Me'n vaig a París

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Respon
Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dijous 29/03/2007 19:03

Malauradament no en vem agafar cap, però si que em vem veure un :)
aim ha escrit: Per cert, a la foto de l'estació de Haussmann-St Lazare m'he fixat que entre la via i la part superior de l'andana hi ha MOLTA alçada (potser m'ho sembla a mi només). Quin tipus de tren hi circula per allà?


És un efecte òptic. En realitat hi ha 2 vies separades per una petita tanca que al coincidir amb l'altre que hi ha al fons, dóna la sensació que l'andana sigui molt profunda.

El que si era curiós que els trens de 2 pisos, el pis de baix el terra quedaba just al començament de la finestra, donant un efecte de molta velocitat al arrancar.

Salut,



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 29/03/2007 19:27

entfe001 ha escrit:Pregunta friqui-xorra: no vau agafar cap servei ROMI per homenatjar a un usuari d'aquest fòrum? :D
No, tot i que ens va sorprendre agradablement de veure'ls anunciats per les pantalles :D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Divendres 30/03/2007 0:27

QUARTA PART

Estem dinant a Gare de L'Est, quan l'Aarón rep un sms d'un aficionat als autobusos que ens informa que hi ha un comboi Sprague circulant en servei comercial a la L12 fins les 17:00 de la tarda. Així que no podem desaprofitar aquesta oportunitat de poder veure un comboi de metro gairebé centenri i famòs perque alguns l'hem conduit en el MSTS :D :) . Son prop de les 14:00 i ens dirigim a la L8 per poder arribar a la L12. La primera impresió que hem dona el metro de París és que és molt estret i petit i que les estacions mostren un aspecte dels anys 40. Malauradament algunes linies com la L8 ha caigut en mans dels pneumàtics sent una especie de combois híbrits guiats per rails però traccionats amb rodes pneumatiques >:( . Pugem en un d'aquests comobois híbirds i ens donem conte que les portes s'obren i tanquen com la dels 1000, molt ràpit, inclús fan casi el mateix soroll. El tren és molt estret i no té megafonia ni aire acondicionat. Tranbordem a la L12, igual d'antiga però veiem que és un metro 100% autèntic dons va amb raíls normas i corrents. Ens asentem a esperar l'Esprague i anem controlant els números de torn, tot i que al cap de poc ens donem conte de que això no serveix per res, doncs inclús son deiferents els números de torn del mateix tren i están totalment desordentats...una bogeria :x . També veien que hi han una mena de displays conta enrere, però estan desactivats :? i no mostren res. Cambien d'andana i al cap d'uns 5 minuts arriba l'Esprague i hi pugem:
Imatge

L'agent de portes tanca les portes. Hi ha molta gent mirant per la finestra de la cabian, fent videos i fotografies ( no sè què em recòrda això... :nono ). Fa un cop molt brusc i el trasto es fot en marxa. Conforme anem augmentant de velocitat el soroll de 1000 es molt exagerat. No se si els 300 debien ser així o què :o . També es comença a sentir una olor a resistència cremada que espanta l'Aarón :) però sembla ser que és normal. Arribem al final de la línia i sortim a fer fotos del comboi:
Imatge

El motorista cambia la òptcia del focu per una de vermella...i ja tenim la llum de cua. Tornem a pujar i iniciem el viatje fins Montparnase, casi a l'altre punta de la línia. La gent es queda bastant sorpresa ( vaja, igual que quan el Brill presta servei comercial ).

Arribem a Gare de Montparnase:
Imatge

Dos veterans automotors sèrie Z5300 de la SNCF en servei de rodalies. Tota la linia és servida per aquestes unitats, més antigues que les 440 i aquí ningú es queixa perque l'acceleració es una caqueta ni perque son tan antigues. Sense pensans-ho ( bueno, si ho teníem ja programat :P ) pugem a un d'aquests automotors que fa un curt servei de rodalies:
Imatge

Reculem i tornem a Montparnase. Un modern automotor regional a punt de fer un TER:
Imatge

I aquí acabo per avui, ja que tinc molta son.

Salut,



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/03/2007 0:39

Jordilar ha escrit:Dos veterans automotors sèrie Z5300 de la SNCF en servei de rodalies. Tota la linia és servida per aquestes unitats, més antigues que les 440 i aquí ningú es queixa perque l'acceleració es una caqueta ni perque son tan antigues.
Que sí que hi ha qui es queixa! Que no veus per què hi ha "mouvement social" a la SNCF cada dos per tres? xD


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 31/03/2007 2:08

Gràcies per les fotos Jordilar, tela amb París!

