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Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... ssion=true
La ausencia de presupuestos en Catalunya retrasa la reactivación de la L9
El crédito para financiar las obras se congela hasta que la Generalitat tenga cuentas aprobadas
La incapacidad del Govern de Quim Torra de aprobar unos presupuestos para el año 2019 dejará a Barcelona sin el tramo central de la línea 9 un año más. La reactivación de las obras depende de un crédito de 740 millones de euros del Banco Europeo de Inversiones (BEI) solicitado hace dos años pero que no llegará mientras la Generalitat no tenga unas cuentas aprobadas por el Parlament de Catalunya.
El cronograma elaborado por los departamentos de Economía y Territori –publicado por La Vanguardia el pasado mes de agosto– planificaba la puesta en marcha de la tuneladora a finales del 2019 con la intención de que los trenes empezasen a circular con pasajeros por el túnel de 16 kilómetros (del que quedan 4 por excavar) entre La Sagrera y Zona Universitària a partir del 2023 y que progresivamente estuviese todo finalizado en el 2026. Todo ello era siempre y cuando se aprobase el presupuesto antes de finales del año pasado, lo que habría permitido contar a estas alturas con el crédito ya concedido y los primeros 50 millones correspondientes a la primera anualidad a punto para ejecutar. Nada de eso se ha pasado. Fuentes conocedoras del proyecto reconocen que esa posibilidad ya está descartada y dan por hecho el retraso de un año en el calendario. La tuneladora no se moverá hasta el 2020 y no habrá inauguraciones antes del 2024.
Un año más de demora
El Govern debía recibir un préstamo de 50 millones este año que ya se da por perdido
La reactivación de la línea 9 quedará postergada una vez más hasta la aprobación de unos presupuestos después del ciclo electoral de las próximas semanas o en el 2020. La única opción factible para solucionarlo antes sería introducir el proyecto de alguna manera en la prórroga presupuestaria que prepara el Govern. Fuentes del Departament d’Economia aseguran que “cada conselleria tendrá que identificar sus necesidades” y desde Territori apuntan que, por su parte, “priorizarán las obras de la L9”, aunque la decisión final dependerá de si el departamento de Pere Aragonès lo considera una inversión ineludible de carácter social por el retorno de puestos de trabajo que pueda generar, la inversión pública y la mejora de la calidad de vida de los ciudadanos,
entre otros elementos.
El crédito
740 millones del Banco Europeo de Inversión
La opción más fácil sería introducir un acuerdo plurianual de retorno de crédito para los siguientes años, que es lo que al fin y al cabo pide el BEI, pero sin partida económica para el 2019, retrasando un año todo lo que recogía el documento primigenio. Con todo, no está garantizado que dicha fórmula sea bien vista por el consejo ejecutivo del organismo europeo, especialmente riguroso y exigente en este aspecto. Por mucho que estén dispuestos a financiar la gran infraestructura pendiente del área metropolitana de Barcelona y ya hayan dado el visto bueno al proyecto técnico presentado el pasado verano, consideran imprescindible el acuerdo con la previsión de retorno de los 740 millones del crédito y los 292,4 millones de comisiones e intereses estimados en un plazo de 30 años.
Mientras tanto, una de las tuneladoras sigue esperando su momento entre las estaciones de Campus Nord y Manuel Girona, en Pedralbes. No avanza ni un metro desde marzo del 2011 aunque cada día se somete a tareas de mantenimiento. En lugar de operarios, ayer la visitaban un grupo de estudiantes de ingeniería de caminos, canales y puertos de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), que aprovechan desde hace años el parón de las obras para conocer de primera mano la construcción de una infraestructura de gran magnitud. La tuneladora al otro extremo de la línea no la pudieron visitar los alumnos porque está abandonada desde hace ocho años.
