Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Notícies línia de La Pobla de Segur
"Darrera" noticia del Diari AVUI
------------------------------------
Joan Tort
Suspenen la línia de la Pobla a Balaguer per obres de millora
El treballs, que duraran sis mesos, costaran uns 17 milions
El tren de la Pobla comença avui una operació de cirurgia estètica i interna que li permetrà rejovenir-se uns quants anys i fer una posada a punt que li convenia molt i que el territori feia anys que reclamava. En aquesta data es tanca una etapa i se suspèn el servei entre Balaguer i la Pobla de Segur, que se substituirà per autobusos, i es reformarà totalment la via entre les dues poblacions.
La resta del tram, entre la Noguera i Lleida, es mantindrà i passarà a convertir-se, encara que com a experiència pilot, en el primer tren de rodalia de la capital de Ponent. Tot plegat, gràcies al definitiu traspàs de la línia a la Generalitat a partir de l'1 de gener de 2004. La inversió per a aquesta cirurgia ferroviària en un total de 62 quilòmetres puja a 17 milions d'euros, i s'executarà en un període de sis mesos.
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), encarregada de gestionar la línia de la Pobla, va adjudicar l'obra a la unió de Comsa i Guinovart&Osha. El projecte preveu posar bigues de formigó, renovar vies i alabastre, millorar la seguretat i guanyar velocitat comercial per reduir el viatge de les dues hores actuals a 1 hora i 40 minuts. Mentrestant, entre Balaguer i la Pobla hi haurà un servei alternatiu d'autobús amb tres vehicles per dia i sentit, alguns dels quals s'ampliaran per arribar fins a Sort.
Pel que fa al servei ferroviari Lleida-Balaguer, es crearà una línia de rodalia amb set trens per dia i sentit en els dies feiners, en lloc dels tres actuals, i sis per dia i sentit els caps de setmana i festius, segons FGC.
Aquest tram ja s'havia renovat parcialment per part de Renfe.
El projecte de reforma de la línia, però, té un pressupost global d'uns 77 milions d'euros, i el pla preveu completar les millores el 2008, incloent-hi la possibilitat d'adquirir nous combois o bé d'adaptar-ne de Renfe. Altres projectes paral·lels són la reforma de túnels, ponts, talussos, la supressió de sis passos a nivell, dotar la línia de cobertura de telefonia mòbil, de localització GPS o bé la definició d'usos de les estacions i el seu entorn.
Un altre dels objectius de FGC és potenciar la línia per captar més usuaris i vincular-la, sobretot pel que fa als trajectes pirinencs, al turisme, l'esquí i altres activitats promocionals dels Pallars.
La línia Lleida - la Pobla de Segur té 88,2 quilòmetres de longitud, 17 estacions, 41 túnels i 31 ponts. Aquest tren transporta 117.000 viatgers a l'any, amb un repunt a l'alça, ja que el 2000 el servei havia caigut als 90.000. Lleida-Balaguer és el tram amb més viatgers, una mitjana de 76 diaris. La majoria d'usuaris són estudiants (25%) i altres que l'utilitzen per feina (16%).
------------------------------------
Joan Tort
Suspenen la línia de la Pobla a Balaguer per obres de millora
El treballs, que duraran sis mesos, costaran uns 17 milions
El tren de la Pobla comença avui una operació de cirurgia estètica i interna que li permetrà rejovenir-se uns quants anys i fer una posada a punt que li convenia molt i que el territori feia anys que reclamava. En aquesta data es tanca una etapa i se suspèn el servei entre Balaguer i la Pobla de Segur, que se substituirà per autobusos, i es reformarà totalment la via entre les dues poblacions.
La resta del tram, entre la Noguera i Lleida, es mantindrà i passarà a convertir-se, encara que com a experiència pilot, en el primer tren de rodalia de la capital de Ponent. Tot plegat, gràcies al definitiu traspàs de la línia a la Generalitat a partir de l'1 de gener de 2004. La inversió per a aquesta cirurgia ferroviària en un total de 62 quilòmetres puja a 17 milions d'euros, i s'executarà en un període de sis mesos.
