Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Nous tramvies a França

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 04/02/2007 23:07

El nostre TRAM (baix-besòs) també està preparat per poder funcionar amb el tercer carril?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 04/02/2007 23:29

EUKibo ha escrit:El nostre TRAM (baix-besòs) també està preparat per poder funcionar amb el tercer carril?
No.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 04/02/2007 23:43

jeje merci aarongilp!! Quina contundencia jajaja XD
Pos vaja, home sempre s'ho podien haver posat per si un cas s'hagues necessitat.



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dilluns 05/02/2007 17:53

EUKibo ha escrit:Pos vaja, home sempre s'ho podien haver posat per si un cas s'hagues necessitat.
Jo crec que no cal, això de que la catenària del tram "fa lleig" es tan ximple con que el tren és perillòs i s'ha de soterrar.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dilluns 05/02/2007 22:56

Home, tampoc es que sigui bonica la catenaria... A mes estorba a la vista, tapa el paisatge, a mes que els pals ocupen espai i molesten molt



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 05/02/2007 23:31

EUKibo ha escrit:Home, tampoc es que sigui bonica la catenaria... A mes estorba a la vista, tapa el paisatge, a mes que els pals ocupen espai i molesten molt
Doncs desterrem també els semàfors, senyals de trànsit i fanals. Em sona molt a allò del "tramvia que estorba el trànsit privat" (Jordi Superstar dixit).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 06/02/2007 0:15

EUKibo ha escrit:Home, tampoc es que sigui bonica la catenaria... A mes estorba a la vista, tapa el paisatge, a mes que els pals ocupen espai i molesten molt
Ja em diràs tu el que molesta un fil (que és la catenària). A A Coruña, per exemple, els pals de la catenària es fan servir de faroles, molt ben adornades, i ja "no molesta"...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dimarts 06/02/2007 12:39

No siguem ara uns "radicals tramviaires". Tots hem vist que a certs punts de les dues xarxes de tramvies de Barcelona alguns desastres amb la col·locació dels pals que subjecten la catenària. Per exemple, la rotonda de Montesa. D'acord que és un punt complexe, amb dos desviaments, però queda bastant atapeït de pals tot allò.

Està clar que si no hi hagués pals ni catenària, doncs seria millor. Com que no és possible, ja que aquest sistema no es pot fer servir en amb aquests tramvies, trobo que el millor és minimitzar-ne l'impacte. El que comenta l'aarongilp és un exemple d'això: fer servir els pals de catenària com a faroles.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 06/02/2007 13:39

Com vaig comentar, a A Coruña es fan servir de faroles (molt ben adornades, molt maques), a Bilbo, al casc antic, també, però les mènsules van penjades directament de la paret. És questió de fer-ho bé...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/12/2007 21:27

Pujo aquest fil, recordant (potser seria millor oblidar-ho) com ha de ser la tercera línia de tramvia de Montpellier, de la qual no vam trobar cap informació ni obres de la via enlloc. Algú sap si ha previsió d'inici de les obres aviat?



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dilluns 17/12/2007 23:17

http://www.trams-in-france.net/reload.h ... ellier.htm

Si et pot ser útil és una pàgina força interessant.

La conclusió és que fins el 2012 no està prevista la inauguració de la tercera línia.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/12/2007 23:20

Merci per la pàgina! Ja explica coses interessants, ja.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 18/12/2007 0:58

També s´han inaugurat dues noves xarxes de tramvia: una a Niça i una altra a Le Mans (no, el tramvia no tarda 24h en arribar a lloc! :P ), i s´ha ampliat i modernitzat la xarxa de Marsella i Grenoble, i Mulhouse, i Nantes, i Bordeus un altre cop (dos de de l´estiu...)...



hospitalenc
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: L´Hospitalet.

Entrada Autor: hospitalenc » Dimarts 18/12/2007 18:49

A un nùmero de la revista Hobbytren de fa un parell d´anys o mès (de quan es va inaugurar aquesta xarxa), deien que no era res mès que una versió moderna posada al día del que ja uutilitzaven els tramvíes de la xarxa antiga fa dècades.

De tota manera, recodar que a Sevillal els nous tramvíes tambè funcionen amb tercer riell pel casc antica., i els Washington anaven amb tercer carril allà ala capital USA al seu moment.....



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dijous 20/12/2007 19:52

Fa uns anys vaig anar a Monpeller i a Bordeaux. Pero el tranvia de montpeller ja estaven fent la linia 2 i semblava que avans avia funcionat i que ara estava en obres, i al tornar ens vam perdre i vam anar a petar a les cotxeres i vaig veure els de floretes també.



Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dijous 20/12/2007 20:02

hospitalenc ha escrit: De tota manera, recodar que a Sevilla els nous tramvíes també funcionen amb tercer rail pel casc antic., i els Washington anaven amb tercer carril allà a la capital USA al seu moment.....
A Sevilla NO van ni aniran amb tercer rail en cap moment. En el tram de davant de la catedral funcionaran amb bateries, per tant no hi haurà catenària, però de moment i fins que no arribin els tramvies encarregats, la xarxa fnciona amb tramvies amb catenària.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 17/11/2013 13:45




Respon

Torna a “Ferrocarril en general”