Jeje ya ves! En teoria seria la ciudad ideal, bajo tierra las autopistas y los parkings i arriba nada de coches! Solo BCNeta y TRAM!Platanito ha escrit:Ya, pero sería tan hermoso...JaMiRo! ha escrit:en ningún momento he reclamado soterrar las calles de Barcelona, que es una sublime chorrada
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Soterrament vies a L'Hospitalet
Re: Bis II
...y totes les vies de Renfe al descobert, amb les seves 440 sense R, les Suïsses... I amb el Carrilet i el tren de Sarrià per superfície, amb els seus Navals i Brills... I les seves línies de tramvia amb PCCs i Manoletes...EUKibo ha escrit:Jeje ya ves! En teoria seria la ciudad ideal, bajo tierra las autopistas y los parkings i arriba nada de coches! Solo BCNeta y TRAM!Platanito ha escrit:Ya, pero sería tan hermoso...JaMiRo! ha escrit:en ningún momento he reclamado soterrar las calles de Barcelona, que es una sublime chorrada
y sin móviles, sin televisión, sin Mp3, sin aire acondicionado,Platanito ha escrit:...y totes les vies de Renfe al descobert, amb les seves 440 sense R, les Suïsses... I amb el Carrilet i el tren de Sarrià per superfície, amb els seus Navals i Brills... I les seves línies de tramvia amb PCCs i Manoletes...EUKibo ha escrit:Jeje ya ves! En teoria seria la ciudad ideal, bajo tierra las autopistas y los parkings i arriba nada de coches! Solo BCNeta y TRAM!Platanito ha escrit: Ya, pero sería tan hermoso...
sin ordenadores y sin ADSL
sin forums o páginas web.
Això t'ho firmo de seguida!sequera ha escrit:sin aire acondicionado
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
sequera ha escrit:y sin móviles, sin televisión, sin Mp3, sin aire acondicionado,Platanito ha escrit:...y totes les vies de Renfe al descobert, amb les seves 440 sense R, les Suïsses... I amb el Carrilet i el tren de Sarrià per superfície, amb els seus Navals i Brills... I les seves línies de tramvia amb PCCs i Manoletes...EUKibo ha escrit: Jeje ya ves! En teoria seria la ciudad ideal, bajo tierra las autopistas y los parkings i arriba nada de coches! Solo BCNeta y TRAM!
sin ordenadores y sin ADSL
sin forums o páginas web.
això ja no m'agrada tantPlatanito ha escrit:...y totes les vies de Renfe al descobert, amb les seves 440 sense R, les Suïsses... I amb el Carrilet i el tren de Sarrià per superfície, amb els seus Navals i Brills... I les seves línies de tramvia amb PCCs i Manoletes...
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
L'Hospitalet guanyarà 400 metres més de vies soterrades
1. • La cobertura dels rails de Rodalies s'executarà amb una tuneladora
2. • Adif adjudica obres de millora a la Riera Blanca per valor d'11 milions d'euros
XAVIER ADELL
L'HOSPITALET
El vell somni de l'Hospitalet que desapareguin les vies de Renfe que divideixen la ciutat en dos es farà realitat amb un inesperat regal d'última hora. L'alcaldessa, Núria Marín, va anunciar ahir que s'està estudiant la possibilitat que la cobertura de les vies de les línies C-2 i C-4 de Rodalies es prolongui més enllà del carrer de Coromines. L'operació suposaria guanyar uns 400 metres de soterrament addicional, que se sumarien als quatre quilòmetres projectats inicialment.
La prolongació del tram soterrat serà possible gràcies al fet que les obres es portaran a terme mitjançant una tuneladora (com la que està excavant el túnel de la línia 9 del metro) en comptes de fer-ho amb el molest mètode tradicional de pantalles utilitzat per enterrar les vies de l'AVE.
