TRANS-STADLER

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

TRANS-STADLER

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 12/06/2005 21:44

Caldria començar a pensar en algunes dates on els més muntanyencs del fòrum puguéssim coincidir per fer la TRANS-STADLER (nom comercial del trajecte a peu NURIA-ER)

La història seria sortir de Núria a trenc d'alba, això implica dormir dalt, o excepcionalment a Ribes pujant amb el primer cremallera "de treballadors" per encarar ben d'hora el Coll de Finestrelles (2596) i d'allà fer la baixada de més de mil metres de desnivell, ja en territori francès, fins a la gare d'Er. Les guies excursionistes assenyalen la pujada al Coll en unes dues hores i d'aquí en avall unes quatre. No he fet el camí, així que no ho sé. Al Coll de Finestrelles sí que hi estat, en condicions metreològiques molt desagradables.

Crec que sortint a trenc d'alba podríem arribar a Er SNCF passat el migdia o mitja tarda.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 12/06/2005 21:49

Personalment, només puc en cap de setmana o bé a l'agost.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 12/06/2005 21:51

El senyor Romi65 ja pot preparar-se per "comprar" a París un Err-Paris Austerlitz, doncs.... xD xD xD


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Diumenge 12/06/2005 21:59

Jo també puc només en cap de setmana. De fet, hauria de ser un cap de setmana a partir del 9 de juliol (excepte el del 16). A veure que diuen els altres valents.

Encara no he tingut temps de mirar cap guia i vista l'experiència d'ahir, faig absoluta confiança al senyor líniadelRipollés sobre els temps de trajecte. Per cert, s'ha pensat de fer en sentit nord-sud? Sí, ja sé que és més bèstia, però per què no? :x

Ja anirem parlant-ne. En principi, jo m'hi apunte, si la data "em quadra".



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dilluns 13/06/2005 10:58

Ja m'estranyava que no fessis la proposta oficial d'una nova sortida.
Jo si mo puc muntar m'apunto, tot i que al juliol els caps de setmana no puc, al agost si que mo podria convinar.
Pot ser una excursió molt interesant, la ruta stadler dels pirineus. he preguntat sobre l'excursió i man dit que estem parlant de 7h de recorregut, o sigui que mes o menys encaixa amb les 6h de predicció de liniadelRipolles.
LiniaRipolles ja saps que si fa falta allotjament a Nuria, jo men encarrego...jeje Tot i que és temporada alta, seria bo prefeure l'excursió amb temps.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 13/06/2005 15:52

Amb els horaris actuals de la SNCF, vàlids fins el 2 de juliol:

Trens d'Er sentit la Tor a partir de les 12h (entre parèntesi, arribada a la Tor):
12.24 (13.00)
19.26 (20.01) ** Sense enllaç amb Renfe **
20.17 (20.52) ** Sense enllaç amb Renfe **

Tots aquests trens fan parada a la Guingueta d'Ix (Bourg Madame) per arribar còmodament a Puigcerdà.

Trens d'Er sentit Vilafranca, també a partir de les 12h (primer parèntesi, arribada a Vilafranca, segon a Perpinyà):
17.02 (19.08) (20.41) ** Sense connexió a Portbou **

Jo esperaria a veure els horaris d'estiu.
__________

Edito: el cercador d'horaris de la SNCF dóna, pel dissabte 16.07.2005 i pel diumenge següent, un tren a Er a les 15.33 que arriba a la Tor a les 16.13, que just permetrà agafar el "rodalies internacional" de les 16.28, tot i que encara queda un més tard. Aquests dies particulars els he pres com a model de dissabte i diumenge, però tot i així esperaria a la publicació impresa dels nous horaris.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 19/06/2005 18:36

En quant surtin horaris d'estiu plantejo excursió per a primers d'agost.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 28/06/2005 21:18

