Remodelació d'estacions de metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina/es obra/es al metro trobeu prioritària/es?

Adaptar intercanviador Catalunya L1 i L3
64
18%
Adaptar intercanviador Clot L1 L2
20
6%
Adaptar Espanya L1 L3
60
17%
Adaptar Sants Estació L5 per sortir a Renfe
50
14%
Adaptar Passeig de Gràcia L2 L4
44
13%
Adaptar Plaça de Sants L1 L5
42
12%
Adaptar Verdaguer L4 L5
35
10%
Adaptar Maragall L4 L5
23
7%
Amb canviar l'estètica d'estacions old fashioned, va que xuta!
6
2%
Altres (expliqueu)
7
2%
 
Vots totals: 351
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Remodelació d'estacions de metro

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 04/07/2020 10:38

Vídeo: així s'està creant el mural que decorarà l'estació Guinardó / Hospital de Sant Pau

Així avança la intervenció artística en homenatge als sanitaris al #metrobcn de Guinardó / Hospital de Sant Pau! Philip...

Publicat por TMB, Transports Metropolitans de Barcelona en Martes, 30 de junio de 2020


L'artista Philip Stanton, que viu des de fa més de 30 anys a Barcelona, ha volgut retre un homenatge als sanitaris que han cuidat, i ho continuen fent, els ciutadans durant la pandèmia de la Covid-19. Stanton, juntament amb un grup d'alumnes de la Universitat Eina, on imparteix classes, està creant un mural de gran format a l'estació Guinardó / Hospital de Sant Pau, de la línia 4 de metro.

En només 30 segons, aquest vídeo mostra com avança el projecte, que combinarà el característic estil de l'artista (colorista i mediterrani) i els motius relacionats amb la ciutat, amb formes orgàniques i botàniques, que rememoren un dels seus grans referents: Henri Matisse.

El mural, que es preveu que estarà enllestit a mitjans de juliol, vol deixar un missatge de resiliència i esperança en una estació per on passen cada dia nombrosos professionals sanitaris, així com pacients d'un dels hospitals de Barcelona. El projecte ha estat possible gràcies a una col·laboració entre TMB i l'empresa Industrias Titan, que patrocina l'obra, que es portarà a terme amb una nova línia d'esmalt ecològic a l'aigua de la marca Titanlux.

Gaudiu d'un autèntic work in progress! N'anirem actualitzant els avenços i obrirem la participació per posar-li títol.




Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 15/07/2020 22:52

metring ha escrit:
Dimecres 04/03/2020 16:22
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... 21102.html

Les obres de millora de l'intercanviador de Plaça Espanya començaran a la primavera
Està sent comunicat a la població mitjançant petits cartells:

metring ha escrit:
Dijous 14/05/2020 18:44
Liciten l’ampliació de les millores d’accessibilitat de l’estació de metro de Maragall
https://beteve.cat/mobilitat/liciten-mi ... -maragall/

Allà han posat aquest gran cartell al carrer:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/07/2020 10:03

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn



Execució de les obres de modernització i millora. Transformació de la cua de maniobres de Trinitat Nova per a la segregació de l'explotació de les línies L4 i L11 de l'FMB. Barcelona. Clau: PC. MGB-18104


INFORME JUSTIFICATIU DE LA NECESSITAT I IDONEÏTAT DE LA CONTRACTACIÓ DE LES OBRES DE TRANSFORMACIÓ DE LA CUA DE MANIOBRES DE TRINITAT NOVA PER A LA SEGREGACIÓ DE L’EXPLOTACIÓ DE LES LÍNIES L4 i L11 de l’FMB. Barcelona. CLAU: PC-MGB-18104

1. Objecte del contracte
L’objecte d’aquest contracte és executar totes les actuacions necessàries de modernització i millora, tant de l’estació de Trinitat Nova com de la seva Cua de Maniobres, per tal de separar l’operació de la L4 i la L11 de l’FMB segons característiques tècniques i condicions definides en el Projecte Transformació de la cua de maniobres de Trinitat Nova per a la segregació de l’explotació de les línies L4 i L11 de l’FMB. Barcelona. Clau: PC-MGB-18104

