Túnel AV Sants-Sagrera

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Esteu d’acord amb les obres de l’AVE, en quan a què es facin i per on es fan?

Si, totalment
15
37%
Si, però per un recorregut diferent
7
17%
Pse, ja que ho estan fent, per a què canviar-ho?
9
22%
No, AVE pel litoral!
5
12%
No, no l'haurien de fer, és una obra deficitària
3
7%
Altres (expliqueu)
2
5%
 
Vots totals: 41
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 17/03/2009 15:02




Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 17/03/2009 17:50

http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... tatut.html
L'estació de la Sagrera es pagarà a càrrec de l'Estatut
Així ho ha confirmat la ministra Magdalena Álvarez a Madrid en una reunió amb l'alcalde Jordi Hereu


La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha assegurat aquest dimarts a l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, que està d'acord amb què la disposició addicional tercera de l'Estatut serveixi per finançar els 600 milions d'euros que es preveu que costi la construcció de l'estació de la Sagrera de Barcelona.

Així ho ha explicat Hereu després de la reunió que ha mantingut amb Álvarez a Madrid, en què ha assegurat que Foment "està d'acord" amb finançar l'estació de la Sagrera del TGV amb fons de l'Estatut. En la reunió s'ha establert la "necessitat" d'articular un grup de treball que analitzi de forma tècnica i contempli l'impacte de l'obra.

Hereu ha destacat que "s'està treballant" en el projecte executiu i en el desenvolupament dels accessos, "compactant els projectes en un". Ha afegit que han establert un mecanisme per al qual el ministeri de Foment, la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona "puguin posar en comú" totes les dades per prendre "una decisió".

El secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, que també ha participat en la reunió, ha explicat que en un breu termini de temps, que no ha concretat, s'hauran de reunir les tres administracions implicades, el govern de l'Estat, de la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona, per concretar aquest extrem. Morlán ha assegurat que aquest any començaran les obres de l'estació.
Assobre que no ens donen finançament just paguem nosaltres tot.
Tenim un govern (el tristpartit) de "calzonazos"! Mai li han encarat a Madrid i mai ho faran! Incompetents, que són!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 17/03/2009 17:54

http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3557582
DIMARTS, 17/03/2009 - 17:13h

L'estació de la Sagrera es farà amb diners de l'Estatut

El batlle de Barcelona s'ha reunit amb Magdalena Álvarez, però ara cal conèixer l'opinió de la Generalitat


La ministra de Foment espanyola, Magdalena Álvarez, ha assegurat avui al batlle de Barcelona, Jordi Hereu, que està d'acord amb què la disposició addicional tercera de l'Estatut serveixi per finançar els sis-cents milions d'euros que es preveu que costi la construcció de l'estació del TGV de la Sagrera de Barcelona. Així ho ha explicat Jordi Hereu després de la reunió que ha tingut amb Álvarez i el secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán.

Segons Morlán, d'aquí a pocs dies es reuniran el govern espanyol, la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona, ja que per a tancar l'acord és imprescindible que l'executiu català hi estigui d'acord. En aquest sentit, el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va defensar fa unes setmanes aquesta nova via de finançament per a la Sagrera. I és que, en un principi, era previst que més de la meitat del cost es pagués amb la venda dels edificis que es construiran al damunt de l'estació, però l'actual crisi econòmica ha devaluat el preu del sòl.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 17/03/2009 17:59

Pregunta, per a que ens situem: qui va pagar Atocha AV?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 17/03/2009 18:37

Guigui ha escrit:Pregunta, per a que ens situem: qui va pagar Atocha AV?
Va ser construïda per MZA però les ampliacions SEMPRE han estat a càrrec de Foment.
Aquí està la darrera ampliació
http://www.elpais.com/articulo/madrid/n ... mad_12/Tes
[...] La ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, anunció el pasado marzo que pretende ampliar la estación. El proyecto, ahora en información pública, supondrá una inversión de 601,3 millones de euros para las arcas del ministerio. Fomento quiere hacer sitio a las nuevas líneas de Ave. [...]


