PSC vol enderrocar una masia del s. XV a BCN per l'AVE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Badalona

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 06/11/2007 23:39

fantito ha escrit:Citeu, si us plau, un sol accident amb edificis ensorrats per un túnel fet amb tuneladora al món.
Ensorrament, no, però per la zona del Gorg i Llefià va haver-hi alguns tremolors fora del normal que van resultar que eren a causa de les obres de la L9.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 07/11/2007 1:21

Jo nomes tinc clar que la Sagrada Familia no caura, a mes que carai!!!! jo la vull veure acabada amb tots els estils arquitectonics dels difernts anys en que serà construida, llastima que siguem finits i aixo sera forÇa dificil, o potser si, i s'acabara abans que el AVE creui Barcelona.....

El tema de la masia em sembla que ocupa un troÇ de terreny forÇa petit en comparacio a l'explanada i no entenc com aquest troÇ tant petit no pot ser sortejat d'alguna forma.

LA SAGRADA FAMILIA no caura, GAudí desde on sigui s'en estara enfotent de molts arquitectes actuals.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 07/11/2007 8:34

fantito ha escrit:Citeu, si us plau, un sol accident amb edificis ensorrats per un túnel fet amb tuneladora al món.
Tampoc s'ha fet mai un túnel d'aquest tipus als peus dels fonaments d'un edifici de 170 metres d'altura sobre terrenys que ja sabem que a Barcelona són poc sòlids.

I si no cauen edificis, doncs que passi pel mig del carrer València com s'havia projectat i au. Si passa per Mallorca és per la hipersensibilitat absurda d'alguns veïns.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 07/11/2007 10:28

fantito ha escrit:L'avantatge de fer el túnel pel carrer Mallorca és que no passa per sota de cap edifici d'habitatges.
No hi ha cap problema per construir el túnel, no hi ha cap problema amb les vibracions... però millor el fem passar per sota del c/ Mallorca sense passar per sota de cap edifici no fos cas....
Alguna cosa falla, no?

Sóc conscient que si les coses es fan bé, no hi ha d'haver cap problema per construir el que sigui. Si es fan bé. Però vistos els precedents reals (no pas especulacions) veiem que les coses no es fan bé.

I tornant al tema, repeteixo que s'ha de buscar la manera de salvar la Torre del fang. Com bé s'ha dit per aquí, som (són?) capaços de construir túnels en zones de gratacels fets sobre sorres, fer túnels sota el mar o construir edificis de centenars de metres. I en canvi no som capaços de salvar un edifici del s. XV ja sigui traslladant-lo ja sigui modificant el traçat d'un túnel?
Em sap greu, però no ho entenc.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimecres 07/11/2007 12:32

Guigui ha escrit:
Danzig ha escrit:
Platanito ha escrit:Ho dic jo basant-me en l'experiència similar dels darrers anys (LAV per Bellvitge i El Prat, L5 al Carmel)..
potser m'he perdut, però, quants edificis en total han caigut a El Prat, Bellvitge i el Gornal?
Doncs al Prat, n'hi ha alguns d'esquerdats. A Bellvitge i al Gornal, els edificis tenen la sort de no trobar-se a tocar de la via. I has tingut prou cura de no preguntar per quantes persones s'han quedat sense casa al Carmel...
Esquerdats és caiguts? les esquerdes es produeixen a les parts "toves" dels edificis, res que no es pugui arreglar amb facilitat, i el Carmel no és comparable per què es va fer un túnel sota mateix de les cases

Ah, i el Gornal...no és a tocar de les vies?