Les dimensions del nou tram ferri soterrat encara estan per definir. La utopia seria que les vies poguessin esborrar-se fins al límit amb Barcelona, però aquest escenari és impossible perquè els trens han de tornar a la superfície abans de la Riera Blanca per un problema de desnivells. Per aquest motiu, Marín va especular amb el fet que el tram cobert arribi a un punt per concretar "entre la subcentral de Fecsa i el pont de la Torrassa".
DES DE LA GRAN VIA En principi, estava previst que la tuneladora comencés a excavar el nou túnel de Rodalies a l'altura de l'estació de
Bellvitge però l'alcaldessa de l'Hospitalet també va explicar que s'està estudiant la possibilitat que la tuneladora comenci a perforar des de l'altre costat de la Gran Via. "S'està estudiant si les característiques del subsòl ho podrien permetre", va afegir. Si al final no resulta tècnicament viable utilitzar la tuneladora a l'altre costat de la Gran Via, Adif farà servir "mètodes menys agressius per als veïns i per a l'entorn que els utilitzats amb l'AVE", va assegurar Marín.
El projecte de cobertura de les vies està redactat i el Ministeri de Foment ja ha reservat la pertinent dotació econòmica. Si no sorgeixen contratemps, les obres podrien començar "a mitjans del 2009", va confirmar Núria Marín. Els treballs es prolongarien per espai de dos anys. Gairebé paral.lelament, s'iniciarà la segona fase del soterrament de la Gran Via (entre el carrer de Miguel Hernández i el riu Llobregat) i els projectes complementaris com el Biopol i el sector de Can Trabal, el planejament del qual s'aprovarà en dos mesos.
Per un altre costat, Adif va anunciar ahir l'adjudicació d'un paquet d'obres de millora en el sector de la Riera Blanca, que complementaran els treballs d'ampliació del pas sota les vies que ja s'està executant. El projecte, que compta amb un pressupost d'11 milions d'euros, permetrà la reurbanització d'un tram del carrer de 200 metres de longitud i la construcció d'un nou col.lector.
L'Hospitalet guanyarà 400 metres més de vies soterrades
1. • La cobertura dels rails de Rodalies s'executarà amb una tuneladora
2. • Adif adjudica obres de millora a la Riera Blanca per valor d'11 milions d'euros
XAVIER ADELL
L'HOSPITALET
El vell somni de l'Hospitalet que desapareguin les vies de Renfe que divideixen la ciutat en dos es farà realitat amb un inesperat regal d'última hora. L'alcaldessa, Núria Marín, va anunciar ahir que s'està estudiant la possibilitat que la cobertura de les vies de les línies C-2 i C-4 de Rodalies es prolongui més enllà del carrer de Coromines. L'operació suposaria guanyar uns 400 metres de soterrament addicional, que se sumarien als quatre quilòmetres projectats inicialment.
La prolongació del tram soterrat serà possible gràcies al fet que les obres es portaran a terme mitjançant una tuneladora (com la que està excavant el túnel de la línia 9 del metro) en comptes de fer-ho amb el molest mètode tradicional de pantalles utilitzat per enterrar les vies de l'AVE.
Les dimensions del nou tram ferri soterrat encara estan per definir. La utopia seria que les vies poguessin esborrar-se fins al límit amb Barcelona, però aquest escenari és impossible perquè els trens han de tornar a la superfície abans de la Riera Blanca per un problema de desnivells. Per aquest motiu, Marín va especular amb el fet que el tram cobert arribi a un punt per concretar "entre la subcentral de Fecsa i el pont de la Torrassa".
DES DE LA GRAN VIA En principi, estava previst que la tuneladora comencés a excavar el nou túnel de Rodalies a l'altura de l'estació de
Bellvitge però l'alcaldessa de l'Hospitalet també va explicar que s'està estudiant la possibilitat que la tuneladora comenci a perforar des de l'altre costat de la Gran Via. "S'està estudiant si les característiques del subsòl ho podrien permetre", va afegir. Si al final no resulta tècnicament viable utilitzar la tuneladora a l'altre costat de la Gran Via, Adif farà servir "mètodes menys agressius per als veïns i per a l'entorn que els utilitzats amb l'AVE", va assegurar Marín.