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 17/03/2009 18:55

Lluita1714 ha escrit:
Guigui ha escrit:Pregunta, per a que ens situem: qui va pagar Atocha AV?
Va ser construïda per MZA però les ampliacions SEMPRE han estat a càrrec de Foment.
A això em referia: han tret els calers que paguem tothom a fons perdut, en lloc de posar-ho a cap pot limitat d'on haurien de sortir les inversions dedicades a cada territori, com és el cas de la famosa disposició addicional tercera de l'Estatut. Clar, en la seva lògica, Madrid ha d'interessar a tothom per nassos, mentre la resta, que s'ho facin solets.

I després venen energúmens com l'inefable presidenta de la Comunitat de Madrid a dir que robem allò que fa anys que ens deuen. Té pebrots, la cosa...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

escursso
N5
N5
Entrades: 121
Ubicació: Tiana
Contacta:

Entrada Autor: escursso » Dimecres 18/03/2009 21:39

Avui al migdia he anat fins el pont de Calatrava al carrer Bac de Roda per veure que fan per allà i fer algunes fotos.

Vista general mirant cap a Sant Andreu Comtal:
Imatge

Un parell de la construcció del pou d'atac de la tuneladora:
Imatge

Imatge

I l'última de l'altre costat amb la Torre del Fang al mig de l'obra,
Imatge

Salutacions.
escursso l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 18/03/2009 22:22, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 18/03/2009 22:12

No veig cap de les imatges.... tan sols veig la paraula "imatge" on suposadament s'hauria de veure aquesta.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

escursso
N5
N5
Entrades: 121
Ubicació: Tiana
Contacta:

Entrada Autor: escursso » Dimecres 18/03/2009 22:23

Arranjat, he hagut de canviar les fotos de servidor :(



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 19/03/2009 11:28

http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... lemic.html
La Sagrera: l’altre finançament polèmic

L’acord entre l’Ajuntament i Foment està pendent del vistiplau del govern, que prefereix guardar silenci. Esquerra es queixa a Montilla de l’actuació unilateral de l’alcalde Hereu.


A mesura que passen els dies s’embolica el finançament de la Sagrera. La reunió que van mantenir dimarts a Madrid l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, només va servir perquè dues de les tres parts participants en la negociació es posessin d’acord. La tercera part implicada sense la qual no hi ha acord possible, el govern, seguia ahir, 24 hores després, sense moure fitxa.

Tot i que la indiferència és la consigna oficial, al govern el moviment unilateral de l’Ajuntament de Barcelona no ha caigut gens bé. El conseller Nadal va evitar fer declaracions sobre l’assumpte, però el president d’ERC, Joan Puigcercós, es va queixar al president Montilla per l’actuació del consistori barceloní. Els republicans consideren que ha de ser el govern qui encapçali les negociacions, ja que els fons que serviran per finançar són recursos recuperats dels pressupostos generals de l’Estat a través de l’addicional tercera de l’Estatut.

El problema no és només de lideratge en les negociacions en si, sinó la imatge que podia projectar una trobada en què l’Ajuntament negociava sobre uns diners que sobre el paper són de Catalunya. Tot plegat té repercussions en l’equilibri territorial, ja que el que s’assigni a l’estació de la Sagrera s’haurà de restar d’altres projectes.

Només 90 dels 600 milions que finalment costarà l’estació de la Sagrera estan assignats al pla Catalunya, la proposta d’inversions que el govern va fer arribar a Foment per complir el mandat de l’Estatut. Aquests 90 milions eren una previsió per a possibles desviaments del projecte inicial, que s’han de sumar als 160 milions que Adif ja tenia reservats per a les actuacions de la Sagrera. La resta dels diners, uns 350 milions, hauran de sortir dels recursos no assignats dels pressupostos de l’Estat a Catalunya.

Quan es conegui el cost definitiu de les obres, que duraran fins al 2014, caldrà que el ministeri de Foment i la Generalitat s’asseguin a negociar les aportacions anuals a l’obra, ja que no es podran assignar de cop els 440 milions d’aportació estatutària. Les negociacions, però, s’entreveuen complicades, ja que caldrà una negociació en el marc de la comissió bilateral Estat-Generalitat i després el ministeri d’Economia hi haurà de donar el vistiplau.

