Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Entrada Autor: Denisuko » Divendres 05/09/2008 15:21

ping ha escrit:
Denisuko ha escrit:Un tren provinent de Mataró, com pot anar a parar a Sagrera?
Suspès a geografia ferroviaria :) :) :)
Fatal, ja ho se, se menys que un nen de primaria


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Divendres 05/09/2008 22:57

El tren que anava de l'Aeroport a Sant Celoni, desviat per Pl. Catalunya, es va creuar amb un Civia direcció Molins de Rei enmig del tunel sortint al carrer després de l'estació de Clot, el tren com estava desviat per passar per Pl. Cat., va seguir fins a la corba on després de que es bifurquin les linies de Granollers i Mataró, es va aturar, van anunciar per megafonia que a causa d'un descarrilament farien una manobra per seguir el trajecte. Van fer-lo tirar cap enrere fins a les primeres agulles que hi ha entre les dues linies, i ara ja en bona direcció cap a SAC. El tren duia mitja hora de retard.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

jordigt2008
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada
Contacta:

Entrada Autor: jordigt2008 » Dilluns 08/09/2008 22:26

Avui he agafat el tren a Sabadell Centre, per arribar a Manresa a les 16:00 i hem arribat a les 16:30. A Sabadell ja ha arribat 5 minuts tard, però a Terrassa el conductor ens ha dit que per una incidència tècnica en la línia estaríem parats 15 minuts, que al final han estat una mica més. Total, que hem sortit de Terrassa, i ens han canviat de la via. Hem passat per la via, contraria, dels trens que baixaven de Manresa, direcció Barcelona, i és que per Vacarisses, no se si un arbre ha caigut o a la catenària li ha passat algo, i estava tallat.

A Castellbell i el Vilar el tren ja ha tornat per la via correcte i allà ja havia el tren direcció Barcelona esperança a que passéssim per poder passar ell. Però abans de canviar de via, nosé que a passat que a frenat i a tirat 5-10 metres enrere, nosé si s'ha passat de llarg, per falta de costum o que :)

Estic mirant per internet, i no surt res del que ha pogut passar a Vacarisses.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 09/09/2008 8:50

http://paper.avui.cat/article/societat/ ... /tren.html

Successos

Atrapada dins d'un tren


VIATGE SENSE FI · El conductor d'un comboi va tancar les portes dels vagons quan una dona encara no havia sortit

CAP CAS · S'hi va quedar tancada fins que la va trobar un membre del personal de neteja

DIEGO IBARRA

La Dora Mulero Godoy mai oblidarà el dia 7 de setembre del 2008. Com molts dels dies festius que va a visitar la seva filla, que viu a Roda de Barà, diumenge va anar a agafar un tren a Sant Vicenç de Calders per tornar a Barcelona. Tot i que mai agafa el tren a la mateixa hora, habitualment sol baixar a la parada de Passeig de Gràcia, que li va millor per empalmar amb el metro. Aquest diumenge va pujar al tren una mica abans de dos quarts de deu de la nit i, quan només faltava una parada per arribar al seu destí -és a dir, a l'Estació de Sants-, va veure com la majoria de gent baixava del vagó. "Quan només vam quedar quatre persones al vagó, se'ns van tancar les portes i la llum, i per megafonia van dir que aquella era l'última parada", recordava ahir.

Aleshores es va aixecar de seguida i va anar a baixar, però amb tanta mala sort que les portes del vagó es van tancar quan només havien baixat els altres tres passatgers. A ella no li va donar temps. Molt nerviosa, va començar a tocar tots els botons de la porta i a picar als vidres amb les mans. Però res. Les tres persones que sí que havien baixat van fer el mateix: van cridar, van donar cops als vidres i van tocar tots els botons, fins que van anar corrents cap a l'alçada del conductor i van gesticular demanant-li que obrís les portes perquè una dona s'havia quedat dintre. Res de res.

