Me'n vaig a l'oest

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
andr3u
N2
N2
Entrades: 18

Metro de Lisboa

Entrada Autor: andr3u » Diumenge 25/02/2007 1:58

Ei gent!

He aprofitat un viatget de fi de semestre a Lisboa per fer una ullada al metro de la capital lusa. És reduït però el conserven molt bé! Són convois molt nous. Us passo alguna foto per si algú s'anima a completar l'àlbum. Apa salut!
Fitxers adjunts
Lisboa_18.02.2007 (25).JPG
Lisboa_18.02.2007 (25).JPG (165.33 KiB) Visualitzat 5137 cops
Lisboa_18.02.2007 (28).JPG
Lisboa_18.02.2007 (28).JPG (213.01 KiB) Visualitzat 5133 cops
Lisboa_18.02.2007 (19).JPG
Lisboa_18.02.2007 (19).JPG (210.09 KiB) Visualitzat 5143 cops



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 28/08/2007 0:32

Primer de tot, no, no me'n vaig a fer de Lucky Luke per les muntanyes d'Estats Units. :) Simplement que encara no tinc clar exactament on aniré a parar, però sí que aniré a l'oest de la Península Ibèrica.

Ja tinc confirmades les vacances, que faré aprofitant la Mercè i el dotze d'octubre. Les intencions inicials són anar fins a Galícia, baixar a Portugal i fer una visita a la capital d'Espanya, ja de tornada.

Per les mateixes dates haig de presentar el treball de fi de carrera, i encara no sé exactament el dia de defensa (de fet, el sabré pocs dies abans). La forquilla de dies disponibles pel viatge ( (C) Francino :) ) varia entre quatre i tretze, per la qual cosa els "objectius potencials" del viatge variaran bastant.

Els meus objectius inicials són visitar la línia de tramvia de La Corunya, treure el nas per la línia de FEVE, la zona de Vigo amb el pont internacional sobre el Miño, i ja a Portugal, les ciutats de Porto i Lisboa. Madrid queda "a la reserva", per si tingués prou dies disponibles. Conec força gent de Galícia (que n'hi ve o hi va) que m'ha aconsellat zones diguem-ne, menys ferroviàries, però que si es dóna la ocasió també m'hi acostaria.

Com ja va sent habitual en aquests tipus de fils, si podeu donar consell sobre què visitar (i què no) per Galícia i les zones del nord i del centre de Portugal serà d'agraïr. També m'interessa saber què val la pena veure a Madrid i què no, en el cas que m'hi pogués passar.

Si coneixeu adreces i/o telèfons d'hotels/hostals/pensions a bon preu per aquella zona, també és una informació interessant.



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dimarts 28/08/2007 1:03

orique ha escrit:La forquilla de dies disponibles pel viatge ( (C) Francino :) )
I el formatge amb els percentatges d'utilització dels diferents mitjans de transport? :D

Bé, d'aquelles zones no conec molt, però de Madrid et puc recomenar (hi ha altres fils, per això):
-Estacions com Príncipe Pío, amb el metro sota la antiga marquesina. Atocha (les 2), Puerta de ídem és bonica, ídem Cercanías està bé per veure el transit dels trens. Chamartín és com Sants.
-Estacions de metro, com les centrals, les de les noves ampliacions (en especial Aeropuerto T4, Almendrales) grans i espaioses, Chamartín (metro), impresionant. Alto del Arenal té un cotxe antic exposat, i Pinar de Chamartín un tramvia. Si passes per Chamberí (fantasma), entre Iglesia i Bilbao, podràs veure les obres per fer-la Centre d'Interpretació del Metro (Andén 0). Si vas entre Lacoma i Pitis veuràs la mai inaugurada (des de finals dels 90) Arroyo (del) Fresno.
-Trens: Recomano següents sèries (si m'equivoco corregiu-me):
2000, a les línies de gàlib estret (1-5 + Ramal), excepte a la L3. Estrets, però és la meva sèrie preferida.
3000, per la L3, després de que es fes la renovació.
5000, per la L6 principalment, encara que els pots trobar a altres línies de gàlib ample.
8000, a la L8 i a L12-Metrosur. Veure'ls cérrer és una passada.
-Consells:
No t'enrefiis dels plànols que hi ha ara, són molt dolents i lletjos.
A les estacions en corva, tenga cuidado para no introducir el pie entre coche y andén :D
-Pel que m'han dit, no esperis molt dels Metros Ligeros.

FIns aquí puc ajudar-te. Bon viatge!



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 28/08/2007 11:24

Pel que conec de Galicia d'haver-hi estat l'any passat i pel que he sentit de Portugal, transportilment parlant no et pots perdre:

- A Coruña: Dièsel, dièsel i més dièsel concentrat. Molta varietat de material. També pots fer una escapadeta a Betanzos-Infesta, on hi passa tot el que va cap a Lugo, Monforte i Ferrol.

