UT 214 d'FGC
-
Granolleri
UT 214 d'FGC
Al perfil de contractació pública d'FGC surt un anunci de licitació per al "Servei d'assistència per a la redacció de plecs de prescripcions tècniques per a l'adquisició de noves UT 214 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya"
Enllaç a l'anunci de licitació
CaldrĂ veure com defineixen aquestes UT 214...
Enllaç a l'anunci de licitació
CaldrĂ veure com defineixen aquestes UT 214...
Re: UT 214 d'FGC
Estrany això de no poder ni fer un plec de condicions...
Ja que aquĂ tenim gent entesa en el tema, quines condicions penseu vosaltres que haurien de tenir aquests trens?
Ja que aquĂ tenim gent entesa en el tema, quines condicions penseu vosaltres que haurien de tenir aquests trens?
Re: UT 214 d'FGC
Desconec la demanda d’aquestes lĂnies perquè no les faig servir gairebĂ© mai, però igual una possible condiciĂł podria ser que els trens fossin de 6 cotxes (Dos d’ells adaptats a PMR).
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: UT 214 d'FGC
Ample 1435 mm i velocitat mĂ xima de 140 Km/h
...i fer els "petits" canvis necessaris a la lĂnia per aprofitar aquestes caracterĂstiques.
En cas de deixar la lĂnia tal com estĂ , que incorporin un cotxe lliteres, un cotxe bar i un cotxe biblioteca, per passar aquelles llargues jornades de viatge abans no arribes a Igualada.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: UT 214 d'FGC
Això del cotxe bar sĂ que Ă©s una bona idea, de fet per exemple a DĂĽsseldorf hi havien tramvies amb mòdul restaurant, els "Bistrowagen" que crec que poblaven la lĂnia a Krefeld (U 76). https://rp-online.de/imgs/32/2/1/5/6/6/ ... 3a6e77.jpgwefer ha escrit: ↑05 maig 2020, 22:55Ample 1435 mm i velocitat mĂ xima de 140 Km/h![]()
...i fer els "petits" canvis necessaris a la lĂnia per aprofitar aquestes caracterĂstiques.
En cas de deixar la lĂnia tal com estĂ , que incorporin un cotxe lliteres, un cotxe bar i un cotxe biblioteca, per passar aquelles llargues jornades de viatge abans no arribes a Igualada.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- bigcoaster
- N8

- Entrades: 953
- Membre des de: 12 abr. 2015, 16:50
Re: UT 214 d'FGC
A mi m'ha arribat per fonts d'FGC que els nous trens per a la lĂnia Llobregat-Anoia haurien de ser de pis baix, per tal de poder fer el servei de metro quan tinguin el perllongament fet.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: UT 214 d'FGC
Seria una gran opció, però no serà .
Trens de pis baix, articulats, tipus tren-tram, i Stadler. Salut!
Re: UT 214 d'FGC
Buenas,
Vaya voy a hacer la carta a los reyes magos
Que puedan realizar servicio de Barcelona a Igualada / Manresa
Unidades de 3 coches que permitan mando multiple para crear composiciones dobles de 6 coches.
Apariencia totalmente nueva y diferenciada de las UT213.
Acceso a PMR en coches centrales.
CAFETERIA!!! eso de dar clases de Ingles en la R6 sin un cafe fue el mayor delito que cometio FGC.
Que regrese el color verde en toda la unidad.
Y como ultimo pliego de condiciones que pueda llegar a los 120km/h en las rectas de Vilanova del CamĂ y Masquefa
Por cierto esta FGC es la que no tenia ni un euro hace 4 años atras? esa que no podia hacer nada de nada, por que ahora entre coches, locomotoras, Tren de la Pobla, 114 y 113 no se de donde han sacado el dinero.
Saludos.
Vaya voy a hacer la carta a los reyes magos
Que puedan realizar servicio de Barcelona a Igualada / Manresa
Unidades de 3 coches que permitan mando multiple para crear composiciones dobles de 6 coches.
Apariencia totalmente nueva y diferenciada de las UT213.
Acceso a PMR en coches centrales.
CAFETERIA!!! eso de dar clases de Ingles en la R6 sin un cafe fue el mayor delito que cometio FGC.
Que regrese el color verde en toda la unidad.
