Museu del Cinema: Els trens petits de Girona

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Museu del Cinema: Els trens petits de Girona

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 15/10/2005 0:27

Amb motiu de les festes de Sant Narcís, patró de Girona, el Museu del Cinema (per cert, molt interessant de visitar i que recomano fervorosament) organitza unes projeccions de filmacions d'època dels carrilets que antigament omplien la ciutat. El programa és el següent:

- El tren d'Olot a Girona (1919). B/N. 10'
- Último viaje. Tren San Feliu (1969). Color. 8'
- El tren de las 9:15h (1950). NODO. 10'

Les projeccions seran en sessió contínua mentre el museu estigui obert durant els dies 29, 30 i 31 d'octubre i 1, 5 i 6 de novembre.

La meva recomanació: tant el dia de Sant Narcís com el de Tots Sants seran horrorosos per a visitar el museu, per tant proposo fer una trobada a Girona pel 5 de novembre amb l'objectiu primer de veure aquesta projecció. El programa és ampliable.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 15/10/2005 16:12

Horaris de projeccions?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dissabte 15/10/2005 17:22

liniadelRipollés ha escrit:Horaris de projeccions?


??????????????????????????????????????????????????

i
entfe001 ha escrit:El programa és ampliable.

:D :o



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 15/10/2005 19:24

liniadelRipollés ha escrit:Horaris de projeccions?
Anteriorment havia dit:
entfe001 ha escrit:Les projeccions seran en sessió contínua mentre el museu estigui obert durant els dies 29, 30 i 31 d'octubre i 1, 5 i 6 de novembre.
Transcric la nota que se m'ha enviat com a membre del Club d'Actors del Museu del Cinema:
Museu del Cinema ha escrit:IMATGES DE L'ARXIU: Els trens petits a Girona

29, 30 i 31 octubre i 1, 5 i 6 novembre

En la línia iniciada les Fires de l'any passat amb la difusió de documentals del fons del C.R.D.I (Centre de Recerca i Difusió de la Imatge) sobre la història de les comarques Gironines i la ciutat de Girona, projectem tres documentals dedicats als trens petits de Girona:

- El tren d'Olot a Girona (1919). Donació de Ma Àngels Guixeras. Durada: 10'. B/N
- El último viaje. Tren San Feliu de Narcís Sans i Prats (1969). Durada: 8'. Color
- El tren de las 9:15h. NODO amb imatges del tren a Girona, a Palamós i a St. Feliu de Guíxols (v.1950). 10'

HORA: Horari de Museu en projecció contínua
DURADA: 30 minuts
ENTRADA LLIURE
ORGANITZA: CRDI (Centre de Recerca i Difusió de la Imatge. Ajuntament de Girona) i Museu del Cinema.
Aquesta mateixa informació també està disponible a la web del museu.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 15/10/2005 20:26

Avui em deu fallar una mica la sinapsi neuronal, no Eloi?? :D

entfe001 ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:Horaris de projeccions?
Anteriorment havia dit:
entfe001 ha escrit:Les projeccions seran en sessió contínua mentre el museu estigui obert durant els dies 29, 30 i 31 d'octubre i 1, 5 i 6 de novembre.
Transcric la nota que se m'ha enviat com a membre del Club d'Actors del Museu del Cinema:
Museu del Cinema ha escrit:IMATGES DE L'ARXIU: Els trens petits a Girona

29, 30 i 31 octubre i 1, 5 i 6 novembre

En la línia iniciada les Fires de l'any passat amb la difusió de documentals del fons del C.R.D.I (Centre de Recerca i Difusió de la Imatge) sobre la història de les comarques Gironines i la ciutat de Girona, projectem tres documentals dedicats als trens petits de Girona:

- El tren d'Olot a Girona (1919). Donació de Ma Àngels Guixeras. Durada: 10'. B/N
- El último viaje. Tren San Feliu de Narcís Sans i Prats (1969). Durada: 8'. Color
- El tren de las 9:15h. NODO amb imatges del tren a Girona, a Palamós i a St. Feliu de Guíxols (v.1950). 10'