El conductor va agafar la directa i va arrencar el tren. "Jo estava molt angoixada, perquè estava sola i no sabia què havia de fer. Aleshores vaig començar a avançar pels vagons fins que vaig arribar al de davant de tot. Allà em vaig treure una sabata i vaig començar a picar a la porta del conductor. Vaig estar picant amb la sabata i amb els punys un munt d'estona i, mentrestant, demanava auxili. Però tot va ser inútil", va explicar ahir.

Al final la Dora, que diu que aquest és el dia que ha passat més por de la seva vida, va trucar pel mòbil a la seva germana. Aquesta, la Paqui, va trucar a Renfe, a atenció al client. "I em van dir que no hi podien fer res i que li digués a ella que anés a la capçalera del tren i truqués al conductor o intentés activar l'alarma, que és justament el que estava fent sense cap resultat", explica la germana. La Paqui també va trucar a la Guàrdia Urbana. L'agent del 092 que la va atendre li va demanar el mòbil de l'afectada i li va dir que li trucarien. Però no ho van fer. La policia de Barcelona va dir ahir a aquest diari que van avisar Renfe.

La Dora, desesperada, va tornar a trucar a la seva germana, que va insistir a Renfe. Però res: només li van preguntar on creia que era el tren on estava atrapada, cosa que, esclar, ella no sabia. Ella només veia que estava aparcada en un lloc "fosc i amb molts cables". I al final, quan ja no sabia què més podia fer, es va obrir la porta i va aparèixer un senyor de la neteja. Ell va trucar al seu superior i la van treure del tren. Havia estat cap a una hora tancada. La van acompanyar fins a una altra andana de la mateixa estació -que va resultar ser Montcada Bifurcació- i allà la van deixar sola a l'espera que passés un altre tren de tornada cap a Barcelona. "Ningú em va acompanyar ni em van demanar disculpes ni res de res. Estic al·lucinada. Per això paguem impostos? Quina seguretat ens donen?", es pregunta.

A les 12 de la nit el tren que havia agafat a Montcada Bifurcació -"per sort hi havia una noia esperant-lo i no vaig estar sola del tot", recordava ahir- va arribar a Sant Andreu Comtal. Aleshores va agafar un taxi i va anar a casa de la seva germana en estat de xoc. Quan era a punt d'arribar a casa, un empleat de seguretat de Renfe va telefonar a casa de la germana interessant-se per la situació. Però ja era massa tard.

Un portaveu de la companyia Renfe va explicar ahir que el tren on va passar aquest succés era de doble composició -eren dos trens enganxats- i que per això, en picar la dona a la cabina del maquinista, aquest no la va sentir, perquè el conductor era al primer tren i ella al segon. La companyia va assegurar que quan els van avisar del 902 (el telèfon on havia trucat la germana per demanar ajuda), "van activar el protocol" i que, si aquesta usuària es posa en contacte amb ells, "evidentment que li demanaran disculpes".



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 09/09/2008 10:05

La companyia va assegurar que quan els van avisar del 902 (el telèfon on havia trucat la germana per demanar ajuda), "van activar el protocol" i que, si aquesta usuària es posa en contacte amb ells, "evidentment que li demanaran disculpes".
Com ja fa cosa de dos anys que van "demanant disculpes" per les barrabassades que fan, i tot segueix igual. Les disculpes han de sentir-se de debò, i això només és possible millorant un servei que, ara per ara, és una autèntica enganyifa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dimarts 09/09/2008 20:36

metring ha escrit:http://paper.avui.cat/article/societat/ ... /tren.html

Successos

Atrapada dins d'un tren


VIATGE SENSE FI · El conductor d'un comboi va tancar les portes dels vagons quan una dona encara no havia sortit

CAP CAS · S'hi va quedar tancada fins que la va trobar un membre del personal de neteja

DIEGO IBARRA

La Dora Mulero Godoy mai oblidarà el dia 7 de setembre del 2008. Com molts dels dies festius que va a visitar la seva filla, que viu a Roda de Barà, diumenge va anar a agafar un tren a Sant Vicenç de Calders per tornar a Barcelona. Tot i que mai agafa el tren a la mateixa hora, habitualment sol baixar a la parada de Passeig de Gràcia, que li va millor per empalmar amb el metro. Aquest diumenge va pujar al tren una mica abans de dos quarts de deu de la nit i, quan només faltava una parada per arribar al seu destí -és a dir, a l'Estació de Sants-, va veure com la majoria de gent baixava del vagó. "Quan només vam quedar quatre persones al vagó, se'ns van tancar les portes i la llum, i per megafonia van dir que aquella era l'última parada", recordava ahir.