La ausencia de presupuestos en Catalunya retrasa la reactivación de la L9
El crédito para financiar las obras se congela hasta que la Generalitat tenga cuentas aprobadas
La incapacidad del Govern de Quim Torra de aprobar unos presupuestos para el año 2019 dejará a Barcelona sin el tramo central de la línea 9 un año más. La reactivación de las obras depende de un crédito de 740 millones de euros del Banco Europeo de Inversiones (BEI) solicitado hace dos años pero que no llegará mientras la Generalitat no tenga unas cuentas aprobadas por el Parlament de Catalunya.
El cronograma elaborado por los departamentos de Economía y Territori –publicado por La Vanguardia el pasado mes de agosto– planificaba la puesta en marcha de la tuneladora a finales del 2019 con la intención de que los trenes empezasen a circular con pasajeros por el túnel de 16 kilómetros (del que quedan 4 por excavar) entre La Sagrera y Zona Universitària a partir del 2023 y que progresivamente estuviese todo finalizado en el 2026. Todo ello era siempre y cuando se aprobase el presupuesto antes de finales del año pasado, lo que habría permitido contar a estas alturas con el crédito ya concedido y los primeros 50 millones correspondientes a la primera anualidad a punto para ejecutar. Nada de eso se ha pasado. Fuentes conocedoras del proyecto reconocen que esa posibilidad ya está descartada y dan por hecho el retraso de un año en el calendario. La tuneladora no se moverá hasta el 2020 y no habrá inauguraciones antes del 2024.
Un año más de demora
El Govern debía recibir un préstamo de 50 millones este año que ya se da por perdido
La reactivación de la línea 9 quedará postergada una vez más hasta la aprobación de unos presupuestos después del ciclo electoral de las próximas semanas o en el 2020. La única opción factible para solucionarlo antes sería introducir el proyecto de alguna manera en la prórroga presupuestaria que prepara el Govern. Fuentes del Departament d’Economia aseguran que “cada conselleria tendrá que identificar sus necesidades” y desde Territori apuntan que, por su parte, “priorizarán las obras de la L9”, aunque la decisión final dependerá de si el departamento de Pere Aragonès lo considera una inversión ineludible de carácter social por el retorno de puestos de trabajo que pueda generar, la inversión pública y la mejora de la calidad de vida de los ciudadanos,
entre otros elementos.
El crédito
740 millones del Banco Europeo de Inversión
La opción más fácil sería introducir un acuerdo plurianual de retorno de crédito para los siguientes años, que es lo que al fin y al cabo pide el BEI, pero sin partida económica para el 2019, retrasando un año todo lo que recogía el documento primigenio. Con todo, no está garantizado que dicha fórmula sea bien vista por el consejo ejecutivo del organismo europeo, especialmente riguroso y exigente en este aspecto. Por mucho que estén dispuestos a financiar la gran infraestructura pendiente del área metropolitana de Barcelona y ya hayan dado el visto bueno al proyecto técnico presentado el pasado verano, consideran imprescindible el acuerdo con la previsión de retorno de los 740 millones del crédito y los 292,4 millones de comisiones e intereses estimados en un plazo de 30 años.
Mientras tanto, una de las tuneladoras sigue esperando su momento entre las estaciones de Campus Nord y Manuel Girona, en Pedralbes. No avanza ni un metro desde marzo del 2011 aunque cada día se somete a tareas de mantenimiento. En lugar de operarios, ayer la visitaban un grupo de estudiantes de ingeniería de caminos, canales y puertos de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), que aprovechan desde hace años el parón de las obras para conocer de primera mano la construcción de una infraestructura de gran magnitud. La tuneladora al otro extremo de la línea no la pudieron visitar los alumnos porque está abandonada desde hace ocho años.
- Carlos González
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Mare meva...
Això afecta a les estacions que s'obriran a la L10Sud? És a dir, la de la Ciutat de la Justícia i les de la Zona Franca?
Això afecta a les estacions que s'obriran a la L10Sud? És a dir, la de la Ciutat de la Justícia i les de la Zona Franca?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
No, aquestes no és veuran afectades i tiren endavant (vaja, crec).Carlos González ha escrit:Mare meva...