Imatge



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimecres 06/02/2008 18:08




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 18/02/2008 8:46

Acabo de trobar un article d'en Pau Vinyes i Roig al Vilaweb:

LA TORRE DEL FANG, FA NOSA

L´antiga masia de Sant Martí de Provençals anomenada la Torre del Fang té els dies comptats. Sí ningú hi posa remei, el tren d´alta velocitat hi passarà a tocar. Per al bipartit de l´Ajuntament de Barcelona fa nosa, les prioritats del TGV estan per damunt de la seva total conservació. Des de la municipalitat barcelonina es proposa el seu trasllat a un altre indret. Però aquest trasllat es faria només salvaguardant els elements més simbòlics de l´edifici, ja que fer un reemplaçament total és costós i perillós. En el seu canvi d´ubicació l´edifici es podria malmetre per la fragilitat de la seva estructura i composició arquitectònica. No si val a badar, la Torre del Fang destorba per a aquells que voldrien esborrar-la del neguit de les obres del futur projecte de l´alta velocitat ferroviària.

La masia amb materials originals del segle XV, entre ells finestrals gòtics, va ser refeta al segle XVIII. Tanmateix es tenen notícies de la masia ja en ple segle XI. Casalot senyorial del camp català ha conviscut els darrers anys en un nyap de vies circulatòries i ferroviàries. A tocar del pont de Calatrava, entre els carrers d´Espronceda i del Clot. Fa de frontera entre el Districte de Sant Andreu i el de Sant Martí. L´estructura de l´edifici és de coberta a quatre vessants i una solana a la darrera planta. Fins el 1918 va pertànyer a la família Rocabruna qui després la traspassà a l´empresa Foment d´Obres i Construccions. L´any 1962 fou protegida pel Catàleg d´edificis Historicoartístics. El 1986 esdevé propietat de l´Ajuntament de Barcelona. Actualment hi aixopluga l´Arxiu Municipal de Sant Martí i el Centre de Recursos Pedagògics de Sant Martí. L´estat actual de l´edifici, tot i ser protegit, ofereix una visió bastant llastimosa d´abandonament de les tasques de restauració i salvaguarda. Com si donés la imatge d´un malalt moribund.

A tall d´exemple, també esmentarem aquells llocs del Districte que perillen per les urpes de l´especulació urbanística i el desdeny de l´administració local. El tram final del carrer d´en Grau a tocar a Campeny desapareixerà per donar pas a una plaça verda , cosa que per altra banda trobem magnífica però que desvirtuarà l´encant d´aquest singular carreró d´habitatge amb jardí d´enfront. L´obertura del nou tram del carrer d´en Grau ha deixat una petjada horrorosa enmig del cas antic de Sant Andreu. Aquesta petjada criminal pot allargar-se en un futur pròxim fins el carrer Malalts, sí el bon seny de l´administració local i veïnal no hi posa fre a l´àpat especulador de les empreses immobiliàries. També afegirem que la fisonomia del carrer Gran pot canviar per la del color de totxo sense cap de mena d´escrúpols. Desdibuixar la fisonomia del carrer Gran és despullar Sant Andreu de la seva història i deixar-lo completament nu, amb les vergonyes a l´aire. Un clar exemple és la casa desapareguda del carrer Gran a tocar de l´edifici del Versalles. Un edifici singular on les seves balconades eren subjectades per ferro forjat del segle XVIII.

I de les obres de la cúpula millor no parlar-ne´n, ja que ni han començat ni tenen data d´inici. Sembla ser que qüestions burocràtiques i econòmiques fan la guitza i no permeten la seva definitiva restauració. Males llengües fan circular que més d´un voldria veure enderrocada l´església parroquial i en el seu lloc col·locar-hi habitatge a preu de mercat. Hi és què d´especuladors amb el patrimoni n´hi ha tota arreu, fins i tot en el món de Déu.

Rèquiem per als edificis: Gran de Sant Andreu 157, 251, 411, 413, 415, 417-antic taller del boter Pujol- i per aquells desapareguts recentment i per als que estan a punt de desaparèixer. Ens quedarà la memòria fotogràfica per a recordar-los. Fins sempre.

