Scopic: nova mega-maqueta a Barcelona

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Granolleri

Re: Scopic: nova mega-maqueta a Barcelona

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 11/04/2016 19:48

Ara entenc perquè des del passat divendres Rodalies de Catalunya ja no ofereix el combinat Tren+Scòpic.

I jo encara no hi havia anat, justament el que em tirava enrera era l'alt preu.



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 11/04/2016 19:51

Em costa creure-ho, i menys sense avisar :nose Jo abans de tancar l'hagués obert de forma gratuita durant un dia.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 11/04/2016 19:55

Si s'acaba confirmant, és una pèrdua considerable. El projecte prometia i molt, però crec que ha afectat sobretot els preus per l'entrada.

Crec que els d'Scopic s'haurien d'explicar en un comunicat quines han estat les causes que han portat a aquest tancament. Adéu a veure la maqueta del Garraf... :(



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 11/04/2016 19:59

És una veritable llàstima, potser hauria calgut una subvenció, més recolzament de les entitats... Què es farà ara amb les maquetes i tren?



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 11/04/2016 20:18

Quina llàstima!! Jo tenia previst anar aquest mes per a utilitzar el telefèric de Montjuïc (amb el val de les proves de la L9) i vore la maqueta. :o


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 11/04/2016 20:56

fgc113 ha escrit:Quina llàstima!! Jo tenia previst anar aquest mes per a utilitzar el telefèric de Montjuïc (amb el val de les proves de la L9) i vore la maqueta. :o
Si el val caducava el febrer...



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 11/04/2016 21:02

metring ha escrit:
fgc113 ha escrit:Quina llàstima!! Jo tenia previst anar aquest mes per a utilitzar el telefèric de Montjuïc (amb el val de les proves de la L9) i vore la maqueta. :o
Si el val caducava el febrer...
Ja, però pensava pagar l'entrada ;)


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 11/04/2016 23:19

D'aquest projecte mai vaig entendre com pensaven pagar l'enorme inversió i manteniment que calia. Només pensar en la quantitat de gent que tenien treballant i el lloguer del local se'm posaven els pèls de punta. La publicitat tampoc vaig entendre mai com s'ho feien per pagar-la.
Tampoc vaig entendre decisions com no donar-li un pes important a la restauració (bar/restaurant) des del primer moment, ni vaig entendre quin públic buscaven (tan aviat volien turistes com nens que celebressin l'aniversari :x ), entre moltes altres coses (bases el negoci en una maqueta i no en poses una a l'entrada per cridar l'atenció, deixant-la en un soterrani? No fotis...)

No obstant, vaig veure un vídeo on parlava en Xaviar Marbà, el propietari, dient que havien fet els pertinents estudis de viabilitat i que tenien molt clar el que volien i confirmaven que existia mercat per una cosa així a Barcelona. Aleshores vaig deduir que jo no tenia ni idea de negocis, ni d'economia ni de res.

Tristament, crec que difícilment hi ha mercat per una cosa així a Barcelona com a negoci (potser un restaurant temàtic seria més adequat). No obstant el que no té cap explicació lògica és que un projecte tanqui quan no fa NI UN ANY que està funcionant de veritat. TOTS els negocis es fan (o s'haurien de fer) sabent que trigaràs 2 o 3 anys a començar a tenir beneficis o saber si és viable. Haver de tancar en tan poc temps vol dir, o bé que ha passat alguna cosa molt estranya, o bé que els seus gestors han estat extremadament dolents.

Llàstima.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 12/04/2016 2:50

La verdad estoy con wefer, me cuesta ver como algo así podría rentabilizarse fácilmente. Si tuviesemos un museo del transporte sería una magnífica adición, pero vaya.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 12/04/2016 10:21

Ahir mateix en feien un extens reportatge sobre l'Scopic a TV3, parlant de projecte a 10 anys de finalització de la maqueta sencera, etc..... :x


Salutacions,

Oriol

pau
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: pau » Dimecres 13/04/2016 7:14

Hola a tothom!

Precisamet he entrat en aquest fórum per aquest tema.

Resulta que després de molts intents infructuosos, aquest dissabte per fi vaig poder coincidir amb un amic per anar-hi, i ho vam trobar tancat! El meu amic el dia abans havia consultat la web però el dissabte ja no funcionava. Al bar del costat ens van dir que el divendres ja no havien obert, ja és mala sort que em quedés amb les ganes de veure-ho per només dos dies!

Quan vaig veure les imatges a TV3 i BTV em vaig quedar impressionat de la inversió feta, sé de qué parlo perqué al 2012 vaig montar una botiga de maquetes i miniatures que tampoc va funcionar. Vaig entendre que alló seria la inversió-somni de un milionari... però sembla que no.

Personalment penso que es va fer molt poca publicitat, jo em vaig assebentar pel meu amic. Fora dels fórums com aqusest i els reportatges televisius esmentats no es va anunciar enlloc, La ubicació tampoc era en una zona molt turística, és cert que estava a prop de Sants, però allà els turistes ja hi van amb les maletes per marxar!

