Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Tram Camp de Tarragona-Vandellòs

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 28/04/2019 8:31

ortegote ha escrit:Sobre el tunel del Rojals, supongo que es ese al que te refieres decirte que en la linea del AVE BCN / GIR los tuneles tampoco cumplen la normativa actual de la UE y bien que circulan, supongo que llegaran a un acuerdo de moratoria por estar construidos antes de las nuevas normas y nunca me olvido de Sants que es una estación que tampoco cumple las normas de seguridad en materia de evacuación y bien que esta a pleno rendimiento.
La diferencia es que Sants nunca ha dejado de funcionar.

Y que la LAV Barcelona-Girona se empezó a construir más tarde que el tramo Vandellòs-Cambrils (que ya tiene más de 20 años).
Y cómo no, se puso en servicio antes de que la normativa UE cambiara, con lo que tiene moratoria para adaptarlo.

Con lo que el túnel de La Rojala (entre L'Hospitalet y Vandellòs) "caducó" sin haberse puesto en servicio, y en este caso sí que hay que adaptarlo, porque es obra nueva nunca inaugurada.

Maravillas de los retrasos en esta obra... :cop



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 28/04/2019 8:34

Entre Sant Vicenç de Calders i Torredembarra:
[des del tren]

-Era de nit, així que no es veia gran cosa, però avui hi havia limitació entre el túnel del Roc de Sant Gaietà i Creixell.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 07/05/2019 16:38

Simulacre al túnel de Rojals.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 20/05/2019 1:26

A Altafulla-Tamarit:

-Calaix del pas inferior ja completament acabat, han retirat els ferros de l'encofrat. Encara no ha estat cobert.
-Ara estan encofrant la nova escala i la nova rampa (costat mar).
-Han instal.lat una cabina prefabricada a la zona propera a on hi havia hagut l'edifici de viatgers (costat muntanya), on hi ha una persona, no sé si de manteniment, de les obres, de circulació, o d'alguna altra cosa.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 27/05/2019 18:05

Entre L'Arboç i El Vendrell (R4):
[des del tren]

-Tram amb totes dues vies renovades.
-Alguns pals d'electrificació ja canviats, d'altres en curs, i altres encara no instal.lats.

Entre El Vendrell i Sant Vicenç de Calders (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Vicenç de Calders (R4):

-Era de nit i amb prou feines es distingia res ja, pero semblava haver-hi personal a la zona d'agulles costat Torredembarra/Roda de Mar (més aviat costat Torredembarra) fent alguna cosa. Què? No ho sé, però algú als fórums havia comentat que li semblava que hi estaven fent alguna cosa, allà. Se'ls distingia per les llanternes.

A Torredembarra:
[des del tren]

-Era de nit i amb prou feines es distingia res ja, però hi ha obres en curs a la via 4, estan realitzant el perllongament de la plataforma per tal de tenir una via de 750m de llarg.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 10/06/2019 16:07

A Tarragona:
[des del tren]

-Continua la instal.lació i cimentació de nous pals d'electrificació, particularment a la capçalera costat Altafulla, fins al ponte d'Armes.

A Altafulla-Tamarit:
[des del tren]

-No he pogut fixar-me en el pas inferior, tot i que des del tren la marquesina i la tanca l'oculten una mica.
-Sí que m'he fixat en una cosa: un dels nous pals d'electrificació instal.lats a la nova via desviada ja s'ha trencat. No sé si ha estat accident fortuït recent, sapastreria durant la instal.lació inicial, o vandalisme pur i dur, però el pal trencat presenta el problema que els visos que se suposa que el fixen a la base de ciment s'han doblegat cap a la plataforma de la via. De fet, mai m'havia agradat massa aquest mètode d'instal.lació de pals, i això és exactament el que em temia que podria arribar a passar alguna vegada. Al lloro amb això. :|

A Torredembarra:
[des del tren]

-La plataforma del perllongament de via 4 (la desviada) està acabada, a falta de noves agulles, carril, balast i electrificació.
-Agulles semi-muntades i acumulació de material a la zona al costat de la subestació.

Entre Torredembarra i Sant Vicenç de Calders:
[des del tren]

-Limitación a 30 a la vía costat mar sentit Barcelona, entre just la sortida de Torredembarra i fins a l'alçada de Creixell. Es veu que aquest tram encara no havia estat renovat...

