Rodalies R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina creus que és la millora més necessària a la línia per on passa la R8?

a) més trens per hora.
24
16%
b) recuperar el Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Montcada (i més trens per hora).
5
3%
c) nou servei de Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Molins de Rei (i més trens per hora).
11
7%
d) intercanviador R8/R4 a Barberà/Baricentro.
19
13%
e) intercanviador R8/FGC a Hospital General (amb clausura de l'actual estació de Rubí)
9
6%
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
19
13%
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
5
3%
h) perllongar la R8 a Vilafranca.
8
5%
i) perllongar la R8 a Sant Celoni.
8
5%
j) intercanviador R8/FGC a Volpelleres (amb clausura de l'actual estació de Sant Cugat).
16
11%
k) nova estació a Montornès del Vallès.
6
4%
l) enllaç R8/R3 a Santa Perpètua i trens directes Vic-UAB.
9
6%
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
11
7%
 
Vots totals: 150
Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Re: Santa Perpètua

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 25/05/2018 21:16

Renfe445 ha escrit:
Javi M ha escrit:D'una banda, me n'alegro de que s'intenti potenciar la R8. Però ben mirat... dubto massa que l'irrisòria demanda que pugui tenir l'estació justifiqui la inversió. Al menys, mentre no hi hagi serveis cap a Barcelona.
Y no podrían hacer que la R8 volviera a ser R7, y que, desde el inicio en Martorell, tenga dos ramales, uno a Granollers y otro a Barcelona Sant Andreu Arenal, además, que hayan más trenes.
Sembla que es mes facil transportar aire acondicionat a la R7 que pensar com reconfigurar el servei per atreure viatgers. No fos cas que els magnífics "jestors" que tenim haguessin de treballar i guanayarse el sou



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Divendres 25/05/2018 21:24

Javi M ha escrit:D'una banda, me n'alegro de que s'intenti potenciar la R8. Però ben mirat... dubto massa que l'irrisòria demanda que pugui tenir l'estació justifiqui la inversió. Al menys, mentre no hi hagi serveis cap a Barcelona.
Bé, Santa Perpètua ja té serveis directes a Barcelona amb la R3, i és un tros del ramal que no té connexió directa amb Barcelona si no es pel Papiol. Tot i això dones servei de S. Perpètua a Martorell, La UAB i Granollers. I si s'acabés l'estació de Baricentro aquesta línea encara guanyaria més.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Divendres 25/05/2018 21:43

L'estació nova de Santa Perpètua de Mogoda és una bona noticia, però per a mi és només una primera part d'un projecte més gran que s'ha de fer.

La idea de separar R7 i R8 és bona, passa que l'han implementada massa d'hora, quan la infraestructura encara no té la capacitat de fer que la R7 doni una volta completa.

Si es vol aprofitar realment la nova estació i el creuament de la línia del Vallès Occidental amb la de Vic s'hauria de modificar el traçat de la R3 (aprofitant quan es dupliqui la linia) per què les dos s'ajuntin a la nova estació.

El fet de què això causaria més minuts de viatge no hauria de ser un gran problema si es construeix el ramal Granollers-Les Franqueses per a que els semiderectes a Vic i Puigcerdà utilitzin l'altre ramal sortint de EdF/Sagrera.

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 26/05/2018 1:50

Javi M ha escrit:D'una banda, me n'alegro de que s'intenti potenciar la R8. Però ben mirat... dubto massa que l'irrisòria demanda que pugui tenir l'estació justifiqui la inversió. Al menys, mentre no hi hagi serveis cap a Barcelona.
Si fes correspondència amb la R3, tindria més demanda i justificaria la inversió. Molts estudiants d'Osona i el Ripollès es beneficiarien d'aquest intercanviador.
La proposta d'Aeduh, per mi es la més sensata, encara que signifiqui eliminar l'actual baixador del barri de la Florida.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 27/05/2018 13:33

Licitaciones de Renfe
Número del Expediente: 2018-00446
OBRAS PARA NUEVA ESTACIÓN DE CERCANÍAS EN SANTA PERPETUA DE MOGODA

