Viatge a l'Alsace i Alemanya

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Viatge a l'Alsace i Alemanya

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 26/11/2007 13:46

Hola!
Tinc pensat fer un viatge a l'Alsace (Strasbourg) i una mica a Alemanya (Offenburg) cap a principis de febrer. Més o menys tinc el planning fet (són 2 dies) però voldria saber si algú de vosaltres heu estat allà i quines coses s'hi poden veure...Més o menys el primer dia el dedicaré a Offenburg i el segon a Strasbourg, allotjant-me al centre d'Strasbourg.

Bé, vosaltres direu...

Merci!


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 26/11/2007 13:53

Ves a veure Freiburg im Breisgau (en català polit, Friburg de Brisgòvia). Té un centre molt bonic, amb tramvies que hi corren pels carrers (connexió directa des de l'estació).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dilluns 26/11/2007 15:24

Jo a finals de setembre vaig estar a Strasbourg.

D'Strasbourg no vaig poder veure gaire cosa, vaig estar només un dia i plovia xD De la ciutat et recomano que visitis la P etite-France, realment és preciosa aquella part de la ciutat. Ferroviariament parlant, visita la Gare Centrale que ha estat renovada (molta cúpula de vidre però quan plou hi han goteres per tot arreu). Quan hi vaig anar jo encara estaven treballant en la coberta de vidre i hi havien alguns andamis. La part exterior de l'estació i l'edifici principal em sembla que no els han tocat. Des de la mateixa estació tens accés al tramvia (que en aquell tram va soterrat). Agafa el tramvia i dona una volta per les seves línies (crec que en té 5: A,B,C,D i E). Hi han dos models de tramvia diferents. Si vas amb cotxe tens uns P+R on deixar-lo i agafar el tramvia, però a diferència dels que he vist per alemanya, aquí s'ha de pagar (a Mulhouse igual). A les afores de la ciutat, anant amb cotxe per l'autopista A35 podràs veure el prototip de TGV que hi ha "exposat".

PD: No sé perquè però el fòrum em substitueix la paraula "P e t i t e" per spam :x



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 26/11/2007 23:52

Merci per les respostes. La idea és de fer un viatge Low Cost, és a dir, Lunéa amb Prem's fins Strasbourg (suposo que l'anada en seients i la tornada en lliteres) i d'allí, tot el que pugui estalviar millor. De fet, l'anada i la tornada d'Strasbourg a Offenburg són 13.80€ (inadmisibles per 28km de trajecte, però què hi farem), i Freiburg m'agafa massa lluny (si no recordo malament és prop d'una hora en RE, tres quarts en IRE), pel que passaré la jornada veient trens alemanys (he vist que n'hi ha un munt, entre Ortenau S-Bahn, Regionals de dos pisos Karlsruhe - Konstanz i ICE's). De fet, suposo que baixar fins a Freiburg serien...15€ més? No ho sé, em sembla que em quedaré a Offenburg, tot i que merci per la suggerència. Volia pujar fins a Karlsruhe però és carissim també (prop de 13€ el bitllet senzill).

Pel tema d'Strasbourg, tinc pensat agafar-me una tarja "Trio" (em sembla que era), amb la qual dos o tres persones poden fer viatges il·limitats durant tot el dia pels busos i tramvies d'Strasbourg per tan sols 4.80€ (com que sembla que serem 2, serien 2.40 per persona, molt barat), així que a part d'anar a veure el Parlament Europeu, tindré en compte això de la P'tite France.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 27/11/2007 0:14

Jo segurament faré un viatge semblant aquest juliol: Alsàcia, Lorena, la Selva Negra, Basilea i el Franc Comtat.
La idea és fer alguna linia de tren del Jura al Franc Comtat per acomiadar els X2800 (si és que encara no els han retirat), visitar Friburg, Karlsruhe i Baden Baden a Alemanya, Estrasburg, Colmar i Mulhouse a Alsàcia, Basilea a Suïssa, i Nancy, Metz i Verdun a Lorena. Potser també Luxemburg.

Passa-t´ho bé, Aaron, i pel que més vulguis, NO mengis formatge munster o t´hauràs de rentar les dents set hores seguides perquè et marxi l´olor del formatge.

aclariment: el formatge munster fa olor de peus. El poses a la nevera al costat de les sardines i les sardines acaben fent olor de peus, amb això ja ho he dit tot... tot i que té bon gust quan te´l menges, té aquest "petit" problema. Consti que a mí m´agrada, però em fa peresa menjar-ne...

