Rodalies R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina creus que és la millora més necessària a la línia per on passa la R8?

a) més trens per hora.
24
16%
b) recuperar el Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Montcada (i més trens per hora).
5
3%
c) nou servei de Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Molins de Rei (i més trens per hora).
11
7%
d) intercanviador R8/R4 a Barberà/Baricentro.
19
13%
e) intercanviador R8/FGC a Hospital General (amb clausura de l'actual estació de Rubí)
9
6%
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
19
13%
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
5
3%
h) perllongar la R8 a Vilafranca.
8
5%
i) perllongar la R8 a Sant Celoni.
8
5%
j) intercanviador R8/FGC a Volpelleres (amb clausura de l'actual estació de Sant Cugat).
16
11%
k) nova estació a Montornès del Vallès.
6
4%
l) enllaç R8/R3 a Santa Perpètua i trens directes Vic-UAB.
9
6%
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
11
7%
 
Vots totals: 150
mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Re: Rodalies R8

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimarts 26/11/2019 2:32

A Rubí quan van reformar l'estació van treure les rampes i van posar ascensors. Sobre allargar la R1, ojalà ho veiem en un espai curt de temps pero coneixent la trajectoria de l'estat i la gene sóc poc optimista.

Respecte al material el problema a part d'anar curts per desballestar gran quantitat de material que podria haver sigut sent vàlid (hola cotxes i locos per fer regionals i LD, 444, 440) el principal problema és el manteniment. A Madrid (porto 2 mesos per estudis) a diari es suprimeix algun servei de la C4 per falta de material o maquinistes, i el 90% pantalles indicadores dels 465 no funcionen, lavabos pràcticament sempre tancats a part de portes inutilitzades i averies més greus.

Jo em treuria del cap la idea de jubilar les 470 (encara que siguin dels anys 70 se'ls va fer una gran reforma per convertir-les en 470 deixant-les pràcticament noves) i sobretot les 446, 448 i 450/1 (aquestes estan fent ara els 30 anys aprox i poden durar 10-15 més perfectament) fins que no hi hagi nou material i de sobres. Que no torni a passar que per desballestar material antic ens quedem sense trens per fer els serveis.
De fet, de tots aquests materials el primer que jubilaria serien les 446 pel simple motiu de que per rodalies són curtes, gasten molt més que les 447 i sobretot pel fet de que no tenen lavabo, i actualment quan no hi ha personal ni lavabos a les estacions trobo imprescindible que els trens en tinguin. Les 470 deixar-les en reserva per pics d'activitat i poc més, apartant-les dels serveis generals però sense jubilar-les del tot (i de pas preservar-ne algunes per les associacions).



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimarts 26/11/2019 18:46

mfuentesll2 ha escrit:
Dimarts 26/11/2019 2:32
A Rubí quan van reformar l'estació van treure les rampes i van posar ascensors. Sobre allargar la R1, ojalà ho veiem en un espai curt de temps pero coneixent la trajectoria de l'estat i la gene sóc poc optimista.

Respecte al material el problema a part d'anar curts per desballestar gran quantitat de material que podria haver sigut sent vàlid (hola cotxes i locos per fer regionals i LD, 444, 440) el principal problema és el manteniment. A Madrid (porto 2 mesos per estudis) a diari es suprimeix algun servei de la C4 per falta de material o maquinistes, i el 90% pantalles indicadores dels 465 no funcionen, lavabos pràcticament sempre tancats a part de portes inutilitzades i averies més greus.

Jo em treuria del cap la idea de jubilar les 470 (encara que siguin dels anys 70 se'ls va fer una gran reforma per convertir-les en 470 deixant-les pràcticament noves) i sobretot les 446, 448 i 450/1 (aquestes estan fent ara els 30 anys aprox i poden durar 10-15 més perfectament) fins que no hi hagi nou material i de sobres. Que no torni a passar que per desballestar material antic ens quedem sense trens per fer els serveis.
De fet, de tots aquests materials el primer que jubilaria serien les 446 pel simple motiu de que per rodalies són curtes, gasten molt més que les 447 i sobretot pel fet de que no tenen lavabo, i actualment quan no hi ha personal ni lavabos a les estacions trobo imprescindible que els trens en tinguin. Les 470 deixar-les en reserva per pics d'activitat i poc més, apartant-les dels serveis generals però sense jubilar-les del tot (i de pas preservar-ne algunes per les associacions).
Ens hem de fer la idea que tot el material sense adaptar a PMR caurà més aviat que tard . Renfe no invertirà un duro en adaptacions carissimes de material ja amortit i té raó a no fer-ho. Aquí l'error històric seria que les comandes de nous trens es quedin curtes i l'error que ja s ha comès és la poquissima varietat de configuracions demanades. Cap tren de dos pisos, cap tren de dos cotxes, cap tren tipus tamagotxi o La Pobla. Això s'acabarà pagant en forma de tancament de línies