Això afecta a les estacions que s'obriran a la L10Sud? És a dir, la de la Ciutat de la Justícia i les de la Zona Franca?
No.Carlos González ha escrit:Això afecta a les estacions que s'obriran a la L10Sud? És a dir, la de la Ciutat de la Justícia i les de la Zona Franca?
El préstec era pel tram central, que és on necessiten pasta.
La resta ho poden anar fent (i Ernest Lluch L5 també).
El què em pregunto és si, en comptes de tunelar el tram central, seria possible obrir Sagrera-Guinardó L9/L10 (i no sé si seria possible fer-ho sense nous trens, si algú pot dir-nos-en alguna cosa, gràcies) i Sagrera-La Pau L4 (tram molt curt però molt útil, del qual només queda per fer l'estació de Santander i els túnels d'accés a la mateixa, que és un no res i també és part de l'obra de la L9).
De tota manera, estem en campanya electoral, i la premsa diu moltes coses...
Ja veurem.
No diuen que s'acabaran un any més tard del previst, sino un any més tard com a mínim.Un año más de demora
El Govern debía recibir un préstamo de 50 millones este año que ya se da por perdido
La reactivación de la línea 9 quedará postergada una vez más hasta la aprobación de unos presupuestos después del ciclo electoral de las próximas semanas o en el 2020.
Fem una porra? Jo voto pel 2030...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Ets massa optimista!Platanito ha escrit:No diuen que s'acabaran un any més tard del previst, sino un any més tard com a mínim.Un año más de demora
El Govern debía recibir un préstamo de 50 millones este año que ya se da por perdido
La reactivación de la línea 9 quedará postergada una vez más hasta la aprobación de unos presupuestos después del ciclo electoral de las próximas semanas o en el 2020.
Fem una porra? Jo voto pel 2030...
- uriol108
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La concessió del credit del BEI depen que els nostres polítics aprovin els Pressupostos, per aquest any ja ho donen per impossible i veurem per a l'any vinent, tal com estan els nostres polítics de dividits, ho veig molt difícil de que es posin d'acord...
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La porra ya la propuse yo en otro hilo. se votaba qué acabarían antes:Platanito ha escrit:No diuen que s'acabaran un any més tard del previst, sino un any més tard com a mínim.Un año más de demora
El Govern debía recibir un préstamo de 50 millones este año que ya se da por perdido
La reactivación de la línea 9 quedará postergada una vez más hasta la aprobación de unos presupuestos después del ciclo electoral de las próximas semanas o en el 2020.
Fem una porra? Jo voto pel 2030...
a) La L9
b) Estaciò de la Sagrera/TAV
c) La Sagrada Família
d) Ernest Lluch
e) La Plaza de las Glórias
Sería conveniente indicar el año. o cuanto menos el orden. La L9 creen que irá antes que SF o después? Está claro con este panorama que Ernest Lluch se va a llevar la porra, sin duda, pero... Nunca se sabe. Las cinco opciones lo tienen muy crudo y en todas pueden surgir inconvenientes.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Importantissima licitació que apareixia ahir a Contractació Pública. Pot ser l'espurna de la reactivació de les obres al tram central?
Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu de cobertura del Macropou i superfície, actuacions a la infraestructura per nova configuració de vies a la Línia 9 de Metro de Barcelona i nous forjats per l'aprofitament de l'espai interior del macropou. Clau: TM-04426.1A
De moment no hi ha projecte tècnic perquè la licitació és la contractació de serveis per a redactar el projecte constructiu, però a la justificació apareix això:
Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu de cobertura del Macropou i superfície, actuacions a la infraestructura per nova configuració de vies a la Línia 9 de Metro de Barcelona i nous forjats per l'aprofitament de l'espai interior del macropou. Clau: TM-04426.1A
De moment no hi ha projecte tècnic perquè la licitació és la contractació de serveis per a redactar el projecte constructiu, però a la justificació apareix això:
Recordo que el macropou és això, on es divideixen/s'ajunten els túnels independents de la L4 (actual túnel de les L9/L10 Nord) i el definitiu de la L9/L10. Si aquesta licitació avança seria el primer pas per a la reactivació de les obres, ja que recordeu que la primera mesura a prendre un cop el BEI aprovi el prèstec és instal·lar vies i instal·lacions al túnel definitiu de la L9 entre el macropou i La Sagrera.L’objecte del contracte és la redacció del projecte de la part necessària per a l’explotació de la L9 pel túnel que li correspon en el futur (un cop acabades les obres del túnel del tram 3r de la L9) i el cobriment del macropou, així com la definició definitiva dels elements en la superfície, tenint en compte les diferents definicions urbanístiques existents en la zona. També s’inclouria la petició de l’Ajuntament de Barcelona / Barcelona Sagrera Alta Velocitat per aprofitar l’espai lliure dins del macropou per construir forjats per incloure zones d’aparcament, així com la urbanització de la superfície del macropou. Aquest projecte hauria de ser redactat tenint en compte les diferents fases constructives, i les alternatives possibles per executar el cobriment primer, abans de tenir el canvi d’explotació interior executat i que aquest es pogués realitzar posteriorment. Per tant s’hauria d’enquadernar per fases (fins a un màxim de tres), en funció del moment en que s’executi o que es pugui executar en funció si el tram 3r de la L9 ja pot estar en explotació o no. Cada fase es dividirà en els lots que corresponguin.
Salut!
#volemL9
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Per on tene previst treure la part de davant de la tunekadora que hi ha a lesseps ? Obriran el pou de lesseps i tornaran a pisar el pont grúa ? O pel macro pou de Sagrera ? O per un altre lloc
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En principi, desmuntada, pel pou de Mandri. Pensa que ja hi ha, en una part important del traçat del túnel entre Lesseps i Sagrera, instal·lada la llosa intermitja. Salut!
Fins on tinc entès, les dues tuneladores del tram central acabaran sent extretes per lesseps (si es que algun dia s'acaba el tram central...).uriol108 ha escrit:Per on tene previst treure la part de davant de la tunekadora que hi ha a lesseps ? Obriran el pou de lesseps i tornaran a pisar el pont grúa ? O pel macro pou de Sagrera ? O per un altre lloc
Va estar bé que l'ajuntament es gastes 2 milions d'euros en la época del Trias per tapar una plaça que s'haurà de tornar a obrir...
per cert, la tuneladora de lesseps està inservible...
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Autor: davroca5 » dj. 25 abr. 2019, 12:12 pm
davroca5 comenta: Importantissima licitació que apareixia ahir a Contractació Pública. Pot ser l'espurna de la reactivació de les obres al tram central?
Sí, és una molt bona noticia "davroca5". És el primer pas imprescindible per donar continuitat a la Línia 9, des del macropou de Sagrera cap a Sagrera i cap a Guinardó-Hospital de Sant Pau, recordeu que l'estació de Sagrera de la línia 9 i la llosa intermitja fins passat Guinardó-Hospital de Sant Pau ja estan construïdes; i posteriorment continuar cap a Lesseps via Sanllehí, que és fins on ha estat excavat el túnel. Salut!
davroca5 comenta: Importantissima licitació que apareixia ahir a Contractació Pública. Pot ser l'espurna de la reactivació de les obres al tram central?
Sí, és una molt bona noticia "davroca5". És el primer pas imprescindible per donar continuitat a la Línia 9, des del macropou de Sagrera cap a Sagrera i cap a Guinardó-Hospital de Sant Pau, recordeu que l'estació de Sagrera de la línia 9 i la llosa intermitja fins passat Guinardó-Hospital de Sant Pau ja estan construïdes; i posteriorment continuar cap a Lesseps via Sanllehí, que és fins on ha estat excavat el túnel. Salut!
