Bus interurbà Lleida

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Re: Bus interurbà Lleida

Entrada Autor: sag470 » Dijous 02/03/2017 21:19

Danilleida ha escrit:
albe6 ha escrit:El 2023 estava ahir a l'estació junt al 2626 i 2926.
Aquest últim amb el bkb apagat

El 2023 no pot ser l'accidentat (seients setra sèrie 3 vermells)
perquè els te de color fosc (paregut als Alsina Graells)
Estan tots dos amb servei ja... he vist tots dos fent linia.
El 2926 sera cedit fins que arribi un altre vehicle.
Por fa que el 2926 el canviin per un altre. D'acord que no és lo millor, pero el grup no té cap cotxe que pugui sortar rebotat (como no sigui algun Sarfa dels que estan donant de baixa...). No aniria malament algun Mercedes Intouro o IvecoBus Crossway (com els de Sagalés).



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 21/06/2017 18:44

Demanen dues parades més de bus davant del Jardiland i les Basses d’Alpicat

El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria demanarà en la propera Comissió d’Urbanisme que tindrà lloc el pròxim divendres, dues parades més de bus en la línia Lleida-Alpicat. La primera seria en la banda dreta de l’N-240, igual que ara ja hi és a la banda contrària del centre comercial Jardiland, de tal manera que es faciliti l’accés a les instal·lacions d’aquest centre comercial, així com la senyalització d’un pas de vianants. La segona seria també direcció Alpicat, però a la banda esquerra igual que també ja hi és a la banda contrària, de tal manera que es faciliti l’accés a les Basses d’Alpicat, així com la senyalització d’un pas de vianants.

Josep Maria Baiget, Portaveu del grup municipal, explica que tal com està ara si vens del centre de la ciutat, les persones que vulguin visitar el centre comercial Jardiland, han d’anar fins a Alpicat i esperar que el bus torni de nou direcció centre de la ciutat. “Si posem una parada en la banda contrària de la carretera i el pertinent pas de vianants optimitzem el temps i la mobilitat de les persones que vulguin viatjar al centre comercial, ja que els hi estalviem tot el tomb per Alpicat”. Explica Baiget. El mateix succeeix amb les Basses d’Alpicat per la gent que ve d’Alpicat. “Així evitaríem que els vianants travessessin per la carretera per llocs que no estan senyalitzats”, ha afirmat el regidor.

http://www.holalleida.com/demanen-dues- ... -dalpicat/



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 09/07/2017 10:03

La Paeria reclama senyalitzar vint parades de busos de pobles per donar servei a l’Horta

La Paeria reclama a l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) que senyalitzi una vintena de parades a les carreteres per les quals passen línies d’autobusos interurbans per donar servei als veïns de l’Horta de Lleida que viuen en partides pròximes. Es tracta de parades que ja estan autoritzades malgrat que actualment no estan marcades amb cap senyal, de manera que són desconegudes pels veïns i, per tant, no s’utilitzen.

L’àrea de Mobilitat de l’ajuntament ha elaborat un informe que detalla les parades que planteja senyalitzar. Són quatre per sentit a la carretera d’Alfarràs, cinc a la d’Albesa, una a la dels Alamús, una altra a la de les Borges, dos a la d’Artesa de Lleida, tres a la d’Alcarràs i set a la d’Osca. Tècnics municipals van indicar que només hi ha unes quatre parades convenientment senyalitzades, per exemple, a la carretera d’Osca, davant l’entrada de les Basses i al costat del Jardiland.

El tinent d’alcalde Fèlix Larrosa va recordar dies enrere que “hem fet una proposta a la Generalitat per millorar la mobilitat de les partides de l’Horta, amb una correcta senyalització de les línies interurbanes perquè funcioni tot com un sistema conjunt de transport, des de la perifèria cap a la ciutat”.

“Hem estat analitzant línies, horaris i àrees d’influència per veure les possibles parades a les carreteres. Les partides per les quals passen eixos principals, com ara les carreteres de Vielha, Osca o Saragossa, haurien de permetre tenir parades de línies interurbanes que donin suport a la població com si fossin parades urbanes”, va subratllar.

David Melé, president de la comissió municipal de l’Horta, va assenyalar que esperen conèixer els detalls de l’estudi per manifestar la seua opinió. En tot cas, va apuntar altres alternatives per millorar la mobilitat en el transport públic, com una reducció de preus del taxi o bitllets combinats, a banda de més parades dels busos interurbans.

http://www.lleida.com/noticia_canal/la- ... vei-lhorta



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 09/07/2017 18:50

Danilleida ha escrit:Es podria crear un nou fil sol per Gamón?? I moure tot el relacionat alli??
Poder, es pot. Per evitar al màxim barrejar temes, proposaria anomenar-lo i limitar-lo als autobusos, no als serveis que presten.

