Autobusos de Lleida
Re: Autobusos de Lleida
LlĂvia es mobilitzarĂ si no es reforça el servei de bus
L’associaciĂł de veĂŻns de LlĂvia organitzarĂ una marxa lenta cap a Lleida si la Paeria no augmenta la freqüència de busos urbans. AixĂ ho va afirmar la presidenta veĂŻnal, Andrea Hernández, desprĂ©s de denunciar que “hi ha pocs autobusos els dissabtes i els festius no circulen, a banda que els feiners n’hi hauria d’haver un fins a les 22.00 hores (l’últim Ă©s de les 20.45 hores) per a la gent que surt mĂ©s tard de treballar”. Va afirmar que “la poca freqüència del servei provoca que entre cinc i deu persones vagin a Lleida caminant diĂ riament” i que “la xifra augmenta a l’estiu”.
Hernández va considerar que “la Paeria ha de comunicar amb transport pĂşblic les zones extraurbanes de Lleida, ja que d’aquesta manera hi hauria mĂ©s possibilitats de trobar feina i moltes famĂlies s’estalviarien haver de comprar-se dos vehicles”. En aquest sentit, va afirmar que “sense transport Ă©s com si no existĂssim”.
L’entitat veĂŻnal creu que si “la Paeria no connecta les zones extraurbanes Ă©s com si no existĂssim”
L’entitat veĂŻnal va enviar la setmana passada al regidor de LlĂvia, Joan Ramon Castro, una proposta de nous horaris, en la qual demana que els dissabtes hi hagi una freqüència de mĂ©s o menys una hora entre cada autobĂşs des de les 8.00 fins a les 21.00 hores. Actualment, n’hi ha dos a primera hora del matĂ, tres entre el migdia i tarda i dos al capvespre. D’altra banda, l’entitat proposa una freqüència cada dos hores els diumenges i festius, mentre que ara no hi ha servei.
“Castro ens va dir que cal esperar als pressupostos de la Paeria per introduir els canvis, però nosaltres ho veiem com una necessitat urgent”, va assenyalar Hernández, que va dir que “volem reunir-nos amb ell i amb el tinent d’alcalde d’Urbanisme, Toni Postius, per saber què es concretarà a la partida pressupostà ria”. En cas que no escoltin les seues demandes, els veïns es mobilitzaran.
https://www.lleida.com/noticia_canal/ll ... vei-de-bus
L’associaciĂł de veĂŻns de LlĂvia organitzarĂ una marxa lenta cap a Lleida si la Paeria no augmenta la freqüència de busos urbans. AixĂ ho va afirmar la presidenta veĂŻnal, Andrea Hernández, desprĂ©s de denunciar que “hi ha pocs autobusos els dissabtes i els festius no circulen, a banda que els feiners n’hi hauria d’haver un fins a les 22.00 hores (l’últim Ă©s de les 20.45 hores) per a la gent que surt mĂ©s tard de treballar”. Va afirmar que “la poca freqüència del servei provoca que entre cinc i deu persones vagin a Lleida caminant diĂ riament” i que “la xifra augmenta a l’estiu”.
Hernández va considerar que “la Paeria ha de comunicar amb transport pĂşblic les zones extraurbanes de Lleida, ja que d’aquesta manera hi hauria mĂ©s possibilitats de trobar feina i moltes famĂlies s’estalviarien haver de comprar-se dos vehicles”. En aquest sentit, va afirmar que “sense transport Ă©s com si no existĂssim”.
L’entitat veĂŻnal creu que si “la Paeria no connecta les zones extraurbanes Ă©s com si no existĂssim”
L’entitat veĂŻnal va enviar la setmana passada al regidor de LlĂvia, Joan Ramon Castro, una proposta de nous horaris, en la qual demana que els dissabtes hi hagi una freqüència de mĂ©s o menys una hora entre cada autobĂşs des de les 8.00 fins a les 21.00 hores. Actualment, n’hi ha dos a primera hora del matĂ, tres entre el migdia i tarda i dos al capvespre. D’altra banda, l’entitat proposa una freqüència cada dos hores els diumenges i festius, mentre que ara no hi ha servei.