Aquestes negociacions també han de servir, i aquest és un altre tema polèmic, per establir qui s’endurà els diners de les plusvàlues immobiliàries que l’operació acabi generant. Uns beneficis econòmics que ara per ara són inquantificables, ja que enmig de la crisi econòmica és molt difícil saber quin valor tindran els immobles previstos a sobre de l’estació de la Sagrera i quan serà possible trobar inversors immobiliaris.

LES CLAUS

En obres almenys fins al 2014
La discussió pel finançament del projecte està endarrerint encara més els terminis de construcció de l’estació de Sagrera. El més probable és que les obres no acabin fins al 2014, quan ja hauria de fer dos anys que el túnel del TGV per l’Eixample estigués perforat i, per tant, amb els trens circulant per sota de l’estació.

El tinent d’alcalde d’urbanisme, Ramon Garcia-Bragado, va explicar ahir que les obres podrien començar a finals d’aquest mateix any, però que els treballs s’allargaran quatre anys més. De fet, una de les claus per acordar el finançament és saber les assignacions anuals necessàries per construir l’estació. El cost de l’obra no es reparteix homogèniament, sinó que varia en funció de la fase que es dugui a terme cada any.

Tot i que l’estació no estigui del acabada el 2012, quan està previst que hi passin trens, s’hi podria construir un baixador provisional, tot i que no seria possible la interconnexió amb Rodalies.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 23/03/2009 23:02

http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... grera.html

Nadal limita l'ús dels diners de l'Estatut per a la Sagrera

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques ajorna l'acord sobre el finançament de la Sagrera fins que no es xifri el valor d'aprofitament urbanístic de l'estació

AVUI.cat
Barcelona
Ult. Act. 23.03.2009 - 18:02 hs


El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha assenyalat aquest dilluns que el finançament de l'estació de la Sagrera depèn de l'acord de les tres parts que formen el Consorci Sagrera Alta Velocitat, és a dir, ajuntament, govern i ministeri de Foment, i que no es pot arribar a acords només entre l'Ajuntament i el ministeri, en reunions a les que no assisteix el govern català, en clara referència a la trobada mantinguda la setmana passada per l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i la ministra de foment, Magdalena Álvarez. A més, Nadal ha assegurat que aquest acord no es podrà tancar fins que no es conegui el valor real de l'aprofitament urbanístic de la zona, és a dir, la possibilitat de construir sobre l'estació, tal i com ja es va fer amb la de Sants.

Nadal, que ha xifrat en 550 milions d'euros el cost de l'estació, ha assegurat que l'Estat n'hi posarà 130, segons que es va pressupostar l'any 2004, "que actualitzats són 168", un cop s'hi suma l'augment de l'IPC. A aquesta xifra caldrà afegir-hi el valor de l'aprofitament urbanístic, que en un primer moment es va xifrar en 350 milions d'euros però que, a causa de la crisi immobiliària, es podria veure reduït fins a 250 milions. Un cop se sàpiga aquest valor, se sabrà "la xifra que falta pagar amb fons de l'Estat", tot afegint que no cal dir que anirà a càrrec de la clàusula addicional tercera de l'Estatut. Aquesta proposta contrasta amb la que Hereu hauria negociat amb Álvarez segons la qual els diners –a part de l'aportació del ministeri– sortirien de l'Estatut i seria a posteriori que s'aprofitaria el rendiment immobiliari de l'estació.

Nadal ha dit que entenia la preocupació dels alcaldes de les ciutats que han de tenir estacions del TGV en relació al finançament d'aquestes infraestructures, i ha dit que no es pot anar amb presses amb aquest tema. També ha assegurat que en tots els casos es pot analitzar la situació fruit de la crisi immobiliària. "Potser ens hauríem de preguntar perquè vam fiar el finançament a aquest mecanisme, però ara les presses no són bones conselleres en el moment de crisi que estem", ha assegurat. També ha dit que és bo que se sàpiga qui es queda les expectatives de plusvàlues futures respecte dels terrenys si no es fan servir per finançar l'obra.