Aleshores es va aixecar de seguida i va anar a baixar, però amb tanta mala sort que les portes del vagó es van tancar quan només havien baixat els altres tres passatgers. A ella no li va donar temps. Molt nerviosa, va començar a tocar tots els botons de la porta i a picar als vidres amb les mans. Però res. Les tres persones que sí que havien baixat van fer el mateix: van cridar, van donar cops als vidres i van tocar tots els botons, fins que van anar corrents cap a l'alçada del conductor i van gesticular demanant-li que obrís les portes perquè una dona s'havia quedat dintre. Res de res.

El conductor va agafar la directa i va arrencar el tren. "Jo estava molt angoixada, perquè estava sola i no sabia què havia de fer. Aleshores vaig començar a avançar pels vagons fins que vaig arribar al de davant de tot. Allà em vaig treure una sabata i vaig començar a picar a la porta del conductor. Vaig estar picant amb la sabata i amb els punys un munt d'estona i, mentrestant, demanava auxili. Però tot va ser inútil", va explicar ahir.

Al final la Dora, que diu que aquest és el dia que ha passat més por de la seva vida, va trucar pel mòbil a la seva germana. Aquesta, la Paqui, va trucar a Renfe, a atenció al client. "I em van dir que no hi podien fer res i que li digués a ella que anés a la capçalera del tren i truqués al conductor o intentés activar l'alarma, que és justament el que estava fent sense cap resultat", explica la germana. La Paqui també va trucar a la Guàrdia Urbana. L'agent del 092 que la va atendre li va demanar el mòbil de l'afectada i li va dir que li trucarien. Però no ho van fer. La policia de Barcelona va dir ahir a aquest diari que van avisar Renfe.

La Dora, desesperada, va tornar a trucar a la seva germana, que va insistir a Renfe. Però res: només li van preguntar on creia que era el tren on estava atrapada, cosa que, esclar, ella no sabia. Ella només veia que estava aparcada en un lloc "fosc i amb molts cables". I al final, quan ja no sabia què més podia fer, es va obrir la porta i va aparèixer un senyor de la neteja. Ell va trucar al seu superior i la van treure del tren. Havia estat cap a una hora tancada. La van acompanyar fins a una altra andana de la mateixa estació -que va resultar ser Montcada Bifurcació- i allà la van deixar sola a l'espera que passés un altre tren de tornada cap a Barcelona. "Ningú em va acompanyar ni em van demanar disculpes ni res de res. Estic al·lucinada. Per això paguem impostos? Quina seguretat ens donen?", es pregunta.

A les 12 de la nit el tren que havia agafat a Montcada Bifurcació -"per sort hi havia una noia esperant-lo i no vaig estar sola del tot", recordava ahir- va arribar a Sant Andreu Comtal. Aleshores va agafar un taxi i va anar a casa de la seva germana en estat de xoc. Quan era a punt d'arribar a casa, un empleat de seguretat de Renfe va telefonar a casa de la germana interessant-se per la situació. Però ja era massa tard.

Un portaveu de la companyia Renfe va explicar ahir que el tren on va passar aquest succés era de doble composició -eren dos trens enganxats- i que per això, en picar la dona a la cabina del maquinista, aquest no la va sentir, perquè el conductor era al primer tren i ella al segon. La companyia va assegurar que quan els van avisar del 902 (el telèfon on havia trucat la germana per demanar ajuda), "van activar el protocol" i que, si aquesta usuària es posa en contacte amb ells, "evidentment que li demanaran disculpes".
Aquesta noticia esta falsejada d´adalt a abaix.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimarts 09/09/2008 20:54

Hola!

