Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Viatge a Zaragoza en Talgo III RD
Viatge a Zaragoza en Talgo III RD
El proper dissabte 11 d'octubre, l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Badalona (5ª Zona) ha preparat un viatge de Barcelona-Estació de França a Zaragoza-Delicias via Manresa, amb parades a Terrassa, Manresa i Lleida, amb el Talgo III RD.
Un cop demanat el pressupost a Renfe Trenes Turísticos, el viatge sortiria per 85-90€ per bitllet. Entenent que el cost demanat per l'operador és desorbitat (el mateix trajecte en AVE surt a 57€ anada i tornada), l'associació ha demanat als interessats que vagin confirmant assistència per si s'ha d'anul·lar el viatge (que és el més problable amb aquesta tarifa).
Més info a www.5azona.cat i secció del viatge
Un cop demanat el pressupost a Renfe Trenes Turísticos, el viatge sortiria per 85-90€ per bitllet. Entenent que el cost demanat per l'operador és desorbitat (el mateix trajecte en AVE surt a 57€ anada i tornada), l'associació ha demanat als interessats que vagin confirmant assistència per si s'ha d'anul·lar el viatge (que és el més problable amb aquesta tarifa).
Més info a www.5azona.cat i secció del viatge
Salvem l'Estació de França!
Para empezar, esto que dicen de que el AVE son 57 euros ida y vuelta en preferente de salida es erróneo, son 57 euros POR TRAYECTO si lo coges ida y vuelta, es decir 114 en total (o 95 en turista). Es tan fácil como ir a la web de renfe y mirar el precio.
Dicho eso, a mi no me parece un precio excesivo. Es caro? Sí, claro, es buen dinero, pero la cuestión es si lo vale. Para mi, sí lo vale, y ni siquiera me parece un precio exorbitado para un viaje de ida y vuelta a Zaragoza con un material histórico restaurado.
Lo que francamente me repele un poco es este victimismo de "oh que caro nos cobran los de renfe", y "es más caro que el AVE" (que ni siquiera es verdad). Con esa actitud ya dan pocas ganas de apuntarse, para que luego el tren esté repleto de aficionados amargados quejándose de cuanto dinero nos sacan los de renfe.
Igualmente, yo ya me he puesto en contacto con los organizadores para confirmar que estaría interesado. Me parece una iniciativa excelente (fuera de esos patéticos victimismos), y ojalá que se lleve a cabo.
Dicho eso, a mi no me parece un precio excesivo. Es caro? Sí, claro, es buen dinero, pero la cuestión es si lo vale. Para mi, sí lo vale, y ni siquiera me parece un precio exorbitado para un viaje de ida y vuelta a Zaragoza con un material histórico restaurado.
Lo que francamente me repele un poco es este victimismo de "oh que caro nos cobran los de renfe", y "es más caro que el AVE" (que ni siquiera es verdad). Con esa actitud ya dan pocas ganas de apuntarse, para que luego el tren esté repleto de aficionados amargados quejándose de cuanto dinero nos sacan los de renfe.
Igualmente, yo ya me he puesto en contacto con los organizadores para confirmar que estaría interesado. Me parece una iniciativa excelente (fuera de esos patéticos victimismos), y ojalá que se lleve a cabo.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Sona molt bé, però... com està la línia entre Lleida i Manresa?
Crec recordar que tot lo que no sigui una 440R, 470 o 447 està limitat en tot el tram esmentat a 30 km/h
PD: el 11 d'octubre es diumenge. Es farà en diumenge o serà dissabte 10?
Crec recordar que tot lo que no sigui una 440R, 470 o 447 està limitat en tot el tram esmentat a 30 km/h
PD: el 11 d'octubre es diumenge. Es farà en diumenge o serà dissabte 10?
No he escoltat mai d'aquesta restricció. L'estat de la línia entre Mollerussa i Manresa està força bé així que no veig que hagi d'haver cap tipus de limitació a d'altres trens.albe6 ha escrit:Sona molt bé, però... com està la línia entre Lleida i Manresa?
Crec recordar que tot lo que no sigui una 440R, 470 o 447 està limitat en tot el tram esmentat a 30 km/h
Poder la cosa canvia entre Lleida i Mollerussa on la via és més vella i hi ha més restriccions de velocitat. De fet, diria que poc abans d'arribar a Lleida, a la zona de Vilanoveta diria que els rails no están soldats, ja que la setmana passada vaig pasar-hi amb una 447 i anàvem fent botets (a banda de les sacsejades), al tornar amb una 470 no es va notar tant.
No se si aquest fet pot fer que els trens més pesants tinguin limitació de velocitat.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Quan el tram Cervera Calaf Manresa no estava renovat hi havia aquesta limitació. Per aquest motiu quan la Lav acababa a Lleida mai es desviava per Manresa els trens Altaria en cas d'incidencia.
Bon dia a tots.
Després de veure la "genial actuació "de la gloriosa operadora, només ho puc calificar de vergonyós, fastigós i demencial, envers els aficionats al ferrocarril d aquest fàstic de país a on estem vivint.
