El futuro del aeropuerto del Prat...

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Na Magdalena, al Congrés per parlar del model de gestió

Entrada Autor: Guigui » Dijous 02/04/2009 17:37

http://www.avui.cat/article/mon_politic ... /prat.html

Magdalena Álvarez haurà de comparèixer al Congrés per parlar de l'aeroport del Prat a petició d'ERC

La ministra de Foment haurà de donar explicacions sobre el model aeroportuari i la participació de la Generalitat en la gestió de l'aeroport del Prat

ACN
Congrés dels Diputats
Ult. Act. 02.04.2009 - 15:46 hs


La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, haurà de comparèixer davant el ple del Congrés per parlar del model aeroportuari i la participació de la Generalitat en la gestió de l'aeroport del Prat. Així ha quedat pal·les aquest dijous a la Junta de Portaveus de la cambra baixa un cop ERC ha aconseguit un acord de facto perquè el PP, CiU, IU, i ICV donin suport a la petició conjunta amb el PNB en la pròxima reunió ordinària de la Junta. La ministra donarà explicacions a la cambra baixa previsiblement el pròxim 22 d'abril un cop acabi la sessió de control.

Magdalena Álvarez haurà de detallar els plans del ministeri de Foment per al nou model aeroportuari després que es donés a conèixer que els estatuts del nou ens que gestionarà els aeroports inicialment serà 100% de capital de l'Estat. La petició d'ERC va signada conjuntament amb el PNB, una formació que en la passada legislatura va evitar precisament que la ministra de Foment comparegués per donar explicacions pel caos de Rodalies de Barcelona.

Els republicans han portat la qüestió a la Junta de Portaveus extraordinària que ha tingut lloc aquest dijous al Congrés, en què el PSOE i la resta de grups han aconseguit fer caure la petició del PP perquè Zapatero comparegués en un ple extraordinari per informar de la sortida de les tropes espanyoles de Kosovo.

Com que la compareixença d'Álvarez no es produirà de forma extraordinària, no s'ha pogut votar aquest dijous, però el president del Congrés, José Bono, s'ha compromès a introduir-ho a la pròxima junta ordinària, on prosperarà amb el suport de PP, CiU, ICV i IU, que ja han expressat que votaran a favor de la proposta.

Aquest dimecres el portaveu d'ERC, Joan Ridao, ja va posar la qüestió de l'aeroport del Prat sobre la taula del portaveu socialista, José Antonio Alonso, en una trobada a petició del PSOE en què Alonso va demanar el suport "puntual" dels republicans. Ridao va apuntar que sense finançament, Rodalies i Aeroport, no hi ha acords possibles.

Aquest dimecres Solbes, va reiterar que la Generalitat formarà part de l'ens que gestionarà el Prat, mentre que des de Barcelona el president de la Generalitat, José Montilla, va recordar a l'executiu de Zapatero que només acceptarà un model de gestió del Prat en què la Generalitat sigui "determinant".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 24/05/2009 0:40

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _60261.php

Foment retindrà el Prat

El govern espanyol controlarà la societat que impulsa per gestionar els aeroports de l’Estat ens locals A mitjà termini fins a un 30 per cent del capital es podrà obrir a autonomies, ajuntaments o institucions locals

Josep Ferrer
Aeroport del Prat
Ult. Act. 24/05/2009 00:15


El ministeri de Foment no té cap intenció de traspassar la gestió de l’Aeroport de Barcelona a la Generalitat malgrat les reiterades peticions que es fan des de Catalunya. Amb les milionàries inversions que ha fet en els darrers anys, tant al Prat com a Madrid-Barajas, considera que aquestes dues instal·lacions aeroportuàries són les joies de la seva corona i de moment no vol desprendre-se’n. De fet, tots els moviments que està fent darrerament apunten a una solució ben contrària al traspàs de la infraestructura a un consorci català.

“En cap moment hem dit que la Generalitat no estarà en la gestió de l’aeroport de Barcelona”, indica una font de Foment. Sí, però, que hi ha la intenció que “determinats aeroports, els de més volum de passatgers, siguin cent per cent del govern” central tot i que en la seva gestió “també hi podran participar els governs autonòmics”, indica la mateixa font. De moment es tracta d’una idea recollida en un esborrany de treball i per tant no hi ha res definitiu. Foment vol dividir l’actual Aena en dos ens diferenciats. D’una banda hi haurà Navegació Aèria, que s’encarregarà de controlar el trànsit aeri espanyol, i de l’altra crearà l’Empresa de Gestió Aeroportuària Estatal (Egaesa), un nom que encara és provisional però que es podria convertir en definitiu.

Egaesa seria de capital 100% públic i controlada pel govern central. Tot i així es pretén que “a mitjà termini es pugui privatitzar fins a un 30% i crear societats mercantils”, indiquen des de Foment. Barajas i el Prat dependrien d’aquestes societats mercantils i en els seus consells d’administració “hi hauria capacitat perquè hi entressin institucions públiques”, com la Generalitat o ajuntaments.

El president del govern, José Montilla, ja ha advertit que “no acceptarem cap model de gestió de l’aeroport del Prat en què la Generalitat no tingui un paper determinant”. Molt s’haurà de negociar amb Madrid per fer-los canviar de parer. Tot apunta que el govern de Zapatero no té intenció de perdre el paper decisori a l’aeroport barceloní.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Diumenge 24/05/2009 16:24

Però és que algú s'havia cregut que el govern central traspassaria El Prat a la Generalitat només perquè ho digui una llei que ell mateix va aprovar? :)


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 24/05/2009 19:28

cristian26 ha escrit:Però és que algú s'havia cregut que el govern central traspassaria El Prat a la Generalitat només perquè ho digui una llei que ell mateix va aprovar? :)
Per part meva, és clar que no. Amb la notícia (i les altres que hi ha hagut, i les que encara seguiran) no he volgut sinó plasmar el procés de centralització formal que va prenent cos pas a pas. Per recordar d'on venim, on som i on anem.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 09/06/2009 9:55

Senzillament indignant >:(

http://www.lamalla.cat/economia/article?id=269786

L'aeroport de Barcelona té vetats els vols amb 23 països per acords antics del Govern espanyol

AGÈNCIES / LAMALLA.CAT


L'aeroport de Barcelona estrenarà la setmana vinent la nova terminal T1, que té com a finalitat fer del Prat un gran aeroport internacional, amb connexions amb els principals països del món, sobretot de Llatinoamèrica. Doncs bé, tot i aquest ambiciós objectiu, la nova T1 neix sabent que no podrà operar amb 23 països, prop de la meitat d'ells africans. La causa? Uns acords bilaterals que va signar fa molt anys el Govern espanyol amb aquests països i que veten l'aeroport català per beneficiar Madrid. :respiracion

Aquests acords bilaterals veten la possibilitat d'operar l'aeroport de Barcelona amb 23 països: un d'Europa, quatre de l' Amèrica Central, dos de l'Amèrica del Sud, 11 d'Àfrica, quatre de l'Orient mitjà i un d'Oceania. Així es recull a un estudi de la Cambra de Comerç de Barcelona, que ha analitzat els 80 convenis bilaterals vigents actualment a Espanya abans de l'entrada en funcionament de la T1.

L'estudi de la Cambra exposa que dels 23 convenis que deixen fora Barcelona, 20 inclouen Madrid com a alternativa (13 com a única possibilitat). La Cambra considera, però, que aquesta situació legislativa no és el principal fre al creixement de l'aeroport de Barcelona, sinó més aviat l'herència que Iberia fos durant 40 anys l'únic operador de transport aeri regular del país. Una herència que ens ha deixat el Franquisme.

En aquest sentit, l'informe assegura que la normativa actual "no és percebuda com un impediment real per les companyies", ja que si decideixen obrir una ruta amb Barcelona, el procés és prou llarg com per donar temps a revisar o negociar el conveni bilateral corresponent.

El ministeri de Foment ha reconegut que si un aeroport no està inclòs en els acords bilaterals, no pot obrir ruta amb el país en qüestió, però que estar en el tractat no és garantia de noves rutes, ja que la decisió la prenen les aerolínies. Tot i això, ha afirmat que el Govern central no es nega a renegociar els convenis antics per eliminar traves legislatives als diferents aeroports espanyols, tot i que ha matisat que no és un procés "fàcil".

Actualment, l'aeroport de Barcelona compta amb vols intercontinentals a 24 destinacions, sobre el total d'aproximadament 200, principalment als Estats Units -en ciutats com Filadèlfia, Atlanta i Nova York-, Singapur, el Canadà -a la ciutat de Vancouver-, Mèxic, l'Argentina, Colòmbia i el Pakistan. Lany 2008, va augmentar un 20% el trànsit intercontinental del Prat amb relació a 2007.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 09/06/2009 10:10

metring ha escrit:Uns acords bilaterals que va signar fa molt anys el Govern espanyol amb aquests països i que veten l'aeroport català per beneficiar Madrid.[/b]
Si l'acord aquest perjudiqués Madrid, ja faria anys que s'hagués renegociat.
En canvi, com que perjudica Barcelona... "és difícil, s'ha de mirar, un dia d'aquests ja ens hi posarem...".
L'aeroport de BCN capat per culpa de l'Estat, la connexió ferroviària BCN-València cap al Sud pel corredor mediterrani, la que serveix a més població de tota Espanya, que fa pena perquè la Unió Europea no la va considerar prioritària (perquè el govern de l'Estat tampoc s'hi va posar), la connexió amb el País Basc amb trens de fa 20 anys i vies de fa 50, les autopistes de pagament, les nacionals les úniques no desdoblades de la xarxa estatal i algunes també de peatge (cas únic a l'Estat)... totes les infraestructures catalanes que depenen de l'Estat fan pena. I mentrestant, anar pagant més que la resta d'espanyols.
Ah, i no et queixis, que aleshores ets un victimista, separatista i antiespanyol.
Veure per creure.



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dimarts 09/06/2009 13:35

És que algú és capaç encara de negar el centralisme de l'Estat de les Autonomies? :?
Suposo que aquestes interdiccions les va establir el govern d'en bigotis...


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dijous 11/06/2009 9:34

Aquests acords porten dècades establerts, res de bigotis. I són amb països els quals cap companyia voldria establir un vol. En tot cas, quan hi ha un d'interessat, es renegocia el conveni sense més problemes.
l'informe assegura que la normativa actual "no és percebuda com un impediment real per les companyies", ja que si decideixen obrir una ruta amb Barcelona, el procés és prou llarg com per donar temps a revisar o negociar el conveni bilateral corresponent.
ho posa ben clar, no?



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 11/06/2009 17:00

Danzig ha escrit:Aquests acords porten dècades establerts, res de bigotis. I són amb països els quals cap companyia voldria establir un vol. En tot cas, quan hi ha un d'interessat, es renegocia el conveni sense més problemes.
l'informe assegura que la normativa actual "no és percebuda com un impediment real per les companyies", ja que si decideixen obrir una ruta amb Barcelona, el procés és prou llarg com per donar temps a revisar o negociar el conveni bilateral corresponent.
ho posa ben clar, no?
Gràcies per l'aclariment. ;)


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 17/06/2009 2:33

Danzig ha escrit:Aquests acords porten dècades establerts, res de bigotis.
No oblidem que "aquell" també en duia, de bigoti...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 24/06/2009 22:39

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/06 ... _63685.php

Zapatero es compromet a treballar perquè el Prat tingui més vols internacionals i descentralitzar Barajas

Amb tot, ha remarcat que les companyies poden escollir lliurement l'aeroport de destinació

ACN
Congrés dels Diputats
Ult. Act. 24/06/2009 14:28


El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, s'ha compromès en el transcurs de la sessió de control del Congrés aquest dimecres davant el portaveu d'ERC, Joan Ridao, a treballar per eliminar les discriminacions a l'aeroport del Prat dels 23 convenis internacionals signats per l'Estat que estableixen que Barajas és l'única destinació dels vols entre els dos països.

Zapatero ha assegurat que facilitarà el trànsit a altres aeroports com el Prat perquè el seu objectiu és la "liberalització total dels aeroports i de les companyies que hi operen", però també ha volgut remarcar que les companyies poden escollir lliurement l'aeroport de destinació.

Ridao ha recordat que mentre no es facilita la projecció de l'Aeroport de Barcelona, al Prat tan sols opera el 5,4% dels vols intercontinentals de l'Estat quan altres aeroports europeus més petits, com Manchester, Milà o Viena, tenen més pes en aquest tipus de vols.

La diferència, ha apuntat, és que disposen d'un model de gestió descentralitzada i molt més competitiva "sense interferències polítiques de cap tipus" on els gestors depenen dels seus encerts. En la seva resposta Zapatero ha dit que "no impulsarà cap política que discrimini un aeroport sobre un altre" i en la renovació dels convenis internacionals "impulsarà el contrari", és a dir, "facilitarà el trànsit a altres aeroports" de l'Estat, entre els quals hi ha el de Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 14/07/2009 14:46

http://politica.e-noticies.cat/i-ara-la ... 31052.html

13 / 07 / 2009

I ara, la gestió del Prat

El ministre de Foment, José Blanco, "garanteix" a la Generalitat un paper clau en la gestió del Prat

El ministre de Foment, José Blanco, ha garantit que la Generalitat de Catalunya tindrà un paper "determinant" en la gestió de l'aeroport d'El Prat. El ministre, convidat en el fòrum Tribuna Barcelona, ha assegurat que "abans que acabi l'any" farà pública la seva proposta de nou model de gestió aeroportuaria, que preveu consensuar "amb tots els sectors implicats". És per això que Blanco s'ha compromès a impulsar en breu un "procés de diàleg i concertació" amb la Generalitat, però també amb les institucions empresarials i financeres, com la Càmera de Comerç de Barcelona, atès que el Govern té la voluntat de donar entrada al capital privat en AENA.

"Haig d'escoltar a molta gent, i de forma prioritària a la Generalitat", ha remarcat Blanco davant un aforament format principalment per empresaris. El ministre ja ha demanat als seus serveis tècnics que li remetin els criteris sobre com fer compatible que la Generalitat tingui una posició dominant en la gestió de l'Aeroport de Barcelona amb "els interessos generals". Es tracta, ha subratllat Blanco, d'una transferència "complexa" que ha de donar lloc a un nou model de gestió aeroportuaria que resulti positiva "per a l'interès general de Catalunya".

De concretar-se aquest nou model, el Govern donaria així resposta a una vella reivindicació de l'executiu català, que des de fa anys reclama tenir una participació decisiva en la gestió d'El Prat. Blanco ha assenyalat, en aquest sentit, que el Govern "té la determinació i la decisió política" que la Generalitat tingui un paper clau en la gestió de l'aeródromo barceloní, malgrat que l'Estatut no li obliga a això, a diferència del que el text estableix en matèria de finançament autonòmic o del traspàs de la gestió de Rodalies. També en matèria d'infraestructures, Blanco ha anunciat que abans de finals d'any presentarà un pla de viabilitat del desenvolupament i execució del denominat corredor ferroviari mediterrani, que hauria d'unir Andalusia amb la frontera francesa amb l'alta velocitat.

El titular de Foment ha comentat, referent a això, que la seva intenció és impulsar aquest eix des de la col·laboració públic-privada, necessària per a mantenir la inversió en infraestructures en temps de crisis com l'actual. "En aquest temps més que en cap altre és necessari relanzar aquesta forma de cooperacions", ha apuntat Blanc, que espera tenir definit el traçat del corredor abans de 2010, el que permetrà recuperar "el temps perdut", després que en 2003 no s'inclogués l'obra en els eixos prioritaris dels corredors europeus.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/10/2009 16:19

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _74905.php

Foment deixa el 27% del Prat a Generalitat i Ajuntament

Aena retindria la majoria a la filial que gestioni l’aeroport amb el 51% i estaria vetada l’entrada a empreses expertes com Abertis relegant el capital privat al perfil financer

David Portabella
Madrid
Ult. Act. 16/10/2009 08:32


La “posició determinant” que José Luis Rodríguez Zapatero va vaticinar per a la Generalitat en la gestió del Prat al juny continua sense trobar una traducció normativa. En la proposta que el ministeri de Foment ha posat sobre la taula per arrossegar ERC del no al sí als pressupostos del 2010, el repartiment del pastís accionarial de la societat que gestionarà l’aeroport reserva únicament un 27% per a la representació de la Generalitat i l’Ajuntament. La nova Aena, en tot cas, retindria una confortable majoria del 51%.

Segons recull el document que el ministre de Foment, José Blanco, ha fet arribar a ERC, al qual ha tingut accés l’AVUI, al nou ens gestor AENA hi tindria un 70% i el restant 30% s’obriria al capital privat. De la nova societat mixta pública-privada, alhora, naixeria una filial que serà l’encarregada de gestionar l’aeroport. En la filial, però, Foment reserva a Aena un 51% que li permet des de designar els executius fins a elaborar el pressupost i assignar slots (drets de vol) sense cap contestació.

Del restant 49%, l’oferta del ministre Blanco detalla que un 22% s’obriria al capital privat. O sigui que la Generalitat i l’Ajuntament es repartirien el 27% que queda, porció minoritària que deixa l’administració catalana sense ni tan sols fregar l’anhelat dret de veto.

Complement de Barajas
Com que Aena tindrà també el 51% de la filial que gestioni Barajas, no seria lògic que la societat que gestioni el Prat elaborés un pla estratègic que busqui competir en el mercat de l’aeroport madrileny, perquè voldria dir que Aena rivalitzaria amb si mateixa. És per aquest motiu que el diputat d’ERC al Congrés, Joan Ridao, considera inassumible un model de gestió del Prat que sigui un simple complement i no una competència per a Barajas.

Si bé ja ha registrat la seva esmena a la totalitat “preventiva” (a l’espera de retirar-la dimarts si l’últim oferiment complau ERC), Ridao ha enviat a Blanco un document de rèplica molt crític en què avisa que amb el 27% “la presència serà clarament testimonial en la gestió i a l’hora de prendre decisions”. I recalca com a requisit per donar el sí als comptes que la filial tingui majoria catalana.

Al portaveu d’ERC al Congrés, però, tampoc no li agrada el camí que ha triat l’Estat per donar entrada al capital privat. En lloc de llançar una oferta pública de venda (OPV), de forma regulada a través del mercat borsari, Foment limita el paper privat al de simple perfil financer i veta, per tant, l’entrada d’empreses expertes com Abertis (gestora del londinenc Luton) amb veu i vot en la gestió.

En l’escrit d’al·legacions, ERC avisa que buscant només un perfil financer es corre el risc de caure en mans d’un inversor especulatiu despreocupat de la gestió i que plegui veles si el context no és el propici per al sector (per exemple, en una etapa d’alces del preu del carburant). Tot plegat, segons fonts del sector, alimenta la sospita que la semiprivatització d’Aena busca eixugar l’endèmic deute d’un ens gestor de 47 aeroports dels quals només tres són rendibles.

Mentre ERC espera fins a l’últim minut del debat de totalitat dimarts que ve sense saber si Blanco elevarà l’oferta, el PSOE encarrila l’aprovació dels comptes amb els vots de CC, UPN i PNB. Si amb el grup basc la moneda per comprar el sí passa per la garantia escrita del blindatge del concert admès a tràmit, en el cas d’IU i ICV confia que gravar les rendes d’esportistes d’elit permeti sumar-los als 169 diputats socialistes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/01/2010 14:44

http://www.lamalla.cat/economia/article?id=324090

El Prat té una demanda intercontinental no coberta de mig milió de passatgers

La major part dels viatgers serien de Buenos Aires, Nova York, Tòquio, Los Ángeles i Sao Paulo

EFE

L'Aeroport del Prat té una demanda directa anual no atesa de més de mig milió de passatgers intercontinentals, i són Buenos Aires, Nova York, Tòquio, Los Ángeles i Sao Paulo, les ciutats on més passatgers es queden sense poder connectar de manera directa amb Barcelona.

El director de l'Aeroport del Prat, Fernando Echegaray, ha participat aquest dimarts en el fòrum Matins d'Esade, on ha fet balanç dels primers mesos d'entrada en funcionament de la nova terminal T1 i ha presentat el rànquing de les 50 ciutats amb demanda no atesa des de Barcelona.

Segons Echegaray, la demanda no atesa des del Prat és de 200.000 passatgers amb Àsia, 200.000 més amb els Estats Units i uns 300.000 amb Llatinoamèrica.

En aquest sentit, ha dit que el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA), en què participen la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona, Turisme de Barcelona i Aena, estan treballant per connectar les ciutats que no tenen vols directes amb Barcelona i tenen demanda, com Tòquio, o augmentar les que sí el tenen, com Buenos Aires, o Nova York, que està connectat diàriament per tres companyies aèries.

Per Echegaray l'important és connectar continents, ja que des d'allà és més fàcil fer-ho amb més ciutats i aconseguir que una aerolínia pugui connectar des de Barcelona amb aquests centres de distribució.

Echegaray ha assenyalat que ja s'està treballant amb els Estats Units, Canadà, Àsia o Àfrica en aquest sentit, de manera que en el mes de març Barcelona obrirà un vol directe amb Qatar i tindrà una nova connexió amb Mont-real operada amb Air Canadà.

Echegaray no ha volgut opinar sobre el nou model aeroportuari presentat avui pel ministre de Foment, José Blanco.

El director del Prat sí que ha assenyalat que canviar les tarifes aèries no té un efecte directe sobre l'augment de vols intercontinentals, perquè només representen aproximadament el 2% de les despeses de les aerolínies i Barcelona té les tarifes més baixes d'Europa, un 40% per sota de la mitjana.

Segons Echegaray, el retard de mitja hora d'un vol pot representar un cost més elevat per a una companyia que la tarifa aèria.

L'entrada en funcionament de la T-1, que actualment té el 79% del trànsit de l'aeroport, ha augmentat la capacitat del Prat per arribar fins als 55 milions anuals de passatgers i la possibilitat de realitzar 90 operacions a l'hora, encara que actualment es registren 64 operacions.

Després del trasllat de les aliances aèries a la T-1, la T-2 acull les aerolínies que volen punt a punt i serà sotmesa a una important remodelació que unificarà les principals zones, com filtres de seguretat, zones d'embarcament o recollides d'equipatges i separarà en diferents nivells la zona de passatgers i el trànsit.

El Prat connecta amb més de 150 destins de tots els continents excepte Austràlia, amb més de cent companyies i opera 900 vols diaris.

Les principals aerolínies del Prat són Vueling, amb el 25% de mercat; Spanair, amb el 13,4%; easyJet, amb el 8,1%, i Air Europa, amb el 7,3%.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/01/2010 13:16

He separat els missatges que tracten de la "nova" T-2 (és a dir, del que en queda després de la inauguració de la T-1) perquè tenen ben poc a veure amb el futur de l'aeroport, sinó més aviat amb el present.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 25/04/2010 13:22

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/04 ... _96042.php

El Prat: ‘hub’ o baixador

L’aeroport ha gestionat amb èxit l’augment de vols generats pel volcà i ha fet de porta d’Europa per a 200 avions distribuint els passatges cap a altres ciutats

Josep Ferrer
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 25/04/2010 02:24


El núvol de cendra del volcà islandès que ha bloquejat centenars d’aeroports europeus durant deu dies també ha estat una prova de foc per les noves instal·lacions de l’aeroport de Barcelona. La terminal T1 ha absorbit sense problemes els milers de passatgers que s’havien quedat atrapats i, a més, ha donat servei a uns 200 avions extres que l’han utilitzat com a porta d’entrada i sortida d’Europa, actuant com un autèntic hub.

Però tot i haver superat la crisi amb bona nota, tothom toca de peus a terra. S’és conscient que encara cal fer molta feina per aconseguir que el Prat passi de ser un simple baixador, com és ara, a convertir-se en un gran centre distribuïdor de vols i viatgers cap a qualsevol part del món. “Ha estat una situació conjuntural”, adverteix el director de l’aeroport de Barcelona, Fernando Echegaray, mentre que el president de Spanair, Ferran Soriano, reclama que “més companyies aèries apostin per Barcelona perquè, ara per ara, els únics que apostem perquè el Prat sigui un hub som nosaltres”.

Fins ara totes les peticions s’han centrat a demanar que des de Barcelona es pugui anar directament a qualsevol ciutat del planeta. Iberia sempre ha dit que volar cap a Orient, és a dir cap a Àsia, no surt a compte. En canvi sí que surt a compte fer-ho cap a l’oest, cap a Amèrica, i per això la companyia aèria espanyola potencia el seu hub de Madrid.

Dues companyies podrien haver trobat el desllorigador. Per una banda, Pakistan Airlines vola des de Barcelona al Pakistan i Chicago. Per l’altra, Singapore Airlines ho fa a Singapur i estudia enllaçar la capital catalana amb la de São Paulo, al Brasil. Es tracta bàsicament de, fent escala a Barcelona, unir Amèrica amb Àsia.

Aquests dies, amb la crisi sense precedents generada pel núvol de cendra, també ha quedat demostrat que l’aeroport té els serveis complementaris per situar-lo com una de les instal·lacions més funcionals i modernes del sector. Per exemple, el Centre de Negocis ha sabut reconvertir-se i l’habitual client de negocis ha donat pas al de turisme sense problemes. Durant els cinc dies de la crisi les 10 habitacions han estat sempre plenes; s’ha ofert internet a 250 persones afegint-hi tres nous punts de connexió; s’han fet 30 serveis diaris de dutxes; i s’ha duplicat l’ús de l’Spaairport, sobretot els serveis de perruqueria, circuit termal i massatges.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 29/05/2010 2:15

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1498
¿Qui mata l’aeroport del Prat?
XAVIER Bosch

Es veia venir. Però no per esperada la galleda d’aigua que ens han abocat ha estat menys freda. A partir del mes de setembre, Ryanair volarà des de l’aeroport del Prat. La companyia irlandesa donarà feina a 350 persones i, per 40 euros, podrem volar a Bèlgica, Noruega i unes altres vuit ciutats europees. I aquí s’acaben les bones notícies. Amb la instal·lació al Prat dels reis del low cost, l’objectiu estratègic per Barcelona i per Catalunya de convertir la T-1 en un hub de connexions internacionals, se’n va en orris. En termes econòmics, de turisme i d’autoestima de país és una petita catàstrofe. Volíem ser Munic i acabarem sent Standsted, el cinquè aeroport de Londres, un autèntic mercat de Calaf dels vols barats, que no se salva ni per l’arquitectura de Sir Norman Foster.

Ni políticament, ni col·lectivament no hem sabut defensar els nostres interessos. Mentre AENA només té ullets per a Madrid, aquí no hem sabut frenar l’arribada de Ryanair ni hem aconseguit que l’Aeroport de Barcelona el poguem gestionar nosaltres, i amb criteris empresarials. Badant amb el Tribunal Constitucional i despistats per la crisi, Rodríguez Zapatero, tot fent-se l’orni, ens ha tornat a marcar un gol. Una altra promesa incomplerta.

A tombar l’any semblava que el model de cogestió de l’aeroport del Prat ja estava enllestit. El conseller d’Obres Públiques, Joaquim Nadal ,creia que era qüestió de dies. Però, per un adjectiu, tot va quedar encallat i després no se n’ha cantat més ni gall ni gallina. El ministre de Foment, José Blanco, que cada dia més sembla que es postuli per acabar substituint Zapatero, ens ha tornat a anestesiar a la gallega: deixant adormir el tema i puntada endavant en el calendari.

Tenim tants fronts oberts de l’encaix amb Espanya que es pensen que no ens recordem de la importància de la transferència del Prat. De moment, s’han acomplert els pitjors auguris. L’aeroport del Prat s’ha convertit en la T-5 de Barajas. Sucursal de Madrid. Una vegada més. I, preocupats com estem pel Mourinho i d’altres bagatel·les, mai no passa res.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dissabte 29/05/2010 8:27

wefer ha escrit:http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1498
¿Qui mata l’aeroport del Prat?
XAVIER Bosch
Tenim tants fronts oberts de l’encaix amb Espanya que es pensen que no ens recordem de la importància de la transferència del Prat. De moment, s’han acomplert els pitjors auguris. L’aeroport del Prat s’ha convertit en la T-5 de Barajas. Sucursal de Madrid. Una vegada més. I, preocupats com estem pel Mourinho i d’altres bagatel·les, mai no passa res.
Bé, hi ha una qüestió bàsica i és que Barcelona es ven a tot el món com a lloc turístic i cultural de primer ordre i la Generalitat és la primera que ho fa. I ho han aconseguit. Arreu saben de lo "bonica" que és. Igual que la Costa Brava... vista el turisme!!! Així doncs no és d'extranyar que el principal ús que es facin dels aeroports sigui el turístic, i per cada un que viatja en bussiness, mil ho fant el més barat possible. És fruit de la Catalunya fashion... Jo no he vist mai publicitat que mostri una Catalunya que afavoreixi les empreses i l'I+D+i...


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 31/05/2010 20:51

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/05 ... 100226.php

El canvi d’estratègia del Prat fa créixer el trànsit internacional

Spanair ha transportat en quatre mesos 131.000 viatgers en trànsit. Vueling abandona el model de punt a punt. Ara ofereix Barcelona com a enllaç de totes les seves rutes

Josep Ferrer
Aeroport del Prat-Barcelona
Ult. Act. 31/05/2010 02:48


El núvol de cendra va provocar un caos aeri a tot Europa amb importants pèrdues econòmiques per a les companyies aèries. Però de la desgràcia l’aeroport de Barcelona se’n va beneficiar. Durant els dies que l’espai aeri del nord d’Europa va estar tancat, la capital catalana va acollir més d’un centenar de vols de passatgers i càrrega de companyies que van triar aquestes instal·lacions per acostar clients i mercaderies als seus destins finals. Va ser la prova de foc necessària per comprovar i convèncer els encara incrèduls que l’aeroport del Prat està totalment preparat per convertir-se en un autèntic hub –distribuïdor de vols i passatgers– tal com va pregonant, per activa i per passiva, el director de l’aeroport barceloní, Ferran Echegaray.

Qui primer s’ha adonat d’això ha estat Spanair. Des que la companyia és a les mans d’empresaris catalans no han parat d’incrementar l’oferta d’enllaços des de Barcelona. I les xifres els donen la raó i els animen a seguir en aquest camí amb més oferta de vols internacionals. En els quatre primers mesos d’aquest any, de gener a abril, han transportat en connexió 131.000 viatgers, dels quals un 49% ho han fet en vols internacionals. Aquesta xifra és un 34% superior a la registrada en els mateixos mesos del 2009, quan van moure en connexió 86.000 clients i només un 34% d’ells de vols internacionals.

“Aquestes dades són el millor exemple per indicar-nos que som al bon camí”, explica el president de Spanair, Ferran Soriano, que afegeix que “ara fem moltes més connexions des del Prat i les fem internacionals”. Tot i anar pel bon camí, Soriano és conscient que “la construcció del hub a Barcelona és una fita que ens prendrà molt de temps i molts esforços”, però assegura que “aquest és el nostre objectiu, la raó per la qual existim i per la qual anem a treballar cada dia”.

De fet les noves rutes internacionals que planifica Spanair s’estableixen amb horaris de sortida i arribada de Barcelona pensant a poder enllaçar amb vols cap a o des de ciutats de l’Estat espanyol amb què opera la companyia. “Volem que la gent d’Istanbul ens triï a nosaltres i l’aeroport de Barcelona per poder entrar a Espanya, i a l’inrevés, que gent de Sevilla o Bilbao vinguin fins a Barcelona per anar a Istanbul”, va dir Soriano fa unes setmanes en la presentació del vol que uneix Barcelona amb Istanbul.

Vueling, que darrerament sembla anar a remolc dels moviments de Spanair, li ha vist les orelles al llop. Davant de les xifres presentades per la seva més directa competidora no li ha quedat més remei que donar un tomb. Ha canviat el concepte de companyia que vola de punt a punt que mantenia des de la seva creació pel de “Vueling a Vueling passant per Barcelona”, va indicar el president de la companyia, Josep Piqué. Aquest nou model l’estrenarà el proper 5 de juliol.

Això significa que des de qualsevol ciutat on vola Vueling i que enllaça amb Barcelona es podrà adquirir un bitllet directe fent escala al Prat. Fins ara per exemple des de Palma de Mallorca i amb Vueling només es podia volar a Barcelona, Bilbao o Lleida. Si es volia anar a Venècia s’havien de comprar dos bitllets i recuperar i facturar l’equipatge dues vegades, un entre la capital balear i Barcelona i l’altre entre la ciutat catalana i Venècia.

Serveis complementaris
A partir d’ara s’adquirirà un únic bitllet i quan s’arribi al Prat s’estarà en trànsit fins a la sortida del següent avió. En total es podrà enllaçar amb 43 ciutats de l’Estat espanyol, Europa, Nord d’Àfrica i Pròxim Orient, amb 418 combinacions possibles. Per potenciar el nou model, Vueling ofereix als seus clients wifi gratuït i accés de franc a les zones de joc i descomptes en diferents serveis de l’aeroport.

I mentre Spanair i Vueling aposten decididament per Barcelona, la companyia de bandera espanyola, Iberia, segueix mirant cap a una altra banda, o, més ben dit, només mira cap a Madrid.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 04/07/2010 16:37

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... iment.html

Barcelona clama per veure el seu aeroport a ple rendiment

objectiu Tots els agents del Prat treballen per incrementar el trànsit a les dues terminals aerolínies L'estratègia de Spanair i Vueling passa per establir un ‘hub' turistes La ciutat també es beneficia dels que arriben en ‘low cost'

04/07/10 02:00 - el prat de ll./barcelona - Josep Ferrer/Marta Sardà

La terminal T1 de l'aeroport del Prat va celebrar fa pocs dies el seu primer aniversari. Tot van ser elogis. Aena està ara modernitzant la T2, l'antiga termina, que ha quedat obsoleta i gairebé buida, que està cridada a ser la seu de les aerolínies de baix cost, amb la presència a partir de setembre de la reina de les low cost, Ryanair. Les dues aerolínies catalanes, Spanair i Vueling, volen que el Prat esdevingui un hub. Tot és a punt, doncs, per dedicar-se en cos i ànima a l'objectiu ara prioritari per al conjunt d'agents de l'aeroport de Barcelona: tenir-lo a ple rendiment. Un objectiu que és tot un repte.