El projecte de cobertura de les vies està redactat i el Ministeri de Foment ja ha reservat la pertinent dotació econòmica. Si no sorgeixen contratemps, les obres podrien començar "a mitjans del 2009", va confirmar Núria Marín. Els treballs es prolongarien per espai de dos anys. Gairebé paral.lelament, s'iniciarà la segona fase del soterrament de la Gran Via (entre el carrer de Miguel Hernández i el riu Llobregat) i els projectes complementaris com el Biopol i el sector de Can Trabal, el planejament del qual s'aprovarà en dos mesos.
Per un altre costat, Adif va anunciar ahir l'adjudicació d'un paquet d'obres de millora en el sector de la Riera Blanca, que complementaran els treballs d'ampliació del pas sota les vies que ja s'està executant. El projecte, que compta amb un pressupost d'11 milions d'euros, permetrà la reurbanització d'un tram del carrer de 200 metres de longitud i la construcció d'un nou col.lector.
La resta de línies no existeix, és clar.L'alcaldessa, Núria Marín, va anunciar ahir que s'està estudiant la possibilitat que la cobertura de les vies de les línies C-2 i C-4 de Rodalies es prolongui més enllà del carrer de Coromines.
Genial. Ens estan venint a dir que van fer el túnel de la LAV amb mètodes agressius (i probablement més ràpids) per arribar-hi a temps. I, pel mig, es van quedar esquerdes, esfondraments, serveis de rodalia suspesos durant un mes i embussos monumentals com a alternativa de transport.Si al final no resulta tècnicament viable utilitzar la tuneladora a l'altre costat de la Gran Via, Adif farà servir "mètodes menys agressius per als veïns i per a l'entorn que els utilitzats amb l'AVE", va assegurar Marín.
Només amb això, la fiscalia de qualsevol país mitjanament civilitzat ja s'hauria posat a treballar. Però la "Catalunya Optimista" sembla que es pot permetre el luxe de passar d'aquestes menudències.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Fixeu-vos que en cap moment es parla de fer un quadriplicament de vies des de Torrassa fins Bellvitge i més enllà. I segur que no deixen preparada la infraestructura per a fer aquesta quadriplicació en el futur. Quina manca de planificació estructural...
País, que diria en Forges!
País, que diria en Forges!
Oh, sí, quina gran millora poder soterrar 400 metres de vies ubicades a un terraplén entre el turó de la Torrassa i el pla de Santa Eulàlia. Segur que la despesa demencial de construir els pous per ficar-hi la tuneladora per aquests 400 metres està més que justificada pel bé de la ciutadania.les vies de Renfe que divideixen la ciutat en dos [...] entre la subcentral de Fecsa i el pont de la Torrassa.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
els pous desortida i entrada s'han de fer igualment, simplement el de sortida es faria 400 metres més cap a BarcelonaPlatanito ha escrit:Oh, sí, quina gran millora poder soterrar 400 metres de vies ubicades a un terraplén entre el turó de la Torrassa i el pla de Santa Eulàlia. Segur que la despesa demencial de construir els pous per ficar-hi la tuneladora per aquests 400 metres està més que justificada pel bé de la ciutadania.les vies de Renfe que divideixen la ciutat en dos [...] entre la subcentral de Fecsa i el pont de la Torrassa.
¿Y dónde meten esas cuatro vias más las que vienen de la línea de Vilafranca? Tal y como está la entrada actual a Sants y por el "diseño" del cajón que cubre las vias, es imposible meter más de las cuatro actuales (dos de Vilafranca y dos de Vilanova).Aureli ha escrit:Fixeu-vos que en cap moment es parla de fer un quadriplicament de vies des de Torrassa fins Bellvitge i més enllà. I segur que no deixen preparada la infraestructura per a fer aquesta quadriplicació en el futur. Quina manca de planificació estructural...
