Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
Doncs això...un servidor que Ă©s maresmenc de tota la vida, sincerament no hgo tinc gens clar això del projecte de la doble via a partir d'Arenys (que Ă©s on actualment acaba), ja que en alguns llocs actualment Ă©s fĂsicament impossible ....
El licor Calisay no se bebe, se saborea
-
Jordi Freixas
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
FĂsicament impossible? Per?
Si cal expropiar alguna cosa ho faran peti qui peti. I se el tema és més complex, faran una variació de traçat, no? Dic jo que seria el més llògic. Està clar que per poblacions com Sant Pol de Mar, el canvi de traçat és molt necessari; no sé com estarà ara la cosa, però quan hi vaig estar ho vaig trobar molt perillós i molt poc blindat.
Si cal expropiar alguna cosa ho faran peti qui peti. I se el tema és més complex, faran una variació de traçat, no? Dic jo que seria el més llògic. Està clar que per poblacions com Sant Pol de Mar, el canvi de traçat és molt necessari; no sé com estarà ara la cosa, però quan hi vaig estar ho vaig trobar molt perillós i molt poc blindat.
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes...jajajajajaja
Hola,
Crec que és un desdoblament força més fà cil de realitzar que el Montcada-Vic.
És cert que entre Arenys i Calella hi ha tĂşnels, però aquests tĂşnels tenen un gĂ lib mĂ©s ample que els de per exemple, la lĂnia C3... de tota manera, desdoblar Arenys-Calella requerira talls.
Desdoblar el tram Calella-Blanes és un joc de nens, de fet en segons quines travessies urbanes hi ha una mica d´espai lliure en previsió...
Crec que és un desdoblament força més fà cil de realitzar que el Montcada-Vic.
És cert que entre Arenys i Calella hi ha tĂşnels, però aquests tĂşnels tenen un gĂ lib mĂ©s ample que els de per exemple, la lĂnia C3... de tota manera, desdoblar Arenys-Calella requerira talls.
Desdoblar el tram Calella-Blanes és un joc de nens, de fet en segons quines travessies urbanes hi ha una mica d´espai lliure en previsió...
- BB9200
- N8

- Entrades: 748
- Membre des de: 13 maig 2009, 14:58
- UbicaciĂł: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport pĂşblic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes...jajajajajaja
A mĂ©s, en la lĂnia de Vic, es tindrĂ que fer una gran rectificaciĂł del traçat (amb el tĂşnel de Tagamanent, entre el tros de La Garriga a Centelles).
El desdoblament de la lĂnia entre Arenys i Blanes serĂ tan fĂ cil com el de Dos Hermanas a Utrera fa uns quants anys.
El desdoblament de la lĂnia entre Arenys i Blanes serĂ tan fĂ cil com el de Dos Hermanas a Utrera fa uns quants anys.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, Ă©s una sensaciĂł Ăşnica, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la lĂnia. Z100! SĂ
Sà a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROrà pid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sà a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROrà pid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
-
Jordi Freixas
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes...jajajajajaja
No deu ser el cas de Sant Pol de Mar...437.001 ha escrit:de fet en segons quines travessies urbanes hi ha una mica d´espai lliure en previsió...
Un tema a part aquà serà el tram del viaducte que passa per damunt la C17, a la sortida de La Garriga. Patirem...Crec que és un desdoblament força més fà cil de realitzar que el Montcada-Vic.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Viaducte de La Garriga
Això és de solució força fà cil. Segon tauler paral·lel, i avall que fa baixada.Jordi Freixas ha escrit:Un tema a part aquà serà el tram del viaducte que passa per damunt la C17, a la sortida de La Garriga. Patirem...
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes...jajajajajaja
Ya han anunciado que el desdoblamiento solo se hará donde sea posible hacerlo. No sĂ© exactamente a quĂ© zonas se refieren. Por ejemplo, en Pineda la plataforma está pensada para la vĂa doble. En Malgrat han eliminado pasos a nivel dejando la plataforma preparada para la vĂa doble, etc. Entre Sant Pol y Calella la vĂa doble solo cabe si mueven la actual.
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes...jajajajajaja
El traçat entre Arenys de Mar i Blanes va ser pensat per via doble quan es va construir. De fet a molts llocs es veu visiblement que la plataforma es suficient per dues vies. El cas dels tĂşnels, sĂłn de via doble, però de gĂ lib de la Ă©poca i caldria riparlos tal i com es va fer amb el tĂşnel que hi ha entre Arenys i Caldes quan es va desdoblar aquest tram a finals dels 80. El tram de major dificultat seria el de Sant Pol de Mar a Calella pels 3 tĂşnels llargs existens. El pas per Sant Pol de Mar ja Ă©s via doble prĂ cticament fins endinsar-se al tĂşnel que travessa el poble. Curiosament la zona de Sant Pol no Ă©s la mĂ©s perillosa de la lĂnia, doncs al punt on hi acostuma a haber mĂ©s atropellaments Ă©s entre Vilassar i MatarĂł, i Badalona i Sant AdriĂ .