Traspàs de Rodalies
Quant al servei de Rodalies de Renfe, Nadal ha explicat que des que el TGV ha arribat a Barcelona per Sants hi ha certes línies que han millorat i ha considerat que la millora serà més gran quan el TGV arribi a França i el servei estigui més compensat. Nadal ha assegurat que el traspàs de Rodalies no es farà "fins que hi hagi un 100% d'acord. Fins llavors, no acceptarem una competència que pugui ser un regal enverinat", ha assegurat el conseller, que ha afegit que 4.000 milions "són prou si es té en compte que el pla de rodalies no inclou ni el material mòbil ni inclou la línia orbital ferroviària, que entenen que ha de tenir un tractament a part ja que tindrà un cost de 1.000 milions suplementaris", ha assegurat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 06/04/2009 15:00

http://paper.avui.cat/article/barcelona ... /vies.html

Sant Andreu demana a Adif un pas elevat per les vies

Virgínia Mascaró

L'Ajuntament de Barcelona presentarà en la propera reunió que mantindrà amb l'ens ferroviari Adif, probablement passada la Setmana Santa, el disseny d'un pas per a vianants que proposa per travessar les vies i comunicar Sant Andreu i Sant Adrià. La Societat Barcelona Sagrera Alta Velocitat n'ha fet el disseny per encàrrec de l'Ajuntament. Adif haurà d'avaluar la viabilitat de l'execució.

La demanda es fa a petició de veïns i entitats del barri, i té el suport de tots els grups polítics municipals. Reclamen que l'obra del TGV no aïlli Sant Andreu del districte de Sant Martí. Les obres del tram Sagrera - Nus de la Trinitat del TGV van obligar a enderrocar, el febrer passat, el pont de Riera d'Horta. El següent pas sobre la xarxa de vies, que s'enderrocarà la tardor vinent, serà el de Sant Adrià. De fet, Adif avui comença els treballs previs a la construcció del pont nou que l'ha de substituir. Estarà situat entre els carrers Doctor Balari i Jovany i Ferran Junoy i ja formarà part de la llosa definitiva que ha de cobrir les vies, segons explica Rafael Fernández, conseller tècnic del districte de Sant Andreu.

Des del febrer passat, els veïns poden fer servir de franc l'autobús 36 de TMB, que enllaça els dos districtes. Fins al 23 de març Adif havia lliurat 287 targetes als veïns que havien sol·licitat el permís.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 14/04/2009 21:37

http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... t/tgv.html
L'Audiència Nacional no descarta un canvi en el traçat del TGV per salvar la Sagrada Família

El tribunal torna a denegar la paralització cautelar de les obres perquè de moment els treballs queden lluny del temple, però reclama que Foment l'informi de qualsevol risc que sorgeixi


L'Audiència Nacional espanyola no descarta un nou canvi en el traçat del TGV al seu pas pel centre de Barcelona, "si s'adverteix la possible afectació de les obres" sobre la Sagrada Família, per la qual cosa sol·licita "informació immediata" sobre les prospeccions que es fan a la zona del temple, segons la interlocutòria feta pública aquest dimarts.

La sala del contenciós administratiu ha desestimat el recurs interposat per la junta constructora del temple, que demanava la paralització cautelar de les obres de construcció del túnel del TGV, perquè el pas de la tuneladora sota la Sagrada Família no està previst per a abans de la propera primavera, segons ha avançat avui La Vanguardia.

El tribunal basa la seva decisió en un informe de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) que assenyala que les obres a l'extrem nord del túnel, des de la confluència dels carrers Mallorca i Biscaia fins a la futura estació de la Sagrera, no afectaran la Sagrada Família, ja que aquesta zona queda apartada del temple, situat a un quilòmetre i mig de distància.

Per mantenir la cautela, però, el tribunal fa el mateix que ja va fer el gener de 2008: demana al ministeri de Foment que l'informi sobre "qualsevol risc" per "salvaguardar el medi ambient, l'entorn artístic i cultural i la seguretat de l'hàbitat urbà".
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3569724
DIMARTS, 14/04/2009 - 16:02h

L'Audiència espanyola denega de nou la suspensió de les obres del túnel del TGV per la Sagrada Família

L'Audiència espanyola ha tornat a denegar la paralització de les obres del túnel del TGV que connectarà les estacions de la Sagrera i de Sants perquè considera que no hi ha hagut cap canvi 'substancial' respecte la primera denegació. La Junta Constructora del temple expiatori de la Sagrada Família critica que l'actual traçat posa en risc l'estructura de vuit-cents edificis, entre els quals s'hi troben la Sagrada Família o la Pedrera d'Antoni Gaudí.

