Conferencia sobre el METRO a la SOCI de Barcelona

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Conferencia sobre el METRO a la SOCI de Barcelona

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Divendres 07/09/2007 23:53

Dissabte 15 de setembre de 2007,

a la Sala d’Actes a les 19 hores.





CONFERENCIA :



“NOU SISTEMA D’EXPLOTACIÓ DEL METRO DE BARCELONA”



A carrec del Sr. Agustin del Castillo

Director General del Metro



Entrada gratuïta



Organitza:



Associació d’Amics del Ferrocarril de Barcelona

Carrer Ocata, s/n, junt oficines RENFE - Ala Sur de l’Estació de França - Barcelona



Accés amb transport públic:

Autobús: TMB 14,17,19,36,39,40,45,51,57,59,64,120 i 157, TUSGSAL B25

Metro: L-4 groga

Renfe: Estació de França, C-10

Telèfon: 933105297, dimarts, dijous, divendres i dissabtes de 18:00 a 21:00

Web: http://www.aafcb.org, e-mail: biblioteca@aafcb.org



Esteu tots convidats.

Salut i peles!!!



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Diumenge 16/09/2007 1:42

Algu hi ha anat?


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Diumenge 16/09/2007 1:46

Servidor, serie1000metro, Wefer i Metring. :roll:



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 16/09/2007 14:38

Te n'oblides d'un altre.
sigfrid440s ha escrit:Servidor, serie1000metro, Wefer i Metring. :roll:


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Diumenge 16/09/2007 16:23

I en podrieu fer una petita explicació - resum del que dir el Senyor Del Castillo. (Ex-Cap d'Explotació o similar de TRAMMET)



Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Diumenge 16/09/2007 18:06

Be, basicament ens va explicar quin es el nou model d'explotació del metro de Barcelona. Predominaran les automatitzacions, la informatitzacio etc...

Es a dir, que nomes quedaran dos grups laborals dins el metro, manteniment i atencio al client.

Els motoristes desapareixeran com a tals, ja que nomes seran supervisors mentre les linies no estiguin automatitzades, cosa que es preten fer a la totalitat de la xarxa, pero lo tant es tractara de personal format tant per a ''cap d'estacio'' com a ''motorista''.

Es van explicar alguns fets anecdotics de l'explotacio al mertro durant els ultims 30 anys, i de com poc a poc, s'ha anat prescindint de certes feines al metro, com la de cap de tren en el seu dia.

Dins aquest tema tambe es va parlar dels sistemes de seguretat, evolucio etc... ah! La linea 1 tindra ATP totalment operatiu cap a març mes o menys, amb un enderreriment considerable.

El ersonal del metro deixa de ser element fonamental de les maquines per al seu funcionament i passa a ser nomes un supervisor.

Etc etc.

... :suar



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Diumenge 16/09/2007 23:03

Quina llástima que no hi hagi pogut anar, l'hauria deixat una mica caldo amb el tema de les estacions buides i altres coses que també m'haurien interessat saber