“Castro ens va dir que cal esperar als pressupostos de la Paeria per introduir els canvis, però nosaltres ho veiem com una necessitat urgent”, va assenyalar Hernández, que va dir que “volem reunir-nos amb ell i amb el tinent d’alcalde d’Urbanisme, Toni Postius, per saber què es concretarà a la partida pressupostà ria”. En cas que no escoltin les seues demandes, els veïns es mobilitzaran.
https://www.lleida.com/noticia_canal/ll ... vei-de-bus
Re: Autobusos de Lleida
Els Autobusos de Lleida registren 70.000 viatgers més en els primers 10 mesos de l'any
Els Autobusos de Lleida registren 70.000 viatgers més en els primers 10 mesos de l'any. Durant tot el 2018 es van fer prop de 6,5 milions de viatges al transport públic urbà . El gerent d'Autobusos de Lleida, Carlos Soldevilla, ha explicat que, tot i que els usuaris van en augment, li agradaria que aquest fos més accelerat.
Per lĂnies, l'L7, que uneix els Magraners amb el SecĂ , segueix sent la que mĂ©s creix. Ha registrat un augment d'1,5 milions de viatgers en el que va d'any, mĂ©s d'un 3%. De fet, mĂ©s de la meitat del creixement de la xarxa correspon a aquesta lĂnia, explica Soldevilla. TambĂ© creixen les lĂnies L6, que va de la Bordeta a l'Arnau i a Agrònoms, i l'L4, que ha registrat un augment de 17.000 viatgers. Per contra, Soldevilla afegeix que n'hi ha altres que han quedat estancades, com la L20 o la que va al Complex de la Caparrella. En aquest darrer cas, segons explica, els usuaris oscil·len bastant en molt en funciĂł de la matriculaciĂł que hi ha a l'Institut.
https://ua1.cat/articles/276917/els-aut ... os-de-lany
Els Autobusos de Lleida registren 70.000 viatgers més en els primers 10 mesos de l'any. Durant tot el 2018 es van fer prop de 6,5 milions de viatges al transport públic urbà . El gerent d'Autobusos de Lleida, Carlos Soldevilla, ha explicat que, tot i que els usuaris van en augment, li agradaria que aquest fos més accelerat.
Per lĂnies, l'L7, que uneix els Magraners amb el SecĂ , segueix sent la que mĂ©s creix. Ha registrat un augment d'1,5 milions de viatgers en el que va d'any, mĂ©s d'un 3%. De fet, mĂ©s de la meitat del creixement de la xarxa correspon a aquesta lĂnia, explica Soldevilla. TambĂ© creixen les lĂnies L6, que va de la Bordeta a l'Arnau i a Agrònoms, i l'L4, que ha registrat un augment de 17.000 viatgers. Per contra, Soldevilla afegeix que n'hi ha altres que han quedat estancades, com la L20 o la que va al Complex de la Caparrella. En aquest darrer cas, segons explica, els usuaris oscil·len bastant en molt en funciĂł de la matriculaciĂł que hi ha a l'Institut.
https://ua1.cat/articles/276917/els-aut ... os-de-lany
Re: Autobusos de Lleida
Cada quilòmetre que fan els autobusos urbans de Lleida costa a la Paeria 5,10 euros
Cada quilòmetre que fan els autobusos urbans de Lleida costa a la Paeria 5,10 euros. Una xifra que "Ă©s una barbaritat" segons l'equip de govern, que buscarĂ maneres d'abaratir aquest cost tot millorant el servei. El regidor de mobilitat de l'Ajuntament de Lleida, Joan Ramon Castro, explica que ara per ara Ă©s impossible renegociar aquest preu, ja que hi ha la concessiĂł signada i "haurĂem de fer un altre plec i haurĂem de canviar les regles del joc", ha dit a Ua1 Lleida RĂ dio. Per això, creu que hauran de "tenir moltes idees per donar el millor servei en menys quilòmetres". Una opciĂł, explica Castro, podria ser redistribuir o redissenyar les lĂnies per estalviar alguns quilòmetres que sĂłn poc utilitzats. Això, diu, permetria abaratir el servei i oferir-lo en zones on es detecti una demanda mĂ©s alta.
Autobusos de Lleida reforçarà la capacitat dels seus vehicles durant l’època nadalenca
La companyia que presta el servei de transport públic a la capital del Segrià posarà en funcionament els autobusos articulats en dies assenyalats. El gerent d’Autobusos de Lleida, Carles Soldevilla, explica que, en determinades hores del dia, l’afluència de viatgers cap a les zones comercials del centre de la ciutat és elevada. Per aquest motiu, i aprofitant que són unes dates en que no es presta el servei escolar, posen els autobusos de més capacitat a fer rutes que no fan habitualment.