Més que país, República bananera de quarta categoria...
Només com a mostra, us poso l enllaç, d una web francesa (D on, si no...) on es pot veure l últim viatge que tenen programat amb un tren històric.
De moment, el fan tirat amb una màquina dièsel dels anys seixanta, fins que tinguin arreglada la màquina de vapor titular d aquests serveis.
Com a curiositat, el preu és semblant al que vol cobrar l infecta operadora de productes ferroviaris, amb la particularitat, que en aquest preu, VA INCLOS EL DINAR I EL PARKING A L ESTACIO DE TOULOSE...
Això és fomentar l afició pel ferrocarril i no la pu.a me.da que tenim aquí...
Això és indefensable... Això és robar al aficionat i menysprear al organitzadors del viatge...
Si em diguessin, que circularà via Valls o via Reus, potser és pot entendre per ocupar una via amb "bastanta circulació "però anant via Manresa.... En fi...
http://www.trainvapeur-toulouse.com/
I per acabar, la meva admiració i suport a la agrupació 5* zona, per intentar fomentar l interès pel ferrocarril.
Després de veure la "genial actuació "de la gloriosa operadora, només ho puc calificar de vergonyós, fastigós i demencial, envers els aficionats al ferrocarril d aquest fàstic de país a on estem vivint.
Més que país, República bananera de quarta categoria...
Només com a mostra, us poso l enllaç, d una web francesa (D on, si no...) on es pot veure l últim viatge que tenen programat amb un tren històric.
De moment, el fan tirat amb una màquina dièsel dels anys seixanta, fins que tinguin arreglada la màquina de vapor titular d aquests serveis.
Com a curiositat, el preu és semblant al que vol cobrar l infecta operadora de productes ferroviaris, amb la particularitat, que en aquest preu, VA INCLOS EL DINAR I EL PARKING A L ESTACIO DE TOULOSE...
Això és fomentar l afició pel ferrocarril i no la pu.a me.da que tenim aquí...
Això és indefensable... Això és robar al aficionat i menysprear al organitzadors del viatge...
Si em diguessin, que circularà via Valls o via Reus, potser és pot entendre per ocupar una via amb "bastanta circulació "però anant via Manresa.... En fi...
http://www.trainvapeur-toulouse.com/
I per acabar, la meva admiració i suport a la agrupació 5* zona, per intentar fomentar l interès pel ferrocarril.
-
- N4
- Entrades: 57
Doncs un està temptat d'apuntar-s'hi... el fet que vagi per Manresa per on fa anys que no passa cap tren que no sigui de Rodalies, és un atractiu afegit. Ara bé, trobo que quan s'anuncia un viatge així convindria tenir més clara la logística, els horaris... Saragossa està prou lluny i això pot fer que els horaris siguin molt exigents, igual cal sortir molt d'hora per després haver de dinar a cuita corrents a la mateixa estació de Delícias per no perdre el viatge de tornada.
Veurem mai el Talgo pujant a La Pobla des de Barcelona? Seria ben curiós...
Veurem mai el Talgo pujant a La Pobla des de Barcelona? Seria ben curiós...
Entre Lleida i Saragossa poden servir de referència els horaris de l'antic Miguel de Unamuno. Si bé es cert que el Unamuno parava pel camí i el turístic no, una mica de temps es pot perdre al túnel urbà de Saragossa.
I entre Lleida - Manresa - BCN no menys de tres hores
I entre Lleida - Manresa - BCN no menys de tres hores
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Seria espectacular!! M'encantaria veure un Talgo a la línia de La Pobla. L'únic problema que li veig, que s'hauria de fer inversió de marxa a Lleida i a La Pobla de Segur, i que a més hauria de ser màquina dièsel, almenys des de Lleida.Intercanviador ha escrit:Veurem mai el Talgo pujant a La Pobla des de Barcelona? Seria ben curiós...
Si es fes, que comptin amb mi.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Les ye-yés podrien traccionar la rama Talgo (tècnicament parlant)?
Hi ha diferència de longitud entre la rama Talgo i els cotxes que s'usen al Tren dels Llacs?
Les ye-yés ja tenen la homologació per la RFIG, inclús es podrien fer carrec de tot el trajecte (si no hi ha impediments tècnics)
Hi ha diferència de longitud entre la rama Talgo i els cotxes que s'usen al Tren dels Llacs?
Les ye-yés ja tenen la homologació per la RFIG, inclús es podrien fer carrec de tot el trajecte (si no hi ha impediments tècnics)
- genissimon
- N10
- Entrades: 3222
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Amb el Talgo III RD, cap problema amb les yeyés. Si el tren fos un Talgo III faria falta un manso, però amb el RD no cal. No sé si caldria que les locomotores tinguessin els topalls precomprimits per a guiar el primer eix de la composició.
Altre problema és la maniobra que caldria fer a La Pobla per girar el tren.
Salut !!