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 17/09/2007 9:44

A més del que comenta el Sigfrid, recordo que el Sr. del Castillo també va comentar que:
  • El retard de l'ATO a la L1 és degut a Bombardier. Fa 5 anys que hauria d'estar funcionant. Actualment hi ha 1 tren més en línia en hora punta, però no s'hi poden posar més trens fins que no s'acabi la instal·lació de l'ATO.
  • Una vegada estigui en funcionament l'ATO, es començaran a suprimir els semàfors de la xarxa de TMB.
  • El contracte de compra dels nous trens inclou una clàusula segons la qual l'empresa suministradora s'ha de fer càrrec dels trens vells ja que no caben més trens a les instal·lacions de Metro. És a dir, cada vegada que entra un tren nou, el constructor ha d'agafar un tren vell i endur-se'l.
  • Els trens de la sèrie 1000 es van intentar vendre a una xarxa sudamericana d'igual ample, gàlib i tensió (Buenos Aires?) però no es va arribar a un acord per qüestions econòmiques. Bàsicament no hi havia cap garantia de que aquells paguessin :?
  • Com a element curiós: cada vegada que parlava dels antics trens, separava la sèrie 1000 de la 1100 com a coses diferents. En canvi, en els contactes amb patrimoni de TMB, quan s'ha demanat la conservació d'un tren de cada sèrie, sempre se'ns ha respost que 1000 i 1100 són exactament iguals (cosa que nosaltres sempre hem negat) :roll:
  • En quan a frau, TMB se sent orgullosa de tenir una taxa molt baixa, del 2-3%. Segons diuen, a París estan per sobre del 10%. Va explicar que el problema recau en que és molt delicat actuar contra la gent ja que aquesta després denuncia als guatrdes de seguretat.
  • Encara que no ho va dir explícitament, va donar a entendre que s'ha trobat diverses vegades, per exemple, amb acusacions de racisme quan s'actua contra qualsevol immigrant. Per això, de vagades es prefereix certa tolerància en comptes d'actuar com caldria >:(
  • Actualment hi ha presèmcia dels Mossos d'Esquadra al CTC observant les càmeres durant tot l'horari de servei
  • Els trens de la sèrie 2100 estan essent enviats a la L4 per tal que a la L2, en el futur, només hi quedin 9000s. Això és degut a que així, quan s'ajuntin les dues línies en el tram cap a l'aeroport, es faran servir trens idèntics amb tecnologia idèntica.
  • No obstant, una vegada passin tots els 2100 a la L4, faltaran 10 trens. en principi, per tant, es conservaran 10 trens 1100, a no ser que s'arribi a un acord amb el govern per comprar més trens.
  • De cara al futur, la idea és reduïr encara més la plantilla de TMB. Nomes es deixarà una persona per estació, o dues a les principals, més uns quants caps que controlaran grups de 4 o 5 estacions més un altre cap que controlarà tota la línia. Els trens aniran sols
Això és el que recordo més o menys...



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/09/2007 9:51

sigfrid440s ha escrit:Es a dir, que nomes quedaran dos grups laborals dins el metro, manteniment i atencio al client.
Espero que no hagi esmentat seguretat per tractar-se d'empleats d'una empresa externa...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 17/09/2007 18:48

Va dir per a quin any pensen tenir la xarxa de metro automatitzada?


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 17/09/2007 21:17

wefer ha escrit:A més del que comenta el Sigfrid, recordo que el Sr. del Castillo també va comentar que:
  • El retard de l'ATO a la L1 és degut a Bombardier. Fa 5 anys que hauria d'estar funcionant. Actualment hi ha 1 tren més en línia en hora punta, però no s'hi poden posar més trens fins que no s'acabi la instal·lació de l'ATO.
Vols dir ATO o ATP? Perquè l'ATP encara està en fase de proves a la L1, o sigui que l'ATO suposo que encarà tindrà per llarg.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/09/2007 22:53

També dir que, tot i que es perdran els conductors, cap d'estació, etc, per tal que no es perdi l'ofici al metro, la persona encarregada de les estacions, serà formada per ser multifunció: arreglar el que pugui quan s'avariï un ascensor, posar l'aire condicionat... vaja, com un tècnic també.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/09/2007 22:59

metring ha escrit:També dir que, tot i que es perdran els conductors, cap d'estació, etc, per tal que no es perdi l'ofici al metro, la persona encarregada de les estacions, serà formada per ser multifunció: arreglar el que pugui quan s'avariï un ascensor, posar l'aire condicionat... vaja, com un tècnic també.
Doncs a Penitents, que faci amb urgència un curset per arreglar escales mecàniques, que l'índex d'avaries clama al cel...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 17/09/2007 23:31

victorcasta ha escrit:Vols dir ATO o ATP? Perquè l'ATP encara està en fase de proves a la L1, o sigui que l'ATO suposo que encarà tindrà per llarg.
En aquest cas deu ser l'ATP. De tota manera em sembla una mica absurd que tinguem línies amb trens sense conductor i línies que ni tan sols tinguin ATO. Però bé, ja pot ser, ja... :?



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/09/2007 23:41

wefer ha escrit:En aquest cas deu ser l'ATP. De tota manera em sembla una mica absurd que tinguem línies amb trens sense conductor i línies que ni tan sols tinguin ATO. Però bé, ja pot ser, ja... :?
Per contrasts, hi ha una prestigiosa companyia ferroviària que és capaç, al mateix temps, de portar-te de Madrid al Descampat de Tarragona en menys de tres hores, però de trigar-ne una més entre Pl. Catalunya i Sants...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”