Noves publicacions de llibres de transport.

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Re: Noves publicacions de llibres de transport.

Entrada Autor: foronda 141 » Divendres 15/10/2021 13:11

Nou llibre:
Preu: 50,00 Eur.
ISBN 978-84-86758-57-8
Fitxers adjunts
img521.jpg
img521.jpg (91.63 KiB) Visualitzat 6984 cops



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 735
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dilluns 18/10/2021 0:09

No és un llibre, sino una revista infantil pels qui tingueu nens petits, la revista "El Tatano" d´aquest mes d´octubre es dedica als trens. Més informació:

http://cavallfort.cat/portfolio/el-tatano-190/
Fitxers adjunts
ta190.png
ta190.png (204.52 KiB) Visualitzat 6880 cops



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 13/12/2021 9:01

metring ha escrit:
Dissabte 22/02/2020 17:34
https://fundacioiluro.cat/agenda/el-tra ... saparegut/

EL TRAMVIA MATARÓ-ARGENTONA DESAPAREGUT, a càrrec de l’autor Nicolau Guanyabens i Calvet

Presentació del llibre El tramvia Mataró-Argentona desaparegut de Nicolau Guanyabens i Calvet. Intervindrà l’autor i també Ferran Armengol Ferrer, doctor en dret i historiador del transport.

Una selecció de 160 imatges comentades del tramvia que va funcionar entre Mataró i Argentona entre 1928 i 1965. Una línia singular, entranyable i popular de set cotxes de colors vermell i crema que van formar part del paisatge urbà, interurbà i humà d’ambdues poblacions

SALA D'ACTES
CARRER DE SANTA TERESA 61
fundacio@fundacioiluro.cat

dijous, 26 de març a les 19 h

Organitza: Editorial Efadós
Aquesta presentació, inicialment prevista pel que va acabar sent la tercera setmana de confinament, va tornar a ser programada pel 16/9/2020, però van haver de cancel·lar-la novament:

https://www.matarocultural.cat/per-caus ... -setembre/

No sé si es devia acabar fent, o encara no...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Divendres 01/04/2022 11:54

De Joan Termes i Roig.
ISBN 978-84-09-286625-6
Preu 30 Eur.
El tenen a Llibreria Documenta de Barcelona.
Fitxers adjunts
LLIBRE TRAMVIES.jpg
(256.31 KiB) Encara no s’ha baixat



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/04/2022 11:04

foronda 141 ha escrit:
Divendres 01/04/2022 11:54
De Joan Termes i Roig.
ISBN 978-84-09-286625-6
Preu 30 Eur.
El tenen a Llibreria Documenta de Barcelona.
http://railsiferradures.blogspot.com/20 ... pcion.html

DECEPCIÓN


Cuando mi amigo Carles, me comunicó que había salido un nuevo libro sobre los tranvías de Barcelona titulado “TRAMVIES DE BARCELONA I RODALIES 1872-2021” me alegré mucho, pues creí que alguien se había tomado en serio el 150 aniversario de los tranvías en Barcelona y había realizado una publicación nueva que, o aportaría nuevos datos o haría una siempre valiosa tarea de divulgación.

Sin embargo, consideramos que el resultado no solo no cumple ninguna de ambas expectativas, sino que confunde, con muchos errores en datos y fechas, sin duda fruto del recorta y pega que predomina en el volumen sacando de contexto los textos originales, en resumen, decepcionante.

Vamos a analizar varios puntos sobre este volumen:

Edición.

Parece ser que hoy en día cualquiera puede ser editor, con el simple hecho de tener un programa que mezcle imágenes y texto.

El resultado es que la mayoría de dibujos y fotos aparecen deformados por no haberse adecuado los formatos que permite el programa.

Orden del libro.

El orden de capítulos es confuso.

Se inicia con los Riperts, cuando estos fueron puestos en circulación casi una década después de la inauguración del tranvía de la Boquería a Travesera de Gracia.

Sin embargo, se omiten los ómnibus de la Central Barcelonesa, auténticos pioneros del transporte urbano en Barcelona.

A continuación, se presentan varias líneas de tranvías anteriores a la electrificación, pero sin seguir orden cronológico coherente.

Se han incorporado al volumen, las cuadras de Travesera, Barceloneta, y Creu Coberta, con textos copiados de rails i ferradures, ambas dependencias son muy anecdóticas en el ámbito de las cocheras de Barcelona, en cambio no se habla de una cochera tan importante como la de Borbón y de la que existe bastante documentación.

De la primera línea de tranvías Boquería-Travesera de Gracia, apenas si se habla.

Contenido.

Varios capítulos del libro, son completos copy/paste de rails i ferradures a traductor: “www.softcatala.org/traductor “ y de este al libro, sin un proceso de nuevo redactado que le hubiera dado coherencia a los textos, ya que los mismos se han recortado y, en algún caso, alterado su orden.

Por tanto consideramos que lo publicado, no tiene nada que ver con nuestro Blog, al haberse desvirtuado tanto el contenido de los artículos, como los planos y dibujos que se han reproducido sin autorización ni tan siquiera información de ello por parte de los responsables de la publicación.

Podemos indicar que el contenido, no llega ni a la categoría de plagio.

Proceso de redacción.
Para demostrar lo antedicho hicimos una pequeña prueba, que fue tomar dos fragmentos del post de rails i ferradures : Un teatro que fue cuadra. La cuadra de la Travesera de Gracia; publicado el jueves, 15 de agosto de 2013, y traducirlos al catalán usando el softcatalà:



El texto extraído del Blog, pasado al “softcatalà” es:


https://blogger.googleusercontent.com/i ... io%204.png


El resultado nos dejó atónitos, el texto publicado en el libro era exactamente el de rails i ferradures, sin tan siquiera eliminar la referencia a una entrada anterior del Blog, que en el libro no aparece.


Totalmente descorazonador, ni una aportación nueva a la entrada, tan solo recortar trozos para que les cupiera en el libro.


La resta d'explicacions, a l'enllaç de dalt (tenen moltes imatges i és una mica complicat d'exposar aquí).



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 13/04/2022 4:33

Un plagi i un atemptat contra el gremi d’Arts Gràfiques. Ara qualsevol amb la intel·ligència justa per no *******-se a sobre et publica llibres.

De debò de vegades m’agradaria tornar a l’època de les linotípies. :tancat



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 13/04/2022 10:38

Ahir vaig anar per primera vegada a aquesta llibreria, atret per la notícia de la publicació d'aquest llibre. Per sort no el vaig comprar. Per contra, hi tenen la majoria de publicacions de MAF.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 03/03/2023 17:24




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 15/04/2023 12:27

Unes quantes recomanacions de llibres relacionats amb els transports per a aquest Sant Jordi:






Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 17/04/2023 9:38

Diari de Girona, 16 d¡abril de 2023 ha escrit: «Tot el que té a veure amb el TAV ha estat un despropòsit»
Xavier Febrés publica «L’Exprés de París», on repassa la construcció de la línia ferroviària entre Barcelona, Girona, Figueres i la capital francesa, i la contraposa amb la situació actual
[...]
Crònica de la presentació del llibre de Xavier Febrés a Figueres.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”