Me'n vaig a París

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 13/12/2006 21:35

Curt però intens viatge, sens dubte. Gràcies per el relat!! :plas



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/12/2006 22:55

orique ha escrit:Les correspondències “llargues”, com la que volíem fer, es fan menys pesades amb un passadís rodant, que no aniria gens malament a Passeig de Gràcia.
El problema és que, tal com està el pati, no hi ha prou espai per a col·locar tapissos rodants a la botifarra subterrània de Passeig de Gràcia, ja que per un costat hi ha l'aparcament i per l'altre els fonaments de les cases. Pensem que caldrien dos tapissos i un espai ample per a passar-hi a peu. Semblant a l'aeroport, vaja.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 19/01/2007 18:00

Aviam...el menda fa temps que està intentant anar a Paris. I hi aniré, de fet, sé més o menys quan ho faré, com ho faré i perquè. El que passa és que un cop sigui allí, tinc clar que vull fer algunes coses però entre que arribo i me'n vaig tinc unes 12 hores i mitja. Tinc algunes idees, a fer amb l'abonament turístic de 2 zones i un dia, però no sé si puc, no puc o el que sigui. Per un costat m'agradaria anar a Lieusant - Moissy i a Villeneuve - St. Georges (bé, amb 2 zones no sé si m'arriba), després m'agradaria donar alguna volta pel metro i també visitar Austerlitz (obvi), Gare de Lyon, Gare du Nord, St. Lazare i Montparnasse.

En quant a turisme general em faria ilusió poder veure la Tour Eiffel, l'Arc du Triomf i les Camps Elysées. Alguna idea d'itinerari? A Villeneuve m'arriba amb l'abonament turistic de 2 zones? Si no m'arribés amb el de 2 zones, hi ha algun lloc on es puguin veure mercants sense sortir de la zona 2?

Edito: Estic veient un mapa zonal del Réseau Ferré Ile-de-France i veig que la zona 2 pràcticament no és res...algú em podria dir els preus dels abonaments turistics?
aarongilp l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 26/03/2007 23:20, en total s’ha editat 1 vegada.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 19/01/2007 18:07

Acabo de mirar la web de la RATP (http://www.ratp.fr), i no sé si és aquest, però segons la web el preu per l'abonament mobilis és aquest:

zones 1-2 5,50 euros
zones 1-3 7,30 euros
zones 1-4 9,15 euros
zones 1-5 12,30 euros
zones 1-6 15,60 euros
zones 1-7 17,20 euros
zones 1-8 18,70 euros



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 19/01/2007 18:49

Sembla que si, ho acabo de mirar (no en tenia ganes, però bé...). És francament barat. Així doncs, el que necessitem és el de 4 zones, a un mòdic preu de 9.15€. Doncs bé, amb 4 zones, apart d'anar a Villeneuve i tal, què recomaneu?


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

fubang
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Divendres 19/01/2007 19:45

Bona tarda.

Per visitar Paris, es pot valorar el bitllet "Paris visite", que permet viatjar amb metro, autobús, RER i SNCF indiferentment, durant 1,2, 3 ó 5 dies, i que depenent del nombre de zones, té difentents preus, però si es vol combinar els diferents mitjants de transport, pot sortir a compte, i es pot trobar informació a la web de la RATP entre altres.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 19/01/2007 20:11

El mobilis no permet donar voltes pel RER, metro, SNCF i bus? És el que he entès...

Edito: He mirat les condicions d'ús d'ambdos tiquets i serveixen per al mateix tot i ser més car un que l'altre :x

Aquí teniu els continguts:
RATP -> Forfait Mobilis ha escrit:Mobilis vous permet de voyager, dans la limite des zones choisies, sur les lignes de la RATP, de la SNCF Ile-de-France et sur les réseaux OPTILE, à l'exception des dessertes d'aéroports (Orlybus, Orlyval, Roissybus, Roissyrail et Orlyrail).
RATP -> Forfait Paris Visite ha escrit:Paris Visite vous permet de voyager, dans la limite des zones choisies, sur tous les réseaux, dessertes d'aéroports comprises (sauf pour 1 à 3), RATP (Métro, RER, Bus, Tramway, Funiculaire de Montmartre, Montmartrobus, Noctilien), SNCF Ile-de-France, OPTILE.
On és la diferència??? (apart que amb un pots anar als aeroports i en l'altre no)


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

fubang
N5
N5
Entrades: 149
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Divendres 19/01/2007 21:23

Bona nit.

En quant a ús dels dos bitllets en els mitjans de transport, la única diferencia entre ells entenc també que es només el viatje als aeroports.

