trenscat.cat és una pàgina web
no oficial
i, per tant, no proveeix ni es responsabilitza de cap contingut
institucional
Les fotos de
trenscat.cat, i per extensió de trenscat.com, són de Bernat
Borràs excepte que s'especifiqui el contrari. Les fotografies
són per a ús personal i no lucratiu. Si les necessiteu per a
qualsevol altre ús (webs, premsa, etc) si us plau poseu-vos en
contacte amb l'autor de la fotografia prèviament.
Novetats
08/02/24 Nova secció del
servei de rodalia de Lleida, amb la nova línia RL3 que ha
entrat en servei el 8 de febrer de 2024
23/01/24 Actualització de fotos i dades de
les
locomotores 256 i 006 que operen Captrain, Continental Rail,
Medway, Renfe i DB Cargo/Transfesa
22/12/23 Actualització de l'estació de
Sant
Feliu de Llobregat provisional, fins a agost de 2023,
incloent el pas de trens de mercaderies desviats per obres
15/09/23 Fitxa, fotos i informació dels nous
trens del metro de TMB
sèrie
7000 de la línia L3 i
sèrie
8000 de la línia L1, posats en servei aquest any 2023
El 16 de febrer de 2024 s'ha retirat la darrera unitat sèrie
3000 que quedava en circulació a la línia L3, en concret la
composició 3045-3046+3047-R3312+3048. El tren ha fet una última
volta amb el torn 310 de Trinitat Nova a Zona Universitària i
tornada a l'hora punta del matí, on ha estat retirada a quarts
de 10 cap a les cotxeres de Sant Genís. L'arribada de les noves
unitats sèrie 7000 d'Alstom ha suposat la fi d'aquests trens,
que es van posar en servei el 29 de setembre de 1986 i van
suposar l'inici de la modernització del metro de Barcelona. A la foto
la darrera 3000 supervivent fa encreuament amb una de les noves
unitats sèrie 7000 a la quasi centenària estació de Catalunya de
la L3. Foto: Bernat Borràs (25.01.2024) + arxiu
fotos destacades
Cerca la
teva estació
amb l'índex alfabètic de totes les estacions de tren, metro,
tramvia, funiculars i telefèrics de Catalunya