A Sant Vicenç de Calders (R2/R4):
[des del tren]

-Estan substituïnt les agulles costat Roda de Mar/Torredembarra del feix de vies costat mar (cap a via 4 i la platja de vies sense andana). Estaven fora de servei des de feia anys, crec que arran d'un descarrilament.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 10/06/2019 16:20

:martell2 :martell2 :martell2

...

Nou retard.

Es veu que ara no saben què fer amb l'enclavament de l'estació de Cambrils, on els trens no hi podrien parar, si obríssin ara.

No sé si riure de manera histèrica, o tirar una torreta per la finestra per alliberar frustració.

Portem VINT ANYS així.

:nono :nono :nono

La font interna diu que podrien obrir demà mateix, però sense l'estació de Cambrils.

I jo dic... que no ho poden fer, i deixar Cambrils per a més endavant i alhora desviar els Euromeds i els mercaderies per la nova línia d'una vegada, i mentre no resolguin el nou merder, mantenir el pas dels trens amb parada via Salou?

Sembla que no...

Quina manera de prendre el pèl a la gent.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 10/06/2019 17:52

437.001 ha escrit::martell2 :martell2 :martell2

...

Nou retard.

Es veu que ara no saben què fer amb l'enclavament de l'estació de Cambrils, on els trens no hi podrien parar, si obríssin ara.

No sé si riure de manera histèrica, o tirar una torreta per la finestra per alliberar frustració.

Portem VINT ANYS així.

:nono :nono :nono

La font interna diu que podrien obrir demà mateix, però sense l'estació de Cambrils.

I jo dic... que no ho poden fer, i deixar Cambrils per a més endavant i alhora desviar els Euromeds i els mercaderies per la nova línia d'una vegada, i mentre no resolguin el nou merder, mantenir el pas dels trens amb parada via Salou?

Sembla que no...

Quina manera de prendre el pèl a la gent.
Buenas,
Se comenta que El problema es que las vias de anden No tienen escapatoria con Topera.
La solución puede ir para largo ya que no hay espacio para hacer ese trozo y la topera, un añadido? quien sabe, pero si es para darles un premio a todos.
Saludos.



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 11/06/2019 13:21

ortegote ha escrit:
Buenas,
Se comenta que El problema es que las vias de anden No tienen escapatoria con Topera.
La solución puede ir para largo ya que no hay espacio para hacer ese trozo y la topera, un añadido? quien sabe, pero si es para darles un premio a todos.
Saludos.
O sigui, la configuració de vies que tenia (i encara deu tenir) l'estació de Torredembarra i que no va aconseguir evitar l'accident del 2002.

No hem après res ?

Encara no han establert per norma que les vies desviades han d'anar amb agulla doble conjugada i desviació a topall?

:cop :cop :cop

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 11/06/2019 17:44

437.001 ha escrit::martell2 :martell2 :martell2

...

Nou retard.

Es veu que ara no saben què fer amb l'enclavament de l'estació de Cambrils, on els trens no hi podrien parar, si obríssin ara.

No sé si riure de manera histèrica, o tirar una torreta per la finestra per alliberar frustració.

Portem VINT ANYS així.

:nono :nono :nono

La font interna diu que podrien obrir demà mateix, però sense l'estació de Cambrils.

I jo dic... que no ho poden fer, i deixar Cambrils per a més endavant i alhora desviar els Euromeds i els mercaderies per la nova línia d'una vegada, i mentre no resolguin el nou merder, mantenir el pas dels trens amb parada via Salou?

Sembla que no...

Quina manera de prendre el pèl a la gent.
Como que no se puede hacer parada, si esta todo construido y montado.

De donde has sacado la fuente y si es cierto lo que dices es para denunciarlo.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 11/06/2019 19:57

trensmat ha escrit:
437.001 ha escrit::martell2 :martell2 :martell2

...

Nou retard.

Es veu que ara no saben què fer amb l'enclavament de l'estació de Cambrils, on els trens no hi podrien parar, si obríssin ara.

No sé si riure de manera histèrica, o tirar una torreta per la finestra per alliberar frustració.

Portem VINT ANYS així.

:nono :nono :nono

La font interna diu que podrien obrir demà mateix, però sense l'estació de Cambrils.