A part de l'us als mitjans de transport, el bitllet "Paris visite" ofereix una rebaixa en el preu de l'entrada en alguns llocs turistics de Paris com per exemple a la torre Montparnasse (al menys així era fa uns anys), cosa que desconec si ho té el bitllet Mobilis.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 19/01/2007 21:30

fubang ha escrit:Bona nit.

En quant a ús dels dos bitllets en els mitjans de transport, la única diferencia entre ells entenc també que es només el viatje als aeroports.

A part de l'us als mitjans de transport, el bitllet "Paris visite" ofereix una rebaixa en el preu de l'entrada en alguns llocs turistics de Paris com per exemple a la torre Montparnasse (al menys així era fa uns anys), cosa que desconec si ho té el bitllet Mobilis.
Val, ja sé on és la diferència, doncs. El Mobilis només és, com diu el seu nom, per mobilitat, mentre que l'altre és per Visitar Paris. Així doncs ja tinc el pressupost força arreglat. Uns 65€ tot el viatge, no està mal xD Ara falta que algú em doni idees d'on anar...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Divendres 19/01/2007 22:17

bé, no se si tindràs temps per tot. L'itinerari per París ciutat que jo recomanaria i amb el qual aprox. ho aconsegueixes veure tot es:
Austerlitz-->Montparnasse (L5 + L6 que es elevada).
Montparnasse-->Torre Eiffel amb la mateixa L6
Torre Eiffel-->Invalides/Champs Elysées: RER C. D'Invalides a Camps Elysees es pot anar caminant
Camps Elysees-->Arc de Triomf L1 (tot i que són a prop, diria q aprox 1 km)
Arc de Triomf-->Gare St Lazare:
Opció 1: RER A fins a Auber i allà caminant pel subsol parisí, no se la distància però si no recordo malament riu-te'n de pg de Gràcia.
Opció 2: L2 + L3
St Lazare-Gare du Nord : L12 + L2 (l'últim tram de la L2 és elevat) fins a La Chapelle
Gare du Nord-Gare de l'Est: caminant
Gare de l'Est-Gare de Lyon: L4+L14 (es podria fer més directament, però val la pena fer la L14 encara que sigui només per una parada.
Des de Gare de Lyon pots anar fina a Villeneuve i Lieusaint Moissy (tot i que aquesta ultima cau una mica lluny).

És una proposta més, és un trajecte més o menys circular per aprofitar el màxim el temps de que disposes. Jo faig ver quelcom de semblant.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 19/01/2007 22:46

Bàsicament havia pensat en una cosa així:

- Arribada a les 07h27 a Austerlitz. Esmorzar
- A les 08h RER C fins a la Tour Eiffel. Fotos varies.
- A les 08h30 L6 fins a Charles de Gaulle, RER A fins a Gare de Lyon i RER C fins a Villeneuve
- A les 10h30 tornem a la ciutat (no podem anar a Lieusant perquè són 5 zones), anant a Gare du Nord. Un cop allà, fotos de la Gare i RER E fins a Bondy.
- A les 12h00 agafem el T4 fins a Aulnay-sus-Bois. Després, Transilien - Nord fins a Gare du Nord, RER E fins a Saint Lazare i allí agafem la L14 fins a Chatelet-les-Halles. Un cop allí, L4 fins a Montparnasse.
- A Montparnasse, busquem lloc per dinar.
- A la tarda, a donar més voltes pel metro i el RER i a fer més fotos.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dissabte 20/01/2007 1:26

Igualment, et recomano algun dels trams al descobert (L6 de Bercy a abans de Denfert Rochereau i de Pasteur fins passat el Sena aprox o L2 de Barbes Rochechouart a Jaures aprox).
També et recomano algun d'aquests ponts sobre el Sena dels que he parlat abans. Per mi, els trajectes més impressionants són el Quai de la Rapée-Austerlitz de la L5 i el creuament amb la L2 al costat de la Tour Eiffel.
Ja ens explicaràs que tal el nou tram-tren T4 Aulnay-Bondy i que tal a Villeneuve!