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 26/11/2019 22:37

mfuentesll2 ha escrit:
Dimarts 26/11/2019 2:32
A Rubí quan van reformar l'estació van treure les rampes i van posar ascensors.
Igual que a Sant Cugat.
Però... per què a Rubí i Sant Cugat sí, i a Cerdanyola-Universitat no? :nose

Potser tingui a veure amb que és una estació on hi conflueix més d'una línia, però ara com ara, no és que mogui una quantitat exagerada de passatgers.

Home, sí que hi haurà una mica més de passatgers a la R8 quan obrin la nova estació de Santa Perpètua, però vaja...
O milloren freqüències, cosa que ara és impossible perquè no tenen prou trens, o no hi ha manera.

Això sí, sembla ser que la zona de Cerdanyola més propera a l'estació de Cerdanyola-Universitat també tindrà un fort creixement urbanístic en els propers anys, o sigui que quan això passi, augmentar freqüències de Rodalies en aquella zona serà obligatori. Entre d'altres coses, a més d'aquest creixement urbanístic, perquè les estacions de Cerdanyola del Vallès (R4) i Rubí-FGC tenen problemes de saturació avui dia, i cada cop són més seriosos. La R1 i la R7 podrien ajudar a desembussar una mica la cosa (una mica, no del tot).

Encara més, si hi afegim les restriccions de trànsit anunciades per l'ajuntament Colau. Pel 2020, si ho entenc bé.
Corre pressa, doncs.

Per cert, al fil de reformes d'estacions he postejat que el primer trimestre de 2020 Renfe calcula que sortirà a licitació la reforma de l'accessibilitat de Mollet-Sant Fost, i que calculen que cap al març de 2020 també podrien iniciar les obres que ja han licitat, és a dir el perllongament i pavimentat de l'andana de l'edifici de viatgers de Mollet-Sant Fost, que hi ha una part que si el tren és llarg (doble de 465), s'ha de fer alpinisme, i és bastant perillós (nivell Sant Miquel de Gonteres pre-reforma).
mfuentesll2 ha escrit:
Dimarts 26/11/2019 2:32
Sobre allargar la R1, ojalà ho veiem en un espai curt de temps pero coneixent la trajectoria de l'estat i la gene sóc poc optimista.
Jo sí.

Per una raó, que ja he explicat, tot i que de manera una mica barroera.

Anem a pams i tornem-ho a explicar:

1) Han iniciat obres de reforma de l'estació de Castellbisbal, i del tram Castellbisbal-Martorell.
Ara com ara, no afecten a la circulació, però més aviat que tard, sí que ho faran.
I quan això passi, certs trens que ara tenen origen/final Martorell, potser s'hagin d'escurçar a Castellbisbal.
I a Castellbisbal només hi ha tres vies amb andana.

2) Han adjudicat les obres de reforma de l'estació de Molins de Rei, actual terminal de la R1 els dies feiners (els caps de setmana i festius és L'Hospitalet).
Què vol dir això?
Que han de reformar les andanes, perllongar-les a 200 metres, i posar ascensors al pas inferior.
I que no trigaran gaire a començar. De fet, ja hi ha uns panells que ho anuncien al vestíbul de l'estació. No deu faltar gaire, doncs...
Però hi ha un problema: que l'andana més allunyada de l'edifici de viatgers (la de les vies 3 i 5) és massa estreta, amb la qual cosa caldrà demolir-la i traslladar-la a la posició de la via 5, i al lloc de l'actual andana, posar-hi la nova via 5.
Això vol dir que durant les obres de demolició i reconstrucció d'aquesta andana, no es podran apartar trens a Molins.
Per tant, s'hauran d'apartar a algun altre lloc.

2.a) La candidata principal a priori és Rubí.
Problema: a Rubí només hi ha una via desviada amb andana, mentre que a Molins n'hi ha dues.

2.b) L'altra alternativa és Cerdanyola-Universitat, però per la configuració de vies que té, només la via 3 (la desviada del costat de l'AP-7) permet apartar trens provinents de Molins, i fer-los rebotar (a les vies 4 i 6 no es pot, no hi ha agulla que permeti sortir de Cerdanyola-Universitat cap a Sant Cugat per la via de la dreta, i no es pot canviar fins a Rubí).