Valor estimado del contrato: 2.529.882,46 Euros
Tipo de Contrato: Obras
Código CPV: 45000000-Trabajos de construcción.
Lugar de Ejecución: España - Barcelona
Procedimiento de contratación: Abierto

Última Modificación: 21/05/2018
Fecha Publicación: 21/05/2018

Ver documentos adjuntos
)))



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 28/05/2018 23:37

Rodalies de Catalunya (25/05/2018)
Renfe licita las obras de construcción de la nueva estación de Santa Perpètua de Mogoda

. La futura estación contará con los servicios de la R8 de Rodalies de Catalunya

. Las actuaciones disponen de un presupuesto de 2,5 millones de euros

. La nueva estación dará servicio a la zona de Granja Soldevilla completando a la estación actual situada en la R3


Imatge

Renfe ha licitado las obras de construcción de la futura estación de Santa Perpètua de Mogoda, que se ubicará en la línea R8 de Rodalies de Catalunya (Granollers Centre - Martorell por Cerdanyola Universitat). Estas actuaciones tienen que disponer de un presupuesto de 2.529.882 euros y contarán con un plazo de ejecución de 9 meses.

Actualmente Santa Perpetua cuenta con una estación de Rodalies situada en la línea R3 que permite enlazar la población con Barcelona en un tiempo de viaje de 16 minutos. Con la nueva estación se dará servicio a la zona de la Granja Soldevilla y a los barrios de Terrablanca y Can Folguera.

Las actuaciones previstas en el proyecto para la construcción de la futura estación incluyen:

o Nuevo edificio de viajeros, donde en la zona de vestíbulo se ubicará el Punto de Atención al Viajero, así como máquinas autoventa y control de accesos.

o Paso inferior de conexión entre andenes.

o Recrecimiento, repavimentación y encaminamientos.

o Sistemas de Información al viajero.

o Urbanización de accesos.

o Ascensores.

o Nuevas marquesinas.

o Integración paisajística de las nuevas instalaciones.


Plan de estaciones de Renfe por Rodalia de Barcelona

La construcción de la nueva estación complementa el Plan de estaciones de Renfe que Renfe está llevando a cabo en Rodalies de Barcelona. En total, Renfe invertirá cerca de 100 millones de euros en actuaciones centradas principalmente en la mejora de la accesibilidad, así como otras tareas de modernización de 39 estaciones de Rodalies de Barcelona.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 29/05/2018 0:14

Javi M ha escrit:D'una banda, me n'alegro de que s'intenti potenciar la R8. Però ben mirat... dubto massa que l'irrisòria demanda que pugui tenir l'estació justifiqui la inversió. Al menys, mentre no hi hagi serveis cap a Barcelona.
Doncs mira... en altres circumstàncies, et donaria la raó.
Però... es tracta de Santa Perpètua.

Santa Perpètua té les seves particularitats.
L'estació actual està a La Florida, a la R3, és a dir, al sud del casc urbà... i no té freqüències de pas massa bones.
Una altra de les particularitats de Santa Perpètua (i de la resta de la R3) és que té una mobilitat interna, és a dir, de passatgers que no van cap a Barcelona sinó que fan trajectes intermitjos, més aviat elevada. Ara bé, tot s'ha de dir, no sé quants d'aquests passatgers paguen el bitllet, perquè a la R3 només Vic i les estacions de Barcelona tenen barreres tarifàries (bé, i Montcada-Bifurcació, però allà solen estar obertes o trencades...). Però ser-hi, els passatgers, hi són.

Què pot voler dir això?

Per començar, una quantitat indeterminada de nous passatgers a Cerdanyola-Universitat, Sant Cugat, Rubí, Castellbisbal, Martorell, Mollet-Sant Fost, Montmeló, i Granollers-Centre.