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 20/01/2007 1:29

Bé, la sortida és per dintre de 61 dies exactes :D Així que ja hi haurà temps de discutir largo y tendido sobre el que faré o no...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 21/01/2007 19:47

Austerlitz és molt important, veuras una línia de metro passant per un pont. En quan a oficines d'informació i per trobar llibres, revistes, trens exposats, etc. et recomano la maison de la RATP, al metro Gare de Lyon, al 189, rue de Bercy o 54, Quai de la Rapée. I la boutique du métro, a l'estació les Halles, accés línia 4 (sembla que obren de dilluns a divendres, de 10:30 a 19:30, però abans assegura't). i molt recomanable el llibre "Métro insolite". Si te'l compres al Virgin dels Champr Elisees (o com s'escrigui), et sortirà barat ;)



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 21/01/2007 20:24

Merci per les suggerències, metring!! Com que aquest viatge és un viatge "low-cost", prenc la idea per a quan tingui més calers :D

Sobre el metro d'Austerlitz, n'he vist captures al Google Earth i és impressionant, així que serà de les primeres coses que vegi. De fet, personalment m'interessa més la xarxa RER / Transilien, tot i que el metro parisí m'encanta, i la línia Méteor ha d'ésser curiosa.

Parlant d'això, sabeu si hi ha problemes en estacions subterrànees de la RATP per fer fotos? O bé és més o menys com arreu de França?


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 21/01/2007 20:59

La diferència entre la Paris Visite i la Mobilis és la mateixa que hi ha a Barcelona entre la Barcelona Card i els abonaments T-2 dies a T-5 dies: ambdós permeten emprar exactament els mateixos mitjans de transport, però els primers inclouen descomptes a museus i d'altres activitats culturals. Evidentment, el passi turístic és més car, però si tens previst entrar a algun lloc com la Tour Eiffel compara preus per esbrinar si el visite et pot sortir a compte.

Més coses: si tens previst estar a París un dia festiu francès, aleshores tindràs dret al Ticket Jeunes: un abonament d'un dia a un preu notablement més reduït que el Mobilis. Per exemple, l'abonament per a les zones 1-5 costa tan sols 6,40 EUR (només existeix per a les zones 1-3, 1-5, 1-8 i 3-8). Personalment et recomano un mínim de tres zones, perquè d'aquesta forma pots fer transbords fora de París i altres combinacions rares com el tram-tren de la Defénse.

Coses a veure: a banda del que ja t'han dit, no et pots perdre ni l'EOLE amb megafonia en castellà (línia 14) ni la brutal estació de Haussmann de la línia E del RER. Ah, i el primer trajecte amb metro que has de fer és d'Austerlitz a Quai de la Rapée. A banda de creuar el Sena, veuràs una estació fantasma.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 21/01/2007 21:20

Eloi, el cotxe que et toca és cotxe saló o cotxe compartiments?

I sí, tinc/tenim pensat anar a Haussmann - St. Lazare, a l'EOLE i a la línia 14 (que no és el mateix, l'EOLE és el RER E, i la línia 14 és el Météor).

Anirem en dissabte, pel que no és festiu...I tampoc tinc/tenim previst entrar a cap monument que no sigui ferroviari...

P.D.: Quan puguis entra al messenger, que haig de parlar amb tu xD


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Diumenge 21/01/2007 21:30

aarongilp ha escrit:Eloi, el cotxe que et toca és cotxe saló o cotxe compartiments?

I sí, tinc/tenim pensat anar a Haussmann - St. Lazare, a l'EOLE i a la línia 14 (que no és el mateix, l'EOLE és el RER E, i la línia 14 és el Météor).

Anirem en dissabte, pel que no és festiu...I tampoc tinc/tenim previst entrar a cap monument que no sigui ferroviari...

P.D.: Quan puguis entra al messenger, que haig de parlar amb tu xD
El Ticket Jeunes SÍ que és vàlid els dissabtes. Així que no dubteu en agafar-lo si teniu 25 anys o menys (és el més barat de tots els títols de transport).

EOLE (Est Ouest Liaison Express): RER E.
Météor (Métro Est Ouest Rapide): M 14.

A veure si estic lliure quan veniu i puc acompanyar-vos a fer un tomb...


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 21/01/2007 21:33

Doncs ves agafant festa, ho tenim previst (teòricament) pel 31 de Març (sortida de Catalunya el 30). I si és vàlid el Ticket Jeunes...m'has alegrat la tarda, menys calers encara!


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Diumenge 21/01/2007 21:44

aarongilp ha escrit:Doncs ves agafant festa, ho tenim previst (teòricament) pel 31 de Març (sortida de Catalunya el 30). I si és vàlid el Ticket Jeunes...m'has alegrat la tarda, menys calers encara!
M'ho apunte, però no puc garantir res. Aniré confirmant-ho a mesura que s'aprope el dia D...

I et confirme la validesa del Ticket Jeune els dissabtes (pots veure-ho ací).


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”