- Vigo: M'encanta :D Dièsel, elèctrics, espanyols, portuguesos...també hi ha relativament força varietat. Un punt força bo per anar és a Chapela (a 4 o 5 km del centre de Vigo, un apartador en via única on hi passa tot el transit de sortida de Vigo (mercaderies i viatgers) i també Redondela, una mica més a l'est, on es bifurquen les línies de Pontevedra, Santiago i A Coruña amb la que va cap a Guillarei, Ourense i Monforte de Lemos.

- Si tens un dia lliure (o un matí o una tarda) pot ser molt recomanable una estada a l'estació de Monforte de Lemos, si tens ganes de veure mercaderies a manta.

- Molt recomanable un viatge en R-598, a poder ser de punta a punta, on disfrutes de la velocitat del tren (160 en línia d'alta velocitat) i també de la basculació en els altres trams (curiós el pas per davant de les Illes Cies, apareixen i desapareixen tota l'estona :D).

- Portugal: Havent vist relativament força fotos, val la pena Oporto, La linha do Norte (Lisboa - Oporto per l'interior), Lisboa (Linha de Cascais, l'única electrificada a 1500V), l'Algarve...

Si se t'acudís anar-hi en cotxe, molt de compte. A Galicia (sobretot a la zona de Pontevedra) són molt bojos conduïnt, i pel que sé, Portugal és pitjor. Si vas en tren+peu, molt de compte igualment xD


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 28/08/2007 12:09

Disfruta de la CP, allà encara tenen trens que transporten viatgers...

La via estreta portuguesa, i el tramvia 28 de Lisboa (carris, en diuen allà) és imprescindible. Sense oblidar el seu museu.

Per anar d'un lloc a l'altre et recomano els dos regionals Vigo-Porto i viceversa. I l'Alfa pendular intercidades (*) entre Porto i Lisboa.

I encara podràs veure l'últim mohicà, vull dir el darrer tren "de veritat": el Sud-Exprés:
Lisboa S.Apolonia 16:06->Hendaia 7:10
Irún 22:00->Lisboa S.Apolonia 11:03
Amb cotxes-llit i restaurant...

(*) la versió portuguesa correctament encarregada de 6 cotxes de l'Alaris espanyol, sèrie 490 renfe. I crec que allà la basculació funciona.

Salut !!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/08/2007 14:46

A Porto, no et perdis de cap manera dues coses: el trajecte entre les estacions de Campanhã i São Bento, que fa l'Internacional de Vigo i qualsevol tren de rodalies; en la meva opinió, el païsatge ferroviari urbà més bonic del món. I travessa el pont D. Luis amb el metro (línia D) entre les estacions de São Bento i Jardim do Morro.

Tampoc cal perdre's la línia del Douro, tot i que l'estació de l'any no és la més indicada. Millor a la primavera.
genissimon ha escrit:(*) la versió portuguesa correctament encarregada de 6 cotxes de l'Alaris espanyol, sèrie 490 renfe. I crec que allà la basculació funciona.
Funciona, perquè l'any passat veia com agafava corbes força tancades a 170 i semblava que anés recte. I una altra "virgueria" dels Alfes: pantalla interior amb indicació de velocitat actual, properes parades amb horari, endarreriment sobre l'horari previst, si s'escau...

Per cert, els Alaris també són de fabricació italiana?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 28/08/2007 14:52

Guigui ha escrit:[...]Per cert, els Alaris també són de fabricació italiana?
Alstom Sta. Perpètua amb llicència FIAT (crec que d'abans de fusionar-se o que una comprés l'altra).

Crec recordar que a tranvia hi ha una foto de la unitat 001 pintada de verd (de quan anaven destinades a Renfe-Regionales) a l'exterior de la fàbrica vallesana.

Salut !!



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 28/08/2007 23:32

Gràcies a tots per les respostes. Si algú més vol afegir quelcom, que no se n'estigui. Encara em queda un llarg mes abans d'anar-me'n... :boig3 :trabajo



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 29/08/2007 14:03

genissimon ha escrit:Alstom Sta. Perpètua amb llicència FIAT (crec que d'abans de fusionar-se o que una comprés l'altra).

Crec recordar que a tranvia hi ha una foto de la unitat 001 pintada de verd (de quan anaven destinades a Renfe-Regionales) a l'exterior de la fàbrica vallesana.

Salut !!
La unitat 001 va anar pintada de verd durant les proves del IC2000, quan havia d'anar destinat a la UNE Regionals.