Només hi ha dues estacions on hi hagi competència (relativa) de la R3: Mollet-Sant Fost (contra Mollet-Santa Rosa), i Granollers-Centre (contra Granollers-Canovelles).
I precisament en aquests dos casos és on hi pot haver una millora significativa per a Santa Perpètua: ara mateix, en feiners, els intervals de pas a la R3 són d'entre 25 minuts i una hora. En festius, encara pitjor, de fins a 1h37minuts!
En canvi, la R8 té uns intervals de pas completament regulars: un tren cada hora per sentit, tots els dies de la setmana. Millors que els de la R3, ja que són més regulars, i sobre tot, puntuals: la R8 és força menys propensa als retards crònics de la R3.
Hi surten guanyant, a les relacions amb Mollet i Granollers, i força. L'augment de trens és significatiu, tot i que des d'una estació diferent i cap a estacions de Mollet (Sant Fost) i Granollers (Centre), diferents de les actuals (Santa Rosa i Canovelles).
A més, mitjançant el transbordament de Mollet-Sant Fost, que s'hi arriba en dos minuts, tenen un fotimer de trens cap a Barcelona (i Montcada i Les Franqueses... i l'aeroport).
I per acabar, l'estació nova, tot i trobar-se al mig d'un parc, no es troba tant allunyada de les cases com això (com La Llagosta, si fa no fa), i té una posició més central que l'actual estació de la R3 respecte al conjunt del casc urbà, del qual n'és el centre, perquè el centre de Santa Perpètua és un parc més aviat gran, al mig del qual hi ha la nova estació.

Un altre avantatge és que els trens de la R3 solen anar pleníssims, i els que paren a Santa Perpètua solen ser sempre 447 en simple.
A la R8, són 465 en simple: més capacitat i més confort. És a dir, força més possibilitats de no haver d'anar de peu.

I a això li afegim tres noves relacions directes fins ara inexistents des de Santa Perpètua: Montmeló, Sant Cugat, Rubí.
I tres que sí que existien, però que necessitàven transbordament: Cerdanyola-Universitat, Castellbisbal, Martorell, les dues darreres amb un temps de trajecte milloradíssim respecte a l'actual.

Sóc optimista.

Tot i que no, no hi haurà tren directe a Barcelona.
Però sí que hi haurà un nombre significatiu de nous passatgers a la R8. Quants? Ja ho veurem.

Per altra banda, la R8 és la linia que ha tingut l'increment percentual de passatgers més gran al 2017.
Poquet a poquet, va guanyant passatgers.
Sospito que els passatgers de Rodalies són més lents en adonar-se de les novetats que els del metro o de FGC.
Especialment si es tracta de trajectes no radials (és a dir, no cap a Barcelona).
El cotxe encara pesa molt.

Tot s'ha de dir, està clar que les freqüències de pas de la R8 encara estan lluny de les ideals, que serien un tren cada 30 minuts, cosa que seria MOLT més atractiva per a molta més gent (per no parlar de la R7 i els seus problemes, que ja és una altra història).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 06/06/2018 21:59

Rodalies de Catalunya (06/06/2018)
Presentación de las obras de construcción de la futura estación de Santa Perpètua de Mogoda

. La futura estación contará con los servicios de la R8 de Rodalies de Barcelona

. Las actuaciones disponen de un presupuesto de 2,5 millones de euros

. La nueva estación dará servicio a la zona de Granja Soldevilla completando a la estación actual situada en la R3


Imatge

La alcaldesa de Santa Perpètua de Mogoda, Isabel Garcia, el subdirector general de Programación y Ejecución, David Prat, y el Director General de Renfe Viajeros, Ramón Azuara, han presentado las futuras obras de construcción de la nueva estación de Santa Perpètua de Mogoda, que se ubicará en la línea R8 de Rodalies de Catalunya (Granollers Centre - Martorell por Cerdanyola Universitat). Estas actuaciones dispondrán de un presupuesto de 2.529.882 euros y contarán con un plazo de ejecución de 9 meses.