Què tal a l'inrevés, fent nit a Puigcerdà i agafant el tren a Bourg-Madame? Quins horaris hi ha? Hi haurà força més desnivell de pujada que de baixada, però creieu-me que els genolls una mica maltractats (com els meus) ho agrairan, apart de que dóna més confiança acabar l'excursió a Núria, amb horaris coneguts i més fiables.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 11/07/2005 13:39

Horaris d'estiu del Tren Groc de la Cerdanya (03.07.2005-10.12.2005)

És a dir:

Relació Er - La Tor per la tarda:

12.24 - 13.00 (diari fins el 25 de setembre; després no circula)
15.33 - 16.13 (diari fins el 28 d'agost; després no circula)
18.31 - 19.05 (circularà diumenges i festius a partir del 2 d'octubre)
19.44 - 20.19 (diari fins el 28 d'agost; després avança l'horari 18 minuts fins el 25 de setembre, data a partir del qual deixa de circular)
20.30 - 21.05 (diari fins el 28 d'agost; després avança l'horari 13 minuts)

Relació La Tor - Er pel matí:

08.10 - 08.45 (diari fins el 6 de novembre en aquest tram; a partir del 7 de novembre, feiners per carretera)
09.05 - 09.41 (diari fins el 25 de setembre; després no circula)
13.10 - 13.45 (diari fins el 28 d'agost; després no circula)

El primer tren de Renfe que arriba a la Tor de Querol ho fa a les 10.17 (08.07 si es fes nit a Puigcerdà) i l'últim en surt a les 18.42 hores.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 11/07/2005 14:54

Es podria plantejar la TRANSTADLER pel dia 6 d'agost dissabte en sentit Núria-Er, sempre i quan les previsions metereològiques ho aconsellin.

Per això caldria quedar-se a dormir a Núria per tal d'encarar la pujada amb èxit. Jo vindria divendres després d¡'investigar coses del transpirinenc :D

La sortida seria a trenc d'alba cap a les sis del matí o una mica abans per tal d'encarar la pujada al Puigmal amb temps i arribar-hi poc abans de les nou del matí i iniciar la baixada per camí desconegut.

S'hauria d'arribar a Err Gare a temps per agafar el tren de les 15, 30 aprox per arribar a La Tor de Querol Enveig a les 16 passades i poder connectar amb el tren de rodalies de Renfe.
En cas contrari, ens haurem de quedar a dormir a algun lloc i podrem fer una excursió el dia següent cap a Vilafranca del Conflent, Illà, Perpinyà, Salses i Cervera....crec, doncs, que no arribarem a temps a Er :) :)



Ja sabeu, algú s'hi apunta??? :D


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dilluns 11/07/2005 21:19

Ni fet expressament. Aquest cap de setmana tinc lliure aixi que conteu amb mi.

Si es vol dormir a Nuria cal concretar ja(!!!) el numero d'assistents a la excursió per tal de parlar amb l'alberg de Nuria (opció més economica).



Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Dimarts 12/07/2005 0:27

De moment no us puc assegurar res, però ja veuré si m'ho puc muntar per anar-hi. Ara bé, el tema d'arribar a Núria divendres per la nit no sembla massa fàcil... ;)
Aquesta setmana no estaré a casa, però ja m'ho faré per seguir informat.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 12/07/2005 2:56

Jo, com suposo que ja us imaginàveu, desisteixo de fer la Trans Stadler... en tot cas com a molt potser em plantejo de fer algun tram en tren... :roll:



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 12/07/2005 10:17

Vés que no em trobeu a mi dins del Tren Groc amb un bitllet de dues pàgines de la SNCF...

A fer la caminada no m'hi apunto, això segur, com a molt us faig el servei d'acompanyament a la tornada ;)



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimarts 12/07/2005 12:23

Trenscat ha escrit:Jo, com suposo que ja us imaginàveu, desisteixo de fer la Trans Stadler... en tot cas com a molt potser em plantejo de fer algun tram en tren... :roll:

M'apunto a la teva proposta, les meves cames no estan preparades (encara) per a fer gaires gambades, .... :o :)



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 12/07/2005 20:16

entfe001 ha escrit:Vés que no em trobeu a mi dins del Tren Groc amb un bitllet de dues pàgines de la SNCF...