2.c) Una tercera alternativa és directament fusionar R1 i R7, fent rebotar trens a Sant Andreu Arenal, que sí que té dues vies on apartar trens. El problema en aquest cas és més de numeració de línies per tal de no confondre al personal.
M'explico: si a algú a Arc de Triomf li anuncien "R1 Sant Andreu Arenal, via 2", i puja al tren... per descobrir que el tren és via Molins-Sant Cugat, li pot agafar un cobriment. El mateix si algú a Sant Andreu Arenal sent "R1 Mataró, via 3".
Llavors, potser és més intel.ligent de fusionar-les a la pràctica, és a dir, que el tren faci Arenys-Sant Andreu Arenal, o Mataró-Sant Andreu Arenal, però que s'anuncïin com a "R1 Cerdanyola-Universitat VIA MOLINS DE REI", passant a anunciar-se com a "R7 Sant Andreu Arenal" només a Cerdanyola-Universitat. És a dir, una línia, dos números.
Què en penseu?
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 27/11/2019 0:07, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 26/11/2019 23:34

437.001 ha escrit:
Dimarts 26/11/2019 22:37

2.c) Una tercera alternativa és directament fusionar R1 i R7, fent rebotar trens a Sant Andreu Arenal, que sí que té dues vies on apartar trens. El problema en aquest cas és més de numeració de línies per tal de no confondre al personal.
M'explico: si a algú a Arc de Triomf li anuncien "R1 Sant Andreu Arenal, via tal", i puja al tren... per descobrir que el tren és via Molins-Sant Cugat, li pot agafar un cobriment. El mateix si algú a Sant Andreu Arenal sent "R1 Mataró, via tal".
Llavors, potser és més intel.ligent de fusionar-les a la pràctica, és a dir, que el tren faci Arenys-Sant Andreu Arenal, o Mataró-Sant Andreu Arenal, però que s'anuncïin com a "R1 Cerdanyola-Universitat VIA MOLINS DE REI", passant a anunciar-se com a "R7 Sant Andreu Arenal" només a Cerdanyola-Universitat. És a dir, una línia, dos números.
Què en penseu?
O sigui que el recorregut per Barcelona la R 1 tindrà forma d'espiral?

Em sembla millor que facin un "continua com a..." quan arriben a Molins de Rei.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 27/11/2019 0:35

Renfe445 ha escrit:
Dimarts 26/11/2019 23:34
O sigui que el recorregut per Barcelona la R 1 tindrà forma d'espiral?
Si perllonguen fins a Sant Andreu Arenal, sí.
Si només perllonguen fins a Cerdanyola-Universitat o Rubí, no.
Renfe445 ha escrit:
Dimarts 26/11/2019 23:34
Em sembla millor que facin un "continua com a..." quan arriben a Molins de Rei.
No interessa comercialment fer-ho a Molins.

El "continua com a" és més atractiu fer-lo a Rubí, a Sant Cugat, o a Cerdanyola-Universitat que no a Molins.
I en aquest cas, tinc dubtes, perquè segons la direcció del tren (Mataró/Arenys o Sant Andreu Arenal), pot interessar més fer-ho a una estació, o a una altra.
O no, no ho sé, potser anunciant "R1 UAB-Mataró, via 3" a Sant Andreu Arenal, i "R1 Molins-UAB-Sant Andreu Arenal, via 2" a Arc de Triomf ja estigués bé, no ho sé. La gent s'hi hauria d'acostumar, això està clar.

Passa una cosa.
Rubí-Sants serà més curt amb Rodalies directe via Molins que amb FGC+L5 via Sarrià i transbordament a Provença.
I Rubí-Plaça Catalunya via Molins serà quasi el mateix temps que amb FGC via Sarrià, però amb menys parades.

Sant Cugat, tres quarts del mateix, però una mica menys, perquè el temps de trajecte a Sants no serà tant atractiu com el de Rubí, tot i que evidentment, sí que serà directe i amb trens més grans, i (a priori) sense tants problemes per trobar seient.

Rubí i Cerdanyola del Vallès són les dues estacions més importants d'aquest pla.