HORA: Horari de Museu en projecció contínua
DURADA: 30 minuts
ENTRADA LLIURE
ORGANITZA: CRDI (Centre de Recerca i Difusió de la Imatge. Ajuntament de Girona) i Museu del Cinema.
Aquesta mateixa informació també està disponible a la web del museu.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 18/10/2005 18:49

Ai, crec que m'apunto (amb visita al carrer de la Força)


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimarts 18/10/2005 19:20

Jo també m'apunto i vindré amb una amiga de Palafrugell que li agraden els

trens de vapor. :sant :plas :ok

Nota: nosaltres, no anirem al carrer de la Força. :o



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 24/10/2005 15:32

Tot i que la trobada oficial és per al 5 de novembre, vull deixar clar que si algú prefereix pujar a Girona pel pont de Sant Narcís (pont de Tots Sants per als estrangers :D) pot fer-ho doncs aquests dies també estaré per Girona. Només cal que avisi en aquest fil i jo procuraria estar disponible per guiar-lo al museu i mostrar-li la ciutat. Ara bé, no em feu la punyeta i vingueu una persona cada dia :twisted:

El pla de la trobada l'elaboraré durant el proper cap de setmana.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 25/10/2005 10:35

Joooo...no podria ser un altre dia?? És que el dia 5 hi ha el Saló del Hobby (bueno, hi és tot el cap de setmana, però el dissabte és el dia en que hi anirà tothom...)...si no pot ser, em demano 'visita extraoficial' per al dia 4 :D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 27/10/2005 15:40

entfe001 ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:Horaris de projeccions?
Anteriorment havia dit:
entfe001 ha escrit:Les projeccions seran en sessió contínua mentre el museu estigui obert durant els dies 29, 30 i 31 d'octubre i 1, 5 i 6 de novembre.
Transcric la nota que se m'ha enviat com a membre del Club d'Actors del Museu del Cinema:
Museu del Cinema ha escrit:IMATGES DE L'ARXIU: Els trens petits a Girona

29, 30 i 31 octubre i 1, 5 i 6 novembre

En la línia iniciada les Fires de l'any passat amb la difusió de documentals del fons del C.R.D.I (Centre de Recerca i Difusió de la Imatge) sobre la història de les comarques Gironines i la ciutat de Girona, projectem tres documentals dedicats als trens petits de Girona:

- El tren d'Olot a Girona (1919). Donació de Ma Àngels Guixeras. Durada: 10'. B/N
- El último viaje. Tren San Feliu de Narcís Sans i Prats (1969). Durada: 8'. Color
- El tren de las 9:15h. NODO amb imatges del tren a Girona, a Palamós i a St. Feliu de Guíxols (v.1950). 10'

HORA: Horari de Museu en projecció contínua
DURADA: 30 minuts
ENTRADA LLIURE
ORGANITZA: CRDI (Centre de Recerca i Difusió de la Imatge. Ajuntament de Girona) i Museu del Cinema.
Aquesta mateixa informació també està disponible a la web del museu.
El dia 4 no hi ha projeccions... a veure si llegim els missatges, leñes, que haig de repetir-ho tot trenta vegades! :x



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dijous 27/10/2005 19:59

entfe001 escrigué:

Els trens petits a Girona:

29, 30 i 31 octubre i 1, 5 de novembre


Molt bé, però encara no sé d'on surten els trenets.
-----------------------------------------------------------------------------------------
PD.: Obre el teu gmail, que tindrás fotos teves, (solament et fa falta el bastó blanc)



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 28/10/2005 12:59

D'acord, d'acord, ho sento...si llegeixo rapid i em descuido coses no és per posar-se així, eh! Només feia falta posa "Llegeix bé" i ja està...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 28/10/2005 17:53

aarongilp ha escrit:D'acord, d'acord, ho sento...si llegeixo rapid i em descuido coses no és per posar-se així, eh! Només feia falta posa "Llegeix bé" i ja està...
Tranquil, home, ho deia perquè el senyor líniadelRipollès també em va preguntar quelcom que ja constava al primer escrit... és que no sé què feu que tothom s'enreda amb aquest missatge! :twisted:
abegot ha escrit:Molt bé, però encara no sé d'on surten els trenets.
De la plaça del Mercadal, al costat de la "A de cinema" d'en Brossa :)
abegot ha escrit:PD.: Obre el teu gmail, que tindrás fotos teves, (solament et fa falta el bastó blanc)
O bastó blanc o estrella de xèrif i mastegant xiclet :riure



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 31/10/2005 19:51

Comencem a concretar coses de la trobada.

