Perllongament d'FGC a Sabadell

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Continuen els invents semàntics

Entrada Autor: Guigui » Dijous 26/03/2009 21:38

[...] i crear una xarxa de metro urbà a l'interior de Sabadell [...]
I el contrari què és, "metro rural"? :x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/03/2009 23:37

Tirat per bous xD



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 27/03/2009 10:14

Guigui ha escrit:
[...] i crear una xarxa de metro urbà a l'interior de Sabadell [...]
I el contrari què és, "metro rural"? :x
Suposo que deu ser "metro comarcal/suburbà" tipus S1, S2, S4, etc.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 27/03/2009 15:09

http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... i=sabadell

La Comissió de seguiment de les obres dels Ferrocarrils no es reuneix des de fa vuit mesos

Un any després de l'inici de les obres L'Entesa per Sabadell ha denunciat 'la manca de transparència que envolta les obres de perllongament'

Quin és el calendari concret de les obres i en conseqüència el temps d’afectació de l’espai públic? Quin és el termini total de l'obra? Quines modificacions s'hi estan duent a terme? Quines seran les afectacions al Parc del Nord, CIPO i Gràcia? Aquestes i d'altres incògnites va posar sobre la taula ahir al migdia l'Entesa per Sabadell en roda de premsa, advertint que la Comissió de seguiment 'no està fent la seva funció com a òrgan ciutadà de seguiment i de participació'.

En aquests moments no hi ha cap informació oficial ni transparent sobre els canvis que s’estan produint en el projecte (afectació Parc del Nord, Plaça d’Espanya,....), en la tecnologia utilitzada a les obres (canvi maquinària passeig) i les moltes incògnites que hi ha sobre el projecte (afectació a Gràcia, aparcament, continuïtat cap a Castellar...). Una realitat que segons la formació cívico-política demostra la 'nul·la voluntat de l’equip de govern per donar informació rigorosa en el projecte de perllongament dels FGC'. Segons Isidre Soler, el fet que la comissió de seguiment de la ciutat no es reuneixi des de fa 8 mesos, amb la manca d'informació que això suposa, demostra 'que la Generalitat i L’Equip de Govern municipal volen seguir amb la mateixa tònica d’opacitat que va aplicar a l’etapa anterior a conèixer el projecte'.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 27/03/2009 22:19

Ecomobisostrans ha escrit:Suposo que deu ser "metro comarcal/suburbà" tipus S1, S2, S4, etc.
Ja és possible que les ments calentes que no tenen res millor a fer pensin en això. Però, aleshores, els S2 seran el que siguin en funció d'allò que interessi vendre a cada mercader del temple? Una mica de "Metro Sabadell" per aquí, i una altra de "Metro del Vallès" per allà, mentre fem veure a tot cristo que allò és el que no és?

Això només demostra una cosa: els abusadors del cotxe oficial no veuen en el transport públic res més que una joguina electoral, i no pas una manera de facilitar la vida a la gent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 29/04/2009 18:54

http://www.elpunt.cat/cerdanyoladelvall ... s-fgc.html

Estudien tallar l'Eix Macià a l'estiu per escurçar mig any les obres dels FGC

29/04/09 02:00 - Sabadell - E.A

L'eix quedarà tallat entre les places Espanya i Concòrdia.

Els tècnics del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) estudien amb l'Ajuntament el tall total de l'avinguda Josep Tarradellas –entre les places Concòrdia i Espanya– des de mitjans de maig fins al setembre per accelerar les obres dels murs pantalla de l'estació d'enllaç dels FGC amb Sabadell Nord de Renfe. PTOP no ha desmentit la mesura i el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Joan Carles Sánchez, admet que hi ha un «moltes possibilitats» que tiri endavant, ja que la Generalitat estima que així podrien escurçar cinc o sis mesos la durada de les obres a l'avinguda i recuperar espai públic amb vista a la campanya de Nadal.

Les comissions de seguiment de les obres han analitzat les conseqüències del tall total de l'Eix Macià i, per exemple, els itineraris alternatius per a cotxes i autobusos per l'avinguda Concòrdia. Com a principal argument a favor, els tècnics han argumentat que des del novembre, quan els sis carrils de l'avinguda ja van quedar reduïts a un per sentit, el trànsit de vehicles pel tram s'ha reduït en un 40%. De fet, molts conductors –sobretot provinents de Castellar– han optat per travessar Sabadell per la Gran Via. Malgrat tot, cal recordar que en aquesta artèria també es faran obres a l'estiu per habilitar-hi el tercer carril de circulació.