Fotos en proves (verd) a Oropesa: http://www.railfaneurope.net/pix/es/ele ... a/pix.html
Fotos en proves (verd) a Saragossa-El Portillo (RIP): http://www.railfaneurope.net/pix/es/ele ... a/pix.html

La foto a l'exterior de les naus d'Alstom Sta. Perpètua són del 104, amb carrosseria idèntica al 490-Alaris, però de quatre cotxes (per 3 del 490), ample UIC (ibèric el 490), sense basculació (sí que en té el 490, però està desactivada), aptes per a 250 Km/h (220 els 490) i per als 25Kvca de les LAV (3 KVcc els 490).

Segons la web d'Alstom, els 490-Alaris de renfe van ser construits a Itàlia. El concurs convocat per renfe per a l'Intercity 2000 va ser adjudicat al consorci GEC-Alsthom-FIAT Ferroviaria Spa. Les 10 unitats van entrar en servei el 1999. Actualment, per reforçar la sèrie 490, alguns serveis Alaris Madrid-València es fan amb trens 120, biample i bitensió, construits per CAF.

Salut !!



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 29/08/2007 15:35

Així de verd el 490 sembla que sigui d'adif :D



Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Dimecres 29/08/2007 16:01

no te res a veure amb el tema transportil, però si fas una visita a Vigo, intenta de pujar al "Monte dos pozos", t'asseguro que val la pena encarqa que siguien 5 minuts, pero veurás desde una alçada important, tota la ria de vigo, les illes cies, canga do morrazo, tota la extensió de vigo etc etc.

Però si lo que vols es poder menjar bé enviam un MP i t'anire indicant llocs

Saludos

Pedro Aguilar.

P.D:
El año que biene toca hacer una ruta con el frikicar (pero todo el norte)


Saludos

Pedro Aguilar

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 29/08/2007 23:19

Hola!

Abans de tot, bon viatge. :D

I ara, les recomanacions quant a Madrid:

> Xarxa de metro: L'estació d'Alto del Arenal per això...

Imatge
Tren històric exposat a l'estació d'Alto del Arenal

Més estacions boniques per parar-s'hi i tafanejar: Nuevos Ministerios, Principe Pio, Puerta del Sur, etc.

Imatge
L'acollonant estació de Principe Pio

No et deixis les estacions a l'aire lliure, ideals per fer fotos: Aluche, Empalme, Lago, Rivas-Vaciamadrid, etc.

Imatge
Tren abandonant Rivas-Vaciamadrid

> Xarxa ferroviària estatal: no et perdis les estacions d'Atocha, Principe Pío i Chamartín. ;)

Imatge
Principe Pio, tota majestuosa

I si vols més fotos per fer boca,ací les tens... :P

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 30/08/2007 9:38

I a Madrid, no t'oblidis de la línia C9 de rodalies.

El mític "eléctrico del Guadarrama", trenet de via mètrica de Cercedilla al port de Cotos, passant per Navacerrada. Amb uns pendents de més de 60 mil·lèssimes. I trens suïssos amb finestres practicables.

Salut !!



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 31/08/2007 18:59

La forquilla ara està entre 9 i 13 dies. :roll: :D



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dilluns 03/09/2007 1:22

De Madrid:

-Fer una volta general pel metro. Venint de BCN un està poc acostumat a agafar el metro i oblidar-se de recorreguts, simplement anar canviant de línea als 99393 enllaços, per a Madrid podràs fer-ho.

-La L3 renovada, amb les 3000 que tenen un so molt xulo.

-Les ja clàsiques 2000s tant Burbujas com no, algunes d'elles reformas per dins (reforma molt més senzilla que la de les 3000 de BCN) per les L1-2-4-5.

-Les 3400 per les L4 o el Ramal.

-Les 7000 i 9000 son semblants però molt xules pq estarien tecnològicament entre una 2100 i una 5000.

-Les 8000 son una passada, van "follades" per la L8 i la L12(MetroSur).

-Visita les noves estacions de Chamartín, Pinar de Chamartín, així com la monumental de Nuevos Ministerios i sobre tot les antigues del centre.

-Una volteta amb rodalies, per veure 446 i 447 netes :D

-Un exemple de les noves estacions d'autobuses subterrànies de la ciutat: la de Príncipe Pío.

-I el més semblant a una 1000 d'allà: les 5000 de la L6. Mítiques! Crec que encara en circula una pintada de vermell ;)

Disfruta!

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 13/09/2007 20:37

:hola

Això es va acostant i ja he definit a grosso modo la volteta que faré. Per començar la faré a l'inrevés, començaré a Madrid i acabaré a La Corunya o a Santiago.

