Reordenació de vies a Sants Renfe

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 17/03/2018 17:32

Una pregunta. A Madrid faran sota Atocha un altre nivell on posaràn més vies. No es podria fer a llarg termini això mateix a Sants si tan congestionada està l'estació? I encara que no sigui econòmicament una bona idea, algú sabria dir si tècnicament seria possible fer-ho? Mersi


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

albe6
N8
N8
Entrades: 966
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 17/03/2018 17:45

El nou nivell d'Atocha és per al Túnel de la Risa 3 (el UIC).

Aquí Barcelona sempre s'ha defensat que el dia que es faci el 3r túnel de Rodalies sigui perimetral als actuals.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 17/03/2018 18:08

Una ampliació d'andanes pels costats hi cap abans de trobar-nos edificis? He intentat trobar un plànol de l'estació però no he trobat cap.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 17/03/2018 21:27

Aeduh ha escrit:Una ampliació d'andanes pels costats hi cap abans de trobar-nos edificis? He intentat trobar un plànol de l'estació però no he trobat cap.
No hi cap res més sense demolicions.

Actualment les vies de Sants estan així:

-vies 1/2/3/4/5/6: AVE.
-via 7: direcció Hospitalet.
-via 8: direcció Plaça Catalunya.
-vies 9/10: direcció Bellvitge (Rodalies/Regionals).
-via 11: direcció Bellvitge (LD).
-via 12: direcció Passeig de Gràcia (LD).
-vies 13/14: direcció Passeig de Gràcia (Rodalies/Regionals).

La propera reordenació de vies deixarà les vies:

-vies 1/2/3/4/5/6: AVE.
-vies 7/8: direcció Hospitalet.
-vies 9/10: direcció Plaça Catalunya.
-vies 11/12: direcció Bellvitge.
-vies 13/14: direcció Passeig de Gràcia.

Amb aquesta reordenació: tots els Talgos seran origen/final Estació de França (compto que l'Euromed passarà a les vies 1-6 en qüestió de mesos, ja hi ha la BT fent proves entre Camp de Tarragona i els canviadors d'ample de La Boella), cosa que ja va bé, perquè així també s'eliminaran cisallaments a Clot (i els de Bifurcació Vilanova-Marina i els de Laminados seguiran sent els mateixos).

Això presenta un problema: com que hi seguirà havent trens LD per via Vilanova (els Talgos), entre altres coses perquè si els traguéssin, els trajectes Tarragona-Castelló i Tarragona-València perdrien competitivitat enfront del vehicle particular, en època com l'actual (Falles), els Talgos llargs no cabrien a les vies 13 ni 14, perquè l'andana allà no medeix 400 metres (igual com tampoc hi cap un Euromed en doble composició).

De tota manera, sí que hi podria haver una segona reordenació de vies, però només lligada a la construcció de dos salts de moltó, un a cada cantó de l'estació (és a dir, un a sota de l'Avinguda de Roma, i un altre... més enllà de Riera Blanca (probablement Torrassa).

Amb aquests salts de moltó, la configuració de vies quedaria així (ja de manera definitiva):

-vies 1/2/3/4/5/6: AVE.
-vies 7/8: direcció Hospitalet.
-vies 9/10: direcció Bellvitge.
-vies 11/12: direcció Passeig de Gràcia.
-vies 13/14: direcció Plaça Catalunya.

Aquesta configuració permetria tots els moviments possibles sense cisallar excessivament.
És a dir, que un tren podria venir de Plaça Catalunya i seguir cap a Vilanova o Vilafranca indistintament, i un tren que vingués de Passeig de Gràcia també.
I a més, un tren que vingués de Bellvitge també podria seguir cap a Plaça Catalunya o Passeig de Gràcia indistintament, i el mateix si vingués d'Hospitalet.
Això no seria gratis, és clar, però resoldria molts dels problemes que hi ha ara a Sants, lligats a la manca de flexibilitat de l'estació, ja que qualsevol moviment inhabitual causa un munt de cisallaments, i això equival a causar retards a altres trens.

A més, permetria que els trens de LD provinents de Vilanova no haguéssin de cisallar en cas que vinguéssin en composició llarga, perquè un cop es faci aquesta propera reconfiguració, un Talgo llarg que vingui de Vilanova haurà d'estacionar a la via 12, perquè a les vies 13 i 14 no hi cabrà, per tant haurà de cisallar.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 17/03/2018 21:46

albe6 ha escrit:Si aquesta nova configuració implica la pèrdua de l'exclusivitat d'una andana per a LD, és lògic que passi a haver una única zona de barreres.