Canvis al passeig
D'altra banda, en els pròxims dies acabarà el formigonat del mur pantalla a la banda est del passeig de la Plaça Major i es retirarà la maquinària per començar a treballar al costat occidental. Aleshores, la circulació de vehicles es traslladarà a una nova calçada provisional per la zona que ha estat un any en obres.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 30/04/2009 0:11

metring ha escrit:De fet, molts conductors –sobretot provinents de Castellar– han optat per travessar Sabadell per la Gran Via.
La Gran Via no va precisament buida... i si anem per la Gran Via és perquè no hi ha altra opció.

Si estigués feta la ronda Oest i la Nord fins la B-124, otro gallo cantaría.



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dissabte 16/05/2009 0:20

metring ha escrit:http://www.elpunt.cat/cerdanyoladelvall ... s-fgc.html

Estudien tallar l'Eix Macià a l'estiu per escurçar mig any les obres dels FGC
Doncs no s'han esperat a l'estiu, sinó que des d'ahir està tallada completament la Av. Josep Tarradelles. Al fil de noticies TUS teniu un mapa del desviament dels busos.

;)


Imatge

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 18/05/2009 19:51

http://www.asabadell.cat/article/ciutat ... metro.html

CiU critica els problemes de mobilitat causats per les obres del Metro

La coalició assegura que el PSC menysté el Pla de Contingència per a la Mobilitat, aprovat per unanimitat al ple de març. Per això, diuen, hi ha problemes de mobilitat a la ciutat

imprimir enviar corregir laTafanera Meneame Del.icio.us ASABADELL.cat
SabadellUlt. Act. 17.05.2009 - 13:38 hs
Segons el grup de Convergència i Unió (CiU), la falta de previsió per part de l’equip de govern en la planificació de les obres que s’estan duent a terme amb motiu de les obres del perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat i del Fons Estatal d’Inversió Local a la ciutat de Sabadell està començant a generar greus conseqüències.

El ple de març va acordar fer un Pla de Contingència per a la Mobilitat. Un pla que es va aprovar per unanimitat i que tenia per objectiu coordinar les actuacions i assegurar una correcta mobilitat a la ciutat. Tot i donar suport a la proposta, diu CiU, l’equip de govern i l’alcalde van menystenir el pla en considerar que el consistori ja disposava dels estudis de mobilitat que s’han de fer per a cada obra.

“El pla, proposat per CiU, havia de servir per gestionar la mobilitat integral de Sabadell, en funció de totes les obres que s’han de dur a terme. Ara, la manca d’aquest pla està produint greus problemes de mobilitat a la ciutat”, ha assegurat el regidor i portaveu de la coalició, Carles Rossinyol.

Més compromís en el soterrament de contenidors

Segons CiU, la manca de compromís dels acords adoptats al ple per l’alcalde i l’equip de govern s’ha fet palès també en l’estudi de soterrament de contenidors que s’havia de realitzar aprofitant les obres.

L’equip de govern havia de presentar un estudi que tractés sobre la viabilitat de dotar el més aviat possible l’eix central (de Ca n’Oriac fins a la Creu de Barberà) així com el casc antic de Sabadell, de sistemes de recollida selectiva de residus sòlids mitjançant contenidors soterrats o de recollida pneumàtica. “Des de CiU, demanem a l’alcalde que soterri els contenidors, aprofitant l’oportunitat que ofereixen les obres de la plaça del Pi-pi”, ha apuntat Rossinyol.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 08/06/2009 18:31

Això està be aquí, o creieu convenient obrir un fil apart?

http://www.radiosabadell.fm/

Pimec reclama a l'Ajuntament que lideri la construcció del ramal dels FGC Sabadell-Granollers

Núria Garcia-Samuel Crespo / La patronal de la petita i mitjana empresa (PIMEC) considera que és un "greu error" no preveure la construcció d'una línia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que uneixi Sabadell amb Granollers. Els responsables de la patronal, des de les delegacions de Sabadell i Granollers, han criticat que el Pla Territorial Metropolità no inclogui aquesta connexió que consideren de màxima important pel desenvolupament dels dos nuclis econòmics i pel futur de Palau-solità i Plegamans i Polinyà --municipi que ja ha reclamat clarament la construcció d'aquest rama--. Des de la patronal s'ha lamentat que l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, tot i estar a favor de la infraestructura, no hagi liderat aquest projecte per tal d'incorporar-lo en aquest pla. En aquest sentit, els responsables de Pimec consideren aquesta línia molt important per a millorar tant l'economia de les dues comarques com per el benefici que representarà per les persones i el comerç.