2. Necessitats a satisfer i justificació del procediment de contractació escollit
En data 20 de desembre de 2018 el Govern de la Generalitat de Catalunya encarregà a Infraestructures.cat l’actuació “Execució de les obres del projecte constructiu de Modernització i millora. transformació de la cua de maniobres de Trinitat Nova per a la segregació de l’explotació de les línies L4 i L11 de l’FMB. Barcelona. Clau:PC-MGB-18104 i en data 29 de maig de 2020 el Departament de Territori i Sostenibilitat aprovà el projecte de “Modernització i millora. Transformació de la cua de maniobres de Trinitat Nova per a la segregació de l’explotació de les línies L4 i L11 de l’FMB. Barcelona amb Clau: MGB-18104”.

Per aquests motius, es considera necessari procedir a l'auxili mitjançant la contractació amb tercers, amb respecte als principis d’eficàcia, eficiència, publicitat, transparència, no discriminació i igualtat de tracte que es preveuen a la Llei 9/2017, de 9 de novembre de 2017, de Contractes del Sector Públic (LCSP).
D'acord amb els principis exposats, es considera que l'opció més eficient i eficaç, que assegura la millor resposta a les necessitats detectades és la contractació de l’obra mitjançant el procediment obert atès que l’import de licitació és superior a 2.000.000,00 euros, abans d’IVA.
L’expedient es tramitarà amb caràcter ordinari.

3. Lotització del contracte
Als efectes del que disposa l'article 99.3 LCSP, aquest contracte es divideix en els lots següents:
• Lot 1: Obra Civil: Enderrocs, Superestructura, Nova andana i les modificacions resultants de la intervenció.
• Lot 2: Senyalització ferroviària

La divisió en lots es fa segons determina el projecte constructiu aprovat.
No hi ha limitació del nombre d’adjudicació de lots.
4. Pressupost base de licitació
El pressupost base de licitació, per a l’execució de les obres, és de 11.388.185,59 euros (IVA inclòs), desglossats en total, en 9.411.723,63 euros (IVA no inclòs) i 1.976.461,96 euros (IVA al tipus vigent del 21%), de la següent manera:
Nº Lot
Descripció
Pressupost base de licitació
Import base €
IVA €
Import total €
(IVA inclòs)
1
Obra Civil
6.844.416,06 €
1.437.327,37 €
8.281.743,43 €
2
Senyalització ferroviària
2.567.307,57 €
539.134,59 €
3.106.442,16 €
TOTAL
9.411.723,63 €
1.976.461,96 €
11.388.185,59 €

El pressupost s’ha estimat en funció de les obres a executar, els costos derivats de l'execució material de les obres, les despeses generals d'estructura i el benefici industrial i d’acord amb els preus de mercat vigents.

Per a la determinació del Pressupost base de licitació, s’han considerat els costos directes de mà d’obra, maquinària i materials i els costos indirectes associats a l’execució.
En aquests càlculs i pressupost de licitació s’hi trobarien incloses totes les despeses necessàries per al compliment de l’objecte contractual, com ara materials, despeses financeres, transports i desplaçaments, taxes i tributs o qualssevol altres que es puguin establir o modificar durant la vigència del contracte, sense que es puguin repercutir com a partida complementària.

5. Valor estimat del contracte
Considerant el pressupost base de licitació, les estimacions del contracte abans esmentades, així com el fet que no es preveuen possibles modificacions ni pròrrogues, el valor estimat del contracte als efectes de determinar el procediment d'adjudicació i la publicitat així com l’import total que podria ser retribuït al contractista, és 9.411.723,63 euros (IVA no inclòs) i es correspon amb el pressupost de licitació (IVA no inclòs).

6.- Termini d’execució. Pròrrogues
S’estableix un termini d’execució del contracte de 10 mesos, comptadors a partir de la data de formalització de l’Acta de Replanteig.