L'Audiència espanyola no troba que hi hagi cap circumstància que modifiqui la seva anterior decisió de denegar la suspensió de les obres properes a la Sagrada Família.

Els magistrats citen un informe del Ministeri de Foment espanyol que diu: 'El tram del túnel en el seu extrem nord s'ha d'executar entre pantalles, entre la confluència dels carrers Mallorca amb Biscaia i La Sagrera. [Aquest tram] es troba, aproximadament, a 1,5 km de distància del Temple de la Sagrada Família, motiu pel qual no tindrà cap afectació, donada la llunyania de les actuacions'. Així mateix, explica que 'el pas de la tuneladora per les proximitats del Temple no està previst abans de la primavera-estiu del 2010'.

Informació permanent

Això sí, els magistrats deixen clar que les autoritats tenen l'obligació de subministrar tota mena d'informació relacionada amb el traçat del TGV que pugui afectar a la zona. D'aquesta manera, els tècnics d'ADIF encarregats de revisar a fons l'edifici per concloure si hi ha, o no, perill, hauran de fer arribar a l'Audiència tota la informació que vagin aplegant.

D'una altra banda, la plataforma Ave pel litoral, que aplega veïns i entitats contràries al traçat del TGV, té intenció de portar el cas fins a la UE.

Les obres avancen al nord del país

Mentrestant, les obres de construcció del túnel del TGV a Sarrià de Ter avancen cent seixanta metres cada mes. Per mantenir aquest ritme, Adif incrementarà de dues a tres les voladures diàries. El batlle de Sarrià de Ter, Roger Torrent, ha explicat avui que les obres avançaven segons les previsions i que d'aquí a dos mesos ja s'haurien construït més de tres-cents metres de túnel.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 17/04/2009 8:39

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1022&h=

BCN reclama més vigilància a la nit en les obres de l'AVE


1. • Assumpta Escarp demana a Adif un agent i focus a Mallorca, però descarta càmeres
2. • En 15 dies un noi ha estat apunyalat, i la propietària d'una joieria, ferida en un atracament

EL PERIÓDICO
BARCELONA

La zona de Mallorca, entre Espronceda i la Meridiana, on ha començat l'excavació del túnel de l'AVE a cel obert, s'ha convertit en un laberint de carrers tallats i passadissos estrets per a vianants. Els veïns del Clot han denunciat un augment de la inseguretat a les voreres i als comerços, i han reclamat més vigilància després de dos assalts amb ferits en els últims 15 dies. La regidora de Seguretat, Assumpta Escarp, va dir ahir que ha demanat al gestor d'infraestructures Adif que hi posi un agent privat de nit. Escarp també va admetre que el grau d'exigència de l'ajuntament a Adif sobre el control i l'execució d'aquests treballs ha de ser "més important i continuat".
La petició, realitzada amb l'acord dels veïns, la va fer pública la regidora en el debat de la comissió municipal de Seguretat i Mobilitat en què es va tractar la possibilitat d'instal.lar càmeres de seguretat al carrer a partir d'una proposta de CiU, que les demanava al Clot, i una altra del PP, que reclamava estudiar altres zones després de la demanda de veïns de Trinitat Vella i la col.locació d'a-
parells falsos de dissuasió al barri Gòtic. Les dues propostes, no obstant, van ser rebutjades pel bipartit (PSC i ICV-EUiA) i per ERC. En el cas del Clot, Escarp ho va justificar, per ara, amb l'argument que ja s'està treballant per "reduir els efectes" dels treballs.
Un portaveu d'Adif va assegurar que "sempre hi ha hagut vigilància a l'interior de les obres", i va afegir que des de fa un temps els agents de la constructora també surten de nit a fora del recinte tancat. Igualment va afirmar que de forma immediata es col.locaran nous punts de llum a la zona.

