Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 09/02/2019 19:06

Bueno, con este plan lo que ocurre es que intento mantener la paridad de cantidad de trenes por línea, de tal forma que si ahora hay 6 trenes en cada línea, con mi plan habría 2 trenes por cada sublínea, pero todas en su conjunto acaban teniendo la misma frecuencia porque se complementan como un puzzle.

He hecho una actualización perfilando detalles y arreglando lo de la L44 a la Barceloneta.

https://drive.google.com/open?id=1eXeSb ... sp=sharing

Imatge

https://drive.google.com/open?id=1BZU0P ... sp=sharing

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Diumenge 10/02/2019 13:19

Aeduh ha escrit:Bueno, con este plan lo que ocurre es que intento mantener la paridad de cantidad de trenes por línea, de tal forma que si ahora hay 6 trenes en cada línea, con mi plan habría 2 trenes por cada sublínea, pero todas en su conjunto acaban teniendo la misma frecuencia porque se complementan como un puzzle.

He hecho una actualización perfilando detalles y arreglando lo de la L44 a la Barceloneta.

https://drive.google.com/open?id=1eXeSb ... sp=sharing

Imatge

https://drive.google.com/open?id=1BZU0P ... sp=sharing

Imatge
La idea és bona. És com fer una mena de L9/L10. He vist que has descartat el tram que passava pel Carrer Aragó fins a l'estadi Olímpic. Jo crec que una línia per aquella zona de l'eixample és necessària. Hi ha molta densitat de població per allà i de pas s'afegeix un tercer eix per l'eixample juntament amb la L1 i la L5.

Per cert, El link que situes a l'estació de Travessera amb que es suposa que enllaça?



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 10/02/2019 14:02

I posant agulles bretelle a totes les estacions, serien factibles serveis parcials estil Londres?
Allà als extrems de linia tens trens cada 8-10 minuts i en els trams més cèntrics els trens circulen entre el minut i mig i dos minuts i mig



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 10/02/2019 15:44

Adrià Grande ha escrit:
La idea és bona. És com fer una mena de L9/L10. He vist que has descartat el tram que passava pel Carrer Aragó fins a l'estadi Olímpic. Jo crec que una línia per aquella zona de l'eixample és necessària. Hi ha molta densitat de població per allà i de pas s'afegeix un tercer eix per l'eixample juntament amb la L1 i la L5.

Per cert, El link que situes a l'estació de Travessera amb que es suposa que enllaça?
Heh, mola que ho hagis vist. Enllaçaria (al menys m'agradaria que ho fés) amb una hipotètica estació entre Gràcia i Joanic per a una continuació futura de la L8 fins a Glòries i el Besòs. A més, crec que Gràcia és un barri molt dens i urbà i fer l'estació de Travessera mereix la pena.

He eliminat el tram de Aragó - Montjuic perquè desquadrava les freqüències del tram de Passeig de Gràcia - Barceloneta de la L4, en el qui hi havia 2 en comptes de 3 línies i per tant menys trens.
Penso igual que tu que un tercer eix és necessari, però penso que possiblement es podria construir-hi una linia de tramvia des de la Diagonal a Monumental, per Aragó i Roma fins a Sants.
El que més pena em donava per treure aquesta línia és que també penso que és necessari connectar la zona de l'Estadi Olímpic amb el metro d'alguna manera i aquesta era molt bona, però no pot ser.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 10/02/2019 20:03

albe6 ha escrit:I posant agulles bretelle a totes les estacions, serien factibles serveis parcials estil Londres?
Allà als extrems de linia tens trens cada 8-10 minuts i en els trams més cèntrics els trens circulen entre el minut i mig i dos minuts i mig
Més que bretelle, el que faria falta serien vies en cul de sac entre les vies dels sentits oposats, per fer les inversions de marxa amb tota tranquil·litat i sense cisallaments. Com que els túnels ja fa anys que estan fets, el que he dit és bastant difícil de fer, pel que ens les inversions s'haurien de fer en estacions "especials" com Torras i Bages o en normals i fent-la ràpid, és a dir, abans d'arribar, canviar de via per situar-se en la dels sentit contrari, i que mentre un maquinista surt, l'altre ja està entrant i arrencant el tren.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 17/02/2019 23:39

Acabo de fer un altre projecte seguint la mateix línia que el de la L3/L4 que vaig publicar a dalt.

