L'aeroport del Prat es blinda amb controls per entrar a les terminals
Aena estableix una nova mesura de seguretat que obliga a ensenyar la targeta d'embarcament per poder-hi accedir
Molt abans d'arribar al control de seguretat habitual, a les portes de la terminal, es forma una llarga cua de passatgers que no entenen per què no hi poden accedir. Uns agents de seguretat privada demanen els bitllets a tots aquells que volen entrar a l'aeroport del Prat. Es tracta d'una nova mesura que Aena acaba de posar en marxa per controlar millor qui accedeix a l'interior de la infraestructura al llarg de tot el dia, segons ha pogut saber l'ARA.
Durant el matí de divendres, el dia de més activitat d'un pont amb més de 3.600 vols programats al Prat, l'accés a la terminal 1 només es podia fer per una porta a la planta de sortides. Es van produir moments d'embús com quan baixaven els passatgers de l'Aerobús i, amb nervis, s'adonaven que després encara els tocaria passar els filtres de seguretat. La resta de portes estaven tancades i calia dirigir-se a l'accés central per poder entrar. Altres dies de la setmana, s'obria, precisament, la porta lateral que es troba a prop de la parada de l'Aerobús.
Aena també ha establert un control d'aquestes característiques a la planta d'arribades de la T1, per a aquells usuaris que venen en cotxe o en metro. Els agents de seguretat, de l'empresa I-SEC, segueixen el mateix procediment que a la planta de dalt, però aquí els agents es troben amb més freqüència amb aquelles persones que van a recollir familiars, i els deixen passar. A la T2 també s'han començat a dur a terme aquests controls, però no amb la mateixa intensitat que a la T1, on hi ha més tràfic de passatgers.
La mesura està en marxa des de fa tres setmanes, però s'ha anat fent més restrictiva a mesura que passaven els dies, especialment, a partir d'aquesta setmana. Els taxistes van ser uns dels primers col·lectius a topar-se amb aquest nou control, sense haver estat avisats. "Ens ha anat molt bé perquè no entrin els captadors i els pirates", explica Tito Álvarez, el portaveu d'Élite Taxi, l'associació més representativa del sector a l'àrea metropolitana. Des de llavors, tots els taxistes que volen accedir-hi a recollir passatgers han de presentar als agents de seguretat les dades del client i del vol on venen, així com la llicència del taxi.
Sindicats com UGT de Catalunya assenyalen que la principal raó d'aquests nous controls és evitar que entrin carteristes i persones sense llar. Malgrat això, fonts policials assenyalen que l'aeroport ara mateix està en una situació delinqüencial totalment contrària a la de fa un any, quan es va produir el pic de delictes, informa Cesc Maideu. El reforç d'efectius i la intensificació de la tasca policial ha provocat baixades al voltant del 80% dels delictes, la majoria furts. A banda, les mateixes fonts assenyalen que també han baixat considerablement els sense llar que pernocten a la infraestructura: si n'hi va arribar a haver uns 180, ara en queden uns 40.
Des de CCOO de Catalunya afegeixen que es pot estar incomplint amb la normativa d'evacuació, si habiliten tan poques portes a la planta de sortides. A banda de les cues de passatgers que es formen, al sindicat li preocupa el temps extra que sumen els treballadors per arribar al seu lloc de feina.
https://www.ara.cat/economia/aerolinies ... 83531.html
Hora i data actual: 08 des. 2025, 15:48
Nou control al Prat
Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Nou control al Prat
Entrada Autor: Guigui » 06 des. 2025, 17:37
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Torna a “Aeri, marítim i altres”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril - L'Hospitalet (Nou)
- ↳ Puntual.cat (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+01:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