Pel que fa a l’increment de freqüències en els dies festius i diumenges d’obertura comercial, Soldevilla explica que encara s’ha de decidir, conjuntament amb la Paeria, si és oportú augmentar-les. Afegeix que es farà en funció de la demanda que es detecti.
https://ua1.cat/articles/276960/cada-qu ... 0R9kJZgTaI
Cada quilòmetre que fan els autobusos urbans de Lleida costa a la Paeria 5,10 euros. Una xifra que "Ă©s una barbaritat" segons l'equip de govern, que buscarĂ maneres d'abaratir aquest cost tot millorant el servei. El regidor de mobilitat de l'Ajuntament de Lleida, Joan Ramon Castro, explica que ara per ara Ă©s impossible renegociar aquest preu, ja que hi ha la concessiĂł signada i "haurĂem de fer un altre plec i haurĂem de canviar les regles del joc", ha dit a Ua1 Lleida RĂ dio. Per això, creu que hauran de "tenir moltes idees per donar el millor servei en menys quilòmetres". Una opciĂł, explica Castro, podria ser redistribuir o redissenyar les lĂnies per estalviar alguns quilòmetres que sĂłn poc utilitzats. Això, diu, permetria abaratir el servei i oferir-lo en zones on es detecti una demanda mĂ©s alta.
Autobusos de Lleida reforçarà la capacitat dels seus vehicles durant l’època nadalenca
La companyia que presta el servei de transport públic a la capital del Segrià posarà en funcionament els autobusos articulats en dies assenyalats. El gerent d’Autobusos de Lleida, Carles Soldevilla, explica que, en determinades hores del dia, l’afluència de viatgers cap a les zones comercials del centre de la ciutat és elevada. Per aquest motiu, i aprofitant que són unes dates en que no es presta el servei escolar, posen els autobusos de més capacitat a fer rutes que no fan habitualment.
Pel que fa a l’increment de freqüències en els dies festius i diumenges d’obertura comercial, Soldevilla explica que encara s’ha de decidir, conjuntament amb la Paeria, si és oportú augmentar-les. Afegeix que es farà en funció de la demanda que es detecti.
https://ua1.cat/articles/276960/cada-qu ... 0R9kJZgTaI
Re: Autobusos de Lleida
Avui per Flickr m'he trobat això del juny passat
https://www.flickr.com/photos/153700749 ... otostream/
El Habit 4137 repintat a colors Sarbus amb el darrere de Transports PĂşblics i re-numerat com a 2387.
Canvi d'aires puntual o definitiu? Aquesta unitat en concret o alguna més?
https://www.flickr.com/photos/153700749 ... otostream/
El Habit 4137 repintat a colors Sarbus amb el darrere de Transports PĂşblics i re-numerat com a 2387.
Canvi d'aires puntual o definitiu? Aquesta unitat en concret o alguna més?
-
ferran6420
- N6

- Entrades: 283
- Membre des de: 11 gen. 2015, 18:45
Re: Autobusos de Lleida
És un canvi permanent i són dos cotxes, aquest i el numerat 2388, desconec quina calca portava a Lleida (matricula 7546 CFY). Porten des de principis d'estiu pel Vallès.albe6 ha escrit: ↑16 des. 2019, 13:33 Avui per Flickr m'he trobat això del juny passat
https://www.flickr.com/photos/153700749 ... otostream/
El Habit 4137 repintat a colors Sarbus amb el darrere de Transports PĂşblics i re-numerat com a 2387.
Canvi d'aires puntual o definitiu? Aquesta unitat en concret o alguna més?
Re: Autobusos de Lleida
Aquest que dius tu era el 4141 aquĂ.
Perquè ja no en fan d'Habits, que podrien passar quasibé per nous. Curiós que allà els hi hagin posat "tapacubos" a les llantes, doncs aquà no en portaven.
Perquè ja no en fan d'Habits, que podrien passar quasibé per nous. Curiós que allà els hi hagin posat "tapacubos" a les llantes, doncs aquà no en portaven.
