10 Sant Cugat-Sarrià... :riure

A banda de que em sembla fenomenal que aprofitin aquest tren en buit, l'execució en si és una mica absurda. Podria circular tranquil·lament com a línia S5 (aturant-se a Sant Cugat, Valldoreix, La Floresta i directe fins Sarrià) i allargar el servei fins Plaça Catalunya sense canviar cap nomenclatura a mig camí respectant l'itinerari tal i com marca en els mapes de la línia S5. Tot lo altre és marejar al personal.


Baixador a Premià de Mar ja!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1342
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 04/03/2019 16:38

Diari ARA Barcelona | 04/03/2019

De mica en mica, anem avançant!

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha plantejat la necessitat de construir un segon túnel ferroviari per unir Barcelona amb el Vallès a través de Ferrocarrils de la Generalitat, tot això per descongestionar la C-58 als accessos a Barcelona.

Calvet ha fet aquest anunci durant la presentació de l'estratègia de Ferrocarrils de la Generalitat fins a l'any 2030, un acte en el qual ha assegurat també que FGC ha d'estar preparada per gestionar en un futur línies de velocitat alta que connectin amb el sud de França i per ser titular del servei de Rodalies i Regionals a Catalunya, si es donés l'oportunitat.

Calvet ha dit que aquest segon túnel que permetrà connectar Barcelona amb el Vallès en menys de mitja hora depèn de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que hauria d'incloure'l en el nou pla director d'infraestructures fins al 2030.

El conseller ha assegurat que aquest segon túnel és necessari perquè la infraestructura actual "no dona més de si", perquè no permet augmentar les freqüències, i per això s'ha mostrat confiat que per al 2020 ja es pugui tenir "un estudi informatiu", encara que no ha especulat sobre quan podria estar en servei aquest túnel.

Salut!



Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dilluns 04/03/2019 19:46

D'aquí res es redactarà el PDI 2021-2030, i encara no s'ha acabat ni el 2001-2010 :) :) :)


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Miquel
Administrador
Entrades: 4139
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 04/03/2019 22:08

122-042-132 ha escrit: El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha plantejat la necessitat de construir un segon túnel ferroviari per unir Barcelona amb el Vallès a través de Ferrocarrils de la Generalitat, tot això per descongestionar la C-58 als accessos a Barcelona.

Calvet ha dit que aquest segon túnel que permetrà connectar Barcelona amb el Vallès en menys de mitja hora depèn de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que hauria d'incloure'l en el nou pla director d'infraestructures fins al 2030.

El conseller ha assegurat que aquest segon túnel és necessari perquè la infraestructura actual "no dona més de si", perquè no permet augmentar les freqüències, i per això s'ha mostrat confiat que per al 2020 ja es pugui tenir "un estudi informatiu", encara que no ha especulat sobre quan podria estar en servei aquest túnel.
Vaja, ja era hora. Han trigat a despertar però per fi han vist que calia d'una vegada un nou corredor i que l'actual, per molta automatizació te un límit. Ara aviam si espavilen que el túnel d'Horta hauria de fer temps que hauria d'estar en servei.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 05/03/2019 10:02

-Cua de maniobres Plaça Cat
-Salt de Moltó Sant Cugat
-3a via a Les Planes, Vallvidrera, Peu del Funicular
-Andens de 5 vagons
-L7 fins a Gràcia
-Túnel de Montcada + etc varios per millorar la R4

Amb això es la línia pot treballar més que be i els enormes diners del segon túnel es poden dedicar a altres coses.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2351
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 05/03/2019 11:07

Aeduh ha escrit: -3a via a Les Planes, Vallvidrera, Peu del Funicular
-Andens de 5 vagons
Com no traslladis Peu del Funicular una mica més cap a Sarrià, fora de la boca del túnel...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

hola04
N3
N3
Entrades: 25
Ubicació: Gavá (R2)

Entrada Autor: hola04 » Dimarts 05/03/2019 11:47

FGC vol connectar la línia Llobregat-Anoia amb la Barcelona-Vallès abans de 2030



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4235
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 05/03/2019 12:51

Aeduh ha escrit:-Salt de Moltó Sant Cugat.
On? En quin espai? Qualsevol cosa que es faci a l’estació de Sant Cugat implica el seu soterrament, ja no només per raons d’espai sinó també perquè veïns i ajuntament no perdran la ocasió de reclamar-ho.



França451
N9
N9
Entrades: 1779
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 05/03/2019 15:52

Como se dice popularmente, "cada loco con su tema"...

Yendo a la noticia, por fin los políticos, que son los que parten el bacalao de todo esto, se han dado cuenta de cuál es el verdadero problema de la línea del Vallès, y no es ni meter más estaciones, ni ampliar las líneas, ni ampliar andenes, ni meter más vías: es un segundo túnel, tema que se lleva leyendo y que la propia admin de este foro ha comentado más de una vez, a mensaje por página como mínimo, pero como decía antes, algunos no están de acuerdo y proponen otras cosas antes que un segundo túnel.

Evidentemente quien se mete realmente en el tren en hora punta, sea de mañana o de tarde y se desespera con los retrasos, parones dentro del túnel y ve los sobreesfuerzos de FGC que tiene que abrir y cerrar puertas en pocos segundos para cumplir los horarios, quien a diario ve eso como digo, simplemente es consiciente de una realidad de perogrullo, que le puede gustar más o menos pero cuando se c*g* en puntos suspensivos porque dfía sí día también llega tarde debido a que la línea no da más de sí, tiene que acabar admitiendo la única salvación posible para la línea del Vallès.

Y quien ve las lineas sobre el papel, de Sant Cugat pabajo no pasa o lo hace muy esporádicamente o el viernes en la noche cuando se baja de fiesta para volver a su casa el sábado de madrugada con ocho copas de más, va a dar una opinión completamente diferente mientras en la nebulosa de la resaca se pregunta dónde diablos está la saturación que se lleva pregonando a los cuatro vientos en este hilo y otros subsiguientes.

Evidentemente son dos realidades claramente diferenciadas, y dentro del marco de la multiplicidad hay muchas más. La cuestión a abordar es que dentro de ese abanico de posibilidades, realidades y soluciones, los políticos han encendido el piloto rojo de alarma, abogando por el segundo túnel de bajada a Barcelona. En base a esto, ahora se trata de barajar por dónde va a pasar, qué conexiones va a tener, qué viabilidad y dificultades puede presentar y cuánto puede costar. A partir de ahí, barajen y repartan cartas que comienza la siguiente partida, señores.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”