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), encarregada de gestionar la línia de la Pobla, va adjudicar l'obra a la unió de Comsa i Guinovart&Osha. El projecte preveu posar bigues de formigó, renovar vies i alabastre, millorar la seguretat i guanyar velocitat comercial per reduir el viatge de les dues hores actuals a 1 hora i 40 minuts. Mentrestant, entre Balaguer i la Pobla hi haurà un servei alternatiu d'autobús amb tres vehicles per dia i sentit, alguns dels quals s'ampliaran per arribar fins a Sort.
Pel que fa al servei ferroviari Lleida-Balaguer, es crearà una línia de rodalia amb set trens per dia i sentit en els dies feiners, en lloc dels tres actuals, i sis per dia i sentit els caps de setmana i festius, segons FGC.
Aquest tram ja s'havia renovat parcialment per part de Renfe.
El projecte de reforma de la línia, però, té un pressupost global d'uns 77 milions d'euros, i el pla preveu completar les millores el 2008, incloent-hi la possibilitat d'adquirir nous combois o bé d'adaptar-ne de Renfe. Altres projectes paral·lels són la reforma de túnels, ponts, talussos, la supressió de sis passos a nivell, dotar la línia de cobertura de telefonia mòbil, de localització GPS o bé la definició d'usos de les estacions i el seu entorn.
Un altre dels objectius de FGC és potenciar la línia per captar més usuaris i vincular-la, sobretot pel que fa als trajectes pirinencs, al turisme, l'esquí i altres activitats promocionals dels Pallars.
La línia Lleida - la Pobla de Segur té 88,2 quilòmetres de longitud, 17 estacions, 41 túnels i 31 ponts. Aquest tren transporta 117.000 viatgers a l'any, amb un repunt a l'alça, ja que el 2000 el servei havia caigut als 90.000. Lleida-Balaguer és el tram amb més viatgers, una mitjana de 76 diaris. La majoria d'usuaris són estudiants (25%) i altres que l'utilitzen per feina (16%).
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Obs nº 4:
Observacion tal como tendria que quedar: (los tramos en cursiva, como vereis, son apuntes que no han de quedar reflejados en la observacion)
SERVICIO DE TAXI CON EL MISMO BILLETE DEL TREN (supongo que va con el mismo billete)·Viajeros con destino Gerb, St.Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal i Santa Linya:
·Procedentes de Lleida, Balaguer y paradas intermedias: deben solicitar
un taxi al jefe de estacion de Balaguer
·Procedentes de Sort, Àger y paradas intermedias: deben solicitar un
taxi al jefe de estacion de Àger o la estacion de Balaguer o llamar a los
telefonos esos o lo que sea
·Procedentes de otra de esas paradas: deben solicitar el servicio
llamando a 606567368/649437258 con X tiempo de antelacion (espe-
cificando el tiempo minimo para garantizar el servicio).
·Viajeros que se encuentren en Gerb, St.Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal i Santa Linya:
·Sea cual sea su destino deben solicitar el servicio llamando a
606567368/649437258 con X tiempo de antelacion.
Aprovecho para decir que esta muy bien eso de ponerse de acuerdo con los taxis. Podian haber hecho lo mismo en La Farga de Bebié cuando cortaron la línea.
COMENTARIOS: ¿Cuánto tiempo es antelacion suficiente? ¿El viajero que está en Sort y va a Gerb, St.Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal o Santa Linya tiene que ir hasta Balaguer y allí coger un taxi? ¿o lo puede coger des de Àger? ¿El que esta en una de esas 4 paradas y va hacia Sort tambien tiene que solicitar el servicio al jefe de estacion? ¿Y si alguien tiene que ir de una parada a otra de esas 4?Transporte a la demanda. El cliente que viaje en dirección a Sort debe solicitar el servicio de taxi al jefe de estacion de Balaguer. El cliente que viaje en direccion a Lleida debe solicitar el servicio con suficiente antelacion llamando a los numeros de telefono 606567368/649437258.