Text: Pau Vinyes i Roig



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 18/02/2008 9:21

Sobre aquest tema, he intentat contactar a través d'email amb la gent de IC-V, integrant del govern municipal, perquè em donessin una explicació, amb aquest text:
Hola.
Voldria que em donéssiu una explicació sobre aquests fets:
http://blocs.mesvilaweb.cat/bloc/4007
Em costa d'entendre com un partit com el vostre, que creia que donava suport a la conservació del patrimoni històric, el medi ambient i a la ciutat de la gent per davant de la del ciment, pot donar suport a actituds d'aquest tipus més pròpies de l'època de l'ultradreta d'en Porcioles.
Una salutació.
El resultat: són tant "transparents" i propers al ciutadà, que ni tan sols funciona el formulari que tenen a la seva web com a únic mitjà de contacte. Ho tornaré a intentar demà, a veure si la cosa és només temporal.
Als socialistes ja ni em molesto a contactar-los, perquè la seva sensibilitat en quan al patrimoni històric, està força demostrat que és nul·la, a no ser que en puguin treure calers o vots.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dilluns 18/02/2008 11:47

algú de vosaltres s'ha dignat a veure el projecte de trasllat que vaig posar l'altre dia?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 24/02/2008 21:34

De EPC:

La Torre del Fang volarà sobre les obres de l'AVE a la Sagrera

El monument més afectat pel túnel de l'AVE que travessarà l'Eixample no és, salvant les distàncies, ni la Sagrada Família ni la Pedrera, sinó la medieval Torre del Fang, situada a prop del pont de Bac de Roda i de la futura estació de la Sagrera. És l'únic edifici per sota d'on passarà, i de ple, la nova línia. Just aquí s'emplaçarà, no hi ha cap altre lloc segons els tècnics d'Adif, el macropou d'on partirà la tuneladora en direcció a Sants. L'edifici es desmuntarà per reconstruir-lo després, excepte dues façanes que continuaran dempeus sostingudes per complexes estructures. La del carrer d'Espronceda, del segle XVIII, volarà literalment sobre el gran fossat fins al final de les obres.
La recent adjudicació del túnel a la constructora Sacyr després de mesos de dubtes del Govern i del Ministeri de Foment ha iniciat també el compte enrere per a un projecte difícil tant tècnicament com urbanísticament al tractar-se d'un edifici històric protegit. L'Ajuntament de Barcelona ha posat ara a informació pública un pla especial que modifica la fitxa del monument. El canvi permetrà la seva desconstrucció parcial sense haver de seguir el complex, i incert políticament a causa de l'oposició existent al túnel, pro- cés de descatalogació.
El projecte coordinat per l'arquitecte Juli Laviña, un dels millors especialistes en aquest tipus d'operacions, preveu aguantar la façana del carrer d'Espronceda sobre una gran biga metàl.lica que fa 22 metres de longitud. S'hi subjectaran dues bigues de formigó més que comprimiran els mínims fonaments que té la torre (només un metre de profunditat) i la gran bastida a què s'ancorarà en paral.lel i en molts punts tota la paret.

IMMOBILITZACIÓ TOTAL
L'objectiu és que el conjunt no es mogui ni un mil.límetre mentre a sota es construeix el pou principal d'instal.lacions del túnel i també després mentre duri l'excavació. Aquí es muntarà la tuneladora de més de 100 metres de llargada que perforarà els 5,6 quilòmetres de galeria fins a Sants, i per aquest punt s'extrauran també els milers de tones de terra que arrencarà el talp mecànic.
L'altra façana que continurà dempeus, la del carrer del Clot, dels segles XIV i XV en la meitat nord i del XVIII en la sud, igualment s'aguantarà fins a la reconstrucció amb una pantalla metàl.lica, encara que en aquest cas sense deixar de tocar de peus a terra, ja que la paret queda fora de l'espai entre pantalles de formigó on s'obrirà el macropou. De la resta de la torre només es conservaran elements d'interès com pedres treballades a les cantonades, forjats i teules. Aquest material es classificarà i emmagatzemarà per a la seva utilització en el nou immoble.
Els 5,1 milions que costaran al gestor d'infraestructures les obres, amb càrrec al pressupost de l'AVE, inclouen també la construcció de tota l'estructura del nou edifici tot i que no la seva divisió i condicionament interiors, aspecte que serà objecte d'un altre projecte segons la utilització que es doni al recuperat immoble. La Torre del Fang acull ara tres petites dependències del districte de Sant Martí: el consorci de normalització lingüística, un equip d'assessorament a les escoles i l'arxiu històric.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 24/02/2008 21:48

Algú versat en el tema podria explicar-me per què cal fer un pou per foradar un túnel que partirà d'unes vies ja existents i a l'aire lliure? Impediria el trànsit ferroviari?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/08/2008 10:18

http://www.lavanguardia.es/premium/epap ... 25608.html


Indecisión sobre la Torre del Fang

El Teniente de alcalde de urbanismo y ahora alcalde accidental, Ramon García-Bragado, explicó ayer que aún no se ha decidido de forma definitiva si la Torre del Fang - una masía catalogada de origen medieval con fachadas en las calles Clot y Espronceda- tendrá que ser desmontada con motivo de las obras del túnel del AVE entre Sants y Sagrera. García-Bragado afirmó que "desmontar la torre es una opción aunque se hará todo lo posible por empezar la perforación sin tocarla".



Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Dimecres 13/08/2008 11:40

Platanito ha escrit: I dic jo... Esteu segurs, segurs, però ben segurs, de que no hi ha cap altre carrer per on fer passar aquest maleït túnel, a banda de l'opció lògica, hàbilment descartada i enterrada amb la nova disposició de vies a Sants, de dedicar el túnel del carrer Aragó i fer-ne un de nou per a rodalies més cap a la muntanya?
Ole! Veig que no sóc l'únic que pensa lo de la linea per la muntanya. De fet en Cerdà va plantajar diferents recorreguts per els trens i lineas de metro. Una de les surtides cap a l'oest tindria que haber sortir per les corts, però al final no va ser aixì i han creat aquest coll d'ampolla anomenat sans.


La vida es como las escaleras de un 447 "cortas" y mas sucias que el palo de un gallinero

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 13/08/2008 15:01

Cito una noticia antigua on es parla del projecte inicial de tunel del AVE, que passava pel carrer valencia, en comptes de Mallorca :
Foment vol tornar a canviar el túnel de l'AVE a BCN
Tuesday 05/07/2005 8:59


--------------------------------------------------------------------------------

De l'AVUI:
---------------
Foment estudia tornar a fer passar el túnel del TGV per Sagrada Família

- L'Ajuntament destaca que així les vies del tren no haurien de travessar cap bloc de pisos
- Caldria reforçar el temple o reduir la velocitat dels combois

El ministeri de Foment està estudiant si el túnel del TGV entre les estacions de Sants i la Sagrera pot fer-se sota el carrer Mallorca entre la Diagonal i el carrer del Clot, passant per davant de la Sagrada Família, en comptes de desviar-lo pel carrer València, com havien acordat totes les administracions implicades ara fa sis mesos. Segons el primer tinent d'alcalde i responsable d'Urbanisme, Xavier Casas, l'avantatge d'aquesta nova variant de traçat, la cinquena que es posa sobre la taula, és que "no es foradaria sota els fonaments de cap casa en tot el terme municipal de Barcelona, des de la Riera Blanca fins al nus de la Trinitat", cosa que hauria de tranquil·litzar els veïns sobre la possibilitat que es pugui repetir un nou cas Carmel.

El canvi beneficiaria el barri de Sagrada Família, ja que en el disseny pactat el 2 de desembre passat el túnel travessava obliquament les illes de cases entre Lepant-València i Mallorca-Castillejos. Pel que fa al temple, s'estudien "mesures tècniques" perquè no en surti perjudicat, com ara reforços estructurals, més profunditat del túnel o bé una limitació de velocitat dels trens, que ara està prevista en 100 km/h.

Quan semblava que el traçat combinat pels carrers Provença, València i Mallorca ja tenia totes les benediccions, l'Ajuntament, el govern de la Generalitat i el ministeri de Foment han decidit repescar el que el 2003 van desestimar: que el túnel es perfori en línia recta sota el carrer Mallorca, tot i que la junta constructora del temple de la Sagrada Família va advertir que la rigidesa de l'estructura del monumental edifici gaudinià el fa especialment vulnerable als inevitables efectes de desplaçament de terres d'una tuneladora i a les vibracions dels futurs trens.

