Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Bloquejat

Com creieu que anirà Rodalies després del traspàs?

Molt rebé!!
3
5%
Millorarà Rodalies en alguns aspectes (digue's quins)
8
15%
Serà igual que abans
18
33%
Serà un regal enverinat
25
45%
Altres (expliqueu)
1
2%
 
Vots totals: 55
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010

Entrada Autor: metring » Dimarts 02/06/2009 18:29

http://www.lamalla.cat/societat/article?id=267829
:roll:

Els Sindicats aclareixen que la vaga de Renfe és contra la segregació

Recorden que no estan en contra de les transferències de competències a Catalunya

EFE

Els sindicats de treballadors de Renfe han aclarit que la vaga convocada pels dies 9 i 10 de juny és en protesta contra la segregació de l'empresa i no en contra de les transferències de competències del servei de rodalies de l'àrea metropolitana de Barcelona al Govern català.

El secretari general del sector ferroviari de CCOO, Juan Carlos Cáceres, ha explicat que el motiu de la convocatòria de la vaga és la falta d'acord amb el Ministeri de Foment per a la "no segregació de Renfe" i la seva divisió en diverses empreses, cosa que li donaria "menys viabilitat".

Cáceres ha dit que considera important explicar als ciutadans de Catalunya que no estan en contra de la transferència de competències que recull cada estatut d'autonomia, sinó en contra de la divisió de Renfe en diverses empreses.

Segons Cáceres, els sindicats són els primers interessats en que Renfe doni un servei de qualitat i això no estarà garantit si l'empresa es divideix.

El comitè d'empresa de Renfe va convocar dues jornades de vaga a tot Espanya per als dies 9 i 10 de juny davant la falta de garanties d'unitat de l'entitat pública Renfe Operadora.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/06/2009 19:55

Els Sindicats aclareixen que la vaga de Renfe és contra la segregació
Que no s'hi escarrassin més. A hores d'ara, han deixat ben clar que la vaga és per palesar el seu xovinisme espanyolista.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 02/06/2009 19:59

per tant de fer enfardar el personal els de la RENFE son uns profesionals :martell2 :boig


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 02/06/2009 22:16

La segregació de Renfe és una cosa que no té res a veure amb aquest pas que es fa ara, que potser ni tan sols en comporti cap segregació.

El fet que a part de Renfe-Operadora hi pugui haver més operadores té l'origen a la llei del sector ferrovari cosa qe els sindicats a hores d'ara accepten tots.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 03/06/2009 8:28

I daaaaaaaaaaale!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... lunya.html

El comitè de Renfe creu que l'empresa desapareixerà si se segrega a Catalunya

03/06/09 02:00 - Barcelona - xavier miró

El comitè general d'empresa de Renfe creu que la segregació de la plantilla de Catalunya per passar a formar part d'una empresa dependent de la Generalitat seria el primer pas cap a la desintegració de la firma a tot l'Estat. Segons els representants sindicals, els governs autònoms de Madrid, el País Valencià, Andalusia i el País Basc també acabaran creant les seves empreses per assumir els serveis ferroviaris del seu territori i el resultat serà que Renfe Operadora acabarà sent una empresa residual i els treballadors acabaran dividits en diverses companyies amb drets laborals diferents. Ho van explicar ahir els secretaris generals dels sindicats Semaf, Sindicat Ferroviari, CCOO, UGT i CGT per justificar la vaga de 48 hores que es farà en tots els serveis de la companyia a tot l'Estat els dies 9 i 10 de juny. Ells mateixos reconeixen que la vaga no és una protesta en defensa dels seus drets laborals, que consideren que es garantiran per llei amb la subrogació, sinó en defensa de la integritat de Renfe com a model «que cohesioni i vertebri el territori nacional». Els sindicats reafirmen que estan a favor de la transferència de Rodalies a la Generalitat pel que fa a la gestió tal com estableix l'Estatut però no de la segregació. Acusen el nou ministre de Foment, José Blanco, de trencar l'acord d'integritat de Renfe que els va prometre l'exministra Magdalena Álvarez el setembre del 2007.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 03/06/2009 10:17