I jo dic... que no ho poden fer, i deixar Cambrils per a més endavant i alhora desviar els Euromeds i els mercaderies per la nova línia d'una vegada, i mentre no resolguin el nou merder, mantenir el pas dels trens amb parada via Salou?

Sembla que no...

Quina manera de prendre el pèl a la gent.
Como que no se puede hacer parada, si esta todo construido y montado.

De donde has sacado la fuente y si es cierto lo que dices es para denunciarlo.
Yo lo he leido por un futuro Ingeniero de caminos y que no me extrañaria que fuera forero de aqui.
Como digo lo que se comenta es por que la estación de Cambrils no tiene escapatorias en las desviadas y por ende sin Toperas al final de la via desviada, el problema para adaptar la estación es su construcción en viaducto que no tiene sitio para alargar esas vias.

Los Trenes pueden pasar pero por Normativa de seguridad no pueden hacer paradas, es un fallo tecnico y ya veremos como lo solucionan.
Saludos.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimecres 12/06/2019 13:23

Básicamente las desviadas deberían tener un escape por los 2 lados por si el tren se mueve solo que no invadiese la vía principal (creo que ocurrió esto a principio de los 2000 en Torredembarra) y ahora las estaciones nuevas por normativa lo necesitan, aunque esta no lo tiene y eso es un problemón gordo (a parte de que cabe justísimo un 130 en simple).



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 13/06/2019 13:31

mfuentesll2 ha escrit:Básicamente las desviadas deberían tener un escape por los 2 lados por si el tren se mueve solo que no invadiese la vía principal (creo que ocurrió esto a principio de los 2000 en Torredembarra) y ahora las estaciones nuevas por normativa lo necesitan, aunque esta no lo tiene y eso es un problemón gordo (a parte de que cabe justísimo un 130 en simple).
Torredembarra, 30 de març del 2002: un Catalunya Exprés (s.448) reemprèn la marxa cap a Barcelona després de fer la parada comercial a la via desviada (via 4). Pel que sembla l'itinerari estava establert per a que un Euromed (s.101) amb pas directe per via 2 (via sense andana) avancés el CatExp mentre feia la parada comercial. L'ASFA no va ser capaç d'aturar el CatExp abans que envaís el gàlib de la via 2 per on venia a 160 Km/h l'Euromed.

Si hi hagués hagut "escapes", que és el mateix que jo dic de doble agulla conjugada amb desviació a topall per accedir a la via general, no haguessin xocat els dos trens i, probablement, només hi hagués hagut alguns ferits lleus a l'impactar el CatExp amb el topall. També anomenat "culatón de seguridad", "mango de maniobra" o via de "estrelladero".

Hauria de ser una cosa com la de la imatge:

Imatge

I, en canvi, era una cosa com la d'aquesta altra imatge, on res pot impedir que un tren procedent de la via d'apartat envaeixi inesperadament la via general:

Imatge

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 01/08/2019 21:11

El Govern "estudia" l'adaptació de la nova oferta ferroviària al Camp de Tarragona

Territori licitarà aquest agost la redacció de l'estudi informatiu i d'impacte ambiental del tren-tramvia.

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, s'ha reunit aquest dijous amb representants dels ajuntaments de Tarragona, Reus, Cambrils, Vila-seca i Salou. Gavín ha assegurat que s'està complint el pacte d'infraestructures pactat per al Camp de Tarragona entre d'altres amb l'estudi de la millora i l'adaptació de l'oferta ferroviària en funció de les necessitats dels usuaris de la zona. Segons el secretari s'incrementaran les freqüències i la qualitat del servei, amb millors connexions.

El Departament de Territori també ha apuntat que durant l'agost es licitarà la redacció de l'estudi informatiu i de l'estudi d'impacte ambiental per a la implantació del tren-tramvia del Camp de Tarragona.

https://infocamp.cat/mobilitat/item/314 ... -tarragona


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Sanato
N6
N6
Entrades: 181

Entrada Autor: Sanato » Dilluns 05/08/2019 9:25

genissimon ha escrit:[...] L'ASFA no va ser capaç d'aturar el CatExp abans que envaís el gàlib de la via 2 per on venia a 160 Km/h l'Euromed.

Si hi hagués hagut "escapes" [...] no haguessin xocat els dos trens [...]
Perdoneu la meva ignorància i l'off-tòpic, però...

