Exposició 75 anys del metro a l'Hospitalet

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Exposició 75 anys del metro a l'Hospitalet

Entrada Autor: metring » Dimecres 12/09/2007 22:48

Avui he pogut llegir a les pantalles dels 5000 que els dies 27 i 28, si no recordo malament, a la Plaça Francesc Macià, a Santa Eulàlia de l'Hospitalet, es farà una exposició dedicada als 75 anys de l'arribada del metro a l'Hospitalet del Llobregat. Si algú pot ampliar o rectificar, si cal, la informació, endavant doncs :D



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5706
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 12/09/2007 22:51

I portaran un cotxe representatiu de la sèrie que hi va arribar!

Ai, no... que el tenen tancadet :D


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dijous 13/09/2007 7:55

Fran-Ikarus ha escrit:I portaran un cotxe representatiu de la sèrie que hi va arribar!

Ai, no... que el tenen tancadet :D
No hombre pondrán el que tiene el Ajuntament de L'Hospitalet de Ll en el Parc de Les Planes para goce y disfrute de gamberros, menones y demás chusma. Ahhh no que fue vandalizado en dos días. Pues nada pondremos dos cartulinas, cuatro plafones y Viva el Civisme ¡¡¡¡



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dissabte 29/09/2007 20:55

Font: http://www.canal-h.net

Es compleixen 75 anys de l’arribada del Metro a L’Hospitalet

Exposició commemorativa a la plaça Francesc Macià

El president de la Generalitat, Francesc Macià, va presidir l’1 de juliol de 1932 la inauguració oficial de l’estació de metro de Santa Eulàlia. La data marca l’inici de l’expansió d’aquest mitjà de transport a l’àrea metropolitana i era el tret de sortida d’un període, que encara no està tancat, de transformacions urbanístiques, socials, culturals i humanes de la ciutat de L’Hospitalet de Llobregat.

En commemoració d’aquest 75è aniversari, i durant la celebració a Catalunya de la Setmana de la Mobilitat, l’Ajuntament de L’Hospitalet i Transports Metropolitans de Barcelona organitzen els dies 28 i 29 de setembre una exposició commemorativa situada a la plaça Francesc Macià del barri de Santa Eulàlia de L’Hospitalet. En aquesta carpa, oberta tots dos dies de 10 a 20 h., s’hi podrà fer un passeig visual pel passat, present i futur d’aquest popular transport públic.

L’arribada del metro a L’Hospitalet va ser un fet històric. D’una banda significava millorar les connexions amb Barcelona. D’altra banda, la construcció del Metro va comportar la necessitat de molta mà d’obra que va motivar la primera onada migratòria de gran envergadura que va arribar a L’Hospitalet. Es el moment en que arriben multitud de murcians i andalusos a la ciutat i s’instal•len a Collblanc i la Torrassa, donant-li nova fesomia i gestant moviments socials de gran importància. Cal recordar el nucli anarquista que es va desenvolupar en aquests barris.

Un fet curiós de l’època és que el pont de la Torrassa que uneix l’estació de Santa Eulàlia del Metro amb la ronda de la Torrassa per sobre de les vies de la Renfe es deia que era el pont més llarg d’Espanya perquè unia Catalunya amb Múrcia (fent referència a la gran colònia de murcians que vivia a la Torrassa).

La història del Metro

Els primers projectes per dotar Barcelona d’un ferrocarril metropolità daten de l’any 1907, però no va ser fins a principis dels anys vint que es va crear la companyia del Gran Metro de Barcelona, que va obrir el seu primer tram el 1924. El segon projecte, que data del 1912 i que influiria tant en la història de L’Hospitalet, consistia en una línia subterrània que enllaçaria totes les línies de via ampla de les diferents companyies ferroviàries que servien Barcelona.

El 1926 es va inaugurar el primer tram (Bordeta - Catalunya) del que seria denominat Ferrocarril Metropolità Transversal de Barcelona. Després aquesta companyia va ampliar la seva xarxa per tots dos extrems, fins a Arc de Triomf i Santa Eulàlia, estacions inaugurades el mateix 1 de juliol de 1932 per Macià.

Una altra data molt important per a L’Hospitalet va ser el 7 d’abril del 1935 quan s’inaugura el pont de la Torrassa cosa que representaria un fort augment del trànsit i convertiria aquella estació en la més utilitzada de tota la línia.

A principis dels anys seixanta el Gran Metro i el Transversal es van fusionar en la nova societat Ferrocarril Metropolità de Barcelona i, en convertir-se en una empresa municipalitzada, van passar a dependre directament de l’Ajuntament de Barcelona. A partir de llavors es va obrir un procés de modernització, tant per la progressiva ampliació de la xarxa, amb noves inauguracions d’estacions, com per la millora del material i de les estacions i instal•lacions. Precisament arran de la prolongació de la línia per L’Hospitalet es va construir de nou l’estació de Santa Eulàlia, semisoterrada i coberta.

En l’actualitat L’Hospitalet compta amb dotze estacions dins el terme municipal: vuit de la L1 (Hospital de Bellvitge, Bellvitge, Avinguda Carrilet, Rambla Just Oliveras, Can Serra, Florida, Torrassa i Santa Eulàlia) i tres la L5 (Can Boixeres, Pubilla Cases i Collblanc, també es pot comptar Can Vidalet). L’antic Transversal, actual línia 1, s’ha convertit en la línia més important del metro de Barcelona.

Canal-h.net. 28/09/07



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 29/09/2007 21:02

L'exposició... una (...). :evil:



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 01/10/2007 8:56

Una solemne payasada. Un miserable stand en forma de tubo, de unos cinco metros de largo, con cuatro fotos conocidas y una cronología del metro en Hospitalet, incluyendo perlas tipo "en la década de los 60 la línea 1 se amplió hasta Torrassa". El panfleto que regalaban es una hoja desplegable, bastalte larga, que lleva el cronograma por un lado y por el otro es el dibujo de un 5000 visto por el lado. No incluye ni una miserable foto.

Eso sí, el alcalde y los mandamases de TMB acudieron prestos el viernes a la tarde para inmortalizarse en tan gran lugar. Poco después, al plegar, la chica que hacía de informadora preguntaba a una vecina dónde caía la estación de Santa Eulalia.

:vomit



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”