Observacion tal como tendria que quedar: (los tramos en cursiva, como vereis, son apuntes que no han de quedar reflejados en la observacion)
SERVICIO DE TAXI CON EL MISMO BILLETE DEL TREN (supongo que va con el mismo billete)·Viajeros con destino Gerb, St.Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal i Santa Linya:
·Procedentes de Lleida, Balaguer y paradas intermedias: deben solicitar
un taxi al jefe de estacion de Balaguer
·Procedentes de Sort, Àger y paradas intermedias: deben solicitar un
taxi al jefe de estacion de Àger o la estacion de Balaguer o llamar a los
telefonos esos o lo que sea
·Procedentes de otra de esas paradas: deben solicitar el servicio
llamando a 606567368/649437258 con X tiempo de antelacion (espe-
cificando el tiempo minimo para garantizar el servicio).
·Viajeros que se encuentren en Gerb, St.Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal i Santa Linya:
·Sea cual sea su destino deben solicitar el servicio llamando a
606567368/649437258 con X tiempo de antelacion.
Aprovecho para decir que esta muy bien eso de ponerse de acuerdo con los taxis. Podian haber hecho lo mismo en La Farga de Bebié cuando cortaron la línea.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
¿Cuando terminen las obras van a mantener el bus entre Pobla de Segur y Sort? ¿Tienen pensado prolongar el tren hasta Sort?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
No he llegit res oficial a propòsit d'un hipotètic prollongament de la línia (de promeses electorals totes les que vulguis)...Ecomobisostrans ha escrit:¿Tienen pensado prolongar el tren hasta Sort?
Tenían pensado extender la línea hasta Saint Girons por el norte y hasta Baeza por el sur, pero mucho me temo que jamás la veremos más larga de lo que es ahora, a pesar de que entre la Pobla y Sort quedó hecha la explanación. Más grave era la cosa por el sur, donde gran parte del recorrido ya estaba construido.
@Ecomobisostrans: no hay jefe de estación en Áger. De hecho, la única estación con personal de la línea desde hace tiempo es Balaguer.
Aquí teniu un interessant vídeo sobre les obres de reforma de la línia (és d'una televisió local):
http://www.lamanyana.es/televisio/IS_TREN_POBLA.mp4
Necessiteu un reproductor compatible amb aquest format (el Quicktime i el RealPlayer serveixen; el Winamp també però només s'escolta el so).
http://www.lamanyana.es/televisio/IS_TREN_POBLA.mp4
Necessiteu un reproductor compatible amb aquest format (el Quicktime i el RealPlayer serveixen; el Winamp també però només s'escolta el so).
Inici de les obres del tren de la Pobla
Les obres de millora de la línia de tren de Lleida a la Pobla de Segur (Pallars Jussà), pressupostades en 17 milions d'euros, començaran a mitjans d'agost, segons les previsions de Ferrocarrils de la Generalitat. Per ara, han començat els treballs de topografia en la mesura dels gàlibs dels túnels i en la recerca de zones on dipositar el material necessari per a l'execució del projecte.
D'aquí a unes setmanes està previst que s'iniciï la retirada de les travesses actuals i també de la via i del balast perquè sigui substituït per un altre material més resistent. La previsió del Govern és que les obres ferroviàries s'acabin a final de desembre.
--
El Periòdic d'Andorra.
Les obres de millora de la línia de tren de Lleida a la Pobla de Segur (Pallars Jussà), pressupostades en 17 milions d'euros, començaran a mitjans d'agost, segons les previsions de Ferrocarrils de la Generalitat. Per ara, han començat els treballs de topografia en la mesura dels gàlibs dels túnels i en la recerca de zones on dipositar el material necessari per a l'execució del projecte.
D'aquí a unes setmanes està previst que s'iniciï la retirada de les travesses actuals i també de la via i del balast perquè sigui substituït per un altre material més resistent. La previsió del Govern és que les obres ferroviàries s'acabin a final de desembre.
--
El Periòdic d'Andorra.