Imatge



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 16/07/2020 11:00

Vamos que, les 2 vies actuals seran per la L4, i faran una nova andana uns metres més enllà per la L11 (direcció Casa de l'Aigua). Entenc que sigui necessari perquè va molt malament que la L4 tingui 1 sola via terminal, però en quant llegeixo el que això costarà:
metring ha escrit:
Dijous 16/07/2020 10:03
El pressupost base de licitació, per a l’execució de les obres, és de 11.388.185,59 euros (IVA inclòs)
em pregunto si per una mica més no podien haver unit la L4 i la L11, crec recordar que el tunel ja el van deixar d'una manera que era relativament fàcil ampliar-lo, a sobre llavors s'han de fusionar Ciutat Meridiana i Can Cuiàs, amb lo que s'estalvien despeses d'explotació d'1 estació.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 18/07/2020 10:56

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... 1-114-meur

Territori i Sostenibilitat licita la millora i modernització de l'estació de metro de Trinitat Nova (L4 i L11) per 11,4 MEUR

Territori i Sost.


Els treballs inclouen la transformació de la instal·lació per a permetre l’increment de freqüències a l’L4 i la conducció automàtica en tot el traçat de l’L11


Es preveu que els treballs comencin a principis de 2021 i tinguin un termini de 10 mesos

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat, per un import de prop d’11,4 MEUR, les obres de modernització i millora de l’estació de metro de Trinitat Nova, a Barcelona, i la seva cua de maniobres. Aquests treballs possibilitaran separar l’operació de l’L4 i l’L11 i optimitzar els moviments dels trens, de manera que, d’una banda, es podran incrementar les freqüències de l’L4 en hora punta, i permetre la conducció automàtica de l’L11 en tot el traçat, de l’altra. Es preveu que els treballs comencin a principis de 2021 i tinguin un termini d’execució de 10 mesos.


Actualment, els trens de l’L4 i l’L11 arriben a Trinitat Nova a la mateixa andana central des de direccions oposades i per vies diferents. Això implica que els trens d’L4 facin el canvi de sentit per davant de l’estació, fet que condiciona la sortida d’un altre tren des de l’estació anterior. Així mateix, l’andana no pot disposar de les portes d’andana que requereix un sistema de conducció automàtica.


Les obres que ara es liciten consistiran principalment en l’execució d’una nova andana adossada a l’existent –com si es perllongués però amb una amplada menor-- per a l’L11, on es col·locaran portes d’andana. D’aquesta manera, els trens de l’L4 podran estacionar a qualsevol de les dues vies, amb la qual cosa un tren podrà sortir abans des de l’estació anterior i L’L11 podrà circular en aquest punt també amb conducció automàtica.


Per a generar l’espai necessari i la seva connexió amb l’andana actual, es traslladaran algunes instal·lacions i es modificarà la configuració de vies de la cua, de tal manera que es permetin, a més, tots els moviments entre si. Finalment, es formaran també sortides d’emergència des de la nova andana, es renovaran instal·lacions i s’adequarà la senyalització ferroviària a la nova configuració.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 21/07/2020 15:08

L'artista Philip Stanton, ha volgut retre un homenatge als sanitaris que han cuidat, i ho continuen fent, els ciutadans durant la pandèmia de la Covid-19. Stanton, juntament amb un grup d'alumnes de la Universitat Eina, on imparteix classes, ha creat un mural de gran format a l'estació Guinardó / Hospital de Sant Pau, de la línia 4 de metro.
El mural està pràcticament acabat, 20 de juliol de 2020. Us convido a passar per l'estació. Salut!
Fitxers adjunts
mural Guinardó-HSP.jpg
Foto pròpia
mural Guinardó-HSP.jpg (23.24 KiB) Visualitzat 15891 cops



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 21/07/2020 18:45

Ecomobisostrans ha escrit:
Dijous 16/07/2020 11:00
Vamos que, les 2 vies actuals seran per la L4, i faran una nova andana uns metres més enllà per la L11 (direcció Casa de l'Aigua). Entenc que sigui necessari perquè va molt malament que la L4 tingui 1 sola via terminal, però en quant llegeixo el que això costarà:
metring ha escrit:
Dijous 16/07/2020 10:03
El pressupost base de licitació, per a l’execució de les obres, és de 11.388.185,59 euros (IVA inclòs)
em pregunto si per una mica més no podien haver unit la L4 i la L11, crec recordar que el tunel ja el van deixar d'una manera que era relativament fàcil ampliar-lo, a sobre llavors s'han de fusionar Ciutat Meridiana i Can Cuiàs, amb lo que s'estalvien despeses d'explotació d'1 estació.
No crec que la demanda ho justifiqui, i segurament sigui molt més costós la veritat. Estem parlant de refer el túnel, les estacions, etc.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 28/07/2020 19:21