Estudi informatiu
Segons va explicar el coordinador de les obres del TGV en nom de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), Jordi Prat, "s'està considerant la viabilitat" del traçat en línia recta en la fase actual del projecte, que és la de l'elaboració de l'estudi informatiu i d'impacte ambiental, sense que sigui l'opció preferida. En tot cas, va remarcar, el resultat s'exposarà públicament a partir del setembre vinent, abans d'entrar en les fases de projecte constructiu i execució.

Prat va subratllar que un túnel d'11 metres de diàmetre fet amb tuneladora a 30 o 40 metres de fondària ofereix les màximes garanties, però si a més pot seguir els eixos dels carrers de l'Eixample, de 20 metres d'amplada, "s'evitarien els marges d'incertesa de la geologia". En tot cas, va dir, l'Adif es compromet a aixecar acta de l'estat de cada bloc abans d'iniciar-se les obres, ha encarregat mesures suplementàries de control i qualitat, i dotarà les vies d'aïllament antivibratori.

Prat va exposar ahir juntament amb Casas la novetat del possible canvi de traçat en una assemblea convocada per l'Associació de Veïns de la Sagrada Família, en què una part dels assistents es va manifestar sonorament en contra del túnel del TGV per l'Eixample i el Clot. Més que apel·lar al calendari o als fets consumats, els representants de l'administració van esforçar-se a destacar els beneficis que la infraestructura aportarà al transport públic, al reforçar els trens regionals ràpids i alliberar els túnels existents per als serveis de rodalia.

Casas va assegurar que compartia "la preocupació" dels veïns per la seguretat i va oferir participació en una futura comissió de seguiment per a les obres al pas per l'Eixample. La comissió d'àmbit de ciutat es va constituir el 15 de juny amb presència de les tres administracions, l'Associació de Veïns de Sagrada Família i la FAVB.Marçal Guardiola i Sánchez - http://www.wefer.com - http://www.historiaseat.com



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimecres 13/08/2008 19:54

Això de la Masia del Fang és increïble, i increïble també és el que li van fer a l'edifici emblemàtic de Riells i Vialbrea-Breda, com tot el que va pasar a Bellvitge i Gornal, només cal veure el teletexte de TV3 d'avui on diu que els veïns de Girona per on passarà l'AVE tenen por de què passarà a les obres veient els altres exemples, i no és per menys, tot demostrant una grandíssima negligéncia a les obres de l'AVE per no citar el número de persones (obrers) que s'ha cargat l'AVE durant la construcció o els socavons que hi havia entre Lleida i Saragossa que encara tots recordem. Dit això:
Au revoir :hola .



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 11/10/2008 9:20

http://paper.avui.cat/article/barcelona ... l/tgv.html

Adif estudia mantenir la Torre del Fang aixecada mentre excava a sota el túnel del TGV

| El projecte executiu que afecta aquest monument encara no s'ha aprovat | El ministeri de Foment reformarà l'estació de Renfe de Gavà

Redacció / J. Ferrer


MIQUEL ANGLARILL

La Torre del Fang, un dels monuments més afectats per la construcció del TGV entre les estacions de la Sagrera i Sants, podria mantenir-se aixecada mentre s'excava el túnel a sota, seguint l'exemple de les obres que s'estan fent a l'antiga plaça de toros de Les Arenes. Tot i que Adif encara no ha acabat el projecte d'execució que afecta aquest edifici, el president d'aquest ens gestor de les infraestructures ferroviàries, Antonio González Marín, va avançar ahir que la proposta més factible és "mantenir la torre aixecada mentre es fa passar el túnel per sota".