Per als LD s'haurà d'adoptar una mesura semblant a la d'Atocha Cercanías: interventors a la porta que l'obrin manualment a qui vagi a agafar un LD o obligar a treure un bitllet amb banda magnètica a la màquina sense cost amb el bitllet d'LD per obrir la barrera
Correcte.
albe6 ha escrit:Aquest nou esquema, contempla el possible pas de les vies 7-8 a UIC com ho contempla l'actual, en cas d'agugment de circulacions en UIC?
trensmat ha escrit:Puede ser que en un futuro próximo tanto las vías 7 - 8 puedan ser de ancho mixto para que los trenes procedentes del Corredor del Mediterráneo hagan su parada en Sants sin tener que afectar las circulaciones de los trenes AVE, Alvia y TGV.
No: ja no es preveu que les vies 7/8 passin a AV.

A més, se suposa que l'estació de Sagrera i SOBRETOT el dipòsit/base de manteniment d'AV de Sant Andreu Comtal, obriran i descarregaran Sants d'aquí a no massa (toquem fusta), que tindrà així més espai per a trens direcció nord (París, etc) o altres coses (privats, EVA, etc).
A més, Brussel.les ja ha avisat Foment de que això d'invents de tercers rails té una data de caducitat, i que vol veure papers de com planifiquen el canvi d'ample de TOTA LA XARXA (no sé si inclouen Feve o no).



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 17/03/2018 22:21

Pues gràcies pel resumen que m'ha aclarit molt la situació, encara que jo el que preguntava és precisament si és tècnicament possible fer demolicions i fer l'estació més ampla, més enllà de que sigui una bona idea econòmicament o no.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 17/03/2018 22:28

Aeduh ha escrit:Pues gràcies pel resumen que m'ha aclarit molt la situació, encara que jo el que preguntava és precisament si és tècnicament possible fer demolicions i fer l'estació més ampla, més enllà de que sigui una bona idea econòmicament o no.
Home, tècnicament, clar que és possible.

Ara bé: agafa als veïns de Sants (recordeu que CAN VIES :twisted: no cau gens, però que gens lluny, d'allà), i explica'ls que els hi tires les cases...
...i això, tenint l'estació de Sagrera i la de Sant Andreu Comtal inacabades, i a sobre amb l'Estació de França infrautilitzada.

Et cuinen viu, a Sants, xaval.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 17/03/2018 22:33

Se m'oblidava: Renfe està cuinant coses. Euromeds amb origen/final Girona i/o Figueres-Vilafant. :P
Si tenen bon enllaç amb els TGV o AVE de França, en temporada alta guanyaran pasta a carretades.

O sigui que a Sants encara li queda estona abans de saturar-se del tot. :D



França451
N9
N9
Entrades: 1779
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 17/03/2018 22:47

437.001 ha escrit:
albe6 ha escrit:Si aquesta nova configuració implica la pèrdua de l'exclusivitat d'una andana per a LD, és lògic que passi a haver una única zona de barreres.

Per als LD s'haurà d'adoptar una mesura semblant a la d'Atocha Cercanías: interventors a la porta que l'obrin manualment a qui vagi a agafar un LD o obligar a treure un bitllet amb banda magnètica a la màquina sense cost amb el bitllet d'LD per obrir la barrera
Correcte.
albe6 ha escrit:Aquest nou esquema, contempla el possible pas de les vies 7-8 a UIC com ho contempla l'actual, en cas d'agugment de circulacions en UIC?
trensmat ha escrit:Puede ser que en un futuro próximo tanto las vías 7 - 8 puedan ser de ancho mixto para que los trenes procedentes del Corredor del Mediterráneo hagan su parada en Sants sin tener que afectar las circulaciones de los trenes AVE, Alvia y TGV.
No: ja no es preveu que les vies 7/8 passin a AV.