Més que res, per dues raons idèntiques:

1) Cerdanyola del Vallès està saturada en hores punta.
Els R4 van carregadíssims, ja venen així de Terrassa, més ara que s'hi han afegit passatgers provinents de FGC que fan trajectes com Les Fonts-Montcada Manresa, Sant Quirze-Sant Andreu Arenal, i coses per l'estil.
A més de cada cop més barcelonins "exiliats" al Vallès, però que segueixen treballant a Barcelona, o, atenció, a localitats veïnes, cada cop hi ha més intermobilitat a l'àrea metropolitana (de Cerdanyola a L'Hospitalet, Cornellà, etc).
O sigui que quan els trens arriben a Cerdanyola a l'hora punta del matí direcció Barcelona, els passatgers es desesperen, perquè saben que aniran (encara més) enllaunats.
L'ideal, és desviar la més gran quantitat de passatgers de Cerdanyola origen/destinació Baix Llobregat via Sant Cugat, perquè així aniran més còmodes, i més ràpids... tot i que aniran acumulant passatgers a les diferents estacions, és clar, però també anirà baixant gent.

2) L'altre cas és Rubí. L'estació de Rubí-FGC pateix problemes cada cop més seriosos de saturació.
I tot i que FGC ho intenta, hi ha un límit físic de longitud dels trens i de les andanes, i de la quantitat de trens per hora que pots encabir-hi... i de passatgers, és clar.
A la línia de Sabadell els problemes no són tant greus, perquè entre Sabadell i Sant Cugat només hi ha Sant Quirze i Bellaterra.
Però a la línia de Terrassa hi ha Rubí, que després de Plaça Catalunya és la segona estació en nombre de passatgers de FGC (fins i tot per davant de Plaça Espanya? No n'estic segur, però podria ser).
Evidentment, si a Rubí és complicat poder pujar al tren a les hores punta, a Hospital General i a Mira-sol encara ho és més.
I aquí és on entra Rodalies.
Evidentment, l'estació de Rodalies de Rubí no té la millor ubicació possible, està a l'extrem sud del casc urbà de Rubí, i més propera a Mira-sol que al nord o fins i tot el centre de Rubí.
PERÒ... té l'aparcament dissuassori més gran de tot Rodalies, i això pot ser atractiu per a força gent.
Tot i que ara l'aparcament està ocupat sobretot per camions, però vaja, això és un problema relatiu, es pot resoldre fàcilment.
I, i, i... el caramelet d'uns temps de trajecte a Sants millors que amb FGC+L5 (i evitant Provença, que no és poca cosa!), i a Plaça Catalunya semblants als de FGC.
Tot i que amb menys trens per hora, és clar. Només dos trens per hora, com a mínim fins que no puguin posar més trens a la línia (hola, pas a nivell de Sant Feliu).
I amb l'afegit de tenir un tercer tren amb transbordament a Castellbisbal, que ja és menys atractiu, però bé que hi ha gent que ho fa avui dia...

O sigui que els passatgers de Sant Cugat, Rubí podran triar.
Dues rutes a Barcelona (FGC directe i freqüent però saturadíssim i Rodalies directe però poc freqüent i menys saturat).
Tres rutes a Barcelona si els trens són perllongats a Sant Andreu Arenal, que encara alleujaria més la cosa.

I els passatgers de Cerdanyola cap al Baix Llobregat no haurien de passar enllaunats per Barcelona com ara.

Tot això ajudaria a descarregar un pelet els trens actuals, però també hauria d'atreure certs usuaris del cotxe particular.

Si la R8, amb els horaris de pena que té, ho ha fet una miqueta, la R1 (sumada a la R8), amb horaris que triplicarien els intervals de pas actuals a Cerdanyola-Universitat, Sant Cugat i Rubí, encara ho milloraria més.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimecres 27/11/2019 13:14

Hi ha una cosa que alguns cops no recordem i és l'intenció de deixar d'utilitzar Hospi com a terminal, ja que els cisallaments d'entrada limiten molt l'explotació, i a la R8 tenim 2 estacions que podrien fer perfectament de terminal com són Rubí i UAB (probablement també les dues amb més potencial de tota la línia ja que Sant Cugat està pràcticament sencera amb connexió a FGC i Rubí amb només una estació).
La UAB té 5 vies amb andanes, 2 per els R8 i de pas pels mercaderies, 1 pels R7 i 2 podrien fer de terminal per anar al sud. Rubí en té 3 i una quarta sense andana però que podria servir per estacionar trens que esperessin servei. Entre les dues estacions estariem aconseguint 3 vies de capçalera amb l'opció d'afegir-ne una quarta a Sant Cugat sense excessives obres (l'explanació ja està feta). Amb això es podria descarregar pràcticament sencera Hospitalet, deixant-la de terminal pels R3, estacionament de trens i moments excepcionals de pics de demanda del servei.