La fusió de la L2 i L5, amb algunes coses extra.

Com molts d'aquí ja sabeu, el traçat de les dues línies a partir de Sagrada Família es suposava que tenía que ser el de l'altra línia. La L5 tenía que terminar a Badalona i al revés.
Aquest projecte 'termina' el treball començat.
Es veu que durant les obres, es va constatar que s'havien excavat les dos línies a la mateixa profunditat. Per aquesta raó, que avui en dia no passaria ni en broma per cert, van començar una sèrie de retards i actuacions que van culminar en la construcció de les l'esquema que avui dia veiem.

Aquí he creat la línia 25 i 52.
He aprofitat per crear ramals a finals de línia per cobrir llocs on a vegades s'ha intentat portar el metro.

La línia 25 comença en el Splau de Cornellà + estadi de l'Espanyol, i després de Sant Adrià, fa el seu propi trajecte fins a Montigalà.

La línia 52 és la L2 primordial segons es va pensar, desde Paral·lel fins a Horta, i després, en comptes de continuar fins a Vall d'Hebron, acaba a Mundet, i després Montbau, un hi hauria un funicular, el Funicular de Montbau, un projecte que des de fa molt de temps he somiat que es fes, per conectar de millor forma als barcelonins amb la natura de Collserola i crear un segon Tibidabo alternatiu fora de l'influència de la Barcelona alta.

Altres projectes que poso aquí són una estació nova a la L5 Aribau, amb transbord amb Provença, i la prolongació de la L5 de Vall d'Hebron a sant Genís (una parada més).
Tots els creuaments estàn amb salt de moltó, of course.

https://drive.google.com/open?id=11VUR6 ... sp=sharing

Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 21/02/2019 16:51

Tinc una proposta per la línia R7 i es ampliar aquesta línia fins Sant Viçents de Calders.

Aixi conectaria la UAB Bellaterra amb el Baix Penedes i mitjaçant transbors amb les línies de regionals del sud.
Fitxers adjunts
Captura de pantalla 2019-02-21 a las 16.43.41.png
Captura de pantalla 2019-02-21 a las 16.43.41.png (32.3 KiB) Visualitzat 8859 cops


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 21/02/2019 18:35

Eiii doncs no és dolenta la idea... Es faria com un servei amb altre camí a la R4.
Tot i que la idea de la R1 cap a Sant Andreu Arenal també la compro, aquesta és també interessant.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 21/02/2019 21:50

Carlos González ha escrit:Eiii doncs no és dolenta la idea... Es faria com un servei amb altre camí a la R4.
Tot i que la idea de la R1 cap a Sant Andreu Arenal també la compro, aquesta és també interessant.
Per la meva humil opinió tant les línies R7 i R8 estàn molt desaprofitades, penso que la R8 es podria allargar fins Sant Celoni o Maçanet-Massanes.

Així hauria una connexió amb la UAB Bellaterra i les terres gironines.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 22/02/2019 1:46

trensmat ha escrit:
Carlos González ha escrit:Eiii doncs no és dolenta la idea... Es faria com un servei amb altre camí a la R4.
Tot i que la idea de la R1 cap a Sant Andreu Arenal també la compro, aquesta és també interessant.
Per la meva humil opinió tant les línies R7 i R8 estàn molt desaprofitades, penso que la R8 es podria allargar fins Sant Celoni o Maçanet-Massanes.

Així hauria una connexió amb la UAB Bellaterra i les terres gironines.
I allargar-la fins a Vilafranca pel cantó del Penedès.
M'agraden aquestes propostes, i no serien gaire costoses de fer.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Divendres 22/02/2019 13:51

UT440_132M ha escrit:
trensmat ha escrit:
Carlos González ha escrit:Eiii doncs no és dolenta la idea... Es faria com un servei amb altre camí a la R4.
Tot i que la idea de la R1 cap a Sant Andreu Arenal també la compro, aquesta és també interessant.
Per la meva humil opinió tant les línies R7 i R8 estàn molt desaprofitades, penso que la R8 es podria allargar fins Sant Celoni o Maçanet-Massanes.