País, que diria en Forges!
Tranquils... que dintre de 10/15 anys hauran de tirar a terra el calaix de Sants com estan fent ja amb el tambor de les Glòries i tindran una nova oportunitat per posar (o no) més vies.daneel ha escrit:¿Y dónde meten esas cuatro vias más las que vienen de la línea de Vilafranca? Tal y como está la entrada actual a Sants y por el "diseño" del cajón que cubre las vias, es imposible meter más de las cuatro actuales (dos de Vilafranca y dos de Vilanova).Aureli ha escrit:Fixeu-vos que en cap moment es parla de fer un quadriplicament de vies des de Torrassa fins Bellvitge i més enllà. I segur que no deixen preparada la infraestructura per a fer aquesta quadriplicació en el futur. Quina manca de planificació estructural...
País, que diria en Forges!
Us convido a la gent del fòrum que no visqueu en aquella zona a anar un dia a fer un passeig des del pont de la Torrassa fins a l'estació de Sants anant pel lateral Mar i tornant pel muntanya i veureu lo que és un autèntic nyap. Hi ha edificis que queden a escassos 80 centímetres de separació entre el calaix i la finestra del menjador. Penseu també en els veïns que tenen el mercat de Sants a 100 metres lineals de casa seva i han de fer una volta de 15 minuts (amb pujades i baixades) per anar a comprar.
Visca Barcelona i visca i districte de Sants Montjuïc!
Combatir los problemas urbanísticos solo soterrando vías unicamente lleva al encorsetamiento de las capacidades de transporte.
Una zona desastrosamente urbanizada (todo el area metropolitana de barcelona) seguira siendo un desastre urbanistico sin vías férreas.
Hoy nos venden (y algunos se tragan) que soterrar vías es una gran mejora. Pero solo esquivan el problema real (y los que se lo tragan lo justifican).
Es mas barato para nuestros impuestos expropiar sistemáticamente y reordenar el entorno urbano que la falsa solución soterramiento.
En mi pueblo, esto es pan para hoy y hambre para mañana. Y quienes lo defienden quieren realmente muy poco a su tierra y menos aún a su gente.
La solucion a lo que comenta Peter es muy simple: Expropiación a todos esos vecinos y reubicación. ¿O es que es lícito que 200 vecinos puedan cercenar las condiciones de transporte a todos los habitantes de las lineas que por ahí pasan, que son varios millones?
Una zona desastrosamente urbanizada (todo el area metropolitana de barcelona) seguira siendo un desastre urbanistico sin vías férreas.
Hoy nos venden (y algunos se tragan) que soterrar vías es una gran mejora. Pero solo esquivan el problema real (y los que se lo tragan lo justifican).
Es mas barato para nuestros impuestos expropiar sistemáticamente y reordenar el entorno urbano que la falsa solución soterramiento.
En mi pueblo, esto es pan para hoy y hambre para mañana. Y quienes lo defienden quieren realmente muy poco a su tierra y menos aún a su gente.
La solucion a lo que comenta Peter es muy simple: Expropiación a todos esos vecinos y reubicación. ¿O es que es lícito que 200 vecinos puedan cercenar las condiciones de transporte a todos los habitantes de las lineas que por ahí pasan, que son varios millones?
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
La meva opinió és que els que estan soterrant el ferrocarril d'aquesta manera, en realitat l'estan enterrant. RIP
Sobretot, si com és el cas, no es deixa espai per a ampliacions de la xarxa. Al final hauran de tirar via per la Gran Via i la Diagonal (© Santfeliuenc).