Re: Autobusos de Lleida
La Federació d'Associacions de veïns de Lleida demana més freqüències d'autobusos
La FederaciĂł d’Associacions de veĂŻns de Lleida demanen mĂ©s freqüència i mĂ©s autobusos que connectin els afores de la ciutat amb el centre. Algunes de les lĂnies a millorar sĂłn L8, L5 i la L7.
El president de la federació, Toni Baró, ha explicat que a més de facilitar la mobilitat als ciutadans, amb aquestes millores es promouria la sostenibilitat: "És un peix que es mossega la cua. Si no tens un bon sistema d'autobusus fiable, agafes el cotxe. Per tant, el que hauriem de mirar és que hi hagi una freqüència adequada i que tingui una certa utilitat. Hem d'anar a fer un projecte global de mobilitat a la ciutat, i que ho inclogui tot".
Aquesta demanda també l’apliquen a la millora del transport públic amb els pobles propers a la capital de Segrià .
https://www.ua1.cat/articles/277264/la- ... Msl7wraMzU
La FederaciĂł d’Associacions de veĂŻns de Lleida demanen mĂ©s freqüència i mĂ©s autobusos que connectin els afores de la ciutat amb el centre. Algunes de les lĂnies a millorar sĂłn L8, L5 i la L7.
El president de la federació, Toni Baró, ha explicat que a més de facilitar la mobilitat als ciutadans, amb aquestes millores es promouria la sostenibilitat: "És un peix que es mossega la cua. Si no tens un bon sistema d'autobusus fiable, agafes el cotxe. Per tant, el que hauriem de mirar és que hi hagi una freqüència adequada i que tingui una certa utilitat. Hem d'anar a fer un projecte global de mobilitat a la ciutat, i que ho inclogui tot".
Aquesta demanda també l’apliquen a la millora del transport públic amb els pobles propers a la capital de Segrià .
https://www.ua1.cat/articles/277264/la- ... Msl7wraMzU
Re: Autobusos de Lleida
BielorĂşssia projecta packs turĂstics per visitar la Vall de BoĂ amb vols directes Lleida-Minsk
Una delegaciĂł catalana visita aquest paĂs, que tambĂ© vol invertir en una planta d'electrobusos a la ciutat de Lleida
Una delegaciĂł catalana visita aquest paĂs, que tambĂ© vol invertir en una planta d'electrobusos a la ciutat de Lleida
https://www.lamanyana.cat/detall-notici ... ida-minsk/Durant el viatge de treball també es va avançar sobre el projecte d’implantació d’una planta d’ensamblatge i fabricació d’electrobusos a la ciutat de Lleida, que estaria impulsada pel holding bielorus BKM.
Precisament aquesta companyia va anunciar que el proper mes de setembre cedirà a la capital del Segrià un electrobus per a què pugui ser provat pels lleidatans. La unitat serà d’última generació, amb 18,5 metres de longitud i tindrà capacitat per a 107 persones.
-
sergilleida
- N7

- Entrades: 460
- Membre des de: 29 set. 2008, 17:48
- UbicaciĂł: 2 Ronda- Hospitals / 3 Exterior - Hospitals / 20 Ronda
Re: Autobusos de Lleida
Segons diuen era el 4143. Bus del 2003. 17 anys rodant... Potser seria hora de fer una renovaciĂł de la flota i fer que els busos no passessin de 12 / 15 anys a molt estirar...
Re: Autobusos de Lleida
Els autobusos de Lleida perden la meitat d'usuaris en 8 mesos de pandèmia
Totes les lĂnies d’autobusos estan per sota del 50 per cent desprĂ©s de vuit mesos de pandèmia. AixĂ ho assegura el responsable d’Autobusos de Lleida, Carles Soldevilla. “Tots els perfils de viatgers [jubilats, estudiants i treballadors]”, afegeix. Malgrat aquest descens de l’activitat, el cent per cent de la flota estĂ activa i es reforça a les hores punta i a les sortides i entrades dels col·legis, assegura el responsable de l’empresa. “Hem reorganitzat els autobusos per poder oferir mĂ©s freqüències en determinades hores amb l’objectiu d’evitar aglomeracions i, per ara, ho estem aconseguint”, recalca. Tanmateix, les restriccions de mobilitat que la Generalitat va implantar a mitjans d’octubre per frenar els contagis de coronavirus han provocat que els autobusos urbans hagin perdut encara mĂ©s usuaris, amb una baixada d’entre el 10 i un 15% pel toc de queda i el tancament perimetral del cap de setmana, sobretot.