Almenys a tots els trens regionals ( els que son com els rodalies, pero pintats de color taronja ) ténen a sobre la porta una palanqueta que posa "Abrir Puertas en caso de emergencia", o algo així, els rodalies normals i els civia també ho ténen això :P



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 09/09/2008 20:59

Penseu que nosaltres, la majoria sóm gent que ens agraden els trens i sabem bastant sobre ells, però hi ha gent pastant "curteta" que li dius que el tren te desbloquejador de portes i alomilló no ho sap. Ara lo de notícia falsejada, nosé perquè un diari s'ha d'inventar coses


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dijous 11/09/2008 17:22

Tot i no estar-ne segur, penso bastant com en ping:
1. En cas que el tren finalitzés el recorregut a Sants en lloc de la destinació final (suposo que EF o SAC) el conductor s'asseguraria de què tothom baixés del tren, donant temps suficient a aquesta persona (si és que, efectivament, "es va aixecar de seguida i va anar a baixar").
2. Les palanques d'emergència que heu dit estan prou ben indicades com perquè tot aquell que ha pujat a un tren similar més d'una vegada s'hi hagi fixat algun cop (i, per tant, les busqui).
3. No em crec que aquesta dona, que "com molts dels dies festius que va a visitar...", és a dir, que queda clar que no és el primer ni el segon cop que va amb tren, no sàpiga que els trens de doble o triple composició només tenen un conductor (en cas contrari, ja me l'imagino al metro...).
4. Dic jo que, encara que que acabés en un túnel de rentat i no sabés, hauria pogut saber per on passava.

No sé què en penseu, tot i que, pel que sembla, el pressumpte inventor de la notícia sí sap que a Montcada-Bifurcació hi ha algun taller que altre...



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/09/2008 17:52

Sense entrar a valorar si la notícia és veraç o no, el fet és que hi ha molta gent que no té ni idea dels dispositius que duu un tren ni d'on es troben, encara que siguin pensats per a l'usuari i per molt sovint que hi vagin. D'altra banda, es pot haver trobat amb la necessitat un cop ja estiguessin apagats els llums, i amb la penombra que hi ha a Sants, sumat a una possible dificultat de visió que pateix molta gent d'edat, crec que seria plausible.

I, d'altra banda, de què serviria inventar-se tota aquesta història?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dijous 11/09/2008 20:46

Guigui ha escrit:I, d'altra banda, de què serviria inventar-se tota aquesta història?
Per emplenar planes del diari? Els periodistes viuen d'aixo...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 11/09/2008 21:02

Ahir a la tarda, degut a un error informàtic, a P. Catalunya, no funcionava ni la megafonia ni les pantalles de temps i circulacions. Havies de fixar-te en el teleindicador dels trens, fins i tot una dona em va demanar on anava el tren que jo agafava, i li vaig dir: Martorell, que és on anava jo.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

tren250

Entrada Autor: tren250 » Divendres 12/09/2008 12:40

A quina hora era? Ho dic perquè aquesta conversació em sona molt, i potser ens vàrem trobar :D .
Au revoirC.A.C.V. :hola .



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 12/09/2008 13:01

Algú sap si la setmana que vé tornaràn a haver-hi un tren cada mijta hora entre Cerdanyola Universitat i Martorell arràn de les obres del tercer carril?Perqué com a partir de dilluns segueixin les obres,hi haurà un bon enrenou.Em sembla lamentable que hi hagui un tren cada hora entre Martorell i Cerdanyola via C7.

Encara que segons la web de renfe dilluns continua haven-hi un pobre tren cada hora.Quan tornar-la a haver-hi un cada mitja hora?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 12/09/2008 15:18

tren250 ha escrit:A quina hora era? Ho dic perquè aquesta conversació em sona molt, i potser ens vàrem trobar :D .
Au revoirC.A.C.V. :hola .
Sobre les 16:35 serien.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 12/09/2008 17:59

http://es.noticias.yahoo.com/ep/2008091 ... a5357.html

Rodalies.-Interrompen parcialment la Línia C-1 per una avaria a Malgrat de Mar (Maresme) per la tempesta d'ahir a la nit

Europa Press - hace 1 hora 43 minutos

BARCELONA, 12 de setembre (EUROPA PRESS) - La circulació de la Línia C-1 de Rodalies de Renfe entre Blanes Selva) i Pineda ha hagut de ser interrompuda aquest matí durant 50 minuts per una avaria que ha afectat el sistema d'electrificació a l'estació de Malgrat de Mar (Maresme) degut a la tempesta d'ahir a la nit.