Cal aprendre dels nostres avantpassats: el pont sobre el riu Tordera de la línia de marina entre Malgrat i Blanes te els estreps i les columnes preparats per a una doble via que encara no s'ha instal·lat.
Salut !!
Sobretot, si com és el cas, no es deixa espai per a ampliacions de la xarxa. Al final hauran de tirar via per la Gran Via i la Diagonal (© Santfeliuenc).
Cal aprendre dels nostres avantpassats: el pont sobre el riu Tordera de la línia de marina entre Malgrat i Blanes te els estreps i les columnes preparats per a una doble via que encara no s'ha instal·lat.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
No puedo estar más en desacuerdo con esta opinión. Si tu fueses un vecino a expropiar, que llevas toda la vida viviendo ahí ¿te gustaría que te expropiasen tu casa y te mandasen a vivir lejos? Supongo que no...ping ha escrit:...
La solucion a lo que comenta Peter es muy simple: Expropiación a todos esos vecinos y reubicación. ¿O es que es lícito que 200 vecinos puedan cercenar las condiciones de transporte a todos los habitantes de las lineas que por ahí pasan, que son varios millones?
Y el problema no creo que se reduzca a 200 vecinos, ya que para hacer las cosas bien, habria que prever más vias de las cuatro que hay actualmente, más su margen correspondiente a ambos lados; y eso creo que son bastante más de 200 vecinos...
El problema de la entrada a Sants, bajo mi opinión, NO TIENE NINGUNA SOLUCION. El soterramiento (no el cajón) es técnicamente muy complejo sin parar el tráfico de trenes; las expropiaciones de terrenos alrededor chocarian no con los 200 vecinos, sino con la oposición de todo el barrio (con los políticos metiendo baza por enmedio).
La solución se tenia que haber puesto hace muchos años (las vias llevan ahí más de 150); no permitiendo construir en unos márgenes amplios a ambos lados de las vias, márgenes que hoy en dia permitirian realizar muchas obras (soterramiento, ampliación o lo que se quiera). Se podían haber reservado los terrenos vacios, y expropiar las viviendas, de manera que al faltar el propietario, éstas hubiesen pasado a terreno público.
La única solución ahora es la megachapuza del cajón, con las viviendas a pocos centímetros, cómo han dicho más arriba...
Estoy completamente de acuerdo contigo (ahora cuando salga a la calle me fusilan los vecinos...). Es incomprensible las construcciones que se han hecho en los 60s, 70s, 80s, 90s y 2000s tocando a las vías. Hay el edificio de columnas que está saliendo de la estación a mano derecha (justo a la salida del tunel urbano ya existente), que se contruyó a finales de los 70. Otros ejemplos en Antoni de Campany que són de los años 80 y 90. En la calle Badal, en la parte de mar hay uno que está separado sólo por 80 centímetros de las vías del metro que se contruyó el año 2000. Yo estube una vez en ese edificio y parece que el metro te esté entrando por la ventana. Cuando montaron el cajón para cubrir las vías del metro, recuerdo que había un operario colgando con una cuerda y tenía los pies en la pared del cajón y el culo en la fachada del edificio.ping ha escrit: (...) La solucion a lo que comenta Peter es muy simple: Expropiación a todos esos vecinos y reubicación. ¿O es que es lícito que 200 vecinos puedan cercenar las condiciones de transporte a todos los habitantes de las lineas que por ahí pasan, que son varios millones?
Yo he vivido en esa zona toda mi vida y la presencia (y ruido) del tren nunca me ha molestado. Soy consciente que el tren ya estaba antes que yo, y antes que la gran mayoría de vecinos que se quejan. Mi unica queja (y la de la mayoría de gente) es que las vías hacen de barrera entre una y otra parte del barrio. La solución para esto no es hacer un cajón, porqué nadie subirá 15 metros, cruzará por la rambla del vértigo, y bajará otros 15 para ir a hacer la compra, a casa de un amigo o simplemente a pasear.