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Causes dels atropellaments
Jo no ho posaria en termes de perillositat, sinĂł de major densitat d'inconscients.MZA_1600 ha escrit:Curiosament la zona de Sant Pol no Ă©s la mĂ©s perillosa de la lĂnia, doncs al punt on hi acostuma a haber mĂ©s atropellaments Ă©s entre Vilassar i MatarĂł, i Badalona i Sant AdriĂ .
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
-
Jordi Freixas
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes...jajajajajaja
Totalment d'acord; densitat d'inconscients Ă©s una cosa, i perillositat n'Ă©s una altra. Home... una possible soluciĂł alternativa al que vaig dir de caviar el traçat per a Sant Pol podria ser construir un passeig de vianants menjant-se un petit tros de platja de manera que fĂłs el mateix passeig el que assolĂs la funciĂł de rambla de mar (o com collons s'en digui). Actualment a la platja de Sant Pol, des de l'estaciĂł fins al final de la mateixa platja en sentit Barcelona, la via del tren Ă©s l'Ăşnic "passeig" que per dir-ho d'alguna manera, ocupa l'espai que en un altre poble costaner de caire turĂstic i amb platja ocuparia la rambla de mar. De manera que entre la mateixa sorra de la platja i la via del tren, nomĂ©s hi ha una trista separaciĂł, a on tu hi pots seure per espolsar-te la sorra dels peus (de tant en tant tambĂ© hi ha algun pas a nivell per a persones). És molt perillĂłs.
A més, C17 a part, el viducte és bastant llarg i en una zona bastant muntanyosa. Jo no hi entenc, però crec que els hi portarà feina.
Sà però si tallen la circulació de vehicles a la C17 es pot liar bien liada...Això és de solució força fà cil. Segon tauler paral·lel, i avall que fa baixada.Un tema a part aquà serà el tram del viaducte que passa per damunt la C17, a la sortida de La Garriga. Patirem...
A més, C17 a part, el viducte és bastant llarg i en una zona bastant muntanyosa. Jo no hi entenc, però crec que els hi portarà feina.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Viaductes
El viaducte de la LAV sobre l'AP-7 direcció a Girona atravessa 6 carrils i en biaix, i les limitacions es van cenyir a estrènyer els carrils de circulació. Per tant, pot donar una idea de com podria afectar la C17.Jordi Freixas ha escrit:Sà però si tallen la circulació de vehicles a la C17 es pot liar bien liada...
A més, C17 a part, el viducte és bastant llarg i en una zona bastant muntanyosa. Jo no hi entenc, però crec que els hi portarà feina.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
-
Jordi Freixas
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes...jajajajajaja
Més limitacions a la zona del viaducte de la C17? Jo... al final allò serà un rally 
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes...jajajajajaja
A sobre la C17 (entre La Llagosta i Mollet) i la C33 ja estan construint un viaducte pel ramal UIC que ve de Papiol i enllaça cap a la frontera, i no han tallat les carreteres en cap moment. Imagino que s'haurà de tallar o restringir la circulació quan vulguin ficar el tauler ara per ara, per sobre de les carreteres, només hi ha els pilars.
- viscaelcat
- N6

- Entrades: 258
- Membre des de: 25 ago. 2005, 12:30
- UbicaciĂł: MatarĂł
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes...jajajajajaja
A Calella es queixaven de que la segona via faria que arranquessin els plà tans del passeig centenari. Jo crec que amb una sola via encara hi ha marge per uns minuts més de freqüència. Em sembla, vaja, que augmentant els trens que venen des de Maçanet fins a Mataró n'hi hauria prou de moment. Serien serveis que finalitzarien a Mataró.
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes...jajajajajaja
Ja, el passeig de Calella... ara mateix no el tinc completament al cap, però crec que no caldria arrencar-los tots, potser m´equivoqui...
De tota manera, un arbre que es planti amb el temps també arribarà a ser centenari si no pateix cap malaltia greu...
De tota manera, un arbre que es planti amb el temps també arribarà a ser centenari si no pateix cap malaltia greu...