Està clar que tu no has estat usuari habitual de les línies de trens de què parles. Jo he viscut tota la meva vida a la Pobla, fins que vaig venir a estudiar a Barcelona i ara hi treballo. La línia que ens connecta amb Lleida és depriment, és una vergonya per a qualsevol persona que l'agafa. A part del mal estat de les vies i túnnels, els trens que hi circulen són lamentables. Fins i tot en el meu últim viatge al Marroc, vaig pujar a trens que donaven mil voltes al de la Pobla. També és vergonyós que triguis més de dues hores en fer un trajecte que no arriba als 100 km i que en cotxe el pots fer perfectament en una hora o quelcom més.Platanito ha escrit:La setmana que ve seré al Pallars, i amb una mica de sort aconseguiré que em deixin a Tremp o a la Pobla. M'agradaria tornar a Barcelona vía Lleida i així de pas fer aquesta línia abans no la "turistitzin". Si a més ho puc combinar amb un regional Lleida-Manresa... 8-)_
Amb tot això, la línia ha quedat reduïda a un grup de gent que, per certes necessitats, s'ha de desplaçar a Lleida i no disposa de cotxe (parlo sobretot de gent gran que ha d'anar al metge o de joves que agafen el tren el diumenge per anar a la universitat).
Saps el que és trigar 4 hores en arribar a Lleida perquè el tren descarrila, s'avaria o simplement plou i no pot tirar??? I saps el que és que això et passi a 2 metres d'un precipici que dóna a un pantà??? Doncs amb aquesta situació ens hem trobat els que n'hem fet ús més o menys freqüent en 20 o 30 anys.
I finalment, dubto moltíssim que la Generalitat es posi les piles per a millorar la línia. És inviable des de qualsevol punt que es miri. És inviable perquè dóna servei a poquíssima població i és encara més inviable allargar la línia fins a Esterri, per molt camacu que hi vagi a passar un cap de setmana a menjar carn a la brasa.
Ja veieu que sóc susceptible... però és la relaitat. i és el que comentem amb tots els amics del poble i dels voltants. Ningú de les poblacions per on passa la línia confia a què aquest tren pugui ressucitari donar un servei com es mereix qualsevol habitant.
Salutacions ;-)
Josep
Per cert... l'última noia que entrevisten, Eva pels "amics" té tela... Em sembla que aquest dia ha estat l'únic que ha agafat el tren, segurament perquè es va assabentar que els de la mañana voltaven per l'estació... jajajaSky ha escrit:Aquí teniu un interessant vídeo sobre les obres de reforma de la línia (és d'una televisió local):
http://www.lamanyana.es/televisio/IS_TREN_POBLA.mp4
Necessiteu un reproductor compatible amb aquest format (el Quicktime i el RealPlayer serveixen; el Winamp també però només s'escolta el so).
No us queixeu tant, que vosaltres heu tingut una Generalitat que ha anat al darrere d'aquesta línia. Aquí a Girona tenim quatre carrilets clausurats. Cert és que l'estat de la línia és lamentable, però també ho era la Martorell - Igualada als anys 80 als inicis de FGC i mireu-la ara, no és per tirar coets però un tren cada hora, adaptats a PMR i línia electrificada és molt millor que tren cada quatre hores, carraques de l'any de la pera i pudor a dièsel. I la línia segueix éssent deficitària econòmicament. Ara bé, una empresa pública no ha de buscar beneficis econòmics sinó socials. Tingueu fe. De moment ja hi ha molts diners sobre la taula. Diners que a Girona el PTOP ja ha dit que mai posarà per un tren a la Costa Brava. No us queixeu.xussep80 ha escrit:I finalment, dubto moltíssim que la Generalitat es posi les piles per a millorar la línia. És inviable des de qualsevol punt que es miri. És inviable perquè dóna servei a poquíssima població i és encara més inviable allargar la línia fins a Esterri, per molt camacu que hi vagi a passar un cap de setmana a menjar carn a la brasa.
Ja veieu que sóc susceptible... però és la relaitat. i és el que comentem amb tots els amics del poble i dels voltants. Ningú de les poblacions per on passa la línia confia a què aquest tren pugui ressucitari donar un servei com es mereix qualsevol habitant.