El fet que hi hagi o no "escapes" implica necessàriament que l'ASFA pugui -o no- aturar el tren?

Vull dir: l'accident va passar per una fallada del sistema de seguretat ASFA.
Si hi ha un escape i l'ASFA no funciona, hi ha accident igualment
Si no hi ha un escape i l''ASFA funciona, no hi ha accident

M'equivoco?


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 05/08/2019 14:43

Sanato ha escrit:
genissimon ha escrit:[...] L'ASFA no va ser capaç d'aturar el CatExp abans que envaís el gàlib de la via 2 per on venia a 160 Km/h l'Euromed.

Si hi hagués hagut "escapes" [...] no haguessin xocat els dos trens [...]
Perdoneu la meva ignorància i l'off-tòpic, però...

El fet que hi hagi o no "escapes" implica necessàriament que l'ASFA pugui -o no- aturar el tren?

Vull dir: l'accident va passar per una fallada del sistema de seguretat ASFA.
Si hi ha un escape i l'ASFA no funciona, hi ha accident igualment
Si no hi ha un escape i l''ASFA funciona, no hi ha accident

M'equivoco?
L'ASFA va saltar, però tot i que els frens es van activar no varen poder aturar el tren abans que envaís el gàlib de la via principal (per on venia l'Euromed). Si hi ha un escape, el tren que "s'escapa" (en quest cas el CatExp) no envaeix el gàlib de la via principal perquè la desviada es perllonga recte cap a un topall. Per a què el tren en via desviada vagi a la principal ha de passar dues agulles, una de punta i l'altra de taló, amb les seves proteccions corresponents. No és configuració dels sistemes de seguretat, és la configuració física de les vies. L'esquema següent il·lustra el que hauria d'haver sigut i que hauria evitat la gravetat de l'accident: els dos trens no haurien xocat:
Fitxers adjunts
via desviada agulla conjugada a topall.JPG
via desviada agulla conjugada a topall.JPG (69.11 KiB) Visualitzat 25080 cops


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 06/08/2019 16:08

https://www.tarragonaradio.cat/noticia/ ... um=twitter


FGC licita un estudi del tren-tramvia del Camp de Tarragona

Publicat dimarts 06 de Agost de 2019 12:06
Tarragona Ràdio

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha licitat l’estudi informatiu del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona. El projecte es preveu que es desenvolupi en dues fases. La primera, de 18,7 quilòmetres, unirà Cambrils i Tarragona, passant per Salou i PortAventura, i fent onze parades aprofitant la línia ferroviària actual. La segona fase, encara per acabar de concretar, preveu connectar Cambrils i Reus passant per Vila-seca, així com alguns ramals que permetessin arribar fins a la futura estació intermodal del Corredor Mediterrani o fins a l’aeroport de Reus. La redacció del projecte està previst que no superi els cinc mesos. A banda, també s’ha tret a concurs públic l’estudi d’impacte ambiental i el pla especial d’infraestructura ferroviària del tren-tramvia del camp de Tarragona.
Segons apareix en el plec de licitació, la primera fase del projecte tindrà 18,7 quilòmetres i connectarà Cambrils i Tarragona, passant per Salou i PortAventura. El tren-tramvia farà onze parades. Les de Cambrils seran l’estació actual de Renfe, una situada a tocar de l’institut Ramon Berenguer IV, una a l’alçada de l’avinguda Manuel de Falla i una altra a Vilafortuny. En el seu pas per Salou, el tren-tramvia està previst que s’aturi a prop de l’entrada del càmping Sangulí, a l’actual estació de Renfe, i a la confluència entre la línia ferroviària i la C-31B -carretera de Reus-. El recorregut continuarà cap a l’estació de PortAventura i cap a la comissaria dels Mossos d’Esquadra de Vila-seca. Ja a Tarragona, s’ha definit una parada al Serrallo i la darrera a l’estació de Renfe de Tarragona.