- viscaelcat
- N6

- Entrades: 258
- Membre des de: 25 ago. 2005, 12:30
- UbicaciĂł: MatarĂł
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes...jajajajajaja
Aaa, clar, aixà cap problema, talem-los tots i d'aquà a cent anys ens retrobem al nou passeig a fer un cafè.437.001 ha escrit: Ja, el passeig de Calella... ara mateix no el tinc completament al cap, però crec que no caldria arrencar-los tots, potser m´equivoqui...
De tota manera, un arbre que es planti amb el temps també arribarà a ser centenari si no pateix cap malaltia greu...
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes...jajajajajaja
´viscaelcat ha escrit:Aaa, clar, aixà cap problema, talem-los tots i d'aquà a cent anys ens retrobem al nou passeig a fer un cafè.437.001 ha escrit: Ja, el passeig de Calella... ara mateix no el tinc completament al cap, però crec que no caldria arrencar-los tots, potser m´equivoqui...
De tota manera, un arbre que es planti amb el temps també arribarà a ser centenari si no pateix cap malaltia greu...Vinga va, si ja comencem aixà no m'extranya que ens quedem sense cap tipus de patrimoni.
El comentari queda un pèl nymby, tenint en compte que la C1(*) és més antiga que els arbres del passeig de Calella...
Els arbres del passeig de Calella no són romà nics ni gòtics ni són al bosc... i com ja he dit, es poden replantar uns quants metres més enllà ...
MĂ©s patrimoni Ă©s la C1 (com a mĂnim el tram Sant AdriĂ -MatarĂł), que Ă©s la primera lĂnia de trens de Catalunya i de la penĂnsula.
I hi ha qui la vol treure perquè "molesta"...
I consti que la supervivència d´aquesta lĂnia no ha d´oposar-se a la construcciĂł d´una nova lĂnia interior i mĂ©s rĂ pida entre MatarĂł i BCN...
(*)= bĂ©, que la C1 no, que la lĂnia Barcelona-MatarĂł-Maçanet, rodalies no existia encara al segle XIX... però poso C1 per fer curt.
No tant jajajajajaja...
Doncs resulta que fa 100 anys, ja van intentar fer via doble, llegiu, llegiu...
http://blogs.elpunt.cat/carlesgorini/
Testimonis que estem esborrant
15 juliol 2009 per Carles Gorini
Molt sovint s’escriuen articles sobre ferrocarrils que no van existir, que van córrer per una taula de dibuix però que no van arribar a fer-se realitat. Als arxius n’hi ha un munt. Quan el tren feia furor redactar projectes es va convertir en una moda. Una moda que ni era nova aleshores ni ha desaparegut en els nostres dies i que consistia en especular, en projectar itineraris possibles i impossibles i esperar a rebre una concessió que, sumada a la preceptiva subvenció, possibilités l’operació de venda del projecte amb uns bons beneficis. El negoci va punxar diverses vegades però els que hi volien fer l’agost no es desanimaven i ho provaven una vegada i una altra. Sobre tot va passar en els primers anys de l’invent, quan molts imaginaven el món entapissat de ferrocarrils. Ferrocarrils de tota mida i de tota mena per anar a qualsevol lloc. Entre tots els projectes fantà stics que es van somiar per aquà em quedo amb el que volia anar de Barcelona a França travessant el que ara en diem Costa Brava, tirant pel dret de Blanes a Palamós.
Cap al tombant del segle, amb l’apariciĂł dels ferrocarrils econòmics, el desig de tren es va reviscolar. Altre cop tothom volia construir un trenet o un tramvia. Fins i tot es va fundar una companyia que havia de construir un de via estreta entre Madrid i Saragossa, gairebĂ© paral·lel al de via ampla. Uns visionaris, queda clar. El cant del cigne dels projectes no nascuts es va sentir en temps dels dictadors Primo de Rivera i Franco. De tant en tant, encara hi ha qui treu la pols dels projectes faraònics que van donar a llum l’un i l’altre. Per exemple, els nou-cents quilòmetres d’un ferrocarril que havia d’anar de Baeza a Saint Girons passant per Fuentealbilla. Si volen, agafin el mapa i tirin una lĂnia entre els dos extrems. Veuran per quantes capitals havia de passar aquest tren.