A més, se suposa que l'estació de Sagrera i SOBRETOT el dipòsit/base de manteniment d'AV de Sant Andreu Comtal, obriran i descarregaran Sants d'aquí a no massa (toquem fusta), que tindrà així més espai per a trens direcció nord (París, etc) o altres coses (privats, EVA, etc).
A més, Brussel.les ja ha avisat Foment de que això d'invents de tercers rails té una data de caducitat, i que vol veure papers de com planifiquen el canvi d'ample de TOTA LA XARXA (no sé si inclouen Feve o no).
Y gracias a esa panda de... Bueno, iba a decir un disparate pero realmente ellos no tienen la culpa. La culpa la tendrán los de aquí, que aprovecharán la normativa para imponer por la fuerza la red de AVEstruz en todo territorio peninsular (por eso fueron llenando de Aves el país), y no penséis que van a dejar ni siquiera las redes de cercanías, NOOOOOOOO SEÑOR, NO!!!! Todos sabemos quiénes están al frente de la directiva, y creo que alguna vez se indexço un link desde aquí a un sector de Andén 1 de Madrid, que compartieron la historia de Cercanías, donde claramente, gente que allá estaba metida dice que por finales de los noventa, metieron en la directiva a toda una plantilla pro-AVEs, y que gracias a eso se empezaron a hacer líneas de alta velocidad a mansalva. Es de pensar que ya habían oído campanas de dicho toque de Bruselas, sólo que al público general nos han llegado esas campanas veinte años después.
Se dijo y se repitió en muchos sitios de este foro que pareciera que sólo les importa el AVE a Adif/Fomento. Y que se iba a dejar morir la red convencional por falta de mantenimiento evidente, con lo cual es a no muy largo plazo, la excusa que tienen para eliminarla y quitársela del medio y fomentar sólo el AVE.

Muchas gracias a los que piden tocar madera por el avance de las obras de la Sagrera y Sant Andreu Comtal. El paso siguiente son La Llagosta y Gavá, lo del corredor mediterráneo y la variante de Vandellós. Si os fijáis, todo obrtas nuevas y sabiendo el toque de Bruselas, todas estas obras las dejarán preparadas para ancho UIC en alguna parte. El paso siguiente ya sabemos cual es: la Estación de Francia, no les van a meter ancho UIC: está demasiado vieja y obsoleta para tal cosa, eso o le tiran todos los muros, la rellenan de tiendas, como hicieron en Príncipe Pío y te meten el UIC para el ave. Ninguna de las dos cosas me gusta, una es eliminar el arte y la segunda es una patada en salva sea la parte al arte y la cultura artística catalana. Pero dado que hoy en día los valores y la cultura importan una m******, sea donde sea, no tendrán reparos en tirarla, y ya se dijo y se repitió, y Ramón dijo hace mucho tiempo que lo de Gavá, La Llagosta, la Torrassa y La Sagrera/SAC era para tener la excusa de cargarse la Estación de Francia.
Evidentemente si le meten a último término centro comercial molt fashion con vías UIC, van a cubrir absolutamente todo el tramo desde PDG, lo cual representa un obrón de narices que en cien años nadie de este foro verá acabado del todo. Podrían hacerlo pero alegarán que les resulta muy caro y cuando las vías métricas y de ancho ibérico caduquen, todo lo que haya con ellas se irá al túnel del tiempo. Y sólo se quedará un avestruz, y si es muy caro te ponen los cochecitos talgo viejos a Low Cost, que leímos todos en el hilo del low cost y que a nadie se le ha ocurrido pensar que sea la maniobra de Fomento para obligarte a usar el avestruz y dejar moriri de asco la red convencional.

Y a nuestro amigo Carlos y compañía: estad al loro con lo que hacen FGC con la Llobregat-Anoia, porque si ya han dicho Bruselas que anchos que no sean UIC fuera, a ver qué pasa con esta línea: estad al loro. Imagino que Catalunya que para entonces será independiente, presionará para que FGC si sigue siendo titular de la línea, se gaste las pelas y haga ancho internacional. O quizás como lo consideran un Metro, al ser al margen de fomento, digan que por una línea comarcal, le dejan su ancho métrico y a correr. Imagino que el AVE sólo meterá mano en todo aquello que fuera de Renfe o FEVE, y la mitad de feve, harán como la línea llobergat-anoia: lo que se pueda considera metro comarcal lo dejarán y que lo gestione la provincia, y el resto, fuera.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23384
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 17/03/2018 22:55

El fil va de la reordenació de vies a Sants. Torneu al tema, si us plau.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 980
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 17/03/2018 23:41

437.001 ha escrit:els Talgos llargs no cabrien a les vies 13 ni 14, perquè l'andana allà no medeix 400 metres (igual com tampoc hi cap un Euromed en doble composició).
No caben però per poc: en un Euromed en doble composició queden fora de l'andana dos cotxes.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 05/06/2018 20:35

Algú sap si les 6 vies del AVE són necessaries avui dia, o si amb només 4 no passaria res? I si amb Sagrera i SAC etc tot allà funcionant en un futur, els AVE seguirien necessitant tenir 6 vies a Sants, o ja en aquella situació segur que no seran necessaries les 6?
Mersi