“Actualment tenim una mitjana de 14.000 viatgers al dia, una xifra que cau entre un 10% i un 15 per cent respecte al mes de setembre i un 50 per cent si ho comparem amb els usuaris del febrer, abans que la pandèmia irrompés a la ciutat.” Una caiguda dels usuaris que des d’Autobusos de Lleida atribueixen a les limitacions de mobilitat, “ja que la ciutadania evita desplaçaments que no siguin absolutament necessaris i quan no hi ha cap altra opció de desplaçar-se opten per anar a peu, en bici o vehicle privat abans que utilitzar el transport públic, malgrat que estan perfectament preparats per al servei i amb totes les garanties sanità ries”.
La companyia ha reforçat les lĂnies que passen per centres educatius per evitar aglomeracions
Soldevilla assenyala tambĂ© que el descens ha estat generalitzat en totes les lĂnies d’autobĂşs. En aquest sentit, va posar en dubte les crĂtiques de la CUP, que assegurava que es formaven aglomeracions a les entrades i sortides dels col·legis. “Les xifres parlen per si soles i des del principi de curs hem reforçat les lĂnies que passen pels centres educatius com l’L6 (Mercat Bordeta-Agrònoms-Tanatori), L7 (Costa Magraners-Av. Sant Pere), L8 (BalĂ fia-Clot-Centre) i L10 (Gran de LlĂvia-Caparrella)”, va sentenciar Soldevilla. S’ha de recordar que al setembre la Paeria va demanar acollir-se a un fons estatal per per cobrir les pèrdues en el transport pĂşblic. Del gener al juny els busos van ingressar 750.000 euros, la meitat del que va recaptar durant aquell mateix perĂode el 2019.
https://www.lleida.com/noticia_canal/el ... e-pandemia
Totes les lĂnies d’autobusos estan per sota del 50 per cent desprĂ©s de vuit mesos de pandèmia. AixĂ ho assegura el responsable d’Autobusos de Lleida, Carles Soldevilla. “Tots els perfils de viatgers [jubilats, estudiants i treballadors]”, afegeix. Malgrat aquest descens de l’activitat, el cent per cent de la flota estĂ activa i es reforça a les hores punta i a les sortides i entrades dels col·legis, assegura el responsable de l’empresa. “Hem reorganitzat els autobusos per poder oferir mĂ©s freqüències en determinades hores amb l’objectiu d’evitar aglomeracions i, per ara, ho estem aconseguint”, recalca. Tanmateix, les restriccions de mobilitat que la Generalitat va implantar a mitjans d’octubre per frenar els contagis de coronavirus han provocat que els autobusos urbans hagin perdut encara mĂ©s usuaris, amb una baixada d’entre el 10 i un 15% pel toc de queda i el tancament perimetral del cap de setmana, sobretot.
“Actualment tenim una mitjana de 14.000 viatgers al dia, una xifra que cau entre un 10% i un 15 per cent respecte al mes de setembre i un 50 per cent si ho comparem amb els usuaris del febrer, abans que la pandèmia irrompés a la ciutat.” Una caiguda dels usuaris que des d’Autobusos de Lleida atribueixen a les limitacions de mobilitat, “ja que la ciutadania evita desplaçaments que no siguin absolutament necessaris i quan no hi ha cap altra opció de desplaçar-se opten per anar a peu, en bici o vehicle privat abans que utilitzar el transport públic, malgrat que estan perfectament preparats per al servei i amb totes les garanties sanità ries”.
La companyia ha reforçat les lĂnies que passen per centres educatius per evitar aglomeracions
Soldevilla assenyala tambĂ© que el descens ha estat generalitzat en totes les lĂnies d’autobĂşs. En aquest sentit, va posar en dubte les crĂtiques de la CUP, que assegurava que es formaven aglomeracions a les entrades i sortides dels col·legis. “Les xifres parlen per si soles i des del principi de curs hem reforçat les lĂnies que passen pels centres educatius com l’L6 (Mercat Bordeta-Agrònoms-Tanatori), L7 (Costa Magraners-Av. Sant Pere), L8 (BalĂ fia-Clot-Centre) i L10 (Gran de LlĂvia-Caparrella)”, va sentenciar Soldevilla. S’ha de recordar que al setembre la Paeria va demanar acollir-se a un fons estatal per per cobrir les pèrdues en el transport pĂşblic. Del gener al juny els busos van ingressar 750.000 euros, la meitat del que va recaptar durant aquell mateix perĂode el 2019.
