Comiat del Tombús

Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6915
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Comiat del Tombús

Entrada Autor: wefer » Dilluns 17/03/2008 10:54

Segons aquetsa notícia http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=7471 l'elitista Tombús deixarà de funcionar el dia 29 de març, després de diversos anys de funcionament.
Proposo fer una trobada per realitzar el recorregut d'aquest autobús de punta a punta, per tal d'acomiadar aquest transport tant curiós, l'últim dia del seu funcionament, és a dir, el mateix dia 29 de març.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22827
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/03/2008 11:26

Bona pensada, així per una vegad tindré una excusa per agafar-lo, i veure si és tan cómode com aparenta.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 17/03/2008 11:57

Curiós que se'l carreguin ara, quan porta una temporada amb un èxit molt més gran del que és habitual fins al punt d'haver-me creuat amb vehicles totalment atapeïts.

És el que té que no hi hagi cap línia de serveis mínims que recorri la Diagonal.



davida
N9
N9
Entrades: 1696
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 17/03/2008 13:11

La Vanguardia
El Tombbus dejará de circular el 29 de marzo tras 17 años de servicio
17/03/2008 | Actualizada a las 12:53h
Barcelona. (EFE).- El Tombbus se despide de Barcelona el próximo 29 de marzo tras 17 años de funcionamiento y siete de pérdida de pasaje por el incremento de la oferta de transporte público integrado que cubre su mismo trayecto, según han explicado fuentes del servicio.

Seguir leyendo noticia
El Tombbus es un servicio regular que todos los días laborables enlaza plaza de Catalunya con la plaza de Pius XII, en la parte alta de la Diagonal, con parada a lo largo de toda esta zona comercial de Barcelona y un trayecto aproximado de media hora.

Según los responsables del servicio, "el crecimiento orgánico de la red integrada de transporte público de superficie de Barcelona ha absorbido la función que realizaba el Tombbus", que no formaba parte de ella y ha perdido el 35 por ciento de los pasajeros con la integración tarifaria de 2001.

Las mismas fuentes han explicado que los 18 trabajadores del Tombbus seguirán trabando para la compañía responsable del servicio Transportes Ciudad Condal, aunque en otros departamentos.

Las tarjetas multiviaje T-7, propias del Tombbus, serán válidas hasta el mismo día 29 y los usuarios que todavía dispongan de ellas las podrán cambiar a partir del 31 de marzo en las oficinas del Tombbus, en Rambla Catalunya.

Desde hoy, los usuarios del Tombbus reciben folletos en los mismos autobuses con información en lo referente a las alternativas al trayecto que ofrece la red de autobuses y el tranvía de Barcelona, así como del mecanismo de devolución del importe de las tarjetas multiviaje.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dilluns 17/03/2008 21:05

Em podeu explicar qué es això del Tombus? Es una linia d'autobús gestionada per una empresa no integrada a l'ATM?

Salut,



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 794
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dilluns 17/03/2008 21:30

El Tombus es una línia no integrada a la ATM que va de Pl. Catalunya fins a Pius XII.
Esta explotada per TCC (Transports Ciutat Comptal), empresa que tambe explota la T-2 Tibibus T-3 Portbus, A1 Aerobus, i altres serveis discrecionals.
Els cotxes d'aquesta linia estan decorats especialment per aquest servei, i tenen una decoració acurada interior, fins i tot portan unas lámparas de peu al estil salonet.
La raó per que va ser creada es per anar de compres als diferents comerços del Passeig de Gràcia i la Diagonal, o sigui una linia shopping com hi ha a altres ciutats.
El preu es 1,50. També hi han abonaments per un dia i tarja de 7 viatges.
La coincidencia de la línia 7 en gairabé tot el seu recorregut i el preu superior del billet, son las causas de la seva poca utilització, per lo que han decidit suprimirla, i creiem que ningú la trobará a faltar.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
FGC
N6
N6
Entrades: 165
Ubicació: BARCELONA