La primera part del traçat està previst que aprofiti el tram desafectat de la xarxa ferroviària entre Cambrils i PortAventura, de 8,5 quilòmetres, i que es defineix com a “tram tramviari” en el plec tècnic. La segona part, fins a Tarragona -10,2 quilòmetres-, seguirà per la línia ferroviària actual “que es mantindrà”. En tot aquest trajecte hi continuarà havent ample ibèric. “El traçat en general discorrerà en via única, amb trams determinats en via doble per fer els encreuaments”, segons s’explica. A més s’indica que “s’haurà d’estudiar la configuració de l’estació de Port Aventura, que farà de frontissa dels trams tramviari i ferroviari”. L’estudi informatiu de la primera fase ha d’estar enllestit en un màxim de cinc mesos un cop es proclami la proposta guanyadora i s’ha licitat per un import de 151.734 euros amb IVA.

Segona fase per concretar

Tot i que s’ha tret a concurs l’estudi informatiu de la segona fase, que ha d’unir Cambrils i Reus, en el mateix plec es reconeix que encara hi ha aspectes a determinar, com ara part del traçat, així com alguns dels ramals que s’hauran de construir. De tota manera, el marc de referència que es prendrà serà l’estudi informatiu de la fase 1. Per tant, seran les mateixes empreses que optin a guanyar el concurs les que hauran de proposar com es connectaran les ciutats i les infraestructures.

Entre aquestes connexions hi ha les que s’hauran de fer entre PortAventura i Vila-seca, entre Vila-seca i Reus per la línia actual; i entre Reus i Tarragona, també per la línia ferroviària en funcionament. A més, també es demana la planificació d’un nou ramal que permeti unir Tarragona i PortAventura evitant el pas pel polígon petroquímic.

En el plec tècnic també s’exposa que es tindran en compte les possibles alternatives de connexió amb l’aeroport de Reus i amb el Corredor del Mediterrani. Així, es demana l’estudi dels ramals entre l’estació actual de Cambrils i l’estació de Cambrils Nord –unida al corredor-, una nova connexió amb l’aeroport de Reus i una nova connexió amb l’estació intermodal del Corredor del Mediterrani, que està previst que s’ubiqui al sud de l’aeroport.

El termini de redacció de l’estudi informatiu d’aquesta segona fase estarà condicionat al de la primera, però s’estableix que no serà superior als sis mesos. El valor de licitació és de 381.150 euros amb IVA.

A banda també ha sortit a concurs la redacció de l’estudi d’impacte ambiental per valor de 175.851,72 euros amb IVA, que ha d’incloure un estudi de sorolls i vibracions durant les obres i funcionament del tren-tramvia, un estudi d’afectació al patrimoni cultural, i determinar l’afectació a l’arbrat. L’anàlisi s’ha de fer tant de la fase 1 del projecte -cinc mesos- com de la fase 2 -sis mesos-.

Finalment, s’ha licitat el pla especial d’infraestructura ferroviària del tram-tramvia del Camp de Tarragona, que ha de ser “el document urbanístic que regularà el transport ferroviari en els termes municipals objecte de l’estudi informatiu”. S’haurà de redactar en un màxim de cinc mesos i està pressupostat en 95.919,12 euros, IVA inclòs.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 06/08/2019 16:58

metring ha escrit:https://www.tarragonaradio.cat/noticia/ ... um=twitter


FGC licita un estudi del tren-tramvia del Camp de Tarragona

Publicat dimarts 06 de Agost de 2019 12:06
Tarragona Ràdio

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha licitat l’estudi informatiu del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona. El projecte es preveu que es desenvolupi en dues fases. La primera, de 18,7 quilòmetres, unirà Cambrils i Tarragona, passant per Salou i PortAventura, i fent onze parades aprofitant la línia ferroviària actual. La segona fase, encara per acabar de concretar, preveu connectar Cambrils i Reus passant per Vila-seca, així com alguns ramals que permetessin arribar fins a la futura estació intermodal del Corredor Mediterrani o fins a l’aeroport de Reus. La redacció del projecte està previst que no superi els cinc mesos. A banda, també s’ha tret a concurs públic l’estudi d’impacte ambiental i el pla especial d’infraestructura ferroviària del tren-tramvia del camp de Tarragona.
Segons apareix en el plec de licitació, la primera fase del projecte tindrà 18,7 quilòmetres i connectarà Cambrils i Tarragona, passant per Salou i PortAventura. El tren-tramvia farà onze parades. Les de Cambrils seran l’estació actual de Renfe, una situada a tocar de l’institut Ramon Berenguer IV, una a l’alçada de l’avinguda Manuel de Falla i una altra a Vilafortuny. En el seu pas per Salou, el tren-tramvia està previst que s’aturi a prop de l’entrada del càmping Sangulí, a l’actual estació de Renfe, i a la confluència entre la línia ferroviària i la C-31B -carretera de Reus-. El recorregut continuarà cap a l’estació de PortAventura i cap a la comissaria dels Mossos d’Esquadra de Vila-seca. Ja a Tarragona, s’ha definit una parada al Serrallo i la darrera a l’estació de Renfe de Tarragona.