Carles Gironès, vicepresident de Pimec Vallès Occidental, ha explicat que la seva entitat ha estat treballant a favor d'aquest ramal des de fa molts mesos i s'ha parlat amb diversos responsables de l'administració local, però després de tot, considera que l'absència d'aquesta infraestructura "és una gran pèrdua". De fet, Gironès considera que els grans perjudicats per l'absència d'aquesta obra són els empresaris que la seva entitat representa, és a dir, els petits i mitjans que veuen en aquesta nova línia una oportunitat per a la millora dels seus negocis. Aquesta línia, tal i com s'ha projectat en diversos estudis, sortiria de l'actual Sabadell-Estació, connectaria amb Renfe a la zona Centre i continuaria des d'allà per Torre-romeu, Polinyà, Palau-solità i Plegamans. Per Gironès, "aquest és el moment adequat per fer aquesta infraestructura" ja que tant el Govern català com des de Madrid s'està apostant d'una manera clara per aquestes obres a Catalunya



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 10/06/2009 23:29

Tot i que aquesta idea de perllongament Sabadell-Polinyà-Granollers és una bona idea, potser caldria abans plantejar-se com encabir el corresponent augment de tràfic entre sarriè i Pl.Catalunya (o l´estació que acabi sent la terminal barcelonina de FGC Vallès...).

De reobrir Mollet-Caldes no en parla massa gent, veig...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 11/06/2009 0:06

437.001 ha escrit:Tot i que aquesta idea de perllongament Sabadell-Polinyà-Granollers és una bona idea, potser caldria abans plantejar-se com encabir el corresponent augment de tràfic entre sarriè i Pl.Catalunya (o l´estació que acabi sent la terminal barcelonina de FGC Vallès...).
Aquesta línia sí està contemplada en el pla general metropolità, i realment està plantejat perquè la línia comenci a Terrassa, anant entre Terrassa i Sabadell una mica paral·lel a la C-58.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 11/06/2009 0:46

Més aviat és que Sabadell és el punt de connexió cap a qualsevol altre lloc.
UT596001 ha escrit:
victorcasta ha escrit:En quant a l'ampliació des de Terrassa, si de cas seria cap a Matadepera i no cap a Castellar. L'ampliació cap a Castellar tindria més sentit des de Sabadell (està en projecte) ja que quasi tota la relació de Castellar és amb Sabadell.
Tot i que tenim molta relació amb Sabadell, també tenim força relació amb Terrassa, la C-1415a no va precisament buida... això comptant qui té el valor d'anar per allà, qui no va fent la volta per Sabadell.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 11/06/2009 13:24

josep_serre ha escrit:Més aviat és que Sabadell és el punt de connexió cap a qualsevol altre lloc.
Tot i que és així, per a Castellar la ciutat de referència és Sabadell i encara gran part dels viatgers de la Vallesana tenen com a origen i destinació final Sabadell.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 11/06/2009 13:41

Us heu fixat en una cosa?

Obama vol tren
Blanco vol tren
els empresaris volen tren
l'euroregió mediterrània vol tren
Tothom vol tren !!!!

"Hi ha gent que utilitza el tren per veure món, jo utilitzo el món per veure trens"


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 11/06/2009 13:45

liniadelRipollés ha escrit: "Hi ha gent que utilitza el tren per veure món, jo utilitzo el món per veure trens"
Molt maca la frase, però a mi, veient que els polítics volen tren, se m'ha passat pel cap una frase semblant, però força diferent
"Hi ha gent que utilitza el tren per guanyar eleccions, jo utilitzo les eleccions per guanyar trens (i després es veu que era mentida)"


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 11/06/2009 13:50

Reobertura del Mina Grott !!!!

Lluita1714 ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit: "Hi ha gent que utilitza el tren per veure món, jo utilitzo el món per veure trens"
Molt maca la frase, però a mi, veient que els polítics volen tren, se m'ha passat pel cap una frase semblant, però força diferent
"Hi ha gent que utilitza el tren per guanyar eleccions, jo utilitzo les eleccions per guanyar trens (i després es veu que era mentida)"


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 11/06/2009 15:54

I de Palau fins a Granollers, cap estació? :?
A causa del relleu de la zona, es fa força difícil fer passar la línia des de Palau a través de Lliçà d'Amunt passant per les urbanitzacions tan massificades, de manera que el millor seria fer passar la línia per Lliçà de Vall paral·lela a la C-155, però no sé, desconec si hi ha cap indret per les urbanitzacions del meu poble per on es pugui fer passar la línia.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 11/06/2009 16:03

I tant. Podríem posar-hi Palau, Setmenat, Carles de Montbuí, Santa Eulàlia de Riuprimer per poder allargar més fàcilment cap a Lliçà d'Amunt (em conec molt bé la zona). Però llavors faríem una volta sorprenent.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

anarres
N4
N4
Entrades: 45

Entrada Autor: anarres » Divendres 12/06/2009 11:08

Sincerament, no creieu que la connexió ferroviaria lògica entre Sabadell i Granollers hauria de ser la linia orbital? FGC ja va prou saturat hores d'ara com per encabir-hi les circulacions de més ramals



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”