Entrada Autor: FGC » Dimecres 19/03/2008 19:35

Sempre que es perd un transport sap greu, però dintre del fet, m'alegro de que una empresa privada trepitjant el terreny de tots ( en aquest cas tmb ) s'en vagi al piiiiip!! ara falta el tibibús, l'aerobus i el portbús ( que espero que tinguin la mateixa sort i siguin substituides per lìnies integrades de tmb, que és com crec que hauria d'haver estat desde bon principi ), o aixó o que s'integrin com tothom !!! :evil:
D'altra banda si puc, intentaré assistir a la seva despedida !!!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4238
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 19/03/2008 21:31

FGC ha escrit:Sempre que es perd un transport sap greu, però dintre del fet, m'alegro de que una empresa privada trepitjant el terreny de tots ( en aquest cas tmb ) s'en vagi al piiiiip!! ara falta el tibibús, l'aerobus i el portbús ( que espero que tinguin la mateixa sort i siguin substituides per lìnies integrades de tmb, que és com crec que hauria d'haver estat desde bon principi ), o aixó o que s'integrin com tothom !!! :evil:
D'altra banda si puc, intentaré assistir a la seva despedida !!!
I el lliure mercat o la lliure competència on queden?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23388
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 19/03/2008 22:26

victorcasta ha escrit:I el lliure mercat o la lliure competència on queden?
També es pot seguir l'exemple modèlic de Ciutat de Mèxic, on hi ha diverses companyies d'autobusos que competeixen entre elles en els mateixos trajectes, cosa que fa que vagin com a bojos per a recollir el passatge en una parada abans no hi arribi la competència.

O potser valdrà més que continuem sent tan antiquadament cursis a good old Europe?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4238
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 19/03/2008 22:38

Guigui ha escrit:
victorcasta ha escrit:I el lliure mercat o la lliure competència on queden?
També es pot seguir l'exemple modèlic de Ciutat de Mèxic, on hi ha diverses companyies d'autobusos que competeixen entre elles en els mateixos trajectes, cosa que fa que vagin com a bojos per a recollir el passatge en una parada abans no hi arribi la competència.

O potser valdrà més que continuem sent tan antiquadament cursis a good old Europe?
Home... ni tanto ni tan poco. :)



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 19/03/2008 23:13

FGC ha escrit:Sempre que es perd un transport sap greu, però dintre del fet, m'alegro de que una empresa privada trepitjant el terreny de tots ( en aquest cas tmb ) s'en vagi al piiiiip!! ara falta el tibibús, l'aerobus i el portbús ( que espero que tinguin la mateixa sort i siguin substituides per lìnies integrades de tmb, que és com crec que hauria d'haver estat desde bon principi ), o aixó o que s'integrin com tothom !!! :evil:
El PortBús està integrat.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 20/03/2008 18:47

Em sembla que l'últim dia em treuré la t_shopping.

Vaig estrenar el Tombbus el seu primer dia de circulació ara fa anys...vaig emprenyar-me amb el bitllet tèrmic.
Jordilar ha escrit:Em podeu explicar qué es això del Tombus? Es una linia d'autobús gestionada per una empresa no integrada a l'ATM?

Salut,


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
FGC
N6
N6
Entrades: 165
Ubicació: BARCELONA

Entrada Autor: FGC » Dijous 20/03/2008 20:04

Hola bona tarda, tal i com jo ho entenc, la lliure competència en matèria de transport públic, queda allà on NO hi hagi un organisme que el reguli, dit d'una altra manera, aquí tenim la ATM que se'n ocupa millor o pitjor, i el deure dels diferents operadors és complir amb el que la atm digui ( que per això està ), el que no pot ser és que mentres tots estàn passat per l'aro, hi hagi un llest que fagi el que l'hi sembli a su antojo aprofitant-se d'algún lloc on no hi ha servei o aquest és insuficient o extremadament rentable, considero que aquest fet hauria de ser sancionable.
Una altra opció seria enviar la ATM a fer punyetes, i campi qui pugui amb preus, itineraris i demés.............