Em sap molt greu, queda clar que vivim en un país on l'afició pel maquetisme és escasa.

La meva pregunta és si algú sap que faran amb tot aquest material, era una reconstrucció increïble de Barcelona i rodalies. Espero que no ho llencin.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/04/2016 9:45

Hola, benvingut al FTC!

No pensis que es va fer poca publicitat: jo havia vist banderoles als carrers, ben visibles, publicitat als mitjans de transport, se'n va fer força!

El tema de les inversions, pel que sembla, inicialment es va començar amb un capital de més d'un mil·lió d'euros, una bona pasta, i és una llàstima com ha acabat. Però igualment, no em sembla de rebut aquesta forma de tancar, sense un comunicat, ni acomiadar-se, no trobo que siguin les maneres. I a sobre, havia gent que comprava entrades anticipades per internet, i que ara se les haurà de menjar amb patates :(



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/04/2016 9:47

Apart, em consta que a Forotrenes se n'ha parlat del tancament, però a un enllaç que remet al tema, surt com a que falla la connexió perquè no és una pàgina segura, li passa a algú més? Hi ha una pàgina antiga que sí que va, però l'altra res.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/04/2016 15:43

Ara si! L'enllaç de Forotrenes on es parla del tancament http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... 21&start=0 Hi ha marro, parlen fins i tot de si ha hagut blanqueig de diners. :x

Flipo que a dia d'avui, no aparegui informació a cap mitjà convencional.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 13/04/2016 16:16

metring ha escrit:Ara si! L'enllaç de Forotrenes on es parla del tancament http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... 21&start=0 Hi ha marro, parlen fins i tot de si ha hagut blanqueig de diners. :x

Flipo que a dia d'avui, no aparegui informació a cap mitjà convencional.
Els mitjans convencionals lamentablement, fa anys que marginen el gremi d'aficionats al ferrocarril en general. És un reflex de com està el país actualment...



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 13/04/2016 16:55

Ho dius com si hi hagués alguna cosa, pèro només és un usuari que diu que se li olorava a blanqueig, i després d'aixó comença un merder monumental, i tot només perque un deia que li olorava a blanqueig. Ja n'estem inventant històries :twisted:
Pel que expliquen sembla que senzillament va ser un fracàs econòmic com qualsevol altre, i no hi ha res que faci pensar seriosament en blanqueig de diners.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/04/2016 17:15

Don Ramón ha escrit:Ho dius com si hi hagués alguna cosa, pèro només és un usuari que diu que se li olorava a blanqueig, i després d'aixó comença un merder monumental, i tot només perque un deia que li olorava a blanqueig. Ja n'estem inventant històries :twisted:
Pel que expliquen sembla que senzillament va ser un fracàs econòmic com qualsevol altre, i no hi ha res que faci pensar seriosament en blanqueig de diners.
Ja, el fil allà ha derivat en temes fins i tot delirants :martell1



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 13/04/2016 21:07

Quan vaig visitar-lo l'estiu passat, vaig quedar meravellat, ja que la qualitat de reproducció de les maquetes era excel·lent. La veritat és que per un moment jo vaig pensar que Scopic podria haver sigut seriosament el "Wunderland català". Els plans d'extensió de la maqueta pintaven molt bé, em va fer una il·lusió tremenda quan vaig veure que farien també la zona del Garraf. Però la realitat econòmica ha topat, i lamentablement com ja vaig dir, no serà possible.

Si es confirma que ha estat per causes econòmiques, crec que el preu de les entrades era massa car i això podria haver provocat el seu tancament uns mesos després. Penso que es va obrir massa "a corre-cuita" i es tindria que haver plantejat el projecte d'una forma més pausada, amb preus més raonables i atractius.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Divendres 15/04/2016 10:21

He pogut consultar fonts properes a aquesta maqueta i es veu que devien dos milions d'euros, bàsicament pel lloguer de l'immens local.

Per altra banda, durant l'estiu les visites van ser mes o menys concurrents, però al començar les escoles van baixar dràsticament, tenint alguns matins només tres visites, cosa que va provocar que la situació fos insostenible, també al acabar la temporada turística aquesta situació es va agreujar encara mes.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 15/04/2016 10:38

MZA_1600 ha escrit:He pogut consultar fonts properes a aquesta maqueta i es veu que devien dos milions d'euros, bàsicament pel lloguer de l'immens local.

Per altra banda, durant l'estiu les visites van ser mes o menys concurrents, però al començar les escoles van baixar dràsticament, tenint alguns matins només tres visites, cosa que va provocar que la situació fos insostenible, també al acabar la temporada turística aquesta situació es va agreujar encara mes.
Has pogut preguntar si hi ha possibilitat d'obrir en un altre indret, o què es farà de les maquetes i resta de material que hi ha allà?



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”