Només alguns comentaris:entfe001 ha escrit:No us queixeu tant, que vosaltres heu tingut una Generalitat que ha anat al darrere d'aquesta línia. Aquí a Girona tenim quatre carrilets clausurats. Cert és que l'estat de la línia és lamentable, però també ho era la Martorell - Igualada als anys 80 als inicis de FGC i mireu-la ara, no és per tirar coets però un tren cada hora, adaptats a PMR i línia electrificada és molt millor que tren cada quatre hores, carraques de l'any de la pera i pudor a dièsel. I la línia segueix éssent deficitària econòmicament. Ara bé, una empresa pública no ha de buscar beneficis econòmics sinó socials. Tingueu fe. De moment ja hi ha molts diners sobre la taula. Diners que a Girona el PTOP ja ha dit que mai posarà per un tren a la Costa Brava. No us queixeu.xussep80 ha escrit:I finalment, dubto moltíssim que la Generalitat es posi les piles per a millorar la línia. És inviable des de qualsevol punt que es miri. És inviable perquè dóna servei a poquíssima població i és encara més inviable allargar la línia fins a Esterri, per molt camacu que hi vagi a passar un cap de setmana a menjar carn a la brasa.
Ja veieu que sóc susceptible... però és la relaitat. i és el que comentem amb tots els amics del poble i dels voltants. Ningú de les poblacions per on passa la línia confia a què aquest tren pugui ressucitari donar un servei com es mereix qualsevol habitant.
1. La Generalitat mai ha anat al darrera de la línia. Si la línia de la Pobla es manté, és gràcies a la Diputació de Lleida que ha dut a terme les mínimes actuacions de manteniment.
2. La Generalitat va entrar en un estira-arronsa durant els últims anys perquè només volia la línia si Renfe la rehabilitava al 100% (èpoques de CiU-PP). Ara com que el color a Madrid i Barcelona és més o menys el mateix, han arribat a un acord, cedint les dues parts. Renfe va rehabilitar algunes estacions (sobretot les dels pobles més petits) i la Generalitat farà una reforma més global de vies, túnnels i altres estacions.
3. A més, el fet que la Generalitat hi estigui al darrera no significa gairebé gens, i jo de cap manera ho interpreto com una "acció de gràcia" en contra dels territoris de la Costa Brava. De fet, em sembla que la renovació de la línia de la Pobla és l'única actuació que la Generalitat preveu en el Pla de l'Alt Pirineu que fa poc es va presentar i que us podeu descarregar des de la web del DPTOB.
4. I si la Generalitat vol realment invertir milions al Pirineu, el que podria fer és derivar-los cap altres programes que creïn ocupació i així s'evitarà que la zona visqui exclusivament del turisme i que la població jove marxi cap a Lleida-Barcelona.
5. I, finalment, amb una línia renovada, la població continuarà sense agafar el tren. La promesa és reduir el trajecte de 2:15h a 1:40h (guauuu!!! 25 minuts menys!!!). Només recordar que el trajecte en autobús La Pobla-Lleida triga menys, a més que el servei s'allarga fins al Pallars Sobirà.
Salutacions ;-)
Benvolgut Xussep80, un dels motius claus, sinó el principal per a no pactar el traspàs de la línia de La Pobla, amb l'anterior govern, era el fet que el MFOM exigia 500M€ de pagament a canvi de la línia. Aquest pagament era absolutament inacceptable a criteri del conseller Puig.xussep80 ha escrit:2. La Generalitat va entrar en un estira-arronsa durant els últims anys perquè només volia la línia si Renfe la rehabilitava al 100% (èpoques de CiU-PP).