Així hauria una connexió amb la UAB Bellaterra i les terres gironines.
I allargar-la fins a Vilafranca pel cantó del Penedès.
M'agraden aquestes propostes, i no serien gaire costoses de fer.
Amb el nombre actual de trens que disposa Rodalies hi hauria suficients? Amb els últims accidents a Rodalies anem curts de material i sembla que portaran 3 447 de Cantabria a barcelona.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Divendres 22/02/2019 16:47

De totes maneres està projectat que la R7 fagi de llaç circular amb Barcelona.

Seguim esperant el Pla Director de Rodalies que es suposa que aquesta primera meitat d'any s'ha de publicar.

Allà veurem resolts molts dubtes sobre el futur de la xarxa, i podrem especular de forma guai a partir de la info.
Aeduh l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 23/02/2019 13:47, en total s’ha editat 1 vegada.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 22/02/2019 22:06

Aeduh ha escrit:De totes maneres està projectat que la R7 fagi de llaç circular amb Barcelona.

Seguim esperant el Pla Director de Rodalies que es suposa que aquesta primera meitat d-any s-ha de publicar.

Allà veurem resolts molts dubtes sobre el futur de la xarxa, i podrem especular de forma guai a partir de la info.
Doncs sí... fins i tot crec que del que van especular fa temps ja ni ho comentaran en el pla aquest...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

hola04
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Entre L’R2 i L’R4

Entrada Autor: hola04 » Dimarts 26/02/2019 12:00

Hola! Fa molts anys que estem esperant el metro del Delta al Baix Llobregat, i encara esperarem per a molts mes, he pensat que la Generalitat i els ajuntaments es podrien posar de acord per a prolongar línies existents, per exemple: L5 des de Cornellà Centre fins a Viladecans-Can Palmer, L9 Sud des de Aeroport fins a Gavà-Can Tries, o L3 des de Zona Universitària fins a Sant Just Centre, us semblen bé aquestes propostes, com ho faríeu vosaltres?



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dimarts 26/02/2019 12:13

hola04 ha escrit:Hola! Fa molts anys que estem esperant el metro del Delta al Baix Llobregat, i encara esperarem per a molts mes, he pensat que la Generalitat i els ajuntaments es podrien posar de acord per a prolongar línies existents, per exemple: L5 des de Cornellà Centre fins a Viladecans-Can Palmer, L9 Sud des de Aeroport fins a Gavà-Can Tries, o L3 des de Zona Universitària fins a Sant Just Centre, us semblen bé aquestes propostes, com ho faríeu vosaltres?
Crec que seria molt més eficient i eficaç ampliar xarxa de Rodalies i FGC en comptes d'un metro. Uniria punts més distanciats entre ells i serien trajectes segurament més ràpids que no pas amb metro.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 26/02/2019 19:20

hola04 ha escrit:Hola! Fa molts anys que estem esperant el metro del Delta al Baix Llobregat, i encara esperarem per a molts mes, he pensat que la Generalitat i els ajuntaments es podrien posar de acord per a prolongar línies existents, per exemple: L5 des de Cornellà Centre fins a Viladecans-Can Palmer, L9 Sud des de Aeroport fins a Gavà-Can Tries, o L3 des de Zona Universitària fins a Sant Just Centre, us semblen bé aquestes propostes, com ho faríeu vosaltres?
Buenas,
Tal y como esta ahora la L5 es imposible prolongarla, solo para el primer tramo se tendria que hacer una gran obra.

Por otro lado la famosa L12 de FGC de Sant boi a castelldefels creo que fue un invento de los alcaldes de la zona junto con los que mandaron por aquel entonces en la generalitat y que poco vamos a ver de ella.

Soy pesimista por que visto como esta el patio ni una nueva prolongacion y nuevo tunel de Rodalies por parte de Fomento/Adif creo que en inversiones de nuevo Ferrocarril vamos a pasar años muy negros, acabar con suerte el acceso al aeropuerto por parte de Fomento/Adif y terminar la L9/L10 por parte de la generalitat, el tranvia Blau y la conexion de la diagonal otro tema oscuro la verdad.
De la Sagrera hablamos otro dia...
Saludos.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 26/02/2019 20:15

ortegote ha escrit:
Soy pesimista por que visto como esta el patio ni una nueva prolongacion y nuevo tunel de Rodalies por parte de Fomento/Adif creo que en inversiones de nuevo Ferrocarril vamos a pasar años muy negros, acabar con suerte el acceso al aeropuerto por parte de Fomento/Adif y terminar la L9/L10 por parte de la generalitat, el tranvia Blau y la conexion de la diagonal otro tema oscuro la verdad.
De la Sagrera hablamos otro dia...
Saludos.
Propongo porra a ver qué acaban antes:
a) La Sagrera
b) La Sagrada Famìlia
C) la línea 9 (y l10)
d) la p*** plaza de las Glòrias Catalanas
e) el tranvía por la Diagonal (entero, no me vale trozos, sino que se pueda hacer desde Llevant Les Planes a Sant Adrià estació)