Vam obrir un fil sobre aquest afer fa una dècada:

S'hauria de separar la L11 de la L4? www.transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=8845


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 08/08/2020 15:06

122-042-132 ha escrit:
Dimarts 21/07/2020 15:08
L'artista Philip Stanton, ha volgut retre un homenatge als sanitaris que han cuidat, i ho continuen fent, els ciutadans durant la pandèmia de la Covid-19. Stanton, juntament amb un grup d'alumnes de la Universitat Eina, on imparteix classes, ha creat un mural de gran format a l'estació Guinardó / Hospital de Sant Pau, de la línia 4 de metro.
El mural està pràcticament acabat, 20 de juliol de 2020. Us convido a passar per l'estació. Salut!
Aquesta i les 3 següents mostren el mural de més aprop:




Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 30/09/2020 23:45

metring ha escrit:
Dijous 14/05/2020 18:44

Liciten l’ampliació de les millores d’accessibilitat de l’estació de metro de Maragall


Es renovarà el vestíbul de l'avinguda dels Quinze de l’estació de metro de la Línia 5
Ja està l'obra en marxa!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 20/02/2021 12:40

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ova-l4-l11

20 febrer 2021 10:13

Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat comença les obres de millora i modernització de l'estació de metro de Trinitat Nova (L4 i L11)

Els treballs inclouen la transformació de la instal·lació per a permetre l’increment de freqüències a l’L4 i la conducció automàtica en tot el traçat de l’L11

L’obra té un pressupost d’adjudicació de 10 MEUR i un termini d’execució de 10 mesos

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat les tasques prèvies d’implantació de les obres de modernització i millora de l’estació de metro de Trinitat Nova, a Barcelona, i la seva cua de maniobres. Aquests treballs possibilitaran separar l’operació de l’L4 i l’L11 i optimitzar els moviments dels trens, de manera que, d’una banda, es podran incrementar les freqüències de l’L4 en hora punta, i permetre la conducció automàtica de l’L11 en tot el traçat, de l’altra. Els treballs tenen un pressupost d’adjudicació de 10 MEUR i un termini d’execució de 10 mesos.

Actualment, els trens de l’L4 i l’L11 arriben a Trinitat Nova a la mateixa andana central des de direccions oposades i per vies diferents. Això implica que els trens d’L4 facin el canvi de sentit per davant de l’estació, fet que condiciona la sortida d’un altre tren des de l’estació anterior. Així mateix, l’andana no pot disposar de les portes d’andana que requereix un sistema de conducció automàtica.


Les obres que ara comencen consistiran principalment en l’execució d’una nova andana adossada a l’existent –com si es perllongués però amb una amplada menor– per a l’L11, on es col·locaran portes d’andana. D’aquesta manera, els trens de l’L4 podran estacionar a qualsevol de les dues vies, amb la qual cosa un tren podrà sortir abans des de l’estació anterior i l’L11 podrà circular en aquest punt també amb conducció automàtica.


Per a generar l’espai necessari i la seva connexió amb l’andana actual, es traslladaran algunes instal·lacions i es modificarà la configuració de vies de la cua, de tal manera que es permetin, a més, tots els moviments entre si. Finalment, es formaran també sortides d’emergència des de la nova andana, es renovaran instal·lacions i s’adequarà la senyalització ferroviària a la nova configuració.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 20/02/2021 15:45

Així mateix, l’andana no pot disposar de les portes d’andana que requereix un sistema de conducció automàtica.
No necessàriament. A Nürnberg tenen un metro automàtic que no té portes d’andana.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 21/02/2021 10:16