Y como ultimo pliego de condiciones que pueda llegar a los 120km/h en las rectas de Vilanova del CamĂ y Masquefa
Por cierto esta FGC es la que no tenia ni un euro hace 4 años atras? esa que no podia hacer nada de nada, por que ahora entre coches, locomotoras, Tren de la Pobla, 114 y 113 no se de donde han sacado el dinero.
Saludos.
Re: UT 214 d'FGC
De que te sirve ir a 120 si después has de hacer cruces?ortegote ha escrit: ↑06 maig 2020, 18:37 Buenas,
Vaya voy a hacer la carta a los reyes magos
Que puedan realizar servicio de Barcelona a Igualada / Manresa
Unidades de 3 coches que permitan mando multiple para crear composiciones dobles de 6 coches.
Apariencia totalmente nueva y diferenciada de las UT213.
Acceso a PMR en coches centrales.
CAFETERIA!!! eso de dar clases de Ingles en la R6 sin un cafe fue el mayor delito que cometio FGC.
Que regrese el color verde en toda la unidad.
Y como ultimo pliego de condiciones que pueda llegar a los 120km/h en las rectas de Vilanova del CamĂ y Masquefa![]()
Por cierto esta FGC es la que no tenia ni un euro hace 4 años atras? esa que no podia hacer nada de nada, por que ahora entre coches, locomotoras, Tren de la Pobla, 114 y 113 no se de donde han sacado el dinero.
Saludos.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: UT 214 d'FGC
Podriem estar parlant d'uns GTW Stadler de tres caixes més mòdul motor, de pis baix i amb colors corporatius FGC. Salut
[/attachment]
[/attachment]
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: 07 maig 2020, 16:01, en total s’ha editat 1 vegada.
Re: UT 214 d'FGC
No tĂ© sentit el canvi d'ample a una lĂnia independent i segregada. No li cal.
No sé si exigiran pis baix integral. Això podria encarir les unitats. El que caldria és elevar totes les andanes de la Llobregat-Anoia, tal com la BCN-Vallès.
Avui dia ja no té sentit aquesta baixa alçada. Menys encara a on ja només hi circula un tipus de tren suburbà .
Salvem l'Estació de França!
Re: UT 214 d'FGC
Vaya vaya, me cuestionas la velocidad por el tema cruces pero no la Cafeteria?
Saludos
Re: UT 214 d'FGC
Es que por como huele y vienen diciendo... la cafeterĂa no te hará falta para ir de Igualada a Martorell... Tened en cuenta que lo que se habla es de hacer lanzaderas otra vez........ y que de Martorell para abajo todos paren en todas y todos los trenes en doble.
Re: UT 214 d'FGC
Tampoc tĂ© sentit pujar andanes. No cal gastar-se el diners en fer quelcom que no cal. I trens de pis baix ja n'hi han al mercat. No has d'inventar res.m.h.t. ha escrit: ↑07 maig 2020, 13:28No tĂ© sentit el canvi d'ample a una lĂnia independent i segregada. No li cal.
No sé si exigiran pis baix integral. Això podria encarir les unitats. El que caldria és elevar totes les andanes de la Llobregat-Anoia, tal com la BCN-Vallès.
Avui dia ja no té sentit aquesta baixa alçada. Menys encara a on ja només hi circula un tipus de tren suburbà .
Re: UT 214 d'FGC
Aquest correspon als SBB, la lĂnia "Seetalbahn" Luzern-Lenzburg, ample estĂ ndard. Podrien ser tipus com el que circulen en diverses mètriques de SuĂŻssa com aquest?122-042-132 ha escrit: ↑07 maig 2020, 11:02 Podriem estar parlant d'uns GTW Stadler de tres caixes mĂ©s mòdul motor, de pis baix i amb colors corporatius FGC. Salut
[/attachment]

El de la imatge correspon a la TPF (Transports Publics Fribourgeois) de Fribourg. Imatge extreta de Railpictures (autor Peter HĂĽrzeler).
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: UT 214 d'FGC
No apujar andanes, no canviar l'ample de via, no millorar la velocitat i obligar a tots els trens a parar a tot arreu sĂłn mesures ideals.
.
.
.
.
Ideals perquè tothom que pugui vagi en cotxe, evidentment.
.
.
.
.