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dimarts 26/02/2019 20:33

França451 ha escrit:Propongo porra a ver qué acaban antes:
a) La Sagrera
b) La Sagrada Famìlia
C) la línea 9 (y l10)
d) la p*** plaza de las Glòrias Catalanas
e) el tranvía por la Diagonal
Va, m'arrisco:

2022: Tramvia per la Diagonal i plaça de les Glòries Catalanes
2024: L9/L10
2026: La Sagrada Família
2027: La Sagrera


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Badal L5
Contacta:

Entrada Autor: Solella » Dimarts 26/02/2019 20:48

Abans de res, perdó pel missatge doble ;)
hola04 ha escrit:Hola! Fa molts anys que estem esperant el metro del Delta al Baix Llobregat, i encara esperarem per a molts mes, he pensat que la Generalitat i els ajuntaments es podrien posar de acord per a prolongar línies existents, per exemple: L5 des de Cornellà Centre fins a Viladecans-Can Palmer, L9 Sud des de Aeroport fins a Gavà-Can Tries, o L3 des de Zona Universitària fins a Sant Just Centre, us semblen bé aquestes propostes, com ho faríeu vosaltres?
L5 és impossible d'ampliar pel costat Cornellà Centre a no ser que es reconstrueixi la línia sencera des de Can Boixeres i es facin estacions més profundes, que seria caríssim i realment no sortiria a compte.

L9 acaba literalment a dins de la T1 de l'Aeroport i el final està enfocat cap a les pistes, per tant és impossible cap ampliació per allà (a més, ja és una línia suficientment lenta. Més estacions a la línia la farien massa poc atractiva per anar des de Viladecans/Gavà al centre de Barcelona).

L3 des de Zona Universitària a Sant Just Centre (entenc que via Finestrelles i Esplugues) és una bona opció, i fins i tot la portaria fins al centre de Sant Feliu per Mas Lluí i donar-li una terminal definitiva, ja que tornem al mateix tema d'abans: Ningú des de Sant Vicenç dels Horts, Molins de Rei o el Papiol voldrà una línia de metro que triga més de 10 estacions per arribar a un punt important de la ciutat.


El que s'han d'ampliar són les xarxes de Tram, Rodalies i, per què no, FGC:

El tramvia podrà ampliar-se sense problemes cap a Molins de Rei i Quatre Camins en quant se soterrin les vies.

Per servir les poblacions de Viladecans, Gavà, Sant Boi, etc. es pot construir la famosa línia de Rodalies Cornellà - Castelldefels, que tard o d'hora es farà.

I la L12, un cop arribi a Finestrelles, és l'oportunitat perfecta per traçar un recorregut directe entre Molí Nou | Ciutat Cooperativa i Sarrià. He d'elaborar una mica més la proposta, però es pot crear un eix transversal que recorri Sant Joan Despí, Esplugues i Pedralbes i després fer-lo baixar a Pl. Catalunya o construir un túnel alternatiu per Francesc Macià i Urgell fins a Sant Antoni.


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 27/02/2019 19:10

França451 ha escrit:
Propongo porra a ver qué acaban antes:
a) La Sagrera
b) La Sagrada Famìlia
C) la línea 9 (y l10)
d) la p*** plaza de las Glòrias Catalanas
e) el tranvía por la Diagonal (entero, no me vale trozos, sino que se pueda hacer desde Llevant Les Planes a Sant Adrià estació)
Buenas,
No me atrevo aunque añado una cosa que no te va a gustar:

Creo que se cerrara EDF antes de que toda tu lista sea una realidad :x

La verdad que en estos momentos no soy muy optimista con obras nuevas, no me creo ni la ampliacion de Plaza espanya a Gracia de FGC y si se hace seguro que no sera dentro de los plazos que digan.
Saludos.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”