i els treballadors acabaran dividits en diverses companyies amb drets laborals diferents.
Hi ha una cosa que és diu conveni col·lectiu, per tant els drets laborals serien els mateixos, en tot cas canviarien les exigències i suposo que costa pensar que si ara t'exigeixen poc anar a parar a un "altre" lloc (el mateix però manat per uns altres) t'exigiran més, això és ser còmode, vamos.
Ells mateixos reconeixen que la vaga no és una protesta en defensa dels seus drets laborals,
No? No és el mateix que han dit una mica més amunt.
en defensa de la integritat de Renfe com a model «que cohesioni i vertebri el territori nacional».
Renfe no és el ministeri social ni de cohesió territorial, ni res semblant, per tant a foment(ar) la cohesió per altres vies, a més com cohesiona i vertebra el territori "nacional" un servei de rodalies i de mitjana distància (en cas que tbe és traspassi) que només passa per Catalunya?

Cohesionar i vertebrar el territori nacional seria que la proporció (segons població, necessitats, etc.) de línies, serveis i inversions de tot tipus, de trens, etc. fos el mateix a Madrid, Barcelona, Astúries, Bilbao, St. Sebastià, Sevilla, Cadis, etc....


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 03/06/2009 10:20

Acabes de donar el clau. Mentre hi hagin aquestes diferències tant bestials, no poden dir que Renfe «cohesioni i vertebri el territori nacional», perquè és un insult a la intel·ligència.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 03/06/2009 11:11

a més ells surten perden si no passen a càrrec de la Generalitat en cas de volguer crear una altra empresa. Si es queden a Renfe i finalment no hi han millores i es dòna a una altra empresa privada/pública es quedaran sense feina perquè no crec que Renfe poguès assumir tanta gent encara que els repartís per la resta de nuclis i hauria de crear-ne de nous i ser rendibles per assumir això i llavors correrien a picar a la porta de la Gene perquè els contractin.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Dijous 04/06/2009 13:03

Aqui teniu l'e-mail del sindicat que ha convocat la vaga, per qui vulgui donar-lis la seva opinió, jo ja els he enviat el meu punt de vista i els he donat les gràcies pel servei que hans donat durant molts anys.

sf.estatal@sindicatoferroviario.com



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 04/06/2009 23:43

http://www.elsingulardigital.cat/cat/no ... _38205.php

Blanco recorda als sindicats que el traspàs de Rodalies és llei

El ministre de Foment promet la connexió ràpida de la T1 i defensa “les infrestructures de lliure peatge” a Catalunya

El ministre de Foment, José Blanco, ha recordat avui als sindicats que el traspàs de Rodalies a la Generalitat està establerta a l’Estatut de Catalunya i, per tant, és llei i d’obligat compliment pel Ministeri de Foment.
Blanco, malgrat aquest aclariment, ha volgut advertir que farà “tots els esforços necessaris” per evitar que la vaga convocada el 9 i 10 de juny a tot l'Estat es realitzi i ha assegurat que seguirà dialogant amb els sindicats per evitar-la.

El ministre ha assenyalat que “entén” que en el sector “hi pugui haver alguna preocupació” per la situació dels treballadors després del traspàs de Rodalies, i per aquest motiu el govern espanyol i la Generalitat estan fent “tots els esforços d'explicació” per “donar garanties” als qui actualment treballen per Renfe a Catalunya.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 05/06/2009 17:14

Està bé que defensin els seus interessos, encara que no comparteixi per res les seves idees...
...però recordo que els dies de la vaga hi ha exàmens de selectivitat, de fi de curs, de recuperació... A mi al menys em pot perjudicar clarament envers la segona possibilitat. I a moltíssima gent li perjudicarà. No es podrien haver esperat a període vacacional?


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 05/06/2009 17:25

Jo per sort no he d'agafar cap tren de Renfe cap dels dos dies, però potser he d'acollir algú a casa que si que ho ha de fer.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

jordigt2008
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada
Contacta:

Entrada Autor: jordigt2008 » Divendres 05/06/2009 17:27

BB9200 ha escrit:Està bé que defensin els seus interessos, encara que no comparteixi per res les seves idees...
...però recordo que els dies de la vaga hi ha exàmens de selectivitat, de fi de curs, de recuperació... A mi al menys em pot perjudicar clarament envers la segona possibilitat. I a moltíssima gent li perjudicarà. No es podrien haver esperat a període vacacional?