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4238
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 20/03/2008 21:30

FGC ha escrit:Hola bona tarda, tal i com jo ho entenc, la lliure competència en matèria de transport públic, queda allà on NO hi hagi un organisme que el reguli, dit d'una altra manera, aquí tenim la ATM que se'n ocupa millor o pitjor, i el deure dels diferents operadors és complir amb el que la atm digui ( que per això està ), el que no pot ser és que mentres tots estàn passat per l'aro, hi hagi un llest que fagi el que l'hi sembli a su antojo aprofitant-se d'algún lloc on no hi ha servei o aquest és insuficient o extremadament rentable, considero que aquest fet hauria de ser sancionable.
Una altra opció seria enviar la ATM a fer punyetes, i campi qui pugui amb preus, itineraris i demés.............
La feina de l'ATM i la utilitat del sistema tarifari integrat està en donar facilitats als ciutadans en aquells mitjans de transports que podríem considerar bàsics per als desplaçaments quotidians de la gent: el metro, l'autobús, el tramvia, el funicular de Montjuïc és d'utilitat per als estudiants que tenen escoles situades en la muntanya, etcètera. Ara, aquells serveis pensats única i exclusivament per a turistes (Bus Turístic o Telefèric de Montjuïc), o amb valors afegits per a clients alt estànding com era aquest cas, no han de formar part del sistema integrat. A més a més, el Tombbús ja complia amb allò que li manava la EMT, que és qui li va donar la llicència, la qual té una sèrie d'obligacions que l'operador ha de complir.



Avatar de l’usuari
FGC
N6
N6
Entrades: 165
Ubicació: BARCELONA

Entrada Autor: FGC » Divendres 21/03/2008 19:25

Vale, vale, amb el cas del telefèric de montjuich i del bus turístic, tels dono per bons com a "barco como animal aquático", ara bé, quin diantre de l'uxe aporta el Aerobús?? perquè a diferència de les cistelletes que si penjen els turistes a pendre el sol, o del bus turístic que s'hi enfilen els japonesos a atipar-se de fotos, l'Aerobús el fa servir a banda de turistes, un tip de gent que el fa servir per anar a treballar, per no dir que trepitja el 46 de ple, o és que els pobrison que fan servir la t-10 s'han de menjar por decreto ley les precioses vistes de l'interior de st.cosme? :twisted:
Torno a dir, aquesta empresa de TCC molt haria de cambiar per deixar de ser una oportunista sucacalés.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 21/03/2008 21:41

A veure...

L'aerobús jo l'he fet servir potser un parell de vegades. Avantatges? Fa molt poques parades, és ràpid i és (molt) més còmode que els altres autobusos. Té espai reservat per maletes, cosa que el 46 no té. I per cert, el 46 és posterior (molt) a l'Aerobus. I el 46 no passa per Sant Cosme (o si hi passa no me'n vaig assabentar :P)

Això sí, a veure quan arriba el metro a l'aeroport d'una vegada...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 21/03/2008 22:15

Atenent que el mateix dia hi ha garrafeta a Cervère-sur-le-Sègarre crec que acomiadaré el Tombbús amb el mateix i únic viatge que he fet amb ell: l'inagural de fa una pila d'anys.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
FGC
N6
N6
Entrades: 165
Ubicació: BARCELONA

Entrada Autor: FGC » Diumenge 23/03/2008 16:50

Hola Orique, totalment d'acord amb tu, el metro al aeroport para ayer !!!! :) ( però molt de compte de per on vé i on para abans d'arribar-hi ).
En cuant al citat 46 no és res més que una reconversió del ex EA i t'asseguro que té un futimé d'anys, ( el cobria la sèria 6000 Pegaso 6038 ), que per aquellos entonces tenia una freqüència de 1h40m. :o
Per últim evidentment que el Aerobús és més còmode i ràpid, al preu que es fa pagar, té estricta obligació de ser-ho.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 24/03/2008 21:02

Ca fort, m'acabo d'enterar que han eliminat el Tombús, a.k.a. Pijobús, Oseabús o Chanelbús. :)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22827
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 25/03/2008 14:44

Nois, hauriem d'encetar una llista de gent que vindrem, i quedar a una hora concreta

1-Metring



Respon

Torna a “Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos”