El futuro del aeropuerto del Prat...

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metring
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Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Entrada Autor: metring » Divendres 01/08/2008 18:25

http://www.lavanguardia.es/lv24h/200808 ... 10517.html

NUEVO MODELO DE GESTIÓN DE LOS AEROPUERTOS

El gobierno privatizará el 30% de AENA y da entrada a Catalunya en la gestión de El Prat

Catalunya y Madrid serán las únicas comunidades que participarán en la gsetión de sus aeropuertos al superar un volumen de tráfico de 30 millones de euros | El nuevo modelo mantendrá una clara mayoría estatal para garantizar la seguridad, calidad del servicio y la cohesión territorial | Se consultará a un banco de negocios sobre la fórmula más adecuada para la entrada del capital privado y no se descarta la salida a bolsa

01/08/2008| Actualizada a las 17:48h

Madrid. (EFE).- El Consejo de Ministros ha aprobado la participación de Catalunya y Madrid en la gestión de El Prat y Barajas, respectivamente, así como la privatización del 30% de la gestión aeroportuaria de Aeropuertos Españoles y Navegación Aérea (AENA).

Durante la rueda de prensa posterior al consejo, la ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, ha explicado que el nuevo modelo mantendrá una clara mayoría estatal para garantizar mediante la gestión en red la seguridad y calidad del servicio, la cohesión territorial y la autonomía financiera de los aeropuertos, que se financian con las tasas que pagan los pasajeros y las compañías aéreas.

El nuevo modelo implicará la escisión de AENA en dos entidades empresariales estatales diferenciadas, de tal forma que por un lado quedará la navegación aérea y por otro, la gestión de los aeropuertos.

Para encargarse de los aeropuertos se creará una sociedad anónima, cuyo capital será en un principio cien por cien de AENA, si bien se pondrá en manos de la iniciativa privada el 30 por ciento.

Las administraciones autonómicas podrán participar en aquellos aeropuertos con un volumen de trafico superior a los 30 millones de euros, tasa a la que de momento sólo llegan Barajas y El Prat, con 52,1 y 32,8 millones de pasajeros en 2007, respectivamente.

No obstante, según ha dicho Álvarez esa tasa podría ser alcanzada en el futuro por el aeropuerto de Palma de Mallorca que cuenta con 23,2 millones de pasajeros anuales y el de Málaga, con 13,5 millones.

Sobre la forma en que se dará entrada al capital privado, Álvarez ha explicado que se ha contratado a un banco de negocios, que dará su opinión sobre la fórmula más adecuada, entre las que no ha descartado la salida a bolsa.

El informe servirá, entre otras cosas, para establecer el precio de la participación del 30 por ciento que se va a privatizar, una valoración en la que se tendrá en consideración que AENA cuenta con unos fondos propios de 23.000 millones de euros y un endeudamiento de 7.000 millones.

La ministra ha subrayado asimismo los datos operativos de AENA, que es el primer gestor aeroportuario del mundo, seguido del británico BAA (propiedad de la compañía española Ferrovial), con un tráfico de 210 millones de pasajeros en 2007 y 6.200 empresas ubicadas en sus instalaciones que dan empleo a 140.000 empleados, de los que 12.000 son trabajadores directos de AENA.

Asimismo, ha destacado que el peso de AENA en el PIB español es del 7 por ciento, en tanto que el de Barajas supone el 10,2 por ciento del PIB madrileño y el de El Prat, el 6,2 por ciento del PIB catalán.

El Gobierno se reunirá con los sindicatos esta tarde para explicarles el nuevo modelo, en tanto que la titular de Fomento pedirá su comparecencia en el Congreso de los Diputados para hacer las oportunas aclaraciones sobre el futuro sistema gestor de los aeropuertos.

El calendario para llevar a cabo la escisión de AENA y su privatización parcial aún no está cerrado, aunque Álvarez ha asegurado que se guiará por la prudencia, de tal manera que los cambios se lleven a cabo paulatinamente para no entorpecer el funcionamiento diario de los aeropuertos.



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cristian26
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Entrada Autor: cristian26 » Dissabte 02/08/2008 0:33

El que no entenc és el percentatge de participació que tindran les CCAA en els Aeroports que superin els 30 milions de passatgers :?


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

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Guigui
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Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/08/2008 12:58

cristian26 ha escrit:El que no entenc és el percentatge de participació que tindran les CCAA en els Aeroports que superin els 30 milions de passatgers :?
No t'hi cansis. Mentre, com serà el cas, no superi el 50% o, com a mínim, la quota que hi té l'Estat, és com si no hi fossin. Almenys en el cas de Catalunya i El Prat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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Entrada Autor: Guigui » Dilluns 04/08/2008 18:09

Notícia de Vilaweb:

DILLUNS, 04/08/2008 - 16:08h

La Cambra de Barcelona recela de la majoria del govern espanyol en la gestió del Prat

L'organisme creu que compromet el creixement de l'aeroport · S'afegeix a les veus crítiques dels partits catalans al model proposat per l'executiu de Zapatero la setmana passada

La Cambra de Comerç de Barcelona no està d'acord amb què el govern espanyol es quedi el 51% de participació en la gestió de l'aeroport del Prat. Diu que la titularitat pot seguir en mans de Madrid però no pas la gestió. L'organisme se suma a les veus crítiques que en aquest sentit ja van sentir-se la setmana passada quan l'executiu de José Luis Rodríguez Zapatero va presentar la descentralització del model aeroportuari. Els partits catalans també recelaren de la proposta.

A través d'un comunicat (pdf), la Cambra celebra la decisió de canviar de mans la gestió dels aeroports, fins ara d'Aena, ens adscrit al ministeri espanyol de Foment. Diu que es tracta d'un 'gest històric' però, la proposta espanyola no els agrada, car pot comprometre la capacitat d'actuació de l'aeroport, tant pel que fa a la fixació dels objectius estratègics com de les competències de gestió.

Per tot plegat, l'organisme considera que la capacitat d'actuació ha de ser cedida a un consorci públic, o a una altra forma de persona jurídica, en el qual hi hagi representants del govern espanyol, la Generalitat de Catalunya, els ajuntaments i les cambres de comerç.

Privatització parcial d'Aena

La privatització parcial d'Aena, aprovada la setmana passada pel govern espanyol, suposarà que el 30% del capital quedi en mans d'empreses privades i que els governs autonòmics puguin participar en la gestió dels aeroports que tenen un trànsit de més de trenta milions de passatgers. Amb el model, el govern espanyol continuarà tenint la majoria a totes les societats i tan sols cedirà un 19% de la participació en la gestió del Prat a la Generalitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 24/11/2008 20:58

Hola,

Nota de Prensa del Ministerio de Fomento:
http://www.fomento.es/NR/rdonlyres/EFD7 ... 112106.pdf

Saludos,
Sergio


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Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 01/12/2008 18:21

Hola,

Temas de nomenclatura...
La terminal sur de El Prat se llamará T-1, y la antigua, T-2

EL PAÍS - Barcelona - 28/11/2008

La terminal sur no será la Terminal Sur. La nueva infraestructura del aeropuerto de Barcelona, que está en la recta final de las obras y entrará en funcionamiento el próximo verano, se llamará T-1 y las antiguas A, B y C serán la T-2. Es lo que anunció ayer el tercer teniente de alcalde Hacienda y Promoción Económica del Ayuntamiento de Barcelona, Jordi William Carnes.

El cambio se debe a una "cuestión técnica", para facilitar que los pasajeros de vuelos internacionales sepan adónde dirigirse dentro del aeropuerto.

Carnes también explicó que el Comité de Desarrollo de Rutas Aéreas (CDRA), que trata de captar vuelos intercontinentales en Barcelona, contará con cuatro nuevos interlocutores que participarán como observadores: Fira de Barcelona, el Port de Barcelona, Turismo de Barcelona y Turismo de Cataluña.
O sea, que ahora y en lugar de hacer solamente un cambio y colocarle la letra "D" a la nueva terminal, lo que haremos será gastarnos un dineral en nuestro deporte favorito: el maravilloso mundo de las pegatinas. Y así cambiaremos todos los rótulos del interior del aeropuerto, todas las líneas pintadas del suelo, las indicaciones de las puertas, etc. para que la teminal nueva sea la T-1 y las tres viejas sean la T-2.

La excusa, según "Jordi William" que no sabemos quién es pero que su nombre debe molar un montón, es que así los pasajeros internacionales sabrán hacia dónde dirigirse... ¿y los nacionales qué? ¿les cambiamos todo lo que hasta ahora conocían por una cosa nueva sin más para beneficio de los internacionales? ¿harían eso mismo en otro sitio por nosotros?

Es igual... ¡¡¡ bienvenidos al maravilloso mundo de las pegatinas !!!

Saludos,
Sergio


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Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 01/12/2008 18:26

Hola,

Más sobre la T-1...
El futuro del aeropuerto de Barcelona

AENA planea ubicar a las tres grandes alianzas aéreas en la T-1 de El Prat

La terminal, de dimensiones titánicas, está a punto de comenzar las pruebas

AMANDA MARS - Barcelona - 30/11/2008

En el último tramo de la terminal se alza lo más parecido a la proa de un barco. Muchos de los 4.000 operarios que han trabajado en construir la T-1, conocida hasta ahora como la Terminal Sur, lo llaman el Titanic, en recuerdo del malogrado transatlántico. El área, curiosamente, también tendrá su acento británico y estará habitada por British Airways.

La T-1, cuyas obras están en la recta final, también tiene dimensiones titánicas -mide 525.400 metros cuadrados, unas 82 veces el Camp Nou- y AENA y el Ministerio de Fomento planean ubicar en ellas a las tres grandes alianzas aéreas, OneWorld (de la que forman parte Iberia y British), Star Alliance (Spanair) y Sky Team (Air Europa), junto a la futura Vueling-Clickair, que suponen más de la mitad del tráfico.

Un enorme brazo diáfano y acristalado forma el eje principal de la infraestructura diseñada por el arquitecto Ricardo Bofill; en él estarán los mostradores de facturación y las cintas de recogida de equipajes, y habrá una zona de tiendas, restaurantes y otros servicios llamada Sky Center. Las instalaciones aeroportuarias serán capaces a partir de la temporada de verano -no está clara la fecha de inauguración- de mover 30 millones de pasajeros anuales, con lo que la capacidad del aeropuerto aumentará hasta 55 millones, y con la futura terminal satélite, en 2012, hasta 70 millones de viajeros.

Teniendo en cuenta que El Prat puede cerrar el año con unos 30 millones de pasajeros, hay margen para crecer. Por eso, AENA iniciará esta semana las reuniones con los técnicos y las aerolíneas para acabar de perfilar la reasignación de espacio de la nueva infraestructura, pero su intención es instalar en las antiguas terminales A, B y C (ahora rebautizadas como T-2) sólo a las compañías independientes.

La propuesta no convence a todo el sector, que considera que la T-2, con capacidad para 25 millones de pasajeros, va a quedar muy infrautilizada.

El gestor público de los aeropuertos había dejado fuera de la T-1 a Air Europa y sus socias de Sky Team hace un año, pero el escenario ha cambiado radicalmente. Fuentes de Air Europa aseguran que esperan una confirmación positiva del cambio en breve por parte de AENA.

Para decidir el reparto de la entonces llamada T-Sur, las compañías debían responder un cuestionario sobre sus planes para el periodo 2008-2012, en el que se llegaba a preguntar por cuestiones tan concretas como la previsión de pasajeros intercontinentales en ese periodo o el número de aeronaves que podrían utilizarse y pernoctar en El Prat hasta 2012.

Aquellas respuestas han caducado: Iberia y British han iniciado un proceso de fusión, Vueling y Clickair también, y Spanair, que se reivindicaba como la gran alternativa a Iberia para Barcelona, atraviesa una grave crisis.

La oferta de vuelos se ajusta y el tráfico de El Prat, tras años de crecimiento vertiginoso, baja. Fernando Echegaray, director del aeropuerto de El Prat, calculaba el pasado mes de febrero que el tráfico podría crecer el 8% este año, pese a la crisis y la competencia del AVE.

Hoy, con una caída acumulada del 6,4% hasta octubre, no le salen ya esas cuentas. "La afectación del AVE ha sido la esperada, hay otros aeropuertos que también bajan. La mayor parte de la bajada tiene que ver con el tráfico nacional y el turismo de fin de semana, que sufre con la crisis", explica Fermando Echegaray.

El AVE arrancó hace nueve meses y en septiembre y octubre ya robó el 37% de los viajeros de la ruta Madrid-Barcelona a las aerolíneas que cubren este servicio .Pese a las dificultades, el director de AENA confía en cerrar el año con 30 millones de pasajeros -el mínimo exigido por el Gobierno central para que la Generalitat pueda asomarse a la gestión del aeropuerto-, lo que supone mover en dos meses 3,6 millones de viajeros.

Para plantar cara al AVE, la nueva terminal mimará este corredor y todas las aerolíneas que cubren la ruta Madrid-Barcelona (Iberia, Spanair, Vueling y Air Europa) compartirán puertas de embarque, una amplia zona de aparcamiento y parada de taxis propia para los pasajeros que utilicen este enlace.

Echegaray también saca pecho por el potencial que tiene Barcelona para captar nuevos vuelos intercontinentales, que han crecido casi un 20% en lo que va de año, y tendrá espacio para seguir haciéndolo si las compañías aéreas apuestan por El Prat. Y es que la nueva infraestructura contará con los fingers o pasillos de embarque de doble altura adecuados para acoger los nuevos A-380, los grandes Jumbo diseñados por Airbus para los vuelos transoceánicos.

La T-1 parece un aeropuerto entero por completo, pero nace coja en transporte público: sólo se podrá llegar a la nueva infraestructura con el Aerobús, taxi o vehículo propio. Pero el metro se hará esperar entre dos y cuatro años, y el tren de Cercanías que enlaza Barcelona con el aeropuerto continuará parando en las antiguas terminales A, B y C, y se conectará con la T-1 mediante un autobús lanzadera que saldrá cada cuatro minutos.

Los 6.000 figurantes que participarán en los simulacros que organice AENA a partir de febrero podrán poner a prueba estos enlaces. Llegarán de todas las formas posibles, con miles de maletas, para comprobar cómo funciona la maquinaria formada por 27 kilómetros de cinta transportadora.

Las pruebas con el personal del aeropuerto y de las aerolíneas comenzarán este mes, pero el proyecto del conjunto del aeropuerto no acaba aquí. El Consejo de Administración de AENA acaba de aprobar la licitación de la redacción del proyecto constructivo de la terminal satélite del aeropuerto.

El proyecto también se basa en el diseño del estudio de arquitectos de Ricardo Bofill. El adjudicatario deberá prever también la construcción de las instalaciones complementarias que sean necesarias para el pleno funcionamiento.

El Edificio Satélite contará con varios diques de embarque, con sus respectivas salas de espera, zonas de llegada, tiendas, y pasarelas de acceso a los aviones, entre otros. Los diques estarán conectados a través de un vestíbulo con transporte automático de personas (TAP), que a su vez los unirá con la zona comercial.

Una obra de corte faraónico
- Con la T-1, la capacidad de El Prat pasará de 30 a 55 millones de pasajeros, y con la terminal satélite, a 70 millones.

- 4.000 trabajadores de 56 nacionalidades han trabajado en la obra.

- Tendrá 12.000 plazas de aparcamiento (10.000 cubiertas).

- 125 ascensores.

- 43 bares y restaurantes y 40 tiendas

- 8 salas VIP y 100 puertas de embarque.

- 15 cintas de recogida de equipajes.

- 43 'fingers' ampliables a 50 y 168 mostradores de facturación.
Saludos,
Sergio


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Entrada Autor: Guigui » Dilluns 01/12/2008 21:49

Normalment, la nomenclatura de les terminals d'un aeroport va d'acord amb la seva antiguitat. Per tant, la nova terminal hauria de ser la T-2. O la T-4, perquè ja m'explicaran com s'ho farà algú que vagi a l'actual Terminal A però resulti que la seva és, de fet, la C. Però no, tota aquella botifarra quilomètrica feta a base de pegots es dirà T-1.


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Entrada Autor: A-380 » Dilluns 01/12/2008 22:22

Me parece una idea brillante, cambiar el nombre a las cosas, como el Sr. Cascos con la AP-7 y A-7. :plas :plas :plas
Toda mi vida llamando Diagonal a la Av. Generalicimo Franco, y luego le quitamos el nombre impuesto para volver a llamarla Diagonal, este es el futuro de la T-D ó T-Sur.
:hola
Pedro



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Entrada Autor: Vox » Dimarts 02/12/2008 1:23

Tindrem una terminal nova, enorme i amb capacitat ella soleta per 25mill en plena recessió de passatgers al Prat, però la crítica es que l'anomenaran T1 :roll:

Tambè ha sortit la noticia que ja es parlava feia temps: l'estudi per la satèlit, que finalment tindrà forma d'V.. I un rumore: tirar a terra les actuals A-B-C un cop feta la satèlit, encara que s'ha previst una inversió important per reformar les A-B-C.

El que necessita BCN es millorar el camp de vol. En quant a terminals en tindrem de sobra per anys i anys.

Vox


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Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/12/2008 1:28

Vox ha escrit:I un rumore: tirar a terra les actuals A-B-C un cop feta la satèlit, encara que s'ha previst una inversió important per reformar les A-B-C.
Dubto moltíssim de la veracitat d'aquest rumor. És que, a més de la reforma de la T-2 ( :cop per la denominació), també hi ha tota la qüestió del transport, amb una estació de metro i rodalia que quedaria en mig del no-res si desmantellessin la terminal.

Ara, al país del fer un pegot aquí i desfer-ne un altre més enllà, tot és possible...


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Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 25/01/2009 23:34

La Terminal 2 (ABC) es remodelarà. Aquí us adjunto una imatge de com quedarà per fora.

Bàsicament pretenen fer de les Terminals ABC una única terminal més cohesionada. En cap cas anirà a terra, de fet, la Terminal C fa poc va estrenar mòduls.
Fitxers adjunts
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Entrada Autor: Guigui » Diumenge 25/01/2009 23:39

Ja em diran com volen cohesionar tota aquella botifarra, a sobre llarga en paral·lel al carrer, de manera que només queda espai per a portes d'embarcament a un costat de l'edifici. Si amb això volen dir una única zona de facturació i una única zona d'arribada, no tindran poca feina, no.


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Entrada Autor: Vox » Dimecres 28/01/2009 18:35

EUKibo ha escrit:La Terminal 2 (ABC) es remodelarà. Aquí us adjunto una imatge de com quedarà per fora.

Bàsicament pretenen fer de les Terminals ABC una única terminal més cohesionada. En cap cas anirà a terra, de fet, la Terminal C fa poc va estrenar mòduls.
Però si aquesta es la pinta que te ara i desde fa mesos ja, quan es va acabar l'intermodal! De totes maneres les A-B-C estan prou bé (excepte que les arribades estan al mateix nivell que la facturació :emprenyat ) i força còmodes.

Això sí, si fan la satèl·lit, les actuals A-B-C poden quedar-se ja desèrtiques.

Vox


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Entrada Autor: EUKibo » Dissabte 31/01/2009 14:08

^^" si, em vaig colar, aquesta és la pinta que té ara la unió de la T2A i la T2B. Ara el problema està connectar la T2B amb la T2C.



Jordi Reverter
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Entrada Autor: Jordi Reverter » Dissabte 07/02/2009 16:35

Hola molt bona tarda he vist a la web de trenscat.cat que l'estació de rodalies enllaçara amb el metro linia 2 i linia 9 a l'aeroport farán una estació més a renfe. :o



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Entrada Autor: Guigui » Diumenge 08/02/2009 23:23

Jordi Reverter ha escrit:Hola molt bona tarda he vist a la web de trenscat.cat que l'estació de rodalies enllaçara amb el metro linia 2 i linia 9 a l'aeroport farán una estació més a renfe. :o
Cercant una mica pel fòrum, veuràs que hi ha un munt de fils que en parlen.


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metring
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Entrada Autor: metring » Dilluns 09/02/2009 8:33

Jordi Reverter ha escrit:Hola molt bona tarda he vist a la web de trenscat.cat que l'estació de rodalies enllaçara amb el metro linia 2 i linia 9 a l'aeroport farán una estació més a renfe. :o
Noi, no cal escriure un missatge per dir cada cosa que has vist per la web de Trenscat. És web associada del fòrum, i ja es dona per entès el que hi ha :x



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Entrada Autor: Guigui » Dimecres 01/04/2009 17:54

http://www.avui.cat/article/mon_politic ... /prat.html

Solbes assegura que la Generalitat participarà en la gestió del Prat

El diputat Pere Macias assegura que els estatuts de l'òrgan gestor del Prat aprovat per Economia no preveuen la participació de la Generalitat, tal com Zapatero va prometre

EFE
Congrés dels Diputats
Ult. Act. 01.04.2009 - 12:25 hs


El vicepresident econòmic del govern espanyol, Pedro Solbes, ha reiterat aquest dimecres que la Generalitat participarà en la gestió de l'aeroport del Prat. Solbes ha explicat que "inicialment" la nova societat de gestió dels aeroports estarà participada al 100% per capital d'Aena, però posteriorment un 30% "s'obrirà a altres iniciatives" privades, i pel que fa a la gestió d'aeroports amb un volum de passatgers com el del Prat, "evidentment es donarà entrada a les corresponents comunitats autònomes". "Està previst que sigui així en el cas de la Generalitat de Catalunya", ha dit, tot i que encara no se sap en quin percentatge.

Solbes ha recordat que la reforma del model aeroportuari és un compromís del govern espanyol i que l'agost del 2008 el consell de ministres va definir les línies bàsiques d'aquest nou model. El vicepresident econòmic del govern espanyol ha fet aquestes manifestacions en resposta al diputat de CiU Pere Macias, que ha recordat que els estatuts del nou ens gestor dels aeroports "suposen la impossibilitat de la participació de la Generalitat de Catalunya i de les institucions catalanes a l'aeroport del Prat, tal com es va comprometre el president del govern espanyol". Per aquest motiu li ha preguntat si pensa vetllar perquè la Generalitat pugui participar de la gestió de l'aeroport del Prat en la nova organització.

Segons Macias, els estatuts de la nova societat de gestió dels aeroports "sembla que no tenen res a veure amb el que ha dit Solbes" perquè recullen que el capital de les societats mercantils per a la gestió dels aeroports "pertanyerà íntegrament" a l'Estat. Per tant, segons Macias, la "porta oberta" a la participació de la Generalitat "es tanca de forma flagrant" i tan sols permet de forma "vergonyosa" que una "ínfima minoria" dels membres del consell d'administració no siguin representants de l'Estat.

"Això no és el que el president Zapatero es va comprometre amb Maragall", ha dit Macias, que ha recordat que a Catalunya "hi ha una greu frustració" amb l'última proposta d'estatuts de la nova societat de gestió dels aeroports. Per aquest motiu li ha demanat que es "rellegeixi" els expedients i "corregeixi el rumb" d'Aena que "cada dia està més desenfrenada".


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Entrada Autor: Guigui » Dijous 02/04/2009 11:21

http://www.avui.cat/article/economia/57 ... /prat.html

Montilla exigeix un "paper determinant" per a la Generalitat al nou model de gestió del Prat

El president considera que només així es garantirà que l'aeroport "estarà al servei dels interessos del país"

EFE
Localització
Ult. Act. 01.04.2009 - 20:24 hs


El president de la Generalitat, José Montilla, ha advertit aquest dimecres al govern espanyol que no acceptarà cap model de gestió per a l'aeroport del Prat que no passi perquè la Generalitat tingui un "paper determinant", cosa que asseguraria que aquesta infraestructura estarà "al servei" de Catalunya.

A la sessió de control del Parlament, Montilla ha estat requerit pel seu soci al Govern, ERC, per la possibilitat que l'executiu central deixi la Generalitat fora de la gestió de l'aeroport barceloní. "No acceptarem cap model de gestió de l'aeroport del Prat en el qual la Generalitat no tingui un paper determinant, perquè la participació de la Generalitat, dels ajuntaments i el sector privat és una garantia que estarà al servei dels interessos del país", ha subratllat Montilla.

El president català ha recordat que estan en la recta final les obres de la T-1, la qual és la "major inversió de l'Estat" a Catalunya i que permetrà al Prat competir amb Barajas i altres aeroports europeus, ha apuntat. Montilla ha fet aquestes declaracions després que el ministre d'Economia, Pedro Solbes, assegurés que el govern espanyol està ja treballant en la reforma que permetrà l'entrada de la Generalitat en la gestió de l'aeroport del Prat.

Solbes ha explicat que el nou model d'administració aeroportuària implica l'escissió d'AENA en dues entitats empresarials estatals, de manera que una d'elles s'ocuparà de la navegació aèria i l'altra de la gestió dels aeroports.

En aquesta societat gestora està prevista la participació dels governs autonòmics quan els aeroports tinguin un volum de trànsit superior als 30 milions d'euros. Aquesta circumstància només es compleix a Catalunya i Madrid.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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