Soterrar (es una solución) pero yo no estoy de acuerdo, precisamente porque las vías ya estaban antes que nosotros. Simplemente haciendo más pasos inferiores, anchos, iluminados y accesibles, y alguna pasarela, ya tenemos el problema solucionado. Y quiero recordar a la gente del edificio de columnas, al de los 80 centímetros y a todo el mundo que se queja que cuando compraron la casa ya pasaban las vías por delante. ¿Por que no soterran sus ventanas o se van a vivir al parking y así no veran el tren?
Ahora nos tendremos que tragar el cajón con patatas grácias a toda esta gente.
Si, si tiene una solución daneel. Y claro, es muy fácil decir "Si fuera tu casa..."
Puedo adoptar dos posiciones:
1. Ser egoísta. Pensar en mí. No moverme de mi casa y oponerme a todo lo que sea contrario a ello.
2. Ser racional, pensar en la comunidad. En mis vecinos, en mis paisanos, en mi tierra. Entender que esa operación supondría una mejora para todos. Incluida, porque no, yo misma. Fundamentalmente porque CUALQUIER entorno urbano del mundo es mejor que ese.
No voy a elegir ninguna opción, como tampoco debes hacerlo tu. Pero creo que en esta tierra ya va siendo hora de pensar por alguien más que por uno mismo y en sus intereses personales. Y que por supuesto, los políticos gobiernen para todos, no solo para algunos.
Y por cierto, bien que se esta expropiando UN BARRIO ENTERO para construir el 22@.
Puedo adoptar dos posiciones:
1. Ser egoísta. Pensar en mí. No moverme de mi casa y oponerme a todo lo que sea contrario a ello.
2. Ser racional, pensar en la comunidad. En mis vecinos, en mis paisanos, en mi tierra. Entender que esa operación supondría una mejora para todos. Incluida, porque no, yo misma. Fundamentalmente porque CUALQUIER entorno urbano del mundo es mejor que ese.
No voy a elegir ninguna opción, como tampoco debes hacerlo tu. Pero creo que en esta tierra ya va siendo hora de pensar por alguien más que por uno mismo y en sus intereses personales. Y que por supuesto, los políticos gobiernen para todos, no solo para algunos.
Y por cierto, bien que se esta expropiando UN BARRIO ENTERO para construir el 22@.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Això, en un conte de fades, té el seu sentit.ping ha escrit:2. Ser racional, pensar en la comunidad. En mis vecinos, en mis paisanos, en mi tierra. Entender que esa operación supondría una mejora para todos. Incluida, porque no, yo misma. Fundamentalmente porque CUALQUIER entorno urbano del mundo es mejor que ese.
A la vida real, òbviament, tots sabem que ningú se sentirà content "per la comunitat" quan li expropiïn la casa.
El que passa és que si expropien la casa del veí, tant ens fa. Però si és la nostra... com canvia la cosa!!!
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=257316
L’any vinent començarà el soterrament de les vies de Renfe a L’Hospitalet
Les obres començaran al barri de Bellvitge i es faran amb tuneladora
MARI CARME GALLEGO | L'Hospitalet
Les vies de Renfe que històricament han fragmentat L'Hospitalet i han dificultat la comunicació entre els seus barris començaran a desaparèixer l'any vinent. El Ministeri de Foment traurà a exposició pública el mes vinent el projecte que compta amb un pressupost de més de 300 milions d'euros.
Les primeres vies que se soterraran seran les de la línia de Vilanova i la Geltrú (C2), que accedeixen a la ciutat pel barri de Bellvitge. El tram afectat és el que va des del carrer Ciències, al Districte Econòmic, fins a l'avinguda del Metro, al límit amb la ciutat de Barcelona. El mètode constructiu que es farà servir serà el de la tuneladora "amb la finalitat de reduir les molèsties als veïns de la zona", segons ha explicat l'alcaldessa de L'Hospitalet, Núria Marín.