En canvi, et recomano que et compris un kügelhopf (o kougloff) en qualsevol pastisseria o fleca alsaciana, estan boníssims (són uns brioixos amb fruits secs i panses). Si te´n vas a Lorena els fan banyats en rom i llavors es diu Baba-au-rhum (això ja no ho he provat, però fa bona pinta).

Tens tramvies a Estrasburg i Mulhouse, i a Mulhouse tens el museu del ferrocarril més important de França, i molt a prop Basilea (Suïssa) i belfort (al Franc Comtat, seu de la Alstom).



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 27/11/2007 9:42

437.001 ha escrit:i a Mulhouse tens el museu del ferrocarril més important de França
A Mulhouse també hi ha un magnífic i extens museu de l'automòbil el qual vaig tenir la sort de poder visitar fa uns anys, i el qual recomano:
http://www.collection-schlumpf.com/en/schlumpf/



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 27/11/2007 13:12

La visita a Mulhouse la deixarem per un altre dia, que els TER200 són cars :D De fet, si no recordo malament, hi havia una proposta per aquest estiu per anar a Mulhouse i veure el seu museu...

Lluís, molt bona pinta té la teva sortida, però malhauradament no es pot fer en dos dies que és el que vull fer jo. Tinc pensat, per a quan tingui més calers, passar-me mínim dues setmanes donant voltes per Europa (ja sigui amb Interrail o amb quansevol d'aquestes tarifes extranyes), principalment França, Alemanya i potser Àustria i Suïssa, però encara queda temps...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 08/12/2007 22:43

437.001 ha escrit:La idea és fer alguna linia de tren del Jura al Franc Comtat per acomiadar els X2800 (si és que encara no els han retirat),
Dues coses: Una, Lluís, sembla que no tindràs sort. Al fòrum photos-de-trains.net he llegit, per dos cops, que avui ha sigut l'últim dia de circulació dels X2800, almenys a les regions del Midi-Pyrénées i de Poitou-Charentes (Limoges).

D'altra banda, sembla ser que no podré anar a Strasbourg, ja que hi ha alguna cosa extranya al sistema de ventes per internet de la SNCF que fa que 10 minuts després de posar-se a la venta els bitllets (els quals es posen en venta amb 3 mesos d'antelació) s'hagin quasi esgotat (tarifa LOISIR: "A saisir, dernières places disponibles"). Encara no sé on aniré (ho confirmaré suposo demà), però segurament serà o a Paris un altre cop o a Metz - Luxembourg / Saarbrücken.

Per cert, en cas que fos aquesta última opció, què em recomaneu? Havia pensat que seria "més divertit" anar a Luxembourg ja que hi ha força material (entre trens francesos, belgues i luxemburguesos de tota classe) apart de les curioses barrejes que té aquest país. Què me'n dieu?


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 07/03/2008 9:29

Al final marxo avui cap a la regió de la Lorraine (Lorena en català, però no queda tan bé :D), demà pujaré si tot va bé a Luxembourg i diumenge, a la ciutat alemana de Saarbrücken, tot en bitllets low-cost :D Ja us explicaré com ha anat, si me'n recordo :D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Divendres 07/03/2008 18:28

Bon viatge!


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/03/2008 19:12

aarongilp ha escrit:Al final marxo avui cap a la regió de la Lorraine (Lorena en català, però no queda tan bé :D)
Doncs posats a fer, m'agrada més la denominació alemanya: Lothringen. :bleah


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 10/03/2008 12:14

Ei! Ja hem tornat! Estic passant les fotos al PC ara (més de 450, pel que sembla), i després me'n vaig a classe. Com a comentaris curts, Luxembourg i la CFL són una passada (busòfils: no us perdeu l'estació de Luxembourg, és un gaudi pels ulls), vam anar en un servei substitutori de la DB establert entre Homburg (Saar) i St. Illingen, i no sé...que m'ho he passat molt bé (i suposo que el company Jordilar també). Després posaré alguna foto i algun comentari més tipus crònica :D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dilluns 10/03/2008 21:09

Cal destacar que a Luxemburg es obligatori dur el bitllet doncs a tots els trens hi ha interventors :o . RENFE i SNCF haurien d'apendre...

També cal destacar que els francesos no saven el que és un entrepà normal i corrent i que el procés de venta de bitllets és extremadament lent.