Spanair ho diu des dels seus inicis, el març del 2009: “Volem connectar Barcelona amb el món i el món amb Barcelona”. Ferran Soriano, el seu president, no ha deixat de repetir aquesta frase al llarg dels poc més de 15 mesos que la nova aerolínia catalana va veure la llum. L'objectiu de Spanair és aconseguir que el Prat esdevingui un hub del sud d'Europa i del Mediterrani i fer de Spanair l'aerolínia de bandera del país, d'aquí la seva entrada en l'aliança d'aerolínies Star Alliance.

L'estratègia de Vueling és també “convertir l'aeroport del Prat en el nostre hub”, explicava fa pocs dies Josep Piqué, president de la companyia. Vueling abandona el low cost i passa a ser una companyia amb connexions a 43 ciutats de l'Estat espanyol, Europa, Nord d'Àfrica i Pròxim Orient.

El director de l'aeroport de Barcelona, Ferran Echegaray, està convençut que poden conviure perfectament les companyies de bandera amb les de baix cost. Hi ajuda el fet de disposar de dues àmplies terminals amb el producte clarament diferenciat. Si a la T1 hi ha les aerolínies que pertanyen a les tres grans aliances internacionals, a més de Vueling, “a la T2 hi tenim les companyies que fan vols punt a punt de curt radi”, unes aerolínies que en aquesta terminal “poden fer la seva feina, desenvolupar-se i atendre un segment del mercat que demanda aquest tipus de serveis”.

Echegaray considera a més que per a Barcelona “és molt important aquesta segmentació, ja que la trobem en molts aeroports de tot el món”.

Davant el temor de convertir Barcelona en una instal·lació de segona categoria, on predomini el baix cost, Echegaray és taxatiu en afirmar que “quan va aparèixer Ikea ens vam pensar que seria la fi per a les botigues de mobles tradicionals i s'ha demostrat que poden conviure perfectament totes les opcions”. I això és el que pretén fer a l'aeroport que dirigeix: “Tenir una oferta molt àmplia per donar a la gent tots els segments i totes les possibilitats per poder viatjar”.

Ferran Echegaray insisteix a afirmar que Ryanair “no tindrà cap ajut ni cap rebaixa del preu de les taxes aeroportuàries”. Totes les companyies que operen i que operin a Barcelona en un futur “tindran el mateix tracte amb l'objectiu que hi hagi lliure competència i tothom pugui créixer aquí amb les mateixes condicions”.

El vicepresident primer de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Manuel Basáñez, considera que tota nova companyia aèria que aterri a Barcelona “és benvinguda, perquè té un efecte multiplicador per a tota l'activitat econòmica”, ja que per exemple “els congressos es fan en ciutats ben interconnectades amb el món”, però adverteix que “hi ha d'haver un equilibri perquè no podem ser només low cost”. Creu que l'arribada de Ryanair “animarà la T2 i el comerç”.

Easyjet veu amb recel el seu màxim competidor, Ryanair. El director general de la companyia a Espanya, Juanjo Durán, creu que no aportarà cap millora a la capital catalana, “perquè operarà en aeroports secundaris que estan lluny del centre de les ciutats”, i pronostica que “a mitjà termini els vols que ara operen des de Girona o Reus acabaran a Barcelona”. Durán assegura que no canviaran els seus plans per a l'aeroport de Barcelona ni aturaran el creixement previst.

Novetats a les aerolínies

Tampoc canviaran les estratègies Spanair i Vueling per l'arribada de Ryanair, tot i que sí que hi ha novetats. Spanair ja ha posat en marxa el bitllet a mida, que ha passat de dir-se Economy Class a Traveler Class, amb el qual el client pot gaudir de millores destinades a la Premium Class –com ara es denomina la Business–, pagant entre 10 i 25 euros més. I tant Spanair com Vueling també han anunciat el nou servei Fast Track, que permet un accés diferenciat per travessar el control de seguretat. ¿Acollir aerolínies que prioritzen el client o que prioritzen el preu? ¿Aerolínies de xarxa o companyies de baix cost? Barcelona ho vol tot: un aeroport amb dues terminals que funcioni a ple rendiment.

LA XIFRA
38
rutes internacionals opera Spanair des de Barcelona, de les quals 18 s'hi han establert en l'últim any.

LA DATA
05.06.10
Vueling comença a operar en xarxa des de l'aeroport del Prat, des d'on establirà fins a 148 connexions.

Els hotelers volen més turistes

Als hotelers els agrada la T1 de l'aeroport de Barcelona. “Només en podem dir coses bones. Ara el que hem de fer és explotar-lo al màxim i treure'n el màxim profit”, explicava Manel Casals, secretari general del Gremi d'Hotels de Barcelona. Per als hotelers, també és bo que es modernitzi la T2, l'antiga terminal del Prat, perquè “com més companyies vinguin a Barcelona, millor. Necessiten més connectivitat, més competència entre aerolínies, perquè això aportarà més turistes”, deia Casals, que va afegir que “primer hauríem de valorar que vinguin turistes i, després, si són usuaris de low cost o no”. Barcelona va rebre gairebé 6,5 milions de turistes l'any passat, el 74,5% dels quals van arribar en avió.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”