La primera part del traçat està previst que aprofiti el tram desafectat de la xarxa ferroviària entre Cambrils i PortAventura, de 8,5 quilòmetres, i que es defineix com a “tram tramviari” en el plec tècnic. La segona part, fins a Tarragona -10,2 quilòmetres-, seguirà per la línia ferroviària actual “que es mantindrà”. En tot aquest trajecte hi continuarà havent ample ibèric. “El traçat en general discorrerà en via única, amb trams determinats en via doble per fer els encreuaments”, segons s’explica. A més s’indica que “s’haurà d’estudiar la configuració de l’estació de Port Aventura, que farà de frontissa dels trams tramviari i ferroviari”. L’estudi informatiu de la primera fase ha d’estar enllestit en un màxim de cinc mesos un cop es proclami la proposta guanyadora i s’ha licitat per un import de 151.734 euros amb IVA.

Segona fase per concretar

Tot i que s’ha tret a concurs l’estudi informatiu de la segona fase, que ha d’unir Cambrils i Reus, en el mateix plec es reconeix que encara hi ha aspectes a determinar, com ara part del traçat, així com alguns dels ramals que s’hauran de construir. De tota manera, el marc de referència que es prendrà serà l’estudi informatiu de la fase 1. Per tant, seran les mateixes empreses que optin a guanyar el concurs les que hauran de proposar com es connectaran les ciutats i les infraestructures.

Entre aquestes connexions hi ha les que s’hauran de fer entre PortAventura i Vila-seca, entre Vila-seca i Reus per la línia actual; i entre Reus i Tarragona, també per la línia ferroviària en funcionament. A més, també es demana la planificació d’un nou ramal que permeti unir Tarragona i PortAventura evitant el pas pel polígon petroquímic.

En el plec tècnic també s’exposa que es tindran en compte les possibles alternatives de connexió amb l’aeroport de Reus i amb el Corredor del Mediterrani. Així, es demana l’estudi dels ramals entre l’estació actual de Cambrils i l’estació de Cambrils Nord –unida al corredor-, una nova connexió amb l’aeroport de Reus i una nova connexió amb l’estació intermodal del Corredor del Mediterrani, que està previst que s’ubiqui al sud de l’aeroport.

El termini de redacció de l’estudi informatiu d’aquesta segona fase estarà condicionat al de la primera, però s’estableix que no serà superior als sis mesos. El valor de licitació és de 381.150 euros amb IVA.

A banda també ha sortit a concurs la redacció de l’estudi d’impacte ambiental per valor de 175.851,72 euros amb IVA, que ha d’incloure un estudi de sorolls i vibracions durant les obres i funcionament del tren-tramvia, un estudi d’afectació al patrimoni cultural, i determinar l’afectació a l’arbrat. L’anàlisi s’ha de fer tant de la fase 1 del projecte -cinc mesos- com de la fase 2 -sis mesos-.

Finalment, s’ha licitat el pla especial d’infraestructura ferroviària del tram-tramvia del Camp de Tarragona, que ha de ser “el document urbanístic que regularà el transport ferroviari en els termes municipals objecte de l’estudi informatiu”. S’haurà de redactar en un màxim de cinc mesos i està pressupostat en 95.919,12 euros, IVA inclòs.
La primera fase que serà com el tren-tram de Cadis per lo que veig, una opció sensata que jo penso que l'hagués ampliat fins l'Hospitalet de l'infant poble.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Diumenge 11/08/2019 20:42

Les ciutats per on passarà el nou tren-tramvia del Camp de Tarragona esperen que arribi l’abans possible.

Els consistoris reben amb bons ulls la licitació de l’estudi informatiu i creuen que serà positiu per a la mobilitat.

