Sons del Metro de Barcelona

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Sons del Metro de Barcelona

Entrada Autor: metro3001 » Divendres 22/07/2011 20:36

Hola a tots:
Acabo de penjar una petita prova, d´una grabació que vaig efectuar fa un temps.
M´agradaria a tots els que volgueu, o podeu escoltar-la, que em diguessiu després, que us ha semblat, ja que si el tema de qualitat de só es bó, posaría a la vostra disposició, tot el meu "arsenal sonor".
L´enllaç es aquest: http://www.goear.com/listen/8c6f695/una ... -de-horta-
Espero que us agradi i que la nostàlgia no us faci plorar...
metro3001



Avatar de l’usuari
tintin
N6
N6
Entrades: 176
Ubicació: Barcelona - Horta

Entrada Autor: tintin » Dijous 28/07/2011 11:59

Quins records em porten sentir aquesta sèrie, per mi pots penjar tota la grabació sencera. Per cert, la qualitat de so es bastant bona, crec jo. ;)



Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Dimarts 02/08/2011 18:45

Gràcies per contestar.
He intentat pujar una pista grabada de 1 hora i cinc minuts, amb diversos retalls de sò, pero no me l´accepta.
Intentaré retallar-la una mica i veurem el qué.
Si així funciona, procedirem a pujar coses mes "interessants"....
Per cert, que preferiu, 1000 o 1100... espero les vostres preferéncies.
metro3001



Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Dimecres 03/08/2011 1:22

Com que veig que més o menys un grupet de gent heu escoltat la sortida d´Horta del 1000, aqui poso els enllaços de tres nous arxius sonors del Metro de Barcelona, que he pujat a goear.
Per la vostra informació, tinc grabades totes les línies del metro de Barcelona en format digital (minidisc) i pel que heu vist es pot passar a mp3 sense gaire complicació.
Les grabacions van ser fetes en les èpoques daurades dels 1000-1100, l´any 1999. Recordo que el primer que vaig grabar quan vaig tenir en el meu poder el minidisc,( que en el seu temps, ja em va costar 60.000 cuques) va esser la Línia 5 que encara no disposava de l´ATP, i alguns trens encara no tenien l´aire condicionat que feia tant soroll.
Si veig que hi ha algú que tingui interés en aquest tipus de "documentació", probaré de posar-les a la vostra disposició.
Bé, anem per feina:
Primer arxiu:
Sortida d´un 1100 de Verdaguer cap a Joanic: http://www.goear.com/listen/d78b480/ver ... 100-i-1400
Segon arxiu:
Sortides i arribades de 1100´s a Verdaguer i Barceloneta, aprofitant els sorolls de les agulles: http://www.goear.com/listen/5ee4340/ver ... -barcelona
Tercer arxiu:
Una porció impagable per a mi, que em va obsequiar el 1085 en el trajecte de Virrei a Maragall. Recomano escoltar-lo una miqueta fort de volum, per gaudir de tota la seva "màgia": http://www.goear.com/listen/94f2950/100 ... 000-i-1300.
Espero que no em prengueu per massa friki, encara que ja sé que molts dels que esteu per aquí, us agradarà tornar a escoltar aquestes dolces melodies...
Gaudiu-ne
metro3001



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 03/08/2011 2:50

Ara que el sento, enyoro més i tot aquells trens... serà cert allò de que no se sap el que es te fins que es perd. El que donaria per tornar a agafar un!

Quin so, tota una melodia, i quina megafonia!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 03/10/2011 21:28

metro3001, tens gravades la megafonia/tram de L2 d'aquell any?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Dimecres 12/10/2011 13:09

Hola Miquel:
Lamentablement nomes tinc grabats sons de les linies 1, 3, 4, i 5.
De la linia 2 no tinc res.
Em sap greu...



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 12/10/2011 15:47

metro3001 ha escrit:Hola Miquel:
Lamentablement nomes tinc grabats sons de les linies 1, 3, 4, i 5.
De la linia 2 no tinc res.
Em sap greu...
Vaja, no passa rés, però volia tornar a escoltar les megafonies d'aquells anys, que eren pausades i amb força, i les estacions amb correspondència, semblava que la megafonia no acabava mai.

Però si tens de la línia 3, tens gravat el tram Vall d'Hebron -> Montbau (de quan la L3 feia final aquí?)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 24/07/2014 23:16

Metro3001, no sé si llegiràs el missatge, però tens més gravacions que puguis pujar a Internet? M'he quedat bocabadat amb les que has pujat i com que tu dius que tens més, podries pujar-les? Si us plau... :reve

Si pot ser, de megafonies antigues, quan hi havia el "correspondència amb" original.

P.D. No hi ha emoticones de babejar?