Altre problema és la maniobra que caldria fer a La Pobla per girar el tren.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Eso mismo estaba pensando, de poner un manso, pero me acordé que el III original tiene schakus y el III RD tiene el enganche clásico. ¿Me equivoco?genissimon ha escrit:Amb el Talgo III RD, cap problema amb les yeyés. Si el tren fos un Talgo III faria falta un manso, però amb el RD no cal. No sé si caldria que les locomotores tinguessin els topalls precomprimits per a guiar el primer eix de la composició.
Altre problema és la maniobra que caldria fer a La Pobla per girar el tren.
Salut !!
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
- genissimon
- N10
- Entrades: 3222
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Crec que al final els Talgo III també anaven amb enganxall clàssic de ganxo i cargol («husillo»). Els mansos servien, sobretot, pel tema dels topallls comprimits per guiar el primer eix de la composició talgo i per l'alimentació elèctrica (380Vca 50Hz) del tren.
En el IIIRD l'alimentació elèctrica no és problema (porten un generador dièsel, el que els fa completament autònoms) i el meu dubte està en la necessitat o no de topalls comprimits.
De tota manera, insisteixo en la llargada de les vies de l'estació de La Pobla de Segur que no se si permeten les maniobres necessàries per donar la volta al tren i encarar-lo altre cop cap a Lleida.
I acabo per no seguir més amb el fora de tòpic.
Salut !!
En el IIIRD l'alimentació elèctrica no és problema (porten un generador dièsel, el que els fa completament autònoms) i el meu dubte està en la necessitat o no de topalls comprimits.
De tota manera, insisteixo en la llargada de les vies de l'estació de La Pobla de Segur que no se si permeten les maniobres necessàries per donar la volta al tren i encarar-lo altre cop cap a Lleida.
I acabo per no seguir més amb el fora de tòpic.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
No hi ha cap problema a la pobla. L'estació de La Pobla disposa de dues vies amb una agulla al final (abans dels topalls i una a l'entrada. D'aquesta manera es posa el tren a la via 1 i es deixen uns quants metres fins als topalls, es desenganxen les ye-yes i se les fa anar a la via 2. Una vegada a qui fan marxa enrere fins a la vía única (l'entrada de l'estació). Allí tornen endavant i enganxen el tren.genissimon ha escrit:Altre problema és la maniobra que caldria fer a La Pobla per girar el tren.
Les maniobres s'han arribat a fer amb 5 vagons, un cotxe postal i les dues ye-yes.
http://www.escapadarural.com/blog/wp-co ... tren-2.jpg
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3222
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Si a l'estació de La Pobla de Segur hi ha dues agulles, cap problema. Es fa la maniobra normal i llestos. Tenia entès que totes les vies acabaven en topall i només hi havia una agulla pel costat Lleida.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Refloto el fil perquè a pocs dies del dia 11, 5a Zona no ha dit encara cap nova informació al respecte, ni a la seva web ni a les seves xarxes socials i això que porten des de finals d'agost amb el missatge "atentos a nueva información" al Facebook.
¿Voleu dir que es farà el viatge? Jo sóc pessimista i crec que no... que m'han arribat veus que Adif ha posat traves perque aquest tren circuli a la línia de Manresa-Lleida. En un principi ja tindrien que haver dit alguna cosa durant aquesta setmana, i qui sap, si potser demà sabem alguna cosa (apurant com sempre)... però el límit mica en mica es va acabant i si l'associació no diu res durant el queda d'avui i demà, llavors ja podriem donar per perdut el viatge. Una llàstima.
¿Voleu dir que es farà el viatge? Jo sóc pessimista i crec que no... que m'han arribat veus que Adif ha posat traves perque aquest tren circuli a la línia de Manresa-Lleida. En un principi ja tindrien que haver dit alguna cosa durant aquesta setmana, i qui sap, si potser demà sabem alguna cosa (apurant com sempre)... però el límit mica en mica es va acabant i si l'associació no diu res durant el queda d'avui i demà, llavors ja podriem donar per perdut el viatge. Una llàstima.
Viatge 50è aniversari Catalan Talgo a Zaragoza-Casetas (+ AZAFT)
Hem demanat el viatge del Cinquantenari amb el Catalan Talgo a Zaragoza-Casetas per fer una visita als amics d'AZAFT el proper dissabte 15 de juny.
Si ens ho autoritzen, us informarem.
https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2029814340
Hem demanat el viatge del Cinquantenari amb el Catalan Talgo a Zaragoza-Casetas per fer una visita als amics d'AZAFT el proper dissabte 15 de juny.
Si ens ho autoritzen, us informarem.
https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2029814340
Salvem l'Estació de França!
- El Maño amañado
- N7
- Entrades: 463
- Ubicació: Sant Martí (Barcelona).
Vale, perfecte. Merci per l'atenció!m.h.t. ha escrit:Viatge 50è aniversari Catalan Talgo a Zaragoza-Casetas (+ AZAFT)
Hem demanat el viatge del Cinquantenari amb el Catalan Talgo a Zaragoza-Casetas per fer una visita als amics d'AZAFT el proper dissabte 15 de juny.
Si ens ho autoritzen, us informarem.
https://facebook.com/story.php?story_fb ... 2029814340