A l'espera del projecte, de moment l'única informació que ha transcendit sobre la Torre del Fang és la que han explicat als veïns del Clot els tècnics de l'Ajuntament. La idea, segons va explicar el director d'Infraestructures, Manuel Valdés, el passat 18 de setembre, és col·locar sota l'edifici una gran llosa per aguantar-ne el pes. Com que la part de més valor són les façanes, es buidarà per dintre i es construirà una bastida per protegir l'estructura mentre es forada el túnel.

El que sí que se sap és que Adif invertirà 4,45 milions d'euros en diverses actuacions per millorar l'estació de Renfe de Gavà i el seu entorn. Les obres, que duraran un any i mig, són la compensació de Foment per les molèsties causades als usuaris arran dels problemes en la construcció del TGV. Es reformarà l'edifici de viatgers -que inclourà el tancament i control d'accés al recinte ferroviari- i es construirà un nou pas inferior entre andanes dotat d'ascensors.

Paral·lelament l'Ajuntament invertirà 450.000 euros per adaptar l'actual pas que hi ha sota les andanes de l'estació perquè pugui ser usat per tots els veïns per creuar les vies del tren. Els treballs, en aquest cas, duraran un any.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 01/12/2009 13:36

http://www.lavanguardia.es/participacio ... -fang.html

La Nostra Sagrada Família: la Torre del Fang

Els veïns del Clot estem preocupats per la preservació d'aquesta masia de fa 600 anys

Jordi Miró | Barcelona | 01/12/2009 | Actualizada a las 01:07h | Participación

Quan es va decidir el nou traçat de l'Ave fent-lo passar pel mig de la ciutat de Barcelona, algú va agafar un regle i va fer una línia quasi recta que passava pel carrer Mallorca. De ben segur que el fet que passés al costat mateix de la Sagrada Família no el va fer dubtar, es tractava d'un problema tècnic totalment superable i sense conseqüències, confiem que les mesures que es prenguin siguin del tot encertades.

Nosaltres, els del barri del Clot, som més modestos però també tenim la nostra pròpia Sagrada Família anomenada Torre del Fang. Mentre que la línia de l'AVE passa fregant el temple dissenyat per Gaudí, la nostra Torra del Fang es troba just al bell mig del traçat, de manera que no hi havia més remei que enderrocar-la o posar en marxa la imaginació i buscar la millor solució. Afortunadament s'ha trobat una fórmula que ha permès preservar-la i en el seu lloc. Aquesta solució farà passar el túnel per sota mateix de la Torre del Fang. L'aparell que s'ha dissenyat per fer aquest forat es diu Barcino, sembla que si li posem un nom més nostre i amb arrels llatines l'agressió serà menys dolorosa, però el fet és que aquesta enorme màquina foradarà les entranyes del nostre barri i de la ciutat.

De tota manera, no us penseu que aquest sigui el primer cop que els interessos oposats del tren i la Torre del Fang provoquen un conflicte. La primera vegada que es varen creuar va ser l'any 1852 quan es van expropiar part dels terrenys de l"edifici pel traçat de la línia ferroviària. L'any 1915 una altra expropiació també motivada pel tren va tornar a fer trontollar la Torre. I ara en ple segle XXI se les han hagut de veure de nou, i de moment sembla que també sortirà guanyadora la nostra masia.

No vull pas fer una dissertació sobre la història de la Torre, no us diré que fa uns 600 anys que la tenim aquí davant nostre, ni us diré que es l'única que queda de les prop de 30 masies que hi havia a Sant Martí. Sí que us diré que el seu nom ve de la quantitat de fang que hi havia al camí que passava pel seu costat, fang que ara també la cobreix degut a les obres. Però la nostra Torre del Fang continua aquí com a testimoni d'aquests 600 anys i no la podem perdre.

Avui hem estan gravant un nou capítol del nostre videoblog amb l'Associació de Veïns just davant de la Torre del Fang. Ens han explicat la situació en la qual es troba, de manera que podem dir que pel que fa al contenidor ja la tenim salvada. Tan sols ens falta dotar-la del contingut que es mereix i fer que estigui més a prop del barri perquè en gaudim tots els veïns.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”