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Quan es va decidir la reurbanització de la plaça lesseps, és va valorar el cost i és va decidir de que les tuneladores, tant la morta a Lesseps, com la que vindrà des de Manel Girona i ha d'arribar a Lesseps, s'extrauran pel pou de Mandri, i sí dona temps pel del Putxet. En cap cas hi ha intenció de tornar a obrir la plaça Lesseps.gracienc ha escrit:Fins on tinc entès, les dues tuneladores del tram central acabaran sent extretes per lesseps (si es que algun dia s'acaba el tram central...).uriol108 ha escrit:Per on tene previst treure la part de davant de la tunekadora que hi ha a lesseps ? Obriran el pou de lesseps i tornaran a pisar el pont grúa ? O pel macro pou de Sagrera ? O per un altre lloc
Va estar bé que l'ajuntament es gastes 2 milions d'euros en la época del Trias per tapar una plaça que s'haurà de tornar a obrir...
per cert, la tuneladora de lesseps està inservible...
La tuneladora de Lesseps ja fa molt de temps que se sap que està ben morta. Salut!
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... f7G91MEKAk
El Govern descarta que les obres de la L9 es reprenguin aquest any
El conseller de Territori insisteix que el Govern està pendent d'un crèdit del Banc Europeu d'Inversions
Redacció 03.07.2019 11.31 h.
El tram pendent des de fa anys de la línia 9 del metro de Barcelona continua encallat i no hi ha cap possibilitat que les obres es reprenguin aquest any. Segons ha explicat aquest dimecres al matí el conseller de Territori, Damià Calvet, que ha sigut entrevistat a TV3, encara que arribessin els diners, caldria començar "posar al dia els projectes", des del punt de vista tècnic.
I, de tota manera, que els fons estiguin disponibles en breu també és incert. Calvet ha recordat que el Govern està pendent d'aconseguir un crèdit del Banc Europeu d'Inversions (BEI) per reactivar els treballs, però per tramitar-lo cal que hi hagi pressupostos de la Generalitat. Per això, ara el Govern hauria de prorrogar-los, ja que de moment no hi ha acord per fer-ne uns de nous per als 2019. Segons Calvet, però, s'ha treballat "amb intensitat" per aconseguir aquest crèdit. "Si tinguéssim pressupostos, ja tindríem el crèdit", s'ha queixat
El Govern descarta que les obres de la L9 es reprenguin aquest any
El conseller de Territori insisteix que el Govern està pendent d'un crèdit del Banc Europeu d'Inversions
Redacció 03.07.2019 11.31 h.
El tram pendent des de fa anys de la línia 9 del metro de Barcelona continua encallat i no hi ha cap possibilitat que les obres es reprenguin aquest any. Segons ha explicat aquest dimecres al matí el conseller de Territori, Damià Calvet, que ha sigut entrevistat a TV3, encara que arribessin els diners, caldria començar "posar al dia els projectes", des del punt de vista tècnic.
I, de tota manera, que els fons estiguin disponibles en breu també és incert. Calvet ha recordat que el Govern està pendent d'aconseguir un crèdit del Banc Europeu d'Inversions (BEI) per reactivar els treballs, però per tramitar-lo cal que hi hagi pressupostos de la Generalitat. Per això, ara el Govern hauria de prorrogar-los, ja que de moment no hi ha acord per fer-ne uns de nous per als 2019. Segons Calvet, però, s'ha treballat "amb intensitat" per aconseguir aquest crèdit. "Si tinguéssim pressupostos, ja tindríem el crèdit", s'ha queixat
Me acuerdo que habían fotos en skyscrapercity de Sagrera L9, y creo que también habían de Sagrera TAV.
frankrodriguez.net
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Amb aquesta marca d'aigua gairebé no es veu res!!metring ha escrit:Peaso exclusiva!!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
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Sembla que de moment aprofiten l'espai dels passadissos i les andanes per estacionar-hi autobusos
- DavidVazGuijarro
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Jajaja lo siento chicos, no disponía del ordenador a mano y tuve que hacerlo con Picsart... pensaba que quedaría menos visible la marca....