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1860

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 05/06/2018 20:47

Aeduh ha escrit:Algú sap si les 6 vies del AVE són necessaries avui dia, o si amb només 4 no passaria res? I si amb Sagrera i SAC etc tot allà funcionant en un futur, els AVE seguirien necessitant tenir 6 vies a Sants, o ja en aquella situació segur que no seran necessaries les 6?
Mersi
En teoria Sants ha de ser estació passant per lo que amb 4 hauria de tenir-ne prou.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 05/06/2018 20:57

Serà passant pels AVE direcció Madrid i terminal pels AVE direcció França


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 980
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimarts 05/06/2018 22:28

Aeduh ha escrit:Algú sap si les 6 vies del AVE són necessaries avui dia, o si amb només 4 no passaria res? I si amb Sagrera i SAC etc tot allà funcionant en un futur, els AVE seguirien necessitant tenir 6 vies a Sants, o ja en aquella situació segur que no seran necessaries les 6?
Mersi
A dia de hui no sobra cap via a Sants-AV, i menys que ho faran quan hi arriben els Euromed per la LAV (per això aniran fins a Girona o Figueres, depenent de quin tren: perquè a Sants no hi ha espai).


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1860

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 25/06/2018 13:49

S'apropa l'estiu i no pinta que les obres vulguin començar, al menys aquest estiu.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1182
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 25/06/2018 19:45

albert28 ha escrit:S'apropa l'estiu i no pinta que les obres vulguin començar, al menys aquest estiu.
Es ADIF y Fomento no le pidas peras al olmo en catalunya.
Aunque quizas suene la flauta, ya veremos las cosas de palacio van despacio.
Saludos.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 26/06/2018 1:08

ortegote ha escrit:
albert28 ha escrit:S'apropa l'estiu i no pinta que les obres vulguin començar, al menys aquest estiu.
Es ADIF y Fomento no le pidas peras al olmo en catalunya.
Aunque quizas suene la flauta, ya veremos las cosas de palacio van despacio.
A mí me intriga que estén también con las (muy necesarias) obras de Bellvitge (ya iniciadas en lo que respecta a la renovación de vía entre El Prat y Bellvitge y entre Bellvitge y Santa Eulalia: falta precisamente la estación de Bellvitge).
Igual lo hacen todo junto con Sants, con El Prat como estación cabecera por el enlace a la L9, y de ahí las vallas en El Prat? Misterio.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1182
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 26/06/2018 19:13

437.001 ha escrit:
ortegote ha escrit:
albert28 ha escrit:S'apropa l'estiu i no pinta que les obres vulguin començar, al menys aquest estiu.
Es ADIF y Fomento no le pidas peras al olmo en catalunya.
Aunque quizas suene la flauta, ya veremos las cosas de palacio van despacio.
A mí me intriga que estén también con las (muy necesarias) obras de Bellvitge (ya iniciadas en lo que respecta a la renovación de vía entre El Prat y Bellvitge y entre Bellvitge y Santa Eulalia: falta precisamente la estación de Bellvitge).
Igual lo hacen todo junto con Sants, con El Prat como estación cabecera por el enlace a la L9, y de ahí las vallas en El Prat? Misterio.
Buenas,
Si lo meten todo en el saco y es desde el Prat nueva terminal hasta Sants y su reordenacion bienvenido sea.
Tambien por los edificios cercanos a las vias hay notas informativas de las obras de Soterramiento en la zona de Torrassa, si puedo la proxima vez que vaya hago una foto al papelito y la subo.
Saludos.



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 496
Ubicació: Tossa de Mar

Entrada Autor: awe » Dijous 28/06/2018 3:13

Aeduh ha escrit:Una pregunta. A Madrid faran sota Atocha un altre nivell on posaràn més vies. No es podria fer a llarg termini això mateix a Sants si tan congestionada està l'estació? I encara que no sigui econòmicament una bona idea, algú sabria dir si tècnicament seria possible fer-ho? Mersi
No sóc cap expert en el tema, però dedueixo que no es pot. No es pot pel mateix motiu que no es va poder soterrar les vies al sud de l'estació i es va haver de deixar el tren en superfície/calaix. Hi ha massa infraestructures soterrades. Al sud de Sants, sota terra, hi ha metro, la ronda del mig, torrents canalitzats, etc. Tot això obligaria a:
1- Excavar molt i molt fondo per passar per sota de tot. Però llavors s'arribaria a Sants tan fondo que no es podria enllaçar amb les vies sentit nord. Inviable.
2- Fer pujades i baixades fortes i constants per anar sortejant els obstacles. Inviable.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”