Actualmente Santa Perpètua cuenta con una estación de Rodalies situada en la línea R3 que permite enlazar la población con Barcelona en un tiempo de viaje de 16 minutos. Con la nueva estación se dará servicio en la zona de la Granja Soldevilla y a los barrios de Can Taió y Can Folguera. Además, esta nueva estación dará también servicios a los municipios del Eje de la Riera de Caldes que actualmente no disponen de transporte ferroviario (Caldes de Montbui, Palau Solità i Plegamans, Polinyà y Sentmenat).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 06/06/2018 22:00

Si el render ha de ser fidel a com quedarà al final, em sembla que hi ha algú entre els seus creadors que no passaria un anti-dòping. :)



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 06/06/2018 22:43

Aeduh ha escrit:Imatge
Doncs té tot el sentit del món, malgrat es perdi l'estació actual, més cèntrica.

Crec que l'enllaç entre les línies R3 i R8/R2 també seria útil per a mercaderies.

Fins i tot pot venir bé per a prevenir peticions de soterrament!


Per cert, s'aprofitaran aquelles andanes que hi ha tot just sortint de la zona en trinxera? Algú sap per a què es van construir?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 06/06/2018 22:46

437.001 ha escrit:Si el render ha de ser fidel a com quedarà al final, em sembla que hi ha algú entre els seus creadors que no passaria un anti-dòping. :)
La catenaria y sus postes tienen mucho offset... :x



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 06/06/2018 23:38

Javi M ha escrit:
Aeduh ha escrit:Imatge
Doncs té tot el sentit del món, malgrat es perdi l'estació actual, més cèntrica.
No ben bé: l'estació actual està al barri de La Florida, al sud del casc urbà i a prop de La Llagosta.
La nova quedarà al mig del parc que separa el barri de La Florida del nord del casc urbà.
Més cèntrica, però alhora, més allunyada de les cases (però no molt més que l'estació de La Llagosta).
Javi M ha escrit:Crec que l'enllaç entre les línies R3 i R8/R2 també seria útil per a mercaderies.
L'enllaç seria només entre R3 i R8.

Seria útil sobretot per mercaderies. Jo encara no ho tinc clar, que aquesta connexió sigui útil, per viatgers, almenys fins que la R8 no tingui uns intervals de pas millors.
El què es guanyaria per un cantó (enllaços), es perdria per l'altre (temps de trajecte a/de Barcelona, especialment en serveis al nord de La Garriga), i a més fer una variant allà seria car i caldria un túnel.
Javi M ha escrit:Per cert, s'aprofitaran aquelles andanes que hi ha tot just sortint de la zona en trinxera? Algú sap per a què es van construir?
"Aquelles andanes" són la nova estació. La van començar, i la van deixar inacabada.

No és només que les aprofitin, que està clar que sí, sinó que continuaran la feina començada i inacabada.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dijous 07/06/2018 1:05

Si es fa el ramal de connexió Granollers-Les Franqueses, els semiderectes a Vic i Puigcerdà viatjarien per l'altra via així que el mini detour nou no afectaria el temps de trajecte dels regionals.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 07/06/2018 1:15

Aeduh ha escrit:Si es fa el ramal de connexió Granollers-Les Franqueses, els semiderectes a Vic i Puigcerdà viatjarien per l'altra via així que el mini detour nou no afectaria el temps de trajecte dels regionals.
Seria molt maco, però siguem realistes, no es farà.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 07/06/2018 3:58

Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda (31/05/2018)
Renfe licita les obres de construcció de la nova estació a la Granja Soldevila de la línia R8

L'equipament connectarà el municipi amb la UAB i podria entrar en servei a finals de l'any 2019


Renfe ha licitat les obres de construcció de la nova estació de la línia de rodalies R8 a Santa Perpètua de Mogoda amb un pressupost de 2,5 milions d’euros i un termini d'execució de nou mesos. Aquesta és una passa més cap a la creació d'un nou servei ferroviari a la localitat que enllaçarà Santa Perpètua amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Granollers i Martorell, entre d'altres municipis.