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Divendres 25/07/2014 1:04

Casi ploro quan he tornat a sentir la megafonia de la sèrie 1000. Va ser la primera megafonia trenera que vaig escoltar a la meva vida.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Divendres 25/07/2014 13:56

Hola a tots.
Per la vostra informació us comento que tinc totes les linies de metro senceres a excepció de la 2, 6,7,8,9 i 10.
Les grabacións les vaig efectuar amb suport minidisc I va ser a L época bona del metro.
No recordo ara les dates d enregistrament, pero la grabació de la linia 5 la vaig fer amb un 1000 sense aire condiciónat....!!!
El problema amb el que em trobo, es pasar de minidisc a mp3, ja que tinc aproximadament 14-18 minidisc amb temática de metro I passar-los a mp3 es una feinada, ja que en els minidisc, están fetes totes les particions de les pistes I al pasar- ho a mp3 tot aixo es perd.
L altre problema es penjar un arxiu d aquest tipus, que te cert tamany, per poder-se descarregar gratuitament.
Si teniu alguna idea o sugeriment ara es el moment de expressar-ho....!!!
Gracies a tots els que heu mostrat interés en aquest tema.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 25/07/2014 14:54

metro3001 ha escrit:Hola a tots.
Per la vostra informació us comento que tinc totes les linies de metro senceres a excepció de la 2, 6,7,8,9 i 10.
Les grabacións les vaig efectuar amb suport minidisc I va ser a L época bona del metro.
No recordo ara les dates d enregistrament, pero la grabació de la linia 5 la vaig fer amb un 1000 sense aire condiciónat....!!!
El problema amb el que em trobo, es pasar de minidisc a mp3, ja que tinc aproximadament 14-18 minidisc amb temática de metro I passar-los a mp3 es una feinada, ja que en els minidisc, están fetes totes les particions de les pistes I al pasar- ho a mp3 tot aixo es perd.
L altre problema es penjar un arxiu d aquest tipus, que te cert tamany, per poder-se descarregar gratuitament.
Si teniu alguna idea o sugeriment ara es el moment de expressar-ho....!!!
Gracies a tots els que heu mostrat interés en aquest tema.
Doncs m'agradaria que tornem a escoltar antigues megafonies, preferiblement de les línies 1 i 3. ;)



Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Divendres 25/07/2014 18:49

Veurem que es pot fer...
Per cert.... Hauria de posar preu per les grabacións....
Que us sembla 10 €urets per estacio...?
Assequible, no...? :D
Be, ara parlant seriosament
Intentaré trobar algún programa per passar tot el material a mp3 i despres penjar-lo al YouTube per que es pugui descarregar.
Dic YouTube ja que no s em ocurreix algún altre plataforma per poder penjar els arxius.
Goear no m el accepta amb tant de pes.... :(
Si algu coneix algún altre sistema, que m ho expliqui.
Gracies



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 25/07/2014 19:04

metro3001 ha escrit:Veurem que es pot fer...
Per cert.... Hauria de posar preu per les grabacións....
Que us sembla 10 €urets per estacio...?
Assequible, no...? :D
Be, ara parlant seriosament
Intentaré trobar algún programa per passar tot el material a mp3 i despres penjar-lo al YouTube per que es pugui descarregar.
Dic YouTube ja que no s em ocurreix algún altre plataforma per poder penjar els arxius.
Goear no m el accepta amb tant de pes.... :(
Si algu coneix algún altre sistema, que m ho expliqui.
Gracies
Prova amb SoundCloud, allà he vist un audio de 1 hora de durada. Suposo que allà funcionarà.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/07/2014 9:21

Aquest enllaç l'acaba de publicar TMB: http://www.goear.com/listen/94f2950/100 ... 000-i-1300



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 30/07/2014 10:19

metring ha escrit:Aquest enllaç l'acaba de publicar TMB: http://www.goear.com/listen/94f2950/100 ... 000-i-1300
Si mireu el seu perfil, té moltes més megafonies!!! Quins records de quan era petit! :'( :'( :'(
http://www.goear.com/metro3001/sounds


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 30/07/2014 10:37

Algú té l'avís de tancament de portes dels 1000 quan era un so continu (es deia que era un claxon de seat 600 :D ) i no el tuituituitui després de la reforma?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 30/07/2014 11:50

wefer ha escrit:Algú té l'avís de tancament de portes dels 1000 quan era un so continu (es deia que era un claxon de seat 600 :D ) i no el tuituituitui després de la reforma?
Et refereixes en aquest vídeo? :D

Que quedi clar que NO és meu. És d'un usuari que es diu "86Urbas". Està en el FTC?



Més o menys està pel segon :21, de fons.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 31/07/2014 0:10

Renfe445 ha escrit:Et refereixes en aquest vídeo? :D
Gràcies pel vídeo ;) però no exactament. Em referia al so original d'avís de tancament de portes dels 1000, cap allà els primers anys 80, molt diferent del que després van tenir i que si no recordo malament era un to continu.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 31/07/2014 1:14

En aquest vídeo també surt la megafonia d'un 1000. Oblideu-vos de les imatges, només gaudiu del so :D



Salut!
#volemL9

Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”