Les ciutats del Camp de Tarragona que estaran connectades amb el nou tren-tramvia que ha de construir la Generalitat desitgen que sigui una realitat l’abans possible. Des dels ajuntaments de Cambrils, Salou, Vila-seca, Reus i Tarragona confien que la nova infraestructura millorarà la mobilitat dels seus habitants i incrementarà les connexions amb punts més llunyans. També anhelen la unió amb el Corredor Mediterrani que s’ha d’articular a través de la nova estació intermodal pendent de construcció al sud de l’Aeroport de Reus per part de l’Estat. Amb tot, des de Cambrils i Salou esperen també que el tram del corredor entre Vandellòs i Vila-seca entri en funcionament aviat per tal d’iniciar el procés de desmantellament de les vies actuals de la línia de la costa. És precisament per aquí per on ha de passar el tren-tramvia, que ajudarà a pacificar els nuclis urbans.

Les esperances dels municipis s’han incrementat després que aquesta setmana Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) hagi licitat l’estudi informatiu del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona. El projecte encara no té data d’execució, ja que s’ha de desencallar a partir de l’entrada en funcionament del Corredor Mediterrani, una infraestructura que desenvolupa l’Estat. Des del departament de Territori i Sostenibilitat s’ha repetit diverses vegades que la voluntat del Govern és tirar endavant aquest projecte amb celeritat.

Segons es desprèn del plec de bases de la licitació, el tren-tramvia es preveu que es desenvolupi en dues fases. La primera, de 18,7 quilòmetres, unirà Cambrils i Tarragona, passant per Salou i PortAventura, i fent onze parades aprofitant la línia ferroviària actual. La segona fase, encara per acabar de concretar, preveu connectar Cambrils i Reus passant per Vila-seca, així com alguns ramals que permetessin arribar fins a la futura Estació Central del Camp de Tarragona -coneguda com a intermodal- del Corredor Mediterrani o fins a l’aeroport de Reus.

Salou i Cambrils, encantats

Els dos municipis que a priori notaran més els efectes del tren-tramvia són Cambrils i Salou, especialment perquè és en aquestes ciutats on s’han de desmantellar les vies de la línia ferroviària actual que divideix els municipis. “Estem molt contents amb el traçat, sempre l’hem defensat”, afirma Pere Granados, alcalde de Salou. Granados defensa que amb la nova infraestructura Salou tindrà una connectivitat “molt bona”. L’estació actual de Renfe passarà a ser una de les onze parades del tren-tramvia i la principal es traslladarà a la nova Estació Salou-PortAventura, situada on hi ha l’actual baixador de la Renfe del parc temàtic. Un baixador que rep anualment uns 300.000 viatgers l’any, segons el batlle.

Des d’aquesta nova estació, Granados ha rebut el compromís que hi haurà 28 serveis ferroviaris al dia amb Barcelona, a través de la línia R17. “El 90% dels viatgers de tren de Salou van en direcció Barcelona”, recorda. A més, mentre no es construeix la nova estació, a la qual s’hi adjuntarà la nova estació d’autobusos del municipi, se n’habilitarà una de provisional que l’alcalde espera que entri en funcionament abans d’acabar el 2019.

D’altra banda, espera que en la segona fase del tren-tramvia s’hi inclogui l’enllaç, via Vila-seca, amb la futura Estació Central del Camp de Tarragona, a tocar de l’aeroport de Reus, que doti Salou d’una connexió directa amb el Corredor Mediterrani i, per extensió, amb Europa i la resta d’Espanya. Per Granados això és clau per mantenir Salou com a destí turístic de primer ordre.

El tren-tramvia de la costa tindrà el seu punt d’inici i final de recorregut a Cambrils. Per l’alcaldessa de la ciutat, Camí Mendoza, el nou projecte és “cabdal” pel conjunt de la Costa Daurada i es mostra “encantada” amb la construcció. Mendoza recorda que hi ha un estudi d’impacte ambiental que obliga l’Estat a retirar les actuals vies de tren un cop entri en servei el Corredor Mediterrani, i espera que el procés no s’eternitzi.

Cambrils, a més, també té a la part nord una nova estació del Corredor Mediterrani a la qual només li falta tallar la cinta inaugural perquè entri en funcionament. El projecte de la Generalitat també inclou en el plec de bases que es proposi un ramal intern per enllaçar aquesta infraestructura amb l’actual estació de Renfe, que es destinarà al tren-tramvia. Una infraestructura prevista per a la segona fase però que aplaudeix igualment.