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 27/11/2019 14:07

La millor manera és informar amb plànols a l'estació que la línia R 1 fa l'espiral de Sant Andreu Arenal fins a Clot. No tenim un plànol esquemàtic fantàstic? :)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 27/11/2019 17:00

Molta gent no es fixa en els plànols. No t'has fixat que contínuament hi ha qui pregunta coses que podria entendre fàcilment amb una ullada al plànol, termòmetre, etc.?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 27/11/2019 17:02

Guigui ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 17:00
Molta gent no es fixa en els plànols. No t'has fixat que contínuament hi ha qui pregunta coses que podria entendre fàcilment amb una ullada al plànol, termòmetre, etc.?
I això és una llàstima. Per exemple ahir una senyora em va preguntar a Santa Coloma si la línia 1 passa per Pl. Catalunya. El termòmetre el tenia com a 5 metres. :x



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 27/11/2019 18:29

Por no hablar de los vecinos de Castelldefels y Gavá, sobre todo jóvenes de cierta edad "metrizados" (educados en Metro y res mès), ejem, ejem (y conste que no todos, que también los hay bien espabilados) que no suben en laborables al "Erra dos, Granollers Centre per Vía 4" (anuncio en Castelldefels a diario) porque aún no se han enterado de que "eso va a Barcelona" y se esperan al Bcn Estaciò de França porque si no no llegan a Barcelona. Y casos como ese, mil en Renfe.

Los catalanes no tienen costumbre de usar Renfe en su amplia mayoría, y si lo usan esporádicamente están muy verdes en entender la red, y eso es un tema educacional y de costumbre, simplemente. Una red poco atractiva con todos sus agujeros tampoco ayuda.

Yendo al tema de la R8, la prolongación de la R1, no cuesta nada indicarla con dos destinos, como se hace en ciudades como Madrid. ATOCH-VILLAL, P.PIO-VILLAL, P.PIO-CHAMAR, CHAMAR-P.PIO, ROZAS-ALCALA... Y la gente se entera sin problemas de por dónde va el tren, hasta los más despistados. Incluso ya saben cuáles trenes dan la vuelta al circuito sin salir por los ramales (en eso también ayuda que Renfe se esfuerza en meter en estos casos una 446 en simple y los horarios, que también son un poco complicados, pero con una sencilla búsqueda son fáciles de sacar.)

No sé, en Arenys se puede indicar MOLINS-UAB, por ejemplo en Sants u Hospitalet indicamos MOLINS-CERD, y en Molins ya ponemos UAB-ARENAL, y la gente al tercer día ya sabe a dónde va ese tren. Excepto, como he comentado, los cerebro de Metro i res mès que no se van a enterar, pero su problema es con la red de Renfe en general, así que sabiendo que habrá gente que se pierda, la mejor forma de que el grueso de usuarios, que sí saben usar la red se aclaren con la línea, sería algo así.

Un saludo

Miki


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 27/11/2019 20:43

mfuentesll2 ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 13:14
Hi ha una cosa que alguns cops no recordem i és l'intenció de deixar d'utilitzar Hospi com a terminal,
D'on has tret això?
mfuentesll2 ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 13:14
ja que els cisallaments d'entrada limiten molt l'explotació,
Home, sí, però des que van reformar l'estació, certament ja no tant com abans.
mfuentesll2 ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 13:14
i a la R8 tenim 2 estacions que podrien fer perfectament de terminal com són Rubí i UAB (probablement també les dues amb més potencial de tota la línia ja que Sant Cugat està pràcticament sencera amb connexió a FGC i Rubí amb només una estació).
La UAB té 5 vies amb andanes, 2 per els R8 i de pas pels mercaderies, 1 pels R7 i 2 podrien fer de terminal per anar al sud.


Cerdanyola-Universitat només té una via per fer de terminal de trens provinents de Castellbisbal/El Papiol: la via 3. Les vies 4 i 6 no poden fer-ho, perquè no hi ha agulla que permeti que un tren surti de Cerdanyola-Universitat direcció Sant Cugat per la via de la dreta. Només la via 3 ho permet.

