Me'n vaig a París

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Me'n vaig a París

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 22/09/2006 17:30

Si bé es tracta d'una micro estada (concretament de les 7.27 a les 21.56 del dissabte 14 d'octubre, tot per aprofitar l'oferta dels Corail nocturns), ho comento per si hi hagués alguna cosa relacionada amb el transport en general que no m'hauria de perdre. Alguna estació de metro i/o línia en particular, alguna activitat coincident per dates... no sé, el que sigui.

La part turística ja la tinc més o menys solventada (serà el tercer cop que hi aniré), la diferència és que ara aniré per lliure i, per tant, poder fer ús dels sistemes de transport públic que em roti, una espina que tinc clavada.

De moment ja tinc la primera frustació: no podré recórrer les 14 línies de metro per ordre numèric, puix hi ha alguns transbords impossibles :(



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 22/09/2006 17:59

Home, jo he estat mirant i a les estacions de Nord i Est principalment, hi arriben trens de mitja Europa... Alemanya, Holanda i Bèlgica, Gran Bretanya, Itàlia, Suïssa, Luxemburg i fins i tot Àustria. Pot ser interessant veure si porta material d'aquests països.

A Austerlitz hi arriben trens procedents de la Península (i de llocs tan desconeguts com ara Cervera, Hendaia o La Tor... :P)



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 22/09/2006 18:27

L'exposició de busos pel centenari (que es clausura aquell mateix dia 14)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 22/09/2006 18:28

Això és el principi d'una saga de fils titulats "Me'n vaig a [ESCRIGUI AQUÍ UN LLOC DEL MÓN]"... :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 22/09/2006 18:32

Atenció, que m'has donat una idea d'aquelles malèvoles que només em venen cada pocs mesos :D


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 22/09/2006 18:46

Fran-Ikarus ha escrit:Atenció, que m'has donat una idea d'aquelles malèvoles que només em venen cada pocs mesos :D
Pujar un dels Pegaso de l'Autònoma a París? :o :D



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 22/09/2006 18:56

JaMiRo! ha escrit:Això és el principi d'una saga de fils titulats "Me'n vaig a [ESCRIGUI AQUÍ UN LLOC DEL MÓN]"... :D
I si algun foraire és milionari, algun lloc de l'espai.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 22/09/2006 18:58

orique ha escrit:I si algun foraire és milionari, algun lloc de l'espai.
Ja posats, també podríem obrir la secció "Enviem al foraire 'x' a l'espai", la qual estic ben segur que tindria cert èxit :twisted:



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 23/09/2006 12:18

Fran-Ikarus ha escrit:L'exposició de busos pel centenari (que es clausura aquell mateix dia 14)
He trobat més informació relacionada amb el centenari dels autobusos a París aquí.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 23/09/2006 13:11

Ah, oui, "Le programme". Mais pas aussi détallé comme on pourrait espérer :|

Dans "Les animations" on peut trouver plus détails sûr la mise, le 21 octobre, de trois TN4H sur la ligne 94, avec machiniste (sic) et receveur d'époque.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Diumenge 24/09/2006 13:21

entfe001 ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:L'exposició de busos pel centenari (que es clausura aquell mateix dia 14)
He trobat més informació relacionada amb el centenari dels autobusos a París aquí.
Quina diferència, !!! ... aixó és un programa de actes, .... cuidat, ... les fotografies, ... retocades, per que bo és veigi la diferéncia del temps passat, en fí el detall de "savoir faire" está molt bé conseguit, ..... :o 8) :oops:

Clar que les "comparacions son ....", però 100 anys ..... han tingut 100 anys per preparar-ho. :nose :blah :plas


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 24/09/2006 13:30

Doncs ara no acabo de saber per qui ho dius, abegot ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 13/10/2006 11:23

Per ventura... algú coneix per on cau la casa de Monsieur Hulot a Mon Oncle a Saint Maur des Fossés? És que cau a la zona 3 i, per tant, dins de l'àmbit de l'abonament que em penso comprar :D



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 21/10/2006 22:48

M'imagino que ja deus haver tornat... :D

Alguna anècdota interessant?