https://www.lleida.com/noticia_canal/el ... e-pandemia
- bigcoaster
- N8

- Entrades: 953
- Membre des de: 12 abr. 2015, 16:50
Re: Autobusos de Lleida
Estic intentant trobar les dades de demanda de viatgers de cada lĂnia en particular. He trobat alguna dada de les lĂnies 6 i 7, però en general no. AlgĂş sap on trobar-les?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Autobusos de Lleida
És el Vanhool midi, que va entrar amb la primera remesa de "Cityxatarra". 2006, potser?
Re: Autobusos de Lleida
Va ser el 2005. Aviat farà 16 anys. Una pena. Només queda el 4159 com a midi.
Re: Autobusos de Lleida
L'Ajuntament de Lleida reclama a Moventis una rebaixa del preu per quilòmetre per prorrogar la concessió dels autobusos
L'Ajuntament de Lleida reclama a Moventis una rebaixa del preu per quilòmetre per prorrogar la concessió. La firma que gestiona el servei d'autobusos urbans de Lleida ha demanat a la Paeria allargar el contracte per 5 anys més.
La concessió s'acaba el proper 30 de juny, i la voluntat de l'empresa és seguir gestionant els autobusos de la capital del Segrià fins al 2027. Tot i això, Moventis i la Paeria estan en negociacions per veure si això és possible, ja que segons el regidor de Mobilitat, Joan Ramon Castro, "hem de modificar el contracte perquè el que tenim ara no és sostenible". El regidor apunta que no es poden fer noves inversions, ja que el consistori arrossega "un deute històric de 340.000 euros que paguem anualment", i això impedeix accions com per exemple incorporar nous vehicles a la flota.
Un dels principals elements de negociació, explica Castro, és la rebaixa del preu per quilòmetre. Actualment, aquest es paga a 5,4 euros, i això segons el regidor "és una xifra que és molt alta, que està en la franja alta en comparació amb ciutats similars a Lleida" i per això estan intentant que aquest es rebaixi "per poder donar més servei". Castro assegura que, en cas que no s'arribi a una entesa amb l'empresa, es farà una nova licitació del contracte.
https://www.ua1.cat/articles/290930/laj ... -autobusos
L'Ajuntament de Lleida reclama a Moventis una rebaixa del preu per quilòmetre per prorrogar la concessió. La firma que gestiona el servei d'autobusos urbans de Lleida ha demanat a la Paeria allargar el contracte per 5 anys més.
La concessió s'acaba el proper 30 de juny, i la voluntat de l'empresa és seguir gestionant els autobusos de la capital del Segrià fins al 2027. Tot i això, Moventis i la Paeria estan en negociacions per veure si això és possible, ja que segons el regidor de Mobilitat, Joan Ramon Castro, "hem de modificar el contracte perquè el que tenim ara no és sostenible". El regidor apunta que no es poden fer noves inversions, ja que el consistori arrossega "un deute històric de 340.000 euros que paguem anualment", i això impedeix accions com per exemple incorporar nous vehicles a la flota.
Un dels principals elements de negociació, explica Castro, és la rebaixa del preu per quilòmetre. Actualment, aquest es paga a 5,4 euros, i això segons el regidor "és una xifra que és molt alta, que està en la franja alta en comparació amb ciutats similars a Lleida" i per això estan intentant que aquest es rebaixi "per poder donar més servei". Castro assegura que, en cas que no s'arribi a una entesa amb l'empresa, es farà una nova licitació del contracte.
https://www.ua1.cat/articles/290930/laj ... -autobusos
Re: Autobusos de Lleida
En una entrevista recent, el gerent d'Autobusos comentava que calculen que fins a un 30% del passatge pre- pandèmia no tornarà al bus, per trassvassament a cotxe, vmp o anar a peu.