Edito: ja està fet.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 20/07/2017 13:35

Sarbus
Ha aparegut per aquí el 2925, germà bessó del 2926 que ja fa un temps que corre per aquí

Que per cert, si es queda per aquí el 2926, ja li podrien treure la propaganda de línies exprés.cat de Bcn que porta a la tapa del motor



Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Dijous 20/07/2017 17:58

albe6 ha escrit:Sarbus
Ha aparegut per aquí el 2925, germà bessó del 2926 que ja fa un temps que corre per aquí

Que per cert, si es queda per aquí el 2926, ja li podrien treure la propaganda de línies exprés.cat de Bcn que porta a la tapa del motor
Fa cosa de 2 mesos que esta aqui...
Aquestos dos sembla que estan de pas, fins que no manin una altra tartana que els sobri per alla...



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 20/07/2017 18:48

Ha donat la casualitat que avui me l'he creuat per primer cop :oops:

Per cert, els vehicles de Morell que abans feien la 128 han causat baixa? (el Dexon midi i l'altre Scania)



Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Divendres 21/07/2017 1:10

albe6 ha escrit:Ha donat la casualitat que avui me l'he creuat per primer cop :oops:

Per cert, els vehicles de Morell que abans feien la 128 han causat baixa? (el Dexon midi i l'altre Scania)
Encara corren aquells... pero per altres serveis com la fruita o per el centre penitenciari de ponent...



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 05/08/2017 23:16

Nous horaris a la 131 / e1 (Lleida - Cervera - BCN Nord - Aeroport) a partir de dilluns dia 7

Bàsicament, increment de 10' a tots els serveis no directes

http://www.atmlleida.cat/noticies/381



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 15/09/2017 20:24

Des del passat dimarts 12, augment del servei a les línies

- 206 (Balaguer - Mollerussa)
- 305 (Les Borges Blanques - Mollerussa)

http://www.atmlleida.cat/noticies/383



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 19/05/2018 14:31

Properament implantarà la renovació de la línia Barcelona-Huesca. S'ha formalitzat el contracte el passat 23/4. La nova concessió no para a Almacelles.

Se sap alguna cosa de les negociacions de TiS? Deien que implantarian una nova línia Almacelles-Barcelona.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 20/05/2018 10:45

Per aquí res més del que ja se sap.

S'ha de crear una concessió nova de TiS Almacelles - BCN, amb la promesa que mantindrien més o menys el preu per km que es paga ara amb la VAC estatal.

Una conductora del 129 em comentava que pel juny sonen canvis d'horari.
Són ben capaços d'allargar alguns 131 de Lleida a Almacelles i que aquests siguin els exprés



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 11/06/2018 21:32

Sembla que des de dijous passat, dia 7, regeix la nova concessió.
Xarxes socials Aj.Almacelles ha escrit:S'ha fet un gran esforç i moltes reunions, però fonts de la Generalitat ens han confirmat que han arribat a un acord amb el Ministeri de Foment i l'empresa concessionària (Alosa, grup Avanza)
Nou quadre horari. Es guanyen serveis cap a BCN dilluns, divendres, dissabte i diumenge. Més serveis cap a Almacelles en cap de setmana

Algú (Generalitat, Ajuntament o tots dos) han posat diners a sobre la taula; el bitllet senzill baixa fins 7.90€

S'han estrenat una colla de flamants Irizar I6s sota l'ensenya "Avanza Multimedia" amb entreteniment individual mitjançant pantalles a cada seient

Els serveis exprés (no paren a Binéfar i Almacelles) estrenen nova malla horària i allarguen recorregut de Sants a Estació del Nord



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 17/06/2018 9:01

Viatjar en bus d’Almacelles a Barcelona, un 60% més barat que des de Lleida

Viatjar amb autocar des d’Almacelles fins a Barcelona costa des d’aquesta setmana un 60 per cent menys per agafar un bus des de Lleida fins a la capital catalana.

L’entrada en servei de la nova concessió de la línia regular que uneix Osca, Almacelles i Barcelona ha suposat una rebaixa encara major en el preu d’uns bitllets que ja eren per si mateixos molt assequibles: fins ara costaven només la meitat que el viatge des de la capital del Segrià.

La concessionària Avanza ven el bitllet des d’Almacelles a Barcelona a un preu de 8,90 euros a través d’internet, davant els 21 euros que costa el trajecte des de Lleida fins a la capital catalana. Aquesta diferència es deu que les rutes de transport de viatgers s’atorguen a través de concessions públiques, per les quals les empreses competeixen amb ofertes que varien sensiblement tant en les condicions econòmiques com en les de prestació del servei.