REFORÇ POLICIAL
Escarp va explicar que abans de la Setmana Santa es van reforçar les patrulles d'agents dels Mossos d'Esquadra i de la Guàrdia Urbana, especialment entre les 18.00 i les 22.00 hores, quan es fa fosc i els establiments comercials tanquen, i va afegir que aquest dispositiu s'allarga fins a la una de la matinada.
La responsable de seguretat també va explicar que ja s'ha reduït l'altura de les tanques de les obres fins a 1,40 metres perquè els vianants i les mateixes botigues tinguin més visibilitat. Escarp va assegurar que, juntament amb els nous punts de llum, també ha reclamat la poda dels arbres i més neteja, i va afirmar que l'ajuntament de la ciutat treballa amb Adif per prendre altres mesures.
El primer dels assalts que han alarmat els veïns es va produir el 30 de març quan un noi de 20 anys va resultar ferit greu cap a les deu del vespre al rebre sis punyalades davant el número 224 del carrer del Clot, en un pas de només un metre i mig d'amplada habilitat per a vianants. Els Mossos van assegurar que investigaven el succés sense descartar cap hipòtesi. El passat dia 14, la propietària d'una joieria del carrer de Biscaia també va resultar ferida al ser apallissada per dos homes que van atracar el comerç.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/05/2009 14:14

Pobrets!! :(

http://www.lavanguardia.es/premium/publ ... RE=3&TEXT=

Els gats de l'AVE (1a part)


Dani Clavera | Barcelona | 05/05/2009 | Actualizada a las 01:48h | El lector opina

Un dels col·lectius que més ha patit les obres de l'Ave són els gats. Per això, molts veïns han decidit salvar centenars de petits felins que s'estaven quedant sense casa.

Així ha nascut SOS Gats, una associació sense ànim de lucre que té relació amb altres agrupacions de tot el món dedicades a vigilar els animals urbans. En aquest tretzè capítol, Jordi Miró ha anat a visitar-los.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/05/2009 17:07

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _58323.php

La pantalla per protegir la Sagrada Família de les obres del TGV es fabricarà el juliol

ACN
Sagrada Família
Ult. Act. 06/05/2009 16:17


La plantalla de formigó de 240 metres de llarg i 40 de profunditat que separarà per sota terra la Sagrada Família del túnel del tren de gran velocitat (TGV) es començarà a construir aquest juliol, segons ha explicat el responsable de la línia entre Barcelona i la frontera francesa, Antonio Fernández Gil.

El termini previst per executar aquesta obra és d'uns vuit mesos aproximadament. Aquesta estructura s'instal·larà per tal d'evitar vibracions que puguin causar danys en els fonaments de la Sagrada Família.

Des d'Alemanya
Fernández Gil, que ha donat a conèixer la data d'inici d'aquesta obra a la localitat alemanya de Schwanau, ha afegit que s'estan extremant les mesures de seguretat i que la construcció d'aquesta infraestructura no ofereix dubtes "de cap tipus".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 07/05/2009 8:45

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

El projecte constructiu bàsic de l'estació de la Sagrera, a punt aquest mes

La macroestació de la Sagrera tindrà el projecte constructiu bàsic acabat aquest mateix mes, segons va explicar ahir a Alemanya el director de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-França, Antonio Fernández Gil. El gestor d'infraestructures Adif en realitzarà llavors una supervisió "durant dos o tres mesos, i així quedarà a punt per a la seva possible licitació". En tot cas, aquest no és el principal problema de la que serà l'estació central de Barcelona, sinó el seu finançament que la crisi immobiliària ha posat en qüestió al qüestionar bona part de les possibles plusvàlues.
El 2012, quan les vies de l'alta velocitat estiguin acabades fins a França, els trens no podran parar, no obstant, a la Sagrera, perquè no hi haurà estació per a això, només l'estructura mínima necessària per construir la línia, va reconèixer Fernández Gil. Els treballs per poder desviar les actuals vies convencionals de Rodalies al costat muntanya amb el fi de fer passar la línia de l'AVE i aixecar després el gran calaix de formigó que les cobrirà totes i sobre el qual, al seu torn, es crearà un gran parc lineal fins a Sant Andreu, avancen a bon ritme, va explicar també el director d'Adif.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 02/06/2009 12:17