Ja tinc el bitllet d'anar a Madrid. Aniré en Airbus A320 d'El Prat a Barajas per quaranta euros. Allà estrenaré el Metro de Madrid agafant-lo a "Aeropuerto T4". Com arribaré tirant ja cap al vespre, les primeres hores madrilenyes les passaré fent mig de turista normal mig de freak fotografiant les estacions terminals des de fora (suposo que estaran il·luminades :?: ).

El següent dia el passaré fent la C9 i acabant de veure Madrid (no m'ho acabaré de tot ni molt menys).

Per anar cap a Portugal, agafaré el SudExprés. Aquí estic una mica dubitatiu de si agafar-lo a Medina del Campo o a Valladolid Campo Grande. Quina estació val més la pena? Cal tenir en compte que el SudExprés passa al voltant de les 3,30 - 4 de la matinada per aquella zona.

Per arribar allà, l'opció més ajustada és sortir de Chamartín a les 22.45 amb l'Estrella Costa Vasca, que arriba a la zona amb hora i mitja - dues hores abans de l'arribada del SudExprés. Suposo que agafant aquest estrella en origen i tenint en compte que el SudExprés ve d'Irún (pot acumular retard) hi ha marge més que suficient, no?

Arribat a Lisboa, provaré els Carris i els Elevadors, i suposo que més coses :P. Encara no està prou decidit, però en un principi em quedaré per allà el dia que arribo i el següent, i marxaria a l'altre cap a Porto en un Alfa Pendular.

A Porto en liniadelRipollés em comenta que m'apropi al funicular d'aigua de Bom Jesus. Abans estava en obres. Se l'han carregat o segueix amb regust d'antic? A Porto m'hi estaré igual que a Lisboa, el dia que arribo, un de sencer, per anar-me'n amb l'Internacional de Vigo del matí.

El dia 12 serà un dia de viatge. Sortint de Porto a les 7.55 arribaré, si CP i RENFE volen, a Lugo a les 19.23, amb parades intermèdies a Vigo (2 hores) i Monforte (1 hora). Suposo que els marges són adequats, no?

A Lugo m'hi estaré el 13 i el 14 a primera hora marxaré a La Corunya, on provaré el tramvia. I per acabar el tour, després de dinar tornaré cap a Barcelona amb Spanair.

En base a aquest plànning, que més o menys serà el definitiu, si algú vol aconsellar-me o dissuadir-me de fer-ho així per algun motiu :P que ho digui...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 13/09/2007 23:21

orique ha escrit:A Porto en liniadelRipollés em comenta que m'apropi al funicular d'aigua de Bom Jesus. Abans estava en obres. Se l'han carregat o segueix amb regust d'antic?
Compte, no confonguem els termes: El funicular que hi ha a Porto és el de Guindais, que surt de la base del Pont D. Luis i arriba a tocar de la Praça da Batalha; és de construcció molt recent i té la peculiaritat de que la seva caixa (curteta, per cert) és horitzontal i està col·locada sobre el xassis amb un sistema hidràulic que permet adaptar-se a les diferents pendents del trajecte.

El funicular de Bom Jesus do Monte es troba a Braga. I sí, pel que tinc entès, encara és aquell entranyable trastet antic que té la peculiaritat de que les dues cabines circulen per dues vies paral·leles en tot el trajecte, en lloc de tenir l'habitual creuament desdoblat a mig camí. En tot cas, per fer-hi una excursió des de Porto, t'hi estaries mig dia com a mínim; i com a parada entre Porto i Vigo obliga a fer una volta, ja que la línia de Braga es desvia de la del Minho a Nine.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 14/09/2007 8:39

Sí, perdó. M'havia explicat malament. Faltava afegir que agafaria un rodalies per anar fins a Braga.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 15/09/2007 20:17

Ja tinc el bitllet per tornar des de la Corunya, amb Spanair. Aquest ha sortit una miqueta més car... :aaa

M'han aconsellat Valladolid per sobre de Medina. La diferència de preu no és molta, així que suposo que en faré cas.

El que encara no he estat capaç de trobar allotjament ni a Madrid... si algú coneix llocs (tampoc es que en trobi gaires d'assequibles per internet) que m'ho digui, aquí o per MP.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 16/09/2007 0:25

Per cert, el dia que agafis l'urbano de Porto a Braga, fes-ho a l'estació de S. Bento i no a Campanhã. Seràs recompensat amb un espaterrant paisatge que et permetrà veure el Douro engorjat i tota una sèrie de ponts metàl·lics. Per poder-ho apreciar millor t'hauràs d'asseure al costat dret del sentit de la marxa, però mirant enrere. És clar que és encara més impressionant fent-ho entrant a S. Bento, o sigui que si també fas el trajecte de tornada, ja ho saps: costat esquerre i assegut mirant endavant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”