Les xifres de passatge del 2021 són millors que les de 2020, però no arriben a les de 2019
S'ha cursat sol·lictud de fons Next Generation UE per comprar busos elèctrics
També durant l'any ha de sortir la proposta de la Paeria per la ZBE, igual per aquà es pot rascar passatge
Les xifres de passatge del 2021 són millors que les de 2020, però no arriben a les de 2019
S'ha cursat sol·lictud de fons Next Generation UE per comprar busos elèctrics
També durant l'any ha de sortir la proposta de la Paeria per la ZBE, igual per aquà es pot rascar passatge
- bigcoaster
- N8

- Entrades: 953
- Membre des de: 12 abr. 2015, 16:50
Re: Autobusos de Lleida
Pinta malament. Acabaran reduint freqĂĽencies abans que atacar el problema real.
Jo crec que el principal problema actualment Ă©s que es fan molts km per quedar bĂ© amb les associacions de veĂŻns, però que realment no justifiquen el servei. Per exemple, la lĂnia 5 Ă©s un cas de com s'ha es va crear una lĂnia per "donar servei" a certs barris i amb el temps encara s'ha anat pervertint mĂ©s allargant-la per Cappont. Al final ens queda una lĂnia molt llarga que requereix molts vehicles, i que tampoc acaba portant massa viatgers. La lĂnia 4 tambĂ© deixa bastant que desitjar.
En canvi, a l'altra banda hi trobem les lĂnies 6 i 7, autèntics èxits en quan a consolidaciĂł de corredors, demanda i ocupaciĂł dels vehicles. En el cas de la 6 Ă©s millorable les extensions mĂ©s enllĂ de l'Arnau, però per la resta, un 10.
Penso que caldria una altra reconfiguraciĂł del servei mĂ©s cap al model de les lĂnies 6 i 7, deixar-ho en uns quants corredors amb bona demanda i servei cada 10 minuts, que aportin solidesa i confiabilitat al servei. Per "donar servei" a la resta de la ciutat, millor subvencionar taxis com es fa a l'Horta.
Finalment, crec que seria interessant el debat de si els perllongaments de les lĂnies 2 i 3 a l'Arnau i a Cappont han resultat positiu o no. Jo potser m'inclinaria per tornar als 2 i 3 per Ronda i Av. Madrid (com l'actual 20) sense anar a l'Arnau, i en canvi fer un joc de dues lĂnies amb final a l'Arnau, una per la zona de Ronda i una altra per PrĂncep de Viana.
Jo crec que el principal problema actualment Ă©s que es fan molts km per quedar bĂ© amb les associacions de veĂŻns, però que realment no justifiquen el servei. Per exemple, la lĂnia 5 Ă©s un cas de com s'ha es va crear una lĂnia per "donar servei" a certs barris i amb el temps encara s'ha anat pervertint mĂ©s allargant-la per Cappont. Al final ens queda una lĂnia molt llarga que requereix molts vehicles, i que tampoc acaba portant massa viatgers. La lĂnia 4 tambĂ© deixa bastant que desitjar.
En canvi, a l'altra banda hi trobem les lĂnies 6 i 7, autèntics èxits en quan a consolidaciĂł de corredors, demanda i ocupaciĂł dels vehicles. En el cas de la 6 Ă©s millorable les extensions mĂ©s enllĂ de l'Arnau, però per la resta, un 10.
Penso que caldria una altra reconfiguraciĂł del servei mĂ©s cap al model de les lĂnies 6 i 7, deixar-ho en uns quants corredors amb bona demanda i servei cada 10 minuts, que aportin solidesa i confiabilitat al servei. Per "donar servei" a la resta de la ciutat, millor subvencionar taxis com es fa a l'Horta.
Finalment, crec que seria interessant el debat de si els perllongaments de les lĂnies 2 i 3 a l'Arnau i a Cappont han resultat positiu o no. Jo potser m'inclinaria per tornar als 2 i 3 per Ronda i Av. Madrid (com l'actual 20) sense anar a l'Arnau, i en canvi fer un joc de dues lĂnies amb final a l'Arnau, una per la zona de Ronda i una altra per PrĂncep de Viana.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Autobusos de Lleida
Dues lĂnies de bus urbĂ de Lleida modifiquen demĂ la freqüència de pas per baixes per Covid
La lĂnia 20 – Ronda reduirĂ la freqüència de pas demĂ divendres, tot el dia
A la tarda la mesura afectarĂ la lĂnia 3 – Exterior Hospitals, amb l’alternativa de poder agafar L-2 que fa el mateix trajecte en sentit contrari
L’Ajuntament de Lleida, amb l’empresa concessionĂ ria del servei d’autobusos urbĂ Moventis, modificarĂ demĂ divendres, dia 7 de gener, dues lĂnies de bus de Lleida per baixes per Covid entre el personal conductor. En concret, la L20-Ronda reduirĂ la freqüència de pas durant tot el dia. Els autobusos cobriran igualment aquesta lĂnia però el servei es farĂ amb un vehicle menys per la manca de conductors/es. La lĂnia 3 – Exteriors Hospitals es veurĂ afectada per la mateixa mesura nomĂ©s a la tarda. En aquest cas, les persones que n’hagin de fer Ăşs tenen l’opciĂł d’utilitzar la L-2 Ronda – Hospitals que fa el mateix trajecte en sentit contrari.