Obviament no tot es perfecte i certament algunes instal·lacions tenen un aspecte antic, però no es pot tenir tot.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 31/03/2007 17:29

Jo no diria antic, sinó vell.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dissabte 31/03/2007 20:20

Hola

Jo no em queixo de l'aspecte dels anys 40 que han anat mantiguent les estacions, si no tot el contrari :D . Del que em queixaba era dels combois aquest híbrids amb rodes pneumatiques >:(

Salut,



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dissabte 31/03/2007 22:41

Fantásticas fotos....

gracias



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 02/04/2007 10:59

La part antiga és perfecta, potser una mica laberíntica i difícilment adaptable per a PMRs, però almenys no van fotent l'imbècil malgastant els impostos a cobrir parets de pedra amb panells de fusta (que jo sàpiga, nomès la pedra i el metall son ignífugs) quan nomès mantenint net el que és plenament operatiu es poden dedicar els calers a intervencions necessàries, i cap intervenció estètica ho és.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 14/04/2007 20:29

Hola, us saludo des de Paris!!! Us escric des de internet de l,hotel; aqui tenen uns teclats super raros, i es un cacau escriu-re!! Un dia d,aquests pillare mes metro. en serio, escriure aqui es per acabar bolinga; disculpeu les faltes. Fins aviat!!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 14/04/2007 20:42

metring ha escrit:Hola, us saludo des de Paris!!! Us escric des de internet de l,hotel; aqui tenen uns teclats super raros, i es un cacau escriu-re!! Un dia d,aquests pillare mes metro. en serio, escriure aqui es per acabar bolinga; disculpeu les faltes. Fins aviat!!!
Addicta al fòrum, eh? :) Bon séjour!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dissabte 14/04/2007 20:57

per cert, haig d'acabar d'escriure el viatje :oops: :oops: :oops: :oops:



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 14/04/2007 21:02

metring ha escrit:Hola, us saludo des de Paris!!! Us escric des de internet de l,hotel; aqui tenen uns teclats super raros, i es un cacau escriu-re!! Un dia d,aquests pillare mes metro. en serio, escriure aqui es per acabar bolinga; disculpeu les faltes. Fins aviat!!!
Certament, els teclats AZERTY són un embolic :x



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 15/04/2007 9:31

Alo, Aaron :D Saps si l'Sprague passa en dies feiners; o només festius?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 15/04/2007 9:35

Ei!!! S'hi està bé per Paris??? :D :D :D :D

La Sprague circula molt de tant en tant, nosaltres la vam enxampar per pura xorra...així que no et facis massa ilusions. Segons m'ha comentat posteriorment qui em va avisar, el dia anterior hi havia alguns cutrecartells per la L12 diguent que "demà circularà la branca històrica Sprague fins les 17h". És a dir, molt d'improvís. Si no has vist cap d'aquests cartells, ja te'n pots anar olvidant :roll: :D


P.D.: Quan tornis posa alguna foto eh!


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 15/04/2007 9:38

Merci beaucop!!! :D Ahir era estiu aqui, una calorassa...!!!!!! Quina diferència amb Barna! A veure què puc fer de fotos. Gràcies de nou!!



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 15/04/2007 9:40

metring ha escrit:Merci beaucop!!! :D Ahir era estiu aqui, una calorassa...!!!!!! Quina diferència amb Barna! A veure què puc fer de fotos. Gràcies de nou!!
Juer...el que dic jo...estan en sequera a Paris, vaig jo i plou xD


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 16/04/2007 21:53

Hola! Faré una mica de croniquilla d'avui:

-He estat a La Maison de la RATP, a on he vist 'exposicio sobre les dones als transports ))) :sant Segueix allà el Sprague, uns quants busos i cotxe. I m'he emportat fascicles de Le cahier de la memoire sobre metro que no tenia :D Mooolt recomanable la mediateca, proposaria a TMB de fer-ne una, seria genial!

-He vist tres estacions fantasmes, tot i que era impossible fer fotos: Croix Rouge, Champ de Mars i Arsenal, totes pringades de grafitis fins dalt :o >:(

-M'ho sembla a mi, o els trens de la linia 1 del metro sonen igual que els nostres 2100 de Barcelona? A consultar amb el coixi :D

Edito a dia 18, ara que soc a BCN: i els de la 14, també :D JaMiRo, pot ser que siguin Alstom? Perquè no a tots els trens es veia el fabricant.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/04/2007 21:58

Hola!!! Us adjunto algunes "fotillos" de París. Hi ha de l'estació de Tuilleries, de Louvre, alguna boca que podria ser la de Liceu d'aquí :twisted: ...
Fitxers adjunts
Tuileries.jpg
Tuileries.jpg (63.44 KiB) Visualitzat 8503 cops
metro.jpg
metro.jpg (158.42 KiB) Visualitzat 8470 cops
PIC_0113.jpg
PIC_0113.jpg (54.31 KiB) Visualitzat 8501 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/04/2007 22:17

I alguna de "La Maison de la RATP", i de l'exposició "Elles travaillent a la RATP"
Fitxers adjunts
elles1.jpg
elles1.jpg (72.45 KiB) Visualitzat 8498 cops
elles2.jpg
elles2.jpg (112.88 KiB) Visualitzat 8465 cops
sprague.jpg
sprague.jpg (68.93 KiB) Visualitzat 8495 cops



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”