Tem apanyats!!

http://www.vilaweb.cat/www/ep/noticia?noticia=3591908

El BEI encara no ha pagat l'ajuda per al túnel de l'AVE per Barcelona perquè no es compleixen els requisits

02/06/2009 11:49

BRUSSEL·LES, 2 (EUROPA PRESS)

El Banc Europeu d'Inversions (BEI) encara no ha desemborsat els fons als quals s'havia compromès per finançar les obres del túnel de l'AVE per Barcelona perquè no es compleixen els requisits exigits.

Les autoritats espanyoles han lliurat al Banc una avaluació d'impacte ambiental adequada però encara no han subministrat el certificat de l'impacte sobre la xarxa d'espais protegits Natura 2000.

Així ho explica el BEI en les al·legacions presentades davant del Defensor del Poble Europeu, Nikiforos Diamandouros. Diamandouros havia demanat al Banc que revisés l'avaluació d'impacte ambiental feta per les autoritats espanyoles de les obres del tram de l'AVE entre les estacions de Sants i Sagrera per verificar si respecta la normativa de la Unió Europea i, si no és així, reconsiderar la decisió de finançar les obres. El Defensor ha reclamat al BEI que no desemborsi cap ajuda financera per a aquest tram fins que en completi l'anàlisi.

El BEI té previst concedir un finançament de 2.500 milions d'euros per a les obres del tren d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Figueres. El cost restant el cobreixen els fons de cohesió de la UE i les autoritats espanyoles.

La recomanació del Defensor del Poble Europeu es produeix arran d'una reclamació presentada el 2006 per un ciutadà resident a Barcelona, que al·legava que el segment ferroviari projectat a través de Barcelona podria originar "greus danys ambientals" als edificis adjacents públics, com la Sagrada Família de Gaudí, o privats. :?

El denunciant criticava a més les autoritats espanyoles per no haver avaluat adequadament l'impacte ambiental del projecte i per no haver ponderat la possibilitat d'establir rutes alternatives. Per tot això, demanava que el BEI examinés un altre cop el projecte i reconsiderés la decisió de finançar-lo.

Després de ser requerit pel Defensor del Poble Europeu, el BEI va explicar que l'avaluació d'impacte ambiental d'aquesta part del projecte elaborada per les autoritats espanyoles havia estat degudament revisada i va ser feta conforme als criteris del Banc. En el curs de la seva investigació, Diamandouros va examinar els documents i no va trobar-ne cap relatiu a l'anàlisi del BEI de l'avaluació d'impacte ambiental del túnel.

Arran de les queixes del Defensor, el Banc es va ratificar que havia actuat respectant la normativa comunitària. Això sí, ha admès que no havia recollit per escrit la seva anàlisi de l'avaluació d'impacte ambiental espanyola i per aquesta raó va elaborar en aquell moment un document en què explicava l'estat de l'expedient. Alhora, ha revelat que "encara no ha desemborsat la part del préstec corresponent al tram objecte de polèmica perquè les condicions per pagar-lo encara no s'han complert (atès que encara no s'han enviat els certificats Natura 2000)".

El Defensor del Poble Europeu dóna per bones les explicacions del BEI, així com el seu compromís d'ajustar els seus procediments interns per millorar-ne l'anàlisi de futures avaluacions d'impacte ambiental i per aquesta raó ha decidit arxivar aquest cas.[FIN]



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 02/06/2009 12:40

Danys ambientals a un edifici enclavat al bell mig de la ciutat?

:x


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimarts 02/06/2009 13:50

El que és pitjor: pots estar d'acord o en desacord amb el traçat. Ara bé, amb ajuda o sense s'acabarà fent igual al costat de la Sagrada Família, per la qual cosa la única cosa que s'aconsegueix amb aquesta demanda estúpida és fotre'ns a tots si retiren la subvenció, ja que haurà de sortir de les nostres butxaques.

:plas Moltes gràcies, senyoret! Quina forma de cobrir-se de glòria... :martell2


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”