Salut,



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 11/03/2008 9:39

Jordilar ha escrit:Cal destacar que a Luxemburg es obligatori dur el bitllet doncs a tots els trens hi ha interventors :o . RENFE i SNCF haurien d'apendre...
Aquí també és obligatori. Passa que hi ha països on les lleis hi són per ser complertes, i d'altres on serveixen per tenir entretinguts els serveis jurídics de les administracions.
Jordilar ha escrit:També cal destacar que els francesos no saven el que és un entrepà normal i corrent [...].
Potser els francesos trobaran el mateix aquí. En gastronomia, cada país és únic. Per això, les hordes de turistes es tiren al fàstic-food: menjar de qualitat més que dubtosa, però almenys el coneixen.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 11/03/2008 10:01

Ara no tinc gaire temps, la resta del comentari la posaré més tard.

El divendres vam agafar el regional que surt de Sants a les 13:25 (Girona 16:59), arribant a Cerbère poc després de les 6 de la tarda. Allà feia molt molt vent, pel qual només sortíem a fora quan hi havia moviment de trens. Després de fotografiar convenientment el Catalan Talgo (el qual va arribar amb vora mitja hora de retard i va marxar amb quasi una hora), ens vam dirigir al nostre cotxe del Lunéa, el 50, situat el segon per cap (el tren duia 14 cotxes, em sembla). Els seients, 11 i 13, situats contra el sentit de marxa al costat de la porta, avariada per cert.

Durant el viatge vam veure molts dipòsits plens d'automotors (a senyalar la reserva de Lyon Perrache, amb uns quants X2800 per allà), i vam veure com la gent incívica està a tot el món. Per exemple, al nostre cotxe van pujar 3 dones africanes el comportament de les quals deixava molt que dessitjar (entre d'altres, ocupaven 6 seients -tots ells reservats- i duien una nena petita la qual no deixava de plorar, i deixaven que plorés mentre intentaven dormir). A destacar també que aquest tren és utilitzat per desplaçaments curts per la regió del Languedoc (em ve al cap una noia que va pujar a Béziers i va baixar a Montpellier).

Després de 3 canvis de sentit i 2 relleus de locomotora, arribem a Metz, on procedim a comprar el bitllet a Luxembourg ("Deux billets aller/retour à Luxembourg, s'il vous plait"). Després de veure passar alguns trens per l'estació messina, apareix el nostre TER Lorraine, una Z24500 de 3 cotxes (i 2 pisos). En un plis ens posem a 160 i sense donar-nos-en compte, passem l'estació de Bettembourg, ja dins de Luxembourg. El tren desaccelera i comencem a veure les andanes de l'estació central luxemburguesa.

Allò és el paraís. Vam veure un moviment constant de trens, els quals bàsicament eren unitats TER2NNG franceses (les Z24500 anteriorment esmentades), Z2 luxemburgueses (sèrie 2000) i composicions "Dosto" també de la CFL (idèntiques a les que circulen entre Karlsruhe i Konstanz, a la Selva Negra). Apart d'aquests vam veure dos automotors dièsel de la sèrie 628, un pertanyent a la CFL i l'altre, a la DB. Aquests automotors són usats per al servei Luxembourg - Trier (Trèves), ja dins Alemanya.

Després de fotografiar una estona trens, vam sortir fora i la sensació paradisíaca se'm va agreujar: Autobusos urbans per tot arreu, de diferents tipus, empreses, models...una passada. En poc més de 10 minuts vaig veure més o menys uns 20 urbans-suburbans, si no més.

Després d'una breu equivocació per part nostra, a l'hora de dinar agafem un IR cap a Troisvierges, al costat de la frontera nord amb Bèlgica. La comoditat d'aquests trens, servits per composicions Dosto amb locomotores Traxx de Bombardier i cotxes de dos pisos fabricats per Görlitz és brutal, la suavitat de marxa és molt major a la de les unitats de dos pisos franceses amb les que hem vingut. Un cop retornats a Luxembourg agafem l'automotor de la DB dièsel anteriorment esmentat, fins a Wasserbillig (frontera amb Alemanya). El nostre bitllet no ens permetia sortir del territori de la CFL, pel que no podiem anar més enllà.