A criteri del "ex-conseller" Puig, Renfe havia de reformar íntegrament la línia, de dalt a baix, totes les estacions, modernització de trens, etc... i després cedir-la gratuïtament a la Generalitat...... No ens enganyem, Renfe sempre s'ha volgut treure de sobre aquesta línia.xtomas ha escrit:Benvolgut Xussep80, un dels motius claus, sinó el principal per a no pactar el traspàs de la línia de La Pobla, amb l'anterior govern, era el fet que el MFOM exigia 500M€ de pagament a canvi de la línia. Aquest pagament era absolutament inacceptable a criteri del conseller Puig.xussep80 ha escrit:2. La Generalitat va entrar en un estira-arronsa durant els últims anys perquè només volia la línia si Renfe la rehabilitava al 100% (èpoques de CiU-PP).
Segons les meves noticies, (poden ser etivocades), RNFE venia (tal qual) tota la linia, sense cap "arreclo", per 16 milions de € a instàncies de les demandes de FGC i si no els interesaba ... la tancaba.xussep80 ha escrit:A criteri del "ex-conseller" Puig, Renfe havia de reformar íntegrament la línia, de dalt a baix, totes les estacions, modernització de trens, etc... i després cedir-la gratuïtament a la Generalitat...... No ens enganyem, Renfe sempre s'ha volgut treure de sobre aquesta línia.xtomas ha escrit:Benvolgut Xussep80, un dels motius claus, sinó el principal per a no pactar el traspàs de la línia de La Pobla, amb l'anterior govern, era el fet que el MFOM exigia 500M€ de pagament a canvi de la línia. Aquest pagament era absolutament inacceptable a criteri del conseller Puig.xussep80 ha escrit:2. La Generalitat va entrar en un estira-arronsa durant els últims anys perquè només volia la línia si Renfe la rehabilitava al 100% (èpoques de CiU-PP).
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Comença la renovació de les travesses a la línia de La Pobla
El Govern català endega aquest dilluns una nova fase dins la remodelació de la línia fèrria de La Pobla de Segur. Es tracta de la col.locació de les vies de formigó entre aquesta localitat pallaressa i Balaguer. Els treballs, que s'allargaran uns sis mesos, compten amb un pressupost de 17 milions d'euros.
--
Segre.
El Govern català endega aquest dilluns una nova fase dins la remodelació de la línia fèrria de La Pobla de Segur. Es tracta de la col.locació de les vies de formigó entre aquesta localitat pallaressa i Balaguer. Els treballs, que s'allargaran uns sis mesos, compten amb un pressupost de 17 milions d'euros.
--
Segre.
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
¿Características y peculiaridades de dichas traviesas? ¿serán polivalentes y aceptarán raíles con diversos anchos? ¿aceptarán solamente ancho UIC? ¿ancho mixto?
Pero bueno, aparte de todo esto, lo que vemos es que las obras de momento llevarán unos 18 M€... no es dinero.
Esperemos ver pronto la línea en funcionamiento de nuevo y a la provincia de Lleida contando con el servicio de FGC.
Saludos,
Sergio
¿Características y peculiaridades de dichas traviesas? ¿serán polivalentes y aceptarán raíles con diversos anchos? ¿aceptarán solamente ancho UIC? ¿ancho mixto?
Pero bueno, aparte de todo esto, lo que vemos es que las obras de momento llevarán unos 18 M€... no es dinero.
Esperemos ver pronto la línea en funcionamiento de nuevo y a la provincia de Lleida contando con el servicio de FGC.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
¿¿¿Mandeeeeee???Segre ha escrit:El Govern català endega aquest dilluns una nova fase dins la remodelació de la línia fèrria de La Pobla de Segur. Es tracta de la col.locació de les vies de formigó entre aquesta localitat pallaressa i Balaguer. Els treballs, que s'allargaran uns sis mesos, compten amb un pressupost de 17 milions d'euros.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
És que FGC és una empresa molt innovadora.entfe001 ha escrit:¿¿¿Mandeeeeee???Segre ha escrit:El Govern català endega aquest dilluns una nova fase dins la remodelació de la línia fèrria de La Pobla de Segur. Es tracta de la col.locació de les vies de formigó entre aquesta localitat pallaressa i Balaguer. Els treballs, que s'allargaran uns sis mesos, compten amb un pressupost de 17 milions d'euros.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.