Marín ha recordat que els veïns d'aquesta zona han patit durant gairebé tres anys les molèsties de les obres de l'AVE i ha recordat que seguint el mètode de la tuneladora "es redueix la brutícia i el temps de les obres". "L'objectiu és garantir la seguretat per sobre de tot", ha dit Marín.
Preparatius a finals d'any
A finals d'aquest any l'Ajuntament començarà les obres preparatòries pel soterrament, que consisteixen en el desviament dels serveis o dels col•lectors que hi ha a la zona on s'han de fer les obres.
El projecte també inclou la construcció d'una nova estació soterrada al barri de Bellvitge que substituirà l'actual baixador. Únicament es faran servir pantalles en la construcció d'aquesta estació. Núria Marín ha destacat que el soterrament de les vies "és una extraordinària notícia per la ciutat" que veu "com es cicatritza una ferida".
Satisfacció veïnal
El soterrament de les vies de Renfe és una vella reivindicació de L'Hospitalet. Les entitats veïnals, associacions i partits polítics s'havien agrupat en una plataforma que sota el lema "L'H sense vies" reclamava acabar amb aquesta barrera històrica. La seva portaveu, Carme Morro, s'ha felicitat perquè "es veu la llum al final del túnel" i ha assegurat que "el soterrament de les vies de Renfe és la millor notícia per la ciutat, incomparable amb res no tan sols amb el soterrament de la Granvia".
L’any vinent començarà el soterrament de les vies de Renfe a L’Hospitalet
Les obres començaran al barri de Bellvitge i es faran amb tuneladora
MARI CARME GALLEGO | L'Hospitalet
Les vies de Renfe que històricament han fragmentat L'Hospitalet i han dificultat la comunicació entre els seus barris començaran a desaparèixer l'any vinent. El Ministeri de Foment traurà a exposició pública el mes vinent el projecte que compta amb un pressupost de més de 300 milions d'euros.
Les primeres vies que se soterraran seran les de la línia de Vilanova i la Geltrú (C2), que accedeixen a la ciutat pel barri de Bellvitge. El tram afectat és el que va des del carrer Ciències, al Districte Econòmic, fins a l'avinguda del Metro, al límit amb la ciutat de Barcelona. El mètode constructiu que es farà servir serà el de la tuneladora "amb la finalitat de reduir les molèsties als veïns de la zona", segons ha explicat l'alcaldessa de L'Hospitalet, Núria Marín.
Marín ha recordat que els veïns d'aquesta zona han patit durant gairebé tres anys les molèsties de les obres de l'AVE i ha recordat que seguint el mètode de la tuneladora "es redueix la brutícia i el temps de les obres". "L'objectiu és garantir la seguretat per sobre de tot", ha dit Marín.
Preparatius a finals d'any
A finals d'aquest any l'Ajuntament començarà les obres preparatòries pel soterrament, que consisteixen en el desviament dels serveis o dels col•lectors que hi ha a la zona on s'han de fer les obres.
El projecte també inclou la construcció d'una nova estació soterrada al barri de Bellvitge que substituirà l'actual baixador. Únicament es faran servir pantalles en la construcció d'aquesta estació. Núria Marín ha destacat que el soterrament de les vies "és una extraordinària notícia per la ciutat" que veu "com es cicatritza una ferida".
Satisfacció veïnal
El soterrament de les vies de Renfe és una vella reivindicació de L'Hospitalet. Les entitats veïnals, associacions i partits polítics s'havien agrupat en una plataforma que sota el lema "L'H sense vies" reclamava acabar amb aquesta barrera històrica. La seva portaveu, Carme Morro, s'ha felicitat perquè "es veu la llum al final del túnel" i ha assegurat que "el soterrament de les vies de Renfe és la millor notícia per la ciutat, incomparable amb res no tan sols amb el soterrament de la Granvia".