Renfe445 ha escrit:
Dissabte 20/02/2021 15:45
Així mateix, l’andana no pot disposar de les portes d’andana que requereix un sistema de conducció automàtica.
No necessàriament. A Nürnberg tenen un metro automàtic que no té portes d’andana.
De fet, a Trinitat Nova van posar uns sensors a la caixa de via per a detectar intrusions i poder circular automàticament. Però no ho han vist gaire clar.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 21/02/2021 19:31

Miquel ha escrit:
Diumenge 21/02/2021 10:16
Renfe445 ha escrit:
Dissabte 20/02/2021 15:45
Així mateix, l’andana no pot disposar de les portes d’andana que requereix un sistema de conducció automàtica.
No necessàriament. A Nürnberg tenen un metro automàtic que no té portes d’andana.
De fet, a Trinitat Nova van posar uns sensors a la caixa de via per a detectar intrusions i poder circular automàticament. Però no ho han vist gaire clar.
La seguretat per d'amunt de tot.
El sistema que majoritàriament s'utilitza és el tancament perimetral )encapsular l'estació), és el més segur, i així s'ha fet a les línies 9 i 10, i a quasi tot el tram de la L11.
Quasi tots els sistemes de metro del món utilitzen el tancament d'andanes.
Trobo que és la millor solució, és ben poc pràctic que per una estació calgui posar un motorista per fer l'entrada a Trinitat Nova. Salut!



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 06/03/2021 0:23

Més fotos de l'avenç de les obres a Maragall:



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 06/04/2021 15:12

Comencen, avui dimarts, les obres de la segona fase de l'adaptació de l'estació de Vallcarca de l'L3 del metro a Barcelona.

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -barcelona

L’actuació consisteix en la construcció d’un ascensor de tres parades que faci accessible l’itinerari urbà des dels barris del Putxet i Farró i de Vallcarca i els Penitents cap al vestíbul de l’estació
L’obra compta amb una inversió d’1,1 MEUR i té un termini d’execució de 10 mesos

El Departament de Territori i Sostenibilitat començarà, a partir de dimarts vinent, 6 d’abril, els treballs preparatius de l’obra corresponent a la segona fase de l’adaptació de l’estació de metro de l’L3 de Vallcarca. Els primers treballs que es duran a terme corresponen a les tasques d’implantació i desviament de serveis afectats. Les obres, amb finançament del fons FEDER, tenen un pressupost d’1,1 MEUR i un termini d’execució de 10 mesos.

Aquesta actuació, desenvolupada en coordinació amb l’Ajuntament de Barcelona, consisteix principalment en la instal·lació d’un ascensor de tres parades entre el vestíbul de l’estació i les avingudes de Vallcarca i de la República Argentina, situades a diferents cotes, als barris de Vallcarca i els Penitents i el Putxet i Farró respectivament. D’aquesta manera, es facilitarà la comunicació entre els dos barris.

A més de l’obra per instal·lar aquest ascensor, els treballs inclouran la construcció d’una passera que li donarà accés des de l’avinguda de la República Argentina. Aquesta actuació completarà la millora de l’accessibilitat de l’estació de Vallcarca, la primera fase de la qual va quedar finalitzada l’estiu de 2019. Els treballs van consistir en la instal·lació de dos ascensors per a comunicar el vestíbul i les andanes de l’estació, amb un pressupost d’1,7 MEUR.

L’execució dels treballs comportaran algunes afectacions en la mobilitat dels vianants, en funció de les necessitats de l’obra; en aquest sentit, fins a la tardor vinent es preveu l’ocupació de la vorera de l’avinguda de Vallcarca a l’alçada del carrer Gomis i les escales d’accés als jardins de Manuel Blancafort.

92% de la xarxa, adaptada

Actualment, estan adaptades 146 de les 159 estacions en servei a la xarxa de metro de l’àrea de Barcelona, una xifra que suposa un 92% del total. En aquests moments, estan en execució els treballs per adaptar a persones amb mobilitat reduïda els intercanviadors de Plaça Espanya i de Maragall i ara comencen els de l’estació de Vallcarca. La resta d’estacions per adaptar estan en fase de projecte.







Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”