Tot i que, clar, es pot modificar la capçalera costat Sant Cugat afegint-hi agulles que permetin tots els moviments cap a/des de totes les vies.
mfuentesll2 ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 13:14
Rubí en té 3 i una quarta sense andana però que podria servir per estacionar trens que esperessin servei.
També se li podria afegir una andana provisional... o permanent.
mfuentesll2 ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 13:14
Entre les dues estacions estariem aconseguint 3 vies de capçalera amb l'opció d'afegir-ne una quarta a Sant Cugat sense excessives obres (l'explanació ja està feta).
Això complicaria l'explotació. Millor tenir una sola terminal fixa.
mfuentesll2 ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 13:14
Amb això es podria descarregar pràcticament sencera Hospitalet, deixant-la de terminal pels R3, estacionament de trens i moments excepcionals de pics de demanda del servei.
Això només és possible quan se soterri Sant Feliu.
Si no, el què proposes equivaldria a tenir el pas a nivell de Sant Feliu permanentment abaixat, o quasi.

Ara com ara, les dues principals possibilitats que veig, són:

a) perllongar els R1 de Molins a Rubí.
b) perllongar els R1 de Molins a Cerdanyola-Universitat i fusionar-los amb els R7.

Les altres possibilitats necessitarien posar més trens en circulació, i no és possible.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 27/11/2019 20:54

França451 ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 18:29
No sé, en Arenys se puede indicar MOLINS-UAB, por ejemplo en Sants u Hospitalet indicamos MOLINS-CERD, y en Molins ya ponemos UAB-ARENAL, y la gente al tercer día ya sabe a dónde va ese tren.


Normalmente sí.
Recuerdo cuando aún funcionaba la C7 Hospitalet-Cerdanyola Universitat-Martorell, una señora en Sants me preguntó por qué anunciaban los trenes "vía Sant Cugat" por la vía "de Vic, si Sant Cugat está más cerca de Molins que de Mollet".
Se lo tuve que explicar, y no quedó muy convencida. "Por Montcada, a Sant Cugat? Vaya vuelta más tonta!"...
Algo de razón no le faltaba... otra cosa sería que hubiéramos estado en Sant Andreu Arenal, que en ese caso sí es mucho más corto vía Montcada.

Personalmente, creo que los casilleros de los trenes no tienen mucho espacio al anunciar también la línea (al contrario que en Madrid), con lo que creo que es mejor anunciar "R1 Cerdanyola UAB" hasta cierta estación, y a partir de ahí, anunciar "R7 Sant Andreu Arenal". Mi duda es a partir de qué estación hacer eso, y lo mismo pasa en sentido contrario.
França451 ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 18:29
Excepto, como he comentado, los cerebro de Metro i res mès que no se van a enterar, pero su problema es con la red de Renfe en general, así que sabiendo que habrá gente que se pierda, la mejor forma de que el grueso de usuarios, que sí saben usar la red se aclaren con la línea, sería algo así.
Hay gente que vive perdida.
Ni te cuento si encima están zombis con el móvil y con los auriculares.
Un día saldrá uno de Guinardó y, queriendo ir a Can Boixeres, terminará en Portazgo, y ni se habrá enterado de cómo. :)



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dijous 28/11/2019 1:04

437.001 ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 20:43
mfuentesll2 ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 13:14
Hi ha una cosa que alguns cops no recordem i és l'intenció de deixar d'utilitzar Hospi com a terminal,
D'on has tret això?
mfuentesll2 ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 13:14
ja que els cisallaments d'entrada limiten molt l'explotació,
Home, sí, però des que van reformar l'estació, certament ja no tant com abans.
mfuentesll2 ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 13:14
i a la R8 tenim 2 estacions que podrien fer perfectament de terminal com són Rubí i UAB (probablement també les dues amb més potencial de tota la línia ja que Sant Cugat està pràcticament sencera amb connexió a FGC i Rubí amb només una estació).
La UAB té 5 vies amb andanes, 2 per els R8 i de pas pels mercaderies, 1 pels R7 i 2 podrien fer de terminal per anar al sud.


Cerdanyola-Universitat només té una via per fer de terminal de trens provinents de Castellbisbal/El Papiol: la via 3. Les vies 4 i 6 no poden fer-ho, perquè no hi ha agulla que permeti que un tren surti de Cerdanyola-Universitat direcció Sant Cugat per la via de la dreta. Només la via 3 ho permet.

Tot i que, clar, es pot modificar la capçalera costat Sant Cugat afegint-hi agulles que permetin tots els moviments cap a/des de totes les vies.
mfuentesll2 ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 13:14
Rubí en té 3 i una quarta sense andana però que podria servir per estacionar trens que esperessin servei.
També se li podria afegir una andana provisional... o permanent.
mfuentesll2 ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 13:14
Entre les dues estacions estariem aconseguint 3 vies de capçalera amb l'opció d'afegir-ne una quarta a Sant Cugat sense excessives obres (l'explanació ja està feta).
Això complicaria l'explotació. Millor tenir una sola terminal fixa.
mfuentesll2 ha escrit:
Dimecres 27/11/2019 13:14
Amb això es podria descarregar pràcticament sencera Hospitalet, deixant-la de terminal pels R3, estacionament de trens i moments excepcionals de pics de demanda del servei.
Això només és possible quan se soterri Sant Feliu.
Si no, el què proposes equivaldria a tenir el pas a nivell de Sant Feliu permanentment abaixat, o quasi.