Aquesta tarda m'he escapat una estona al Museu del Cinema per aconseguir més informació de les projeccions i, de passada, veure-les.

El museu obrirà dissabte a les deu del matí, per la qual cosa no fa falta pujar amb el primer regional del matí. Com que jo també vindré de Barcelona, estaria bé poder quedar d'acord per pujar tots en el mateix tren. Els horaris d'anada són aquests. Jo crec que es podria pujar o bé amb el regional de les 8.20 o bé amb l'exprés d'una hora més tard (sortides de Sants). Vosaltrees decidiu.

A banda de la projecció que motiva el viatge, hi ha la possibilitat d'aprofitar i fer una visita al museu amb un guia d'excepció: servidor. La visita pot durar entre hora i hora i mitja, en funció del vostre interès i de l'afluència de públic. Vull deixar clar, però, que el Museu del Cinema tracta "del cinema abans del cinema", és a dir, tota la història de la imatge, des de les ombres xineses fins a la invenció final del cinema per part dels germans Lumière. No espereu un museu de la cinematografia, perquè no és això. A més, a les 12 hi ha una sessió de mitja hora on Salvador Àngel parlarà de pel·lícules que han fet servir les màquines i les han integrat en la seva banda sonora. Pot ser distret (conec la manera d'exposar d'aquest home) i més adient per als cinèfils que la visita al museu.

Per dinar podríem anar a un restaurant de la zona anomenat "El Rebost" que personalment m'agrada. Es tracta de cuina de mercat, senzilla, però si voleu alguna altra cosa es podria buscar.

Per a la tarda us podria fer una visita guiada per la ciutat, passant pel carrer de la Força per contentar al forondotèlic del fòrum. De tornada us recomano prendre el regional de les 19.26. Crec que pot ser revelador per tots vosaltres parar amb una 448R a les estacions de Fornells, Riudellots, Maçanet, Hostalric, Riells o Gualba. Ara bé, marxaríeu sols doncs servidor es quedaria a fer nit a Girona.

Si hi ha alguna objecció o millora al pla suggerit, esmenteu-la ara o calleu per sempre :D



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dilluns 31/10/2005 20:32

Jo prefereixo pujar en Catalunya Express, puc dormir i despertarme a Figueres.

Però, si viatgeu en un "lentorro", m'apunto. gràcies



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 01/11/2005 8:23

Jo no tindria més remei que agafar l'exprés de les 09.20 a Sants. La primera Vallesana surt de Castellar a les 8 del matí... :'(



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimarts 01/11/2005 10:27

UT596001 ha escrit:Jo no tindria més remei que agafar l'exprés de les 09.20 a Sants. La primera Vallesana surt de Castellar a les 8 del matí... :'(
D'accord, 9,25 a Passeig de Gracia.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 01/11/2005 10:54

abegot ha escrit:D'accord, 9,25 a Passeig de Gracia.
No estic d'acord. 9.28 a Clot - Aragó :D



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 01/11/2005 12:47

Jo vull anar amb el Catallufa Exprés i anar al carrer de la Força a trobar bitllets !!!!!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 01/11/2005 17:56

entfe001 ha escrit:
abegot ha escrit:D'accord, 9,25 a Passeig de Gracia.
No estic d'acord. 9.28 a Clot - Aragó :D
D'acord. M'apunto a ser a les 9:28 a Clot Aragó. Va, si m'apreteu, intentaré arribar a les 9:27 :D



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”