Abans de fer aquesta modificaciĂł, la Paeria i Moventis han recorregut a la borsa de treball prevista per atendre aquest tipus d’incidències en el servei. Tot i això, s’han hagut de fer els canvis en les dues lĂnies pel repunt de casos positius entre la plantilla i la borsa i perquè els conductors/es no es poden substituir fĂ cilment.
De moment, l’afectaciĂł Ă©s puntual i es garanteix que el servei es continuĂŻ prestant amb el mĂnim d’incidència possible per a les persones usuĂ ries. De cara al cap de setmana, es preveu que el servei es mantingui com un dissabte i diumenge habituals. En funciĂł de la incidència de la Covid entre els conductors i les conductores, el servei podria veure’s obligat a modificar altres lĂnies i/o mĂ©s dies. Si es donen noves incidències, la informaciĂł s’anirĂ actualitzant i s’informarĂ a travĂ©s dels comptes de Twitter de @paerialleida i @MoventisInfo.
https://www.paeria.cat/cat/ajuntament/n ... p&Pagina=1
La lĂnia 20 – Ronda reduirĂ la freqüència de pas demĂ divendres, tot el dia
A la tarda la mesura afectarĂ la lĂnia 3 – Exterior Hospitals, amb l’alternativa de poder agafar L-2 que fa el mateix trajecte en sentit contrari
L’Ajuntament de Lleida, amb l’empresa concessionĂ ria del servei d’autobusos urbĂ Moventis, modificarĂ demĂ divendres, dia 7 de gener, dues lĂnies de bus de Lleida per baixes per Covid entre el personal conductor. En concret, la L20-Ronda reduirĂ la freqüència de pas durant tot el dia. Els autobusos cobriran igualment aquesta lĂnia però el servei es farĂ amb un vehicle menys per la manca de conductors/es. La lĂnia 3 – Exteriors Hospitals es veurĂ afectada per la mateixa mesura nomĂ©s a la tarda. En aquest cas, les persones que n’hagin de fer Ăşs tenen l’opciĂł d’utilitzar la L-2 Ronda – Hospitals que fa el mateix trajecte en sentit contrari.
Abans de fer aquesta modificaciĂł, la Paeria i Moventis han recorregut a la borsa de treball prevista per atendre aquest tipus d’incidències en el servei. Tot i això, s’han hagut de fer els canvis en les dues lĂnies pel repunt de casos positius entre la plantilla i la borsa i perquè els conductors/es no es poden substituir fĂ cilment.
De moment, l’afectaciĂł Ă©s puntual i es garanteix que el servei es continuĂŻ prestant amb el mĂnim d’incidència possible per a les persones usuĂ ries. De cara al cap de setmana, es preveu que el servei es mantingui com un dissabte i diumenge habituals. En funciĂł de la incidència de la Covid entre els conductors i les conductores, el servei podria veure’s obligat a modificar altres lĂnies i/o mĂ©s dies. Si es donen noves incidències, la informaciĂł s’anirĂ actualitzant i s’informarĂ a travĂ©s dels comptes de Twitter de @paerialleida i @MoventisInfo.
https://www.paeria.cat/cat/ajuntament/n ... p&Pagina=1
Re: Autobusos de Lleida
Segueixen els problemes derivats de baixes per COVID.
Segons a l'app de Moventis, avui tot el dia la lĂnia 5 circula amb freqüència de dissabte.
Segons a l'app de Moventis, avui tot el dia la lĂnia 5 circula amb freqüència de dissabte.