A fer la caminada no m'hi apunto, això segur, com a molt us faig el servei d'acompanyament a la tornada ;)
No et queixis dels bitllets SNCF que avui m'han regalat un bitllet dels Queensland Railways (Austràlia) a nom meu, tarifa estudiant, expès el 5 de juliol per utilitzar el servei el dia anterior quatre de juliol, entre Morella Intersection i Longreach.
Una pàgina DIN A4 per cada bitllet.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 12/07/2005 21:08

El meu comentari "un bitllet de dues pàgines de la SNCF" no anava per la immensitat dels mateixos, sinó pel fet de tenir efectivament un bitllet de dues pàgines, doncs si el reservo per Internet apareixen tots els trens que haig de prendre. Si n'agafo tres, no hi caben tots en un sol imprès...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 26/07/2005 15:14

Es dóna per tancat el termini d'inscripció a aquesta travessa muntanyenca i ferroviària.

Marcel + liniadelripollés + persona no inscrita al fòrum.

Ja us explicarem!!!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 26/07/2005 17:13

Així doncs, i amb el risc d'homicidi que pot perpetrar contra la meva persona el col·leccionista compulsiu de títols de transport, proposo per aquella gent que no faci la caminada una trobada-encontre a Er per fer el camí de tornada a la ciutat comtal junts.

Dedueixo que per tornar els nostres benvolguts excursionistes haurien de prendre el tren que surt d'Er a les 15.33 hores amb arribada prevista a la Tor quaranta minuts més tard.

Amb aquestes dades hi ha tres possibles combinacions, ordenades de menys a més grau de bogeria:

1] Pujar a la Tor i esperar allí a què arribin amb el tren groc. Són, sortint des de Barcelona, 320 quilòmetres (160 anada + 160 tornada). 7,55 EUR el bitllet senzill en tarifa general segons he calculat (160*0,047020 i arrodinit a l'alça en trams de cinc cèntims).

2] Fer una escapada i arribar-nos fins a la mateixa estació d'Er. Caldria afegir 11,80 EUR a la factura, tenint en compte que els descomptes no són aplicables en aquesta època de l'any (i.e. Découverte 12-25). Per arribar-hi s'agafaria el tren que surt de la Tor a les 13.10 arribant a tres quarts de dues. Es disposaria d'hora i tres quarts lliures.

3] La gran bojeria: Fer la rebuda als excursionistes des del tren. La manera fàcil seria arribant fins a Font Romeu amb la segona proposta, però no seria més emocionant si vinguéssim de Perpinyà? És a dir, Regional de Barcelona a Cerbère, dos TER amb transbord a Perpinyà i tot el traçat del Tren Groc. El pla consistiria en eixir de Barcelona amb el primer regional del matí (6.50 sortida de Sants) gaudint de 90 minuts de 440R, tenir una hora per fer cua a les taquilles de Cerbère i aconseguir un maxi-bitllet a canvi de només 25,10 EUR tarifa general i, atenció, 18,90 pels menors de 25 anys (la tarifa Découverte és aplicable en el Tren Groc si es té origen o destinació en una estació externa al recorregut). A aquest preu caldria afegir els 8,50 EUR d'anada i els abans mencionats 7,55 EUR de tornada en Renfe, 20% de descompte pels titulars de Carnet Jove. És a dir, 41,15 EUR en tarifa general i 31,75 EUR per la quitxalla.

Qui s'apunta a la tercera proposta? :D



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 26/07/2005 21:25

Sr. Entfe, i qui vols que s'apunti a les teva trobada paral·lela??? :D
Òbviament, m'apunto a la opció 3. Després de Tolouse, això és "pa menjat".
L'únic problema que li veig és això de les 6:50 del matí :? No sé, vist així l'opció 2 tampoc està tan malament.



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”