Benvinguts a la wiki del Fòrum del Transport Català
Platja de Castelldefels
De Wiki del transport català
| Procedència/Destinació | << | R2 | >> | Procedència/Destinació | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| terminal R2S Sant Vicenç de Calders | R2S Garraf | << | Platja de Castelldefels | >> | Castelldefels | R2 Granollers Centre R2S Estació de França R2N Maçanet-Massanes |
Contingut |
Localització
Història:
- Estació inaugurada per la companyia M.Z.A. En un principi, hi va haver un abaixador provisional del qual es tenen notícies entre els anys 1931 i 1936 a l'Hemeroteca de La Vanguardia. El 1940, es va inaugurar un servei d'automotors, des de Passeig de Gràcia.
Un extracte de la notícia de La Vanguardia del 21 de juny de 1928:
Finalmente, se trató de la prolongación de la Gran Vía, por la izquierda, hasta las costas, de Garraf, por el lado de la línea del ferrocarril de Villanueva, lo que supone el aprovechamiento de la mejor playa próxima a esta ciudad, para tomar baños de mar, situada entre Castelldefels y el comienzo de las Costas de Garraf, cerca de la desembocadura del «Torrente de Aymerich». Allí conduciría la Gran Vía, y su prolongación en línea allí conduce la línea del ferrocarril de M. Z. A. Construyendo un apeadero a la entrada de las Costas de Garraf, antes del primer túnel, tendríamos los baños de mar, con una magnífica playa y agua pura y limpia, lejos de toda población o fábrica, a la distancia, por ferrocarril, de 23 kilómetros del apeadero del paseo de Gracia, y de 20 a 21. kilómetros por la Gran Vía y su prolongación, cruce de ésta con el paseo de Gracia.
L'abaixador, amb un automotor, el 1940 aproximadament
L'abaixador, l'any 1990
- L'octubre de 2009 es va fer una reforma complerta de l'abaixador, pujant les andanes i creant un pas soterrat i ascensors.
- El 23 de juny de 2010, va succeir probablement el pitjor accident de a història de l'abaixador i un dels pitjors del país, quan un nombrós grup de persones va baixar d'un tren de Rodalies, per anar a celebrar la revetlla de Sant Joan a les platges, i en lloc de passar pel pas inferior, ho va fer per les vies. Unes 30 van ser atropellades per un tren Alaris provinent d'Alacant, amb el resultat de 12 persones mortes i 14 ferides.
Enllaços externs:
- Notícia de l'Hemeroteca de La Vanguardia, a on es parla del projecte de construcció de l'abaixador.
- Fotografies i informació a trenscat.cat
- Fotografies a wefer.com
- Fil del FTC, dedicat al greu atropellament de 2010.