Ideals perquè tothom que pugui vagi en cotxe, evidentment.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Re: UT 214 d'FGC
Home, l'ample de via i l'alçada de les andanes no influeixen en gaire cosa de cara a l'usuari. La lĂnia te un problema principal de temps de recorregut que no sembla que vulguin posar remei amb cap malla que permeti avançar els trens rĂ pids respecte els lents.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- bigcoaster
- N8

- Entrades: 953
- Membre des de: 12 abr. 2015, 16:50
Re: UT 214 d'FGC
Jo penso que el tren en si és important, però el que realment importa és el temps de viatge. Intentaré posar un parell d'exemples. Per una banda, per molt que tinguis un tren state-of-the-art, si tarda bastant més que la competència (bus) i costa el mateix, anirà buit. Per altra banda, pots tenir un tren fet caldo, que si ets més rà pid que la competència, èxit, com bé demostra la xarxa de regionals de Catalunya per una banda, que fa anys que funciona amb trens inadequats, ja sigui per velocitat, comoditat o antiguitat i en canvi els bons serveis segueixen anant plens. Com a exemple, el corredor Tarragona-Bcn.
Dit això, estĂ bĂ© que es comprin nous trens, però l'augment de freqüències nomĂ©s Ă©s realment rellevant al tram Sant Boi-Pl.Espanya, i perquè Ă©s metro. A la resta de la lĂnia, tant fa si passa un tren cada 5 minuts o cada 12, el que compta Ă©s si tarda mĂ©s o menys que el bus, a grosso modo.
Jo seria partidari de quadruplicar entre Sant Boi i Martorell en trams d'alguns km per tal que amb una malla determinada es puguin fer avançaments. Dic això perquè quadruplicar-ho tot és impossible (per ex. Sant Vicenç dels Horts, Pallejà ). I després, de cara al futur, enlloc del perllongament a Grà cia, jo optaria per fer un nou accés a Bcn desde Sant Boi, segregant totalment els serveis de metro i rodalies.
Si FGC creu que no toca fer això, doncs s'haurĂ d'intentar amb la R4. Un bon moment seria si es fes la Cervera-Martorell, ja que seria una lĂnia de regionals i que per tant no haurien de fer cap parada a Rodalies, exceptuant Martorell. Per altra banda, tambĂ© permetria trens rĂ pids a Vilafranca i SVC que es saltessin parades entre Martorell i Bcn.
Dit això, estĂ bĂ© que es comprin nous trens, però l'augment de freqüències nomĂ©s Ă©s realment rellevant al tram Sant Boi-Pl.Espanya, i perquè Ă©s metro. A la resta de la lĂnia, tant fa si passa un tren cada 5 minuts o cada 12, el que compta Ă©s si tarda mĂ©s o menys que el bus, a grosso modo.
Jo seria partidari de quadruplicar entre Sant Boi i Martorell en trams d'alguns km per tal que amb una malla determinada es puguin fer avançaments. Dic això perquè quadruplicar-ho tot és impossible (per ex. Sant Vicenç dels Horts, Pallejà ). I després, de cara al futur, enlloc del perllongament a Grà cia, jo optaria per fer un nou accés a Bcn desde Sant Boi, segregant totalment els serveis de metro i rodalies.
Si FGC creu que no toca fer això, doncs s'haurĂ d'intentar amb la R4. Un bon moment seria si es fes la Cervera-Martorell, ja que seria una lĂnia de regionals i que per tant no haurien de fer cap parada a Rodalies, exceptuant Martorell. Per altra banda, tambĂ© permetria trens rĂ pids a Vilafranca i SVC que es saltessin parades entre Martorell i Bcn.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: UT 214 d'FGC
Lo del temps Ă©s el pitjor. però lo de l'amplada de via sĂ pot arribar a ser important si algun dia es decidĂs, quan existeixin enllaços amb la lĂnia del Vallès per tal de fer trens directes entre les dues xarxes, per exemple.Miquel ha escrit: ↑08 maig 2020, 17:26 Home, l'ample de via i l'alçada de les andanes no influeixen en gaire cosa de cara a l'usuari. La lĂnia te un problema principal de temps de recorregut que no sembla que vulguin posar remei amb cap malla que permeti avançar els trens rĂ pids respecte els lents.