Mentre no es desenvolupa el conjunt del pla, l’alcaldessa aposta per fer un servei de busos llançadora que uneixin el centre urbà amb l’estació del corredor, coneguda com a Cambrils Nord. Per treure-li tot el profit per Mendoza també caldria obrir un ramal per connectar-la amb les sortides de l’AP-7 i l’A-7, també ubicades al nord de la ciutat.

Valoren l’esforç del territori

Des de Tarragona, el conseller de Territori, Xavier Puig, valora molt positivament l’impuls de l’estudi informatiu de la nova infraestructura i troba “imprescindible” que el Camp de Tarragona es presenti com una àrea metropolitana. “Tota la línia de la costa és molt valuosa i connectar Tarragona amb PortAventura, Salou i Cambrils amb un sistema ecològic i ràpid és un avenç molt important”, considera.

Puig destaca la segona fase, la que ha de connectar la ciutat amb Reus, l’aeroport i la futura estació central del corredor, i com aquesta darrera estarà enllaçada amb Tarragona. Des de l’òptica tarragonina, el projecte del tren-tramvia és interessant, però el conseller creu que cal “anar més enllà”. Valora que l’actual estació urbana és important però “està lluny per molta gent de la ciutat”, ja que Tarragona té una població dispersa en diversos nuclis i barris. Per aquesta raó visualitza un sistema tren-tramviari que uneixi la ciutat i creu que la proposta actual tan sols és un “primer pas” per resoldre les necessitats dels tarragonins.

A banda, creu que la ciutat necessita estar molt ben connectada amb Barcelona. Per aquesta raó defensa el ‘bypass’ de l’Arboç per connectar els trens de Rodalies que entren a la ciutat amb l’alta velocitat del Corredor Mediterrani; a més d’un altre ‘bypass’ a l’aeroport que permetria guanyar temps als tarragonins i a les persones d’altres localitats.

Des de Reus també han rebut amb bons ulls l’arrencada de la nova infraestructura, així com la unió que generarà entre les ciutats del Camp de Tarragona. La regidora d’urbanisme, Marina Berasategui es felicita perquè el projecte “és fruit del consens del territori”. Considera que el tren-tramvia és una necessitat des del punt de vista de la mobilitat metropolitana i estima una demanda de 2,5 milions de passatgers anuals. A més, afirma que vetllarà perquè la Generalitat “acceleri els terminis i redacti l’estudi informatiu de la segona fase”.

En el cas de Reus, el projecte tan sols l’afecta en la segona fase. El ramal entre la ciutat i l’aeroport és una obra anhelada, així com la connexió amb la futura Estació Central del Camp de Tarragona. També és probable que, tal i com passa amb els municipis costaners, es projectin noves parades urbanes per donar servei als diferents barris reusencs. En aquesta línia, una de les obres més sol·licitades des de Reus és el baixador de Bellissens, proper a la facultat de la URV i a l’hospital Sant Joan.

Finalment, des de Vila-seca s’apunta que el nou sistema de transport millorarà la vida dels ciutadans. En la primera fase hi ha prevista una parada a l’actual comissaria dels Mossos d’Esquadra, que si bé es troba en terme municipal de Salou és molt propera al nucli urbà de Vila-seca. Per tant, des de la regidoria d’urbanisme vila-secana en fan una valoració optimista.

De tota manera, les grans esperances són en la segona fase, i aspiren a que el tren-tramvia faci diferents parades per la ciutat per unir el nucli amb Reus i Tarragona, així com amb l’aeroport i l’estació intermodal.

https://infocamp.cat/mobilitat/item/316 ... s-possible


Imatge

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 21/08/2019 4:01

A Torredembarra:

-Plataforma finalitzada, a falta de la substitució d'un pòrtic d'electrificació.

A Altafulla-Tamarit:

-Obres de l'estructura del pas inferior finalitzades, a falta d'acabats.

A Tarragona-Classificació:
[des del tren]

-Instal.lats tots (o quasi) els nous pòrtics d'electrificació.
-Vies en curs de renovació, com a mínim una via desviada va amb travesses de triple rail.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”