L’alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, s’ha mostrat "molt contenta amb aquest anunci de licitació de les obres" i ha assegurat que es tracta "d'un pas més que ens apropa a la futura estació de la Granja Soldevila". La primera edil ha explicat que, d’acord a les converses mantingudes amb Renfe i tenint en compte que el procés de licitació pot perllongar-se durant uns nou mesos, les obres de construcció de l'estació de la Granja Soldevila podrien començar a principis de 2019 i entrar en servei a finals de l’any vinent.

Isabel Garcia ha recordat que l’entrada en servei d’aquesta estació possibilitaria connectar Santa Perpètua amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) en cinc minuts, en un quart d'hora amb Granollers i en 25 minuts amb Martorell. També ha indicat que la companyia ferroviària s’ha compromès a fer una presentació de l'estació a Santa Perpètua abans de l'estiu i ha avançat que l’acte es realitzarà al Bar Restaurant Granja Soldevila, "pràcticament a tocar d’on s’ha de construir la nova estació de Santa Perpètua".

La primera edil també ha recordat que fa més de 20 anys que Santa Perpètua reclama que aquesta línia ferroviària que travessa el municipi fos d'ús de viatgers i amb parada i ha agraït que durant tot aquest temps s'ha reivindicat conjuntament amb associacions de veïns, entitats i ciutadania. "Aquest mèrit ens l'hem d'atribuir tots plegats", ha destacat.

La nova estació de viatgers de la R8 a Santa Perpètua incorpora al vestíbul de l'edifici un Punt d'Atenció al Viatger, màquines d'autovenda i control d'accessos. La connexió entre andanes es farà a través d'un pas inferior. I els treballs inclouen també la urbanització dels accessos així com el recreixement, repavimentació i encaminaments i la instal·lació de sistemes d'informació al viatger. Per accedir a les dues andanes s'hi col·locaran ascensors i les andanes disposaran de marquesines. El projecte, segons informa Renfe, tindrà en compte la integració paisatgística del nou equipament amb el seu entorn.

Les empreses interessades tenen fins al 21 de juny per presentar les seves ofertes.

La línia de rodalies R8, que va entrar en funcionament el mes de juny de 2011, connecta el Baix Llobregat amb el Vallès i presta servei a les estacions de Martorell, Castellbisbal, Sant Cugat, Rubí, Cerdanyola Universitat, Mollet-Sant Fost, Montmeló i Granollers-Centre.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 07/06/2018 17:11

Fem porra, fem porra!!!!!

quina estaciò s'inaugurará abans? Ernest Lluch (L5) o Santa perpétua Can Folguera, avui anomenada Granja Soldevila (R8)?
Fem apostas!!!!!


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 07/06/2018 18:27

França451 ha escrit:Fem porra, fem porra!!!!!

quina estaciò s'inaugurará abans? Ernest Lluch (L5) o Santa perpétua Can Folguera, avui anomenada Granja Soldevila (R8)?
Fem apostas!!!!!
Santa Perpètua.

El que no sé és quin nom li posaran.

Jo dubto entre aquestes possibilitats:

a) Santa Perpètua-Granja Soldevila.

b) Santa Perpètua-Can Folguera.

c) Santa Perpètua-Parc (el més adient? sens dubte, el més entenedor per a tothom del municipi i de fora, i també el més curt -crec-).

d) Santa Perpètua de Mogoda (i canvi de nom de l'estació actual de la R3 a Santa Perpètua-La Florida).



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 07/06/2018 18:38

Santa Perpètua Nord



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 07/06/2018 19:18

Renfe445 ha escrit:Santa Perpètua Nord
No: no està al nord del casc urbà, sinó al centre.
El casc antic de Santa Perpètua està al nord de l'estació.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 07/06/2018 21:04

437.001 ha escrit:No: no està al nord del casc urbà, sinó al centre.
El casc antic de Santa Perpètua està al nord de l'estació.
Pues entonces la estación del lejanías R3 se podría nombrar como "Santa Perpètua Sud".



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”