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Diumenge 22/10/2006 19:55

orique ha escrit:M'imagino que ja deus haver tornat... :D

Alguna anècdota interessant?
Per el que em vist a Monistrol de M., s'havia aprimat .... :hola :nose :mort :D :callat


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 24/10/2006 0:06

Com a anècdota podria dir que buscant la casa de Monsieur Hulot a Saint Maur des Fossés i després d'haver donat trenta voltes per allà decideixo prendre un autobús que passava per allà per tal que em deixés de nou al RER... i sí, m'hi va deixar però a Champigny :x

Espero publicar un plasta-relat a finals d'aquesta setmana, per Sant Narcís (algun fascicle ja corre per es.rec.trenes).



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 26/11/2006 22:51

:hola

Bé, si res no ho torça, jo també pujaré a París el proper dia 7 de desembre, per fer una estada d'aproximadament 19 hores. Significarà per a mi pulveritzar els meus rècords personals de llunyania de casa i de latitud cap al nord (5 graus terrestres de cop), a més de fer 1001 (així ho posa al bitllet) kms d'anada i 1001 de tornada en TGV. :victoria

El dia 7 segurament tindré lliure el dia, així que aprofitarem per visitar la part orientomeridional :x de la Catalunya Nord. En aquesta ocasió pujarem a Perpinyà en cotxe ja que la tornada no podríem fer-la en TP amb el tren que hem escollit. Jo ja he estat en ocasions per la costa (vés per on, hi passa el tren :)) , però desconec totalment la part interior. Hi ha algun poble que valgui la pena? El tren surt a les 17'50 i per tant hi ha força temps. També és viable visitar la part de Salses i Ribesaltes.. (mm, el tren del país càtar :twisted: )

La visita no la faig sol i això comporta entre d'altres coses pèrdua de llibertat friki-trenera. Així que haig de filar prim... Les estacions "grans" poden passar com a monuments, per tant, suposo que les visitaré. :twisted:.

Por lo tanto:

M'agradaria que m'orienteu una mica sobre llocs ferroviaris must visit, tant de París com de la Catalunya Nord. A ser possible que siguin combinables amb una visita turística "normal", i així no acabar a la gendarmeria més propera per desordres públics... :)

També m'agradaria saber on puc assabentar-me del nivell d'alerta del pla Vigipirate, ja que tinc entès que això va per estacions i no és igual per a tota França.

Finalment, si coneixeu algun lloc on es mengi mínimament bé i a preu espanyol :) (tant a París com a la Catalunya Nord) també serà d'agraïr.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 26/11/2006 22:58

En TGV? Així m'agrada. Gaudeix d'un tren Alstom. :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 26/11/2006 22:58

orique ha escrit:M'agradaria que m'orienteu una mica sobre llocs ferroviaris must visit, tant de París com de la Catalunya Nord. A ser possible que siguin combinables amb una visita turística "normal", i així no acabar a la gendarmeria més propera per desordres públics... :)
A París, ves a veure la Gare du Nord (Eurostar a Londres, trens a Bèlgica i Holanda) i la Gare de l'Est (trens a Alemanya i Àustria). Potser hi podràs veure la Taurus 3 dels ferrocarrils austríacs, màquina adaptada a tots els sistemes de corrent de l'Europa ferroviària, tinc entès que sense excepció.
orique ha escrit:Finalment, si coneixeu algun lloc on es mengi mínimament bé i a preu espanyol :) (tant a París com a la Catalunya Nord) també serà d'agraïr.
A París, a Les Halles hi ha algun restaurant on menges relativament bé (no és cap meravella) sense deixar-t'hi el sou de mig any. També omple prou tirar de crêpes farcides, que podràs comprar en paradetes al carrer. A Perpinyà, el "plat du jour" sol tenir preus barcelonins, fins i tot per sota.

I bon viatge! :hola


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 26/11/2006 23:30

Val la pena tancar el cercle que fan les línies 1 i 2 del metro. Estacions històriques a la primera i llarg viaducte a la segona. Després compara-ho amb la línia 14. També curiosa la distribució d'andanes de Liège (L13, tot i quan hi vaig anar jo estava tancada per obres) i el bucle de final de línia de Charles de Gaulle (L6).

I no deixis de visitar el RER, igualico que les rodalies d'aquí. Acollonant l'estació de Haussmann Saint Lazare. Si tens passi de tres zones, pots escapar-te a provar els tramvies T1 i T2.
entfe001 ha escrit:Espero publicar un plasta-relat a finals d'aquesta setmana, per Sant Narcís (algun fascicle ja corre per es.rec.trenes).
:osti



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”