Segons ha informat a Europa Press un portaveu d'Adif, la incidència ha passat cap a les 07.30 hores. Tot i això, no s'ha procedit a la seva reparació fins després de l'hora punta per no aturar la circulació de trens.

Així, entre les 07.30 i les 10.30 hores, quan els tècnics han procedit a reparar la incidència, la línia ha funcionat, tot i que ha acumulat retards d'uns set minuts de mitjana. La reparació ha durat fins a les 11.20 hores, quan ha pogut recuperar-se la normalitat.

Segons ha informat a Europa Press un portaveu de la companyia ferroviària, durant aquestes tasques, s'ha tallat la tensió elèctrica, cosa que ha interromput la circulació entre les estacions de Pineda i Blanes, trajecte que s'ha cobert amb un servei alternatiu d'autobús.



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Divendres 12/09/2008 22:59

Degut a un atropellament a Martorell, en aquests moments els trens de la C4 en sentit sud pateixen retards, encara no he trobat la noticia, si la trobeu penjeula.



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dissabte 13/09/2008 12:46

Jo ahir vaig agafar el tren a les 20.19 a Martorell i vaig veure el que hi havia allà.

Fora l'estació, dos cotxes de bombers i un parell d'ambulàncies també. A l'andana de la via 2 (direcció BCN), hi havia Mossos d'Esquadra i bombers. En aquesta via 2, un tren de mercaderies parat, amb el final d'aquest tren gairebé on s'acaba l'andana de la via 2/4. I per la via doncs trocets de tela col·locats per a què els viatgers no haguéssim de veure allò tan desagradable. Feia tota la pinta que qui va morir travessava la via per algun punt entre la porta de l'edifici del'estació i el pas subterrani que van fer fa uns mesos. Allò feia pinta de duur una bona estona així... quan pot arribar a trigar un jutge a venir a fer el que hagi de fer. A Martorell tenim jutjats, que estan a 5 minuts a peu de l'estació, com pot ser que trigui tant a venir el jutge?

El tren destinació Terrassa que esperava el van fer passar per la via 3, aquella que hi ha darrera la via 1 (direccio St.Vicenç) i que només es sol fer servir per estacionar trens de mercaderies i també algún R7 els caps de setmana o vespres. El cas és que com que el tren va entrar a contravia, vam seguir bloquejant el pas en sentit contrari fins a Castellbisbal. Em va fer pensar si realment l'esquema ferroviari esta pensat per la mena de serveis que hi ha. Vull dir que encara que a Martorell hi ha 3 vies passants, com és possible que fins a Castellbisbal no tornéssim a la via habitual? I si extenem això a altres punts crítics de la xarxa ... Les entrades/sortides a l'Hospitalet es fan de la millor manera possible o es cisalla la via direcció BCN més de l'imprescindible?



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 13/09/2008 22:04

Jo anant a Martorell alguna vegada el tren de la C4 entrava per via 3 merntre el mercant a avançar estava aturat a la via 1, tot i que el lògic seria al revès


Salutacions,

Oriol

jordigt2008
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada
Contacta:

Entrada Autor: jordigt2008 » Diumenge 14/09/2008 11:34

Alex_C4 ha escrit:Degut a un atropellament a Martorell, en aquests moments els trens de la C4 en sentit sud pateixen retards, encara no he trobat la noticia, si la trobeu penjeula.

Pel que m'han dit el pare del jove que van atropellar ho va veure tot. Era fill únic. Déunido.

Si no ha sortit res a la premsa, deu ser perquè la família no ha volgut.

Una llàstima



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”