La posada en marxa de la nova concessió estatal entre Osca, Almacelles i Barcelona ha suposat també l’entrada en servei d’un nou vehicle amb més prestacions i comoditat que l’anterior. La parada d’Almacelles rep 262.168 viatgers a l’any, dels quals 19.000 corresponen a la línia a Barcelona.

https://www.segre.com/noticies/comarque ... _1091.html



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 17/06/2018 12:53

Aquests del Segre i la seva mania d'informar a mitges...
Perquè s'obliden completament de les T 10/120 monomodals d'Alsa / Alsina Graells que deixen el preu a 10€/ trajecte



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 02/07/2018 8:40

Torna a rondar per aquí el 2925 a Sarbus, que al venir el 2931 havia retornat al Vallès.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 01/02/2019 9:36

Des d'avui nous horaris a línia 101 (Lleida - Alfarràs - Ivars) no exprés

- El bus del matí d'Ivars - Lleida avança 5 minuts la sortida
- Suprimida en ambdós sentits la parada Almenar - Camí Pont d'Espadós; amb reajustament d'horaris intermedis



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 06/06/2019 8:31

Tenim per aquí al 2924 de Sarbus, idèntic als seus companys 2925 i 2926 que ja fa temps que hi són.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 07/08/2019 10:07

Rècord de passatgers als busos interurbans de Lleida

Els autocars interurbans de les comarques de Lleida van rebre en el primer semestre d’aquest any 1.010.531 passatgers, la qual cosa suposa un rècord en el nombre de viatgers. Segons les dades de l’ATM de Lleida facilitades per la Federació Empresarial Catalana d’Autotransport de Viatgers (FECAV), en el mateix període de l’any passat aquestes línies de transport van rebre 948.246 usuaris, per la qual cosa hi ha hagut un increment del 6,57% amb 62.285 passatgers més. Val a recordar que l’any passat, la demanda d’aquests autocars va créixer fins als 1,9 milions d’usuaris, cosa que va representar un increment del 4,3% respecte a les dades del 2017, segons la FECAV.

El president de la federació, José María Chavarría, va valorar molt positivament aquests resultats i va explicar que “l’autobús és el mitjà de transport que més creix perquè quan es milloren els serveis i s’augmenta l’oferta els usuaris l’utilitzen més”. També va indicar que “l’autobús és un transport flexible, ja que requereix una inversió molt més petita que el sistema ferroviari i dóna servei a llocs als quals el tren no pot arribar”. Així mateix, va recordar “la necessitat de treballar amb contractes de més llarg termini amb les administracions titulars dels serveis perquè això donaria una major seguretat a les empreses operadores per fer front a inversions de millora com la renovació de flotes”.

Val a recordar que els autobusos urbans de Lleida ciutat han guanyat entre gener i maig fins a 100.000 passatgers respecte al mateix període del 2018. Una de les línies amb un augment més significatiu va ser la que uneix la Bordeta amb l’Arnau de Vilanova (vegeu SEGRE d’ahir). Segons les dades de la FECAV, durant el primer semestre d’aquest any s’han registrat gairebé 3.404.000 viatgers.

https://www.lleida.com/noticia_canal/re ... -de-lleida



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 19/08/2020 12:37

Una línia de bus escolar del Segrià porta 2 anys en litigi

Dos empreses es disputen des del 2018 el contracte del consell || Les dos han aconseguit resolucions que els han donat la raó

Dos empreses d’autocars pugnen des de fa dos anys per un contracte del consell comarcal del Segrià. Les firmes Morell i Aler es disputen la línia de transport escolar que inclou Raimat, Sucs, Gimenells, el Pla de la Font i l’institut Canigó d’Almacelles, que va sortir a concurs el 2018 amb un pressupost de més de 365.000 euros per prestar aquest servei durant tres anys. Des d’aleshores, l’adjudicació ha estat objecte de diversos recursos i resolucions, a favor d’una o d’una altra. L’ens comarcal no va poder precisar ahir què farà amb aquesta línia a partir el pròxim curs escolar.

La primera adjudicació de es va saldar el 2018 a favor d’Aler per un estret marge: va obtenir 75 punts, davant dels 74,06 de la seua competidora, Morell. Aquesta va reclamar al consell que verifiqués si les instal·lacions de l’adjudicatària s’ajustaven al que prometia en la seua oferta. Després d’una visita, el consell va rebaixar la puntuació d’Aler a 55.

Morell es va adjudicar el contracte i fonts del consell van explicar que aquesta empresa ha prestat el servei de transport escolar en aquesta ruta en els últims cursos. Tanmateix, Aler va recórrer l’adjudicació. L’any següent, el 2019, el Tribunal de Contractes del Sector Públic va dictaminar que la revisió de les instal·lacions de l’empresa a petició de Morell es va fer “al marge del procediment establert” del concurs, la qual cosa feia de l’adjudicació “un acte viciat de nul·litat de ple dret”. També un informe de la Comissió Jurídica Assessora (CJA) de la Generalitat es va pronunciar en contra de la revisió per part del consell.

Tot plegat va fer que l’ens comarcal acordés el juny passat una nova adjudicació del contracte, aquesta vegada a favor d’Aler. Tanmateix, en aquesta ocasió va ser Morell qui va recórrer davant del Tribunal de Contractes, al·legant que rebutjar l’adjudicació inicial no significava atorgar el contracte de forma automàtica al seu competidor. L’última resolució d’aquest organisme de la Generalitat, del passat 29 de juliol, els va donar la raó i va estimar el recurs de Morell.

https://www.segre.com/noticies/comarque ... _1091.html



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”