Ara com ara, les dues principals possibilitats que veig, són:

a) perllongar els R1 de Molins a Rubí.
b) perllongar els R1 de Molins a Cerdanyola-Universitat i fusionar-los amb els R7.

Les altres possibilitats necessitarien posar més trens en circulació, i no és possible.
Lo de treure Hospi o trec de converses amb responsables de circulació d'adif que he tingut en els últims mesos.
Respecte una altra andana a Rubí, per desgràcia ho veig molt complicat. L'estació està situada sobre el Torrent dels Alous i la via sense andana dona al costat de l'estany dels Alous, zona protegida i que precisament per aquest motiu ja va tirar enrere el projecte d'unir la RFIG en internacional amb els tallers de FGC Vallès.
Respecte el tindre diferents terminals, si els trens van ben indicats no ho veig un problema, alguns dels que hagin d'acabar a Rubí si es fa la tercera vía a SantQ es poden portar fins allà per estacionar-los com trens llançadora acceptant viatgers.

Jo portaria tots els R1 a la UAB, però mentre es facin les obres a Molins i UAB els deixaria a Rubí.
La R3 quan estiguessin fetes les obres a la UAB i Rubí lliure els treuria de Hospi i deixaria allà només els R12 i per tallers. Amb això aconseguiriem connectar com toca el corredor AP7-B23 en ferrocarril per treure cotxes d'una de les zones més saturades de la xarxa viaria i amb una comunicació de transport públic que històricament ha sigut deficient.
Obviament fan falta més mitjans, ara mateix estan tots els nuclis de rodalies sota mínims tant de material com de maquinistes.
Respecte soterrar Sant Feliu no dic res, ja que soc contrari als soterraments però és veritat que si la freqüència de trens passa a ser de 3 o 4 minuts en hora punta per sentit el pas a nivell estaria tota l'estona baixat i fa falta alguna solució.



Lluis
N6
N6
Entrades: 214
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dijous 28/11/2019 8:41

Pel que fa a com indicar destinacions en una R1+R7 unida:
- sortint de Mataró indicador "UAB per Molins", quan arriba a Molins canvia a "Sant Andreu Arenal per UAB".
- i a la inversa, sortint d'Arenal indicador "Molins per UAB" i en arribar a la UAB canvia a "Mataró per Molins".


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 28/11/2019 17:41

Los más curiosos que recuerdo de la C7 eran el Martorell-Molins-L'Hospitalet-Cerdanyola Universitat-Martorell y el Martorell-Cerdanyola Universitat-L'Hospitalet-Molins-Martorell-Vilafranca.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 28/11/2019 22:03

mfuentesll2 ha escrit:
Dijous 28/11/2019 1:04
Lo de treure Hospi o trec de converses amb responsables de circulació d'adif que he tingut en els últims mesos.
De moment, només són converses.
Això només s'ho poden permetre a llarg termini (anys i potser dècades), no ara.
mfuentesll2 ha escrit:
Dijous 28/11/2019 1:04
Respecte una altra andana a Rubí, per desgràcia ho veig molt complicat. L'estació està situada sobre el Torrent dels Alous i la via sense andana dona al costat de l'estany dels Alous, zona protegida i que precisament per aquest motiu ja va tirar enrere el projecte d'unir la RFIG en internacional amb els tallers de FGC Vallès.
Home, l'andana nova, si es fés, no afectaria la zona protegida, ja que quedaria sobre el terraplè, que com és lògic, no està protegit.
mfuentesll2 ha escrit:
Dijous 28/11/2019 1:04
Jo portaria tots els R1 a la UAB, però mentre es facin les obres a Molins i UAB els deixaria a Rubí.
Perllongar tots els R1 no és possible.
No hi ha prou material.
Ara com ara, només és possible portar els R1 que s'acaben a Molins fins a Rubí, fins a Cerdanyola-Universitat, o fins a Sant Andreu Arenal fusionant-los amb els R7.
No hi ha material ni personal disponible per a absolutament res més.
I potser calgui contractar algú, i//o posar a cicular algun tren més (a base de deixar algun tren en simple, però vaja, ara a la R3 estan posant força trens llargs en feiners).