Un cop de nou a Luxembourg, quatre fotos nocturnes i agafem el nostre tren cap a Metz (el qual continuaria fins a Nancy, com la majoria dels trens d'aquesta línia). Ens instalem a l'habitació i busquem un lloc per sopar. Com diu en Guigui, vam acabar a un fàstic-food de la gran cadena americana d'hamburgueseries el nom de la qual no cal que digui. A les 23 ja erem dormint, el cansanci era molt patent ja sopant i a l'endemà ens haviem de llevar força d'hora.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 12/03/2008 14:55

Ara continuaré la segona part del relat.

Diumenge ens vam aixecar d'hora, teniem la idea de pujar a Saarbrücken, el tren sortia a les 8:42 i encara haviem de comprar els bitllets. Jo vaig esmorzar a l'estació, em vaig comprar un "Crochet au chocolat" bonissim (era una espècie de "bollycao" però amb pasta de donut) i vam anar a les taquilles, les quals encara no havíen obert. Un cop tinguerem a les nostres mans els bitllets, ens vam dirigir a la via 9 de l'estació messina per a agafar el tren cap a Forbach (segurament hauriem de transbordar allí, segons la taquillera). Les seves sospites es van confirmar quan vam veure que el tren era una branca reversible RIO enganxada a una locomotora elèctrica de la sèrie 16500 (a Alemanya només hi van els supositoris de la sèrie X73900). Sortim en reversibilitat (cotxe cabina davant) i la porta de la cabina oberta, pel qual tenim bones vistes. Després d'una estona, arribem a Forbach, on baixem del tren, creuem la via i pujem al X73917.

El tren és una meravella, és molt còmode i fa un sorollet espectacularment agradable :D En menys de 5 minuts creuem la frontera i arribem a l'estació de Saarbrücken Hbf. Allà em (ens) sorpren la quantitat de trens estacionats a les diferents vies que hi ha. Tots són regionals, direcció Mainz, Pirmasens, Homburg (Saar), Trier, etc. Al igual que a Luxembourg, el cadenciament horari es fa patent, així que tenim un tren cada hora a moltes poblacions.

Després de passejar per l'estació, en sortim per anar a veure l'únic cas de tramvia internacional que conec, el Saarbahn. Aquest tramvia (en realitat, tram-tren) arriba, en algunes expedicions, fins a Sarreguemines, a França, per la via de la RFF. Es dona el cas que a la parada del tramvia de la Hauptbahnhof, que té quatre vies, hi paren diferents autobusos. Els que pertanyen a la empresa Saarbahn GmbH paren sobre les vies del tramvia, en concret sobre les que no s'utilitzen (les extremes). Els altres autobusos només hi paren en un sentit, en el qual ja hi ha una part asfaltada com un carrer normal.

Després d'aborrir-nos una estona agafem una ET425 que venia de Trier per anar fins a Homburg, aprofitant-nos del bitllet Saar-lor-lux que duiem. L'ocupació del tren és baixa, normal per ser un diumenge al matí. Un cop a la destinació, i després de veure com es circula en via única entre Homburg i l'estació colateral costat Saarbrücken, veiem una V211 d'alguna contrata movent un pesat tren de tolves de balast cap a les obres. Només veiem 3 moviments abans de tornar-nos-en cap a l'orígen, un S-Bahn RheinNeckar servit per una 425, un RB servit per una 426 procedent de no sé on i una altra 426 procedent de Trier amb destinació Kaiserslautern. Al final arriba la nostra 426, procedent de Kaiserslautern i amb destinació Trier. L'interior és força brut i va força plena (només dos cotxes). Un cop de nou a Saarbrücken, agafem un RE cap a Pirmasens (servit amb un Talent diesel-hidràulic de la sèrie 643). Degut a les limitacions del nostre bitllet hem de baixar a Rohrbach, on també hi paren els trens que van cap a Homburg.

Allí llegeixo que per les obres que estaven fent entre St. Illingen (colateral de Rohrbach costat Saarbrücken) i Homburg, hi hauria un servei substitutori/complementari d'autobús. Veiem com arriba aquest servei, fet per un Setra S315NF i també veiem, sorpresos, com el conductor baixa i ens comença a cridar (en alemany, per suposat). Vam entendre que volia que hi anéssim, així que hi vam anar. Després de no entendre'ns, pujem al bus i ens dirigim cap a St. Illingen. Allí, al arribar, veiem com surt de l'estació el tren que esperavem a Rohrbach (una altra 643 de tornada), pel que ens hem d'esperar al proper, un altre Kaiserslautern - Trier.

Segueixo després, que haig d'anar a classe...

Apa siau!


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”