Ja en som dos, per no dir milers perjudicats.
A Manresa se que surt un bus cada dia cap a l'UAB. Espero que si no trobo cotxe, hagin ampliat l'oferta de busos per aquell dia, perquè sinó tindrem problemes.



xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Divendres 05/06/2009 17:30

Aquests tius s'haguessin pogut moure una mica per a reclamar la millora de la desfassada xarxa de rodalies Barcelona, no? Ara ja és massa tard, els ciutadans hem patit massa anys la Renfe, jo personalment no els perdonaré mai les males estones que m'han fet passar.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 05/06/2009 17:35

jordigt2008 ha escrit:Ja en som dos, per no dir milers perjudicats.
A Manresa se que surt un bus cada dia cap a l'UAB. Espero que si no trobo cotxe, hagin ampliat l'oferta de busos per aquell dia, perquè sinó tindrem problemes.
Jo també, en un principi agafaré la directa Sagalés Vic-Barcelona. Els problemes, estan fent obres, tenen poca capacitat per el volum d'usuaris (a les 9 del matí necessiten 3 autobusos!) però realment sembla que els dies de vaga estiguin fets a propòsit :roll: . Més també per la gent que va a la universitat de Vic (normalment agafen el tren), i per alguna gent que vaig a la UAB. Vaja dia.
xevi ha escrit:Aquests tius s'haguessin pogut moure una mica per a reclamar la millora de la desfassada xarxa de rodalies Barcelona, no? Ara ja és massa tard, els ciutadans hem patit massa anys la Renfe, jo personalment no els perdonaré mai les males estones que m'han fet passar.
Jo encara no m'he recuperat de les caminades per tota Granollers, Montcada... per culpa d'alguna incidència. I és que els sindicats tindrien que mirar, a part dels treballadors de l'empresa, veure com rendeix el sevei envers l'usuari.
Per això: Moltes bones propostes envers el transport ferroviari, però el que realment ara és important (dur a terme aquestes propostes i millorar notablement el servei) no ho fan.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

jordigt2008
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada
Contacta:

Entrada Autor: jordigt2008 » Divendres 05/06/2009 17:44

Per cert, no hi ha d'haver serveis mínims?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 05/06/2009 17:47

Almenys en les vagues que han fet a França en determinats consells territorials (sobretot a Marsella) s'ha suspès el tràfic ferroviari. No sé si aquí passarà el mateix, però per la magnitud de la vaga tot indica a que no. I a 4-5 dies de la vaga encara no han dit res. Algunes vagues sí hi ha hagut serveis mínims, però no sempre.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 05/06/2009 17:50

Si continuen així es guanyaran l'antipatia de la gent. Però mira, ells sabran si paga la pena muntar tot això per acabar esdevenint els dolents de la pel·licula. :?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 05/06/2009 19:05

Fa bastant de temps, i més encara úlitmament, que s'han guanyat almenys la meva antipatia. Rellegint missatges m'ha fet gràcia aquest comentari d'aquest periodista:
periodista ha escrit:Segons Cáceres, els sindicats són els primers interessats en que Renfe doni un servei de qualitat i això no estarà garantit si l'empresa es divideix.
Ja ho veig, ja, ells mateixos perjudiquen el servei. Mai han fet vaga a favor dels usuaris. Mai han reindivicat millores del servei/infraestructura/projectes actual (si ho han fet haurà set per els seus propis interessos). Però a no ser que hi hagi un milagre, no podrem fer res.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 05/06/2009 19:23

BB9200 ha escrit:Almenys en les vagues que han fet a França en determinats consells territorials (sobretot a Marsella) s'ha suspès el tràfic ferroviari. No sé si aquí passarà el mateix, però per la magnitud de la vaga tot indica a que no. I a 4-5 dies de la vaga encara no han dit res. Algunes vagues sí hi ha hagut serveis mínims, però no sempre.
A França no però aquí a Espanya els serveis mínims són obligatoris per llei en els serveis públics.



Bloquejat

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”