Treball de recerca

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
GMoreno
N2
N2
Entrades: 11
Ubicació: Esperant un tren de Renfe, segur!

Treball de recerca

Entrada Autor: GMoreno » Divendres 16/11/2007 16:34

Bones!

He d'entregar en breu el projecte del treball de recerca. M'agradaria fer-lo de quelcom relacionat amb els transports catalans, però la veritat es que no se concretament de què.

Em podrieu donar alguna idea?

Merci!



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 16/11/2007 18:32

Hola,

Puedes proponer un corredor de cercanías alternativo para BCN, ¿una pista? mírate a ver por alguna de las avenidas importantes de la ciudad, esas que van de punta a punta...

:D ;)

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Divendres 16/11/2007 18:52

de punta a punta, però ni de forma horitzontal ni vertical, oi? :D



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 16/11/2007 19:24

Hola,
aim ha escrit:de punta a punta, però ni de forma horitzontal ni vertical, oi? :D
:D

No, yo más bien pensaba en algo... "diagonal".

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

GMoreno
N2
N2
Entrades: 11
Ubicació: Esperant un tren de Renfe, segur!

Entrada Autor: GMoreno » Dissabte 17/11/2007 17:16

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

jajaa ara en serio va...



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 17/11/2007 17:20

Hola,

No puedo estar hablando más EN SERIO, forastero...

:aaa

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 17/11/2007 18:29

Projecte de supressió d'una via verda per reconvertir-la en via fèrria a vapor a les comarques gironines.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 17/11/2007 18:31

Y si durante las obras se hunde la Diagonal, ¿qué? ¿todo el mundo en cercanías? ;)
Santfeliuenc ha escrit:Hola,

No puedo estar hablando más EN SERIO, forastero...

:aaa

Saludos,
Sergio


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 17/11/2007 18:57

liniadelRipollés ha escrit:Projecte de supressió d'una via verda per reconvertir-la en via fèrria a vapor a les comarques gironines.
Mira, d'això n'anem servits. Quina vols? :D Reconvertir-la en via a vapor no crec que triomfés gaire, però sí una adequació a línia de rodalia, perquè no?


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 17/11/2007 19:13

Hola,
liniadelRipollés ha escrit:Y si durante las obras se hunde la Diagonal, ¿qué?
Pues mejor, así ya disponemos de todo el espacio para las obras listo para el trabajo, ahorramos en maquinaria, en materiales y en mano de obra y así las obras serían más rápidas y se ocasionarían molestias durante menos tiempo.

:D xD

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

smalagon
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: smalagon » Dimarts 20/11/2012 18:32

Bon dia, estic estudiant primer de batxillerat tecnològic i haig de decidir el meu treball de recerca, m'agradaria fer-lo sobre alguna mena de transport: tren, aviació,etc
També m'agradaria que no fós un treball purament teòric, m'agradaria que tingués alguna mica de pràctica (projecte, simulació...) per fer-ho més interessant. Què em dieu?

Per cert, aprofito per presentar-me al fòrum :D



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dimarts 20/11/2012 19:23

En tiempos de crisis hay que pensar en términos económicos y funcionales, tratando de salvaguardar el erario y de no hacer obras públicas porque convenga a las constructoras y a los partidos, sino a los contribuyentes.

En ese sentido, se podría hacer un metro ligero elevado en dos calles emblemáticas de Barcelona: Diagonal y Aragón (o Gran Vía) al estilo de los de París o Berlín (o tantas y tantas ciudades). Basta con poner unas pilastras a cada lado o en el centro que sostengan la plataforma, y cada tanto una plataforma más ancha para las paradas. Se ahorran los costes de expropiación, túneles e iluminación, se maximiza el uso del espacio público y se ofrece a los viajeros en transporte público un ambiente menos lóbrego que el del metro subterráneo.

Otra idea que me parece de cajón, y que en Bélgica, al menos, ya han puesto en vigor, es aprovechar las medianas entre los carriles de las autopistas para poner un ferrocarril. Cero coste de expropiación y obra pública reducida a tender la vía, porque todo lo demás ya está hecho con la autopista.



Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dimarts 20/11/2012 20:29

Puedes hacer un trabajo sobre el desarrollismo tan típico de España y Catalunya. Recuerdo ver un video de algún alcalde diciendo que la N-II debe ser una autovía, como si fuera lo más normal del mundo. Autovías paralelas a autopistas de pago, esto no existe en ninguna parte de europa. Puedes comparar el financiamiento de las autovías (aqui en parte subvención, en parte peaje; en Suiza por ejemplo toda la autopista es de "pago" (ya que se compra una viñeta) y el peaje de la autopista financia otras obras, como el tunel base del San Gotardo). Cómo aquí aún se pueden comprar votos prometiendo autovías, soterramientos, y otras obras caras y de dudosa utilidad. Una autopista planeada a la Vall D'Aran, una comarca con 10.000 habitantes. Y un largo etcétera de obras carísimas que originan de una mala planificación, con un pésimo aprovechamiento de los recursos, y resultados que consisten en infraestructuras inútiles e infrautilizadas. Y esto es algo en lo que España y Catalunya se parecen muchísimo, porque a pesar de que aqui sean muy europeos, la gente en Girona prefiere jugar la carta del agravio para pedir una autovía gratuita, en lugar de mirar a Europa, y pedir que se saquen los camiones, y dejando la N-II como una carretera local. Tampoco se potencia el tren, buena parte de los regionales usan asientos de cercanías, esto daña muchísimo la popularidad del tren en un país donde mucha gente incluso que use el transporte público tiene coche, y lo preferirá usar si el servicio alternativo es malo. Ninguna voz se alza en contra de la política Española de autovías gratuitas, y no hay una unanimidad en las clases dirigentes de que el modelo autovía gratuita por todo el país es insustentable, menos aún el sistema de "algunos pagan otros no". Pero se siguen construyendo kilómetros de autovía y, por qué no, de alta velocidad. Este país tiene una enfermedad con las infraestructuras, sobre todo en el transporte: Aeropuertos, Trenes de Alta Velocidad, Autovías... En Catalunya tienes cuatro aeropuertos, de los que tres no serían rentables si no fuera porque la Generalitat inyecta muchísimo dinero en que las aerolíneas lleguen a ellos. Y claro, esto siendo la segunda delusión de grandeza de la Generalitat en materia aeronáutica después del fiasco de la línea aerea nacional catalana que debía haber sido "Spanair", y la cual resulto en una millonaria pérdida para la Generalidad y, más alucinante aún, del Ayuntamiento de Barcelona (???). Si, las historias y anécdotas respecto a este desarrollismo, esta enfermedad por la expansión desmesurada y mal planificada ha llenado tanto a España como a Catalunya (a pesar de la falta de inversión lo que se ha invertido se ha invertido mal, idem para las inversiones de la misma Generalitat) de infraestructuras faraónicas, monumentales, obras de arte de la ingeniería, pero que carecen de toda razón de ser, a pesar de que pueden haber costado 10, 20, 30 mil euros. ¿Hacía falta el revuelto del AVE por Tarragona, para tener una estación en medio de la nada? ¿Son rentables trenes regionales de alta velocidad? ¿Son necesarias tantas autopistas, y no sería más económico, ecológico y eficiente mejorar el transporte público, sobre todo ferroviario? ¿Es culpa de Fomento por invertir poco y mal, cuando la Generalitat tampoco es que tenga un buen track record en materia de infraestructuras?
Enfin, un tema apasionante.



smalagon
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: smalagon » Dimarts 20/11/2012 21:46

Gracias por las ideas! alf, estoy haciendo el tecnológico, por lo que me vendría mejor alguna opción como la de ayerbe



Avatar de l’usuari
tintin
N6
N6
Entrades: 176
Ubicació: Barcelona - Horta

Entrada Autor: tintin » Dissabte 24/11/2012 11:59

Jo el treball de recerca de 2on de Batxillerat el vaig fer sobre el metro i la seva història i com a part pràctica vaig "simular" les estacions de la L5 desde Vall d'Hebrón fins a Vilapiscina.
Cal remarcar que TMB em va ajudar molt ja que em va deixar entrar a moltes de les cotxeres i em van donar permisos per fer fotos dins les instalacions de Metro TMB, etc



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 10/03/2013 16:53

Hola, per Tecnologia em de fer alguna cosa amb fusta. Jo faré algun transport, primer de tot havia pensat en el Funi de Gelida, però la vaig descartar. Faré el Tramvia Blau número 5, similar al que venen per muntar, però fet per mi. M'han ensenyat un model de tramvia, no té color però s'assembla, quant tingui el model el penjo. Per cert, sabeu si el que venen és fàcil de muntar? Jo el faré sense gaires interiors detallats.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 14/01/2015 20:09

Refloto aquest fil, ja què necessito a veure si em podeu donar un cop de mà :ok
Vaig a primer de Batxillerat, i crec que ha arribat l'hora de decidir quin TR fer, i he pensat en explicar i dissenyar propostes ferroviàries (ja què fer també propostes viàries crec què es massa) dins l'AMB basant-me en estudis, demanda, etc. La idea no es fer un altre PDI, si no fer propostes què jo considero que no s'han pensat i què poden ajudar de veritat a la mobilitat a l'AMB.
També una idea que tinc es com millorar la xarxa actual, ja sigui millorant freqüències, augmentant la capacitat... bé, de moment són tot idees, les he de confeccionar una mica.
El problema es què crec què es un treball massa extens, ja què la idea es fer Metro, Tram, FGC i Rodalies. Creieu què està o bé o m'hauria de centrar només en un projecte o alguns projectes en concret?

Salut!!


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 14/01/2015 20:35

Depèn de les limitacions i les pautes que tinguis a l'hora de fer el treball (si és que el teu insti te n'ha posat; el meu insti almenys ho fa).

Has de pensar en que el treball ha de tenir una part teòrica i una part pràctica, i has de pensar en que hauràs de fer posteriorment una presentació on defensis el teu treball. Ha de ser original i que es vegi que està currat. Almenys és el que a mi em van dir en el seu dia, el curs passat, quan ens van començar a parlar de tot això.

En aquest cas, el tema que proposes és original. Si t'agrada el tema, tira endavant amb ell i no ho pensis més. Ara bé, tingues en compte això que t'he comentat (almenys és el que m'han anat comentant a mi durant 1r i ara a 2n). Un treball a nivell de carrer, com mesurar distàncies o freqüències, o preguntar opinions a usuaris dels transports, també estaria bastant bé.

En el meu cas (estic a 2n de Batxillerat), he acabat el Treball justament avui, i l'he d'entregar divendres. M'ha ocupat prop de 100 pàgines, entre el Treball en sí i els annexos. El que he fet ha sigut un projecte per crear una nova línia de bus, i incloc publicitat de la línia, termòmetres, i una taula d'horaris. Mentre feia el treball anava prenent apunts per la futura presentació que hauré de fer al febrer. He inclòs també una entrevista amb una persona de TMB, fent-ne "enunciats" amb allò que he considerat important.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 20/02/2015 16:05

Avui he rebut la nota del meu Treball de Recerca. La meva "Creació d'una línia de bus" m'ha suposat treure un 10.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 20/02/2015 16:10

Si creus que pot ésser interessant, podries penjar-ne l'enllaç!



Respon

Torna a “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”