Per tant, no es poden perllongar els R1 amb origen/final a L'Hospitalet.

On sí que em posaria pesat, és amb l'estació d'Hospital General.
Cal fer-la.

I sense tancar l'actual estació de Rubí, ja que poden conviure perquè serveixen dues zones diferents.
Hospital General serviria a l'hospital, a Mira-sol, i oferiria un transbordament ràpid cap al centre de Sant Cugat i Les Planes/Sarrià, i també cap a Rubí, Les Fonts i Terrassa.
L'actual estació de Rubí serveix al sud de Rubí, i a qui vingui en cotxe (de Mira-sol, del centre o nord de Rubí, de l'AP-7, etc).



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 28/11/2019 22:06

Lluis ha escrit:
Dijous 28/11/2019 8:41
Pel que fa a com indicar destinacions en una R1+R7 unida:
- sortint de Mataró indicador "UAB per Molins", quan arriba a Molins canvia a "Sant Andreu Arenal per UAB".
- i a la inversa, sortint d'Arenal indicador "Molins per UAB" i en arribar a la UAB canvia a "Mataró per Molins".
És una opció, sí.

El què passa és que no sé ben bé on convindria més que canviés el teleindicador.
A més, com que els teleindicadors, quan funcionen bé, fan el scroll de parades, no sé si és tan important..

Crec que és més un dubte de si fer un país per a tontos, o no... :|



Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 28/11/2019 22:21

El problema també està als rètols exteriors dels trens, haurien de currar-se un millor sistema.



laura
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: laura » Divendres 29/11/2019 18:37

I si en comptes d'allargar l'R1 allarguem l'R7 de Cerdanyola UAB fins Mataró per Molins?
Entre setmana dos trens l'hora i els caps de setmana un tren cada hora, la R7 pot ocupar les dues freqüències que ocupa la R1 actualment fins Molins. Jo crec que d'aquesta manera la xarxa queda molt millor connectada esquemàticament (enllaç directe entre Cerdanyola i Molins i una millor connexió de Barcelona amb la UAB/Sant Cugat/Rubí, tot alhora).
A més, ja es podria limitar la línia R1 a l'Hospitalet en els mapes juntament amb la R3, ho simplificaria tot i el mapa quedaria força arreglat.


Baixador a Premià de Mar ja!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 29/11/2019 21:43

laura ha escrit:
Divendres 29/11/2019 18:37
I si en comptes d'allargar l'R1 allarguem l'R7 de Cerdanyola UAB fins Mataró per Molins?
Arenys, no només Mataró. Els trens de Molins van tant a Mataró com a Arenys, segons l'hora.
laura ha escrit:
Divendres 29/11/2019 18:37
Entre setmana dos trens l'hora i els caps de setmana un tren cada hora, la R7 pot ocupar les dues freqüències que ocupa la R1 actualment fins Molins. Jo crec que d'aquesta manera la xarxa queda molt millor connectada esquemàticament (enllaç directe entre Cerdanyola i Molins i una millor connexió de Barcelona amb la UAB/Sant Cugat/Rubí, tot alhora).
A més, ja es podria limitar la línia R1 a l'Hospitalet en els mapes juntament amb la R3, ho simplificaria tot i el mapa quedaria força arreglat.
El problema és que, ara com ara, només hi ha material i personal per fer-ho els feiners, els caps de setmana no hi ha prou personal, i no sé si els torns del material no s'ajustarien una mica massa...

I clar, si fas una línia només pels dies feiners, no és massa desitjable fer tants "gargots" al mapa.

Perllongant la R1 els feiners ja seria una millora significativa.
A l'espera que adjudiquin els nous trens, i Rodalies Barcelona i Cercanías Madrid puguin començar a respirar una miqueta.
Amb més trens disponibles (i més personal, és clar), llavors sí que es podrien permetre d'oferir aquest servei els caps de setmana.

I la veritat, tant se val si és R1 o R7... mentre ho facin.
També pot passar que els trens siguin R1 de Mataró o Arenys fins a Cerdanyola-Universitat, i allà, continuïn cap a Sant Andreu Arenal canviant de número a R7.

El cas és que Rubí, Mira-sol i Cerdanyola necessiten aire quan abans millor...
I si de rebot hi afegim Sant Cugat i l'Autònoma, doncs encara millor.
A molta gent li aniria millor que el que tenen ara.
És a dir, trens saturats, recorreguts complicats, i saturació a les carreteres (AP-7, C-58, B-23).



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”