No he trobat, en canvi, que les obres que fa un segle es van emprendre per modernitzar la xarxa catalana de ferrocarrils despertin cap interès. De testimonis encara n’hi ha, tot i que cada cop sĂłn mĂ©s difĂcils de trobar perquè l’oblit i la ignorĂ ncia els van destruint. La construcciĂł de la Barcelona OlĂmpica es va endur per endavant l’estaciĂł de mercaderies del Poble Nou i el Bogatell. Ara, la nova estaciĂł de la Sagrera esborrarĂ l’antiga. TambĂ© el pla d’estacions que ha previst la RENFE a les lĂnies de Rodalia ha de contribuir a liquidar una altra bona colla de rastres d’aquell esforç: les estacions. Queden a diverses lĂnies, i ja veurem què duren, les obres de fĂ brica que es van fer per establir la doble via. SĂ, sĂ, fa cent anys. Entre Arenys i Blanes sĂłn ben visibles. En aquest cas, una ampliaciĂł que no es va arribar a materialitzar. El que aquest conjunt de restes semblen indicar Ă©s que l’autonomia del paĂs, quant al ferrocarril, era molt mĂ©s gran del que es podria pensar. Si mĂ©s no, Ă©rem mĂ©s autònoms que ara. I les estem esborrant.

Obres de fĂ brica, molt malmeses, que mostren com fa cent anys es van iniciar els treballs per duplicar la lĂnia de la costa del Maresme.
http://blogs.elpunt.cat/carlesgorini/
Testimonis que estem esborrant
15 juliol 2009 per Carles Gorini
Molt sovint s’escriuen articles sobre ferrocarrils que no van existir, que van córrer per una taula de dibuix però que no van arribar a fer-se realitat. Als arxius n’hi ha un munt. Quan el tren feia furor redactar projectes es va convertir en una moda. Una moda que ni era nova aleshores ni ha desaparegut en els nostres dies i que consistia en especular, en projectar itineraris possibles i impossibles i esperar a rebre una concessió que, sumada a la preceptiva subvenció, possibilités l’operació de venda del projecte amb uns bons beneficis. El negoci va punxar diverses vegades però els que hi volien fer l’agost no es desanimaven i ho provaven una vegada i una altra. Sobre tot va passar en els primers anys de l’invent, quan molts imaginaven el món entapissat de ferrocarrils. Ferrocarrils de tota mida i de tota mena per anar a qualsevol lloc. Entre tots els projectes fantà stics que es van somiar per aquà em quedo amb el que volia anar de Barcelona a França travessant el que ara en diem Costa Brava, tirant pel dret de Blanes a Palamós.
Cap al tombant del segle, amb l’apariciĂł dels ferrocarrils econòmics, el desig de tren es va reviscolar. Altre cop tothom volia construir un trenet o un tramvia. Fins i tot es va fundar una companyia que havia de construir un de via estreta entre Madrid i Saragossa, gairebĂ© paral·lel al de via ampla. Uns visionaris, queda clar. El cant del cigne dels projectes no nascuts es va sentir en temps dels dictadors Primo de Rivera i Franco. De tant en tant, encara hi ha qui treu la pols dels projectes faraònics que van donar a llum l’un i l’altre. Per exemple, els nou-cents quilòmetres d’un ferrocarril que havia d’anar de Baeza a Saint Girons passant per Fuentealbilla. Si volen, agafin el mapa i tirin una lĂnia entre els dos extrems. Veuran per quantes capitals havia de passar aquest tren.
No he trobat, en canvi, que les obres que fa un segle es van emprendre per modernitzar la xarxa catalana de ferrocarrils despertin cap interès. De testimonis encara n’hi ha, tot i que cada cop sĂłn mĂ©s difĂcils de trobar perquè l’oblit i la ignorĂ ncia els van destruint. La construcciĂł de la Barcelona OlĂmpica es va endur per endavant l’estaciĂł de mercaderies del Poble Nou i el Bogatell. Ara, la nova estaciĂł de la Sagrera esborrarĂ l’antiga. TambĂ© el pla d’estacions que ha previst la RENFE a les lĂnies de Rodalia ha de contribuir a liquidar una altra bona colla de rastres d’aquell esforç: les estacions. Queden a diverses lĂnies, i ja veurem què duren, les obres de fĂ brica que es van fer per establir la doble via. SĂ, sĂ, fa cent anys. Entre Arenys i Blanes sĂłn ben visibles. En aquest cas, una ampliaciĂł que no es va arribar a materialitzar. El que aquest conjunt de restes semblen indicar Ă©s que l’autonomia del paĂs, quant al ferrocarril, era molt mĂ©s gran del que es podria pensar. Si mĂ©s no, Ă©rem mĂ©s autònoms que ara. I les estem esborrant.

Obres de fĂ brica, molt malmeses, que mostren com fa cent anys es van iniciar els treballs per duplicar la lĂnia de la costa del Maresme.
- BB9200
- N8

- Entrades: 748
- Membre des de: 13 maig 2009, 14:58
- UbicaciĂł: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport pĂşblic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contacta:
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes...jajajajajaja
És que anem 100 anys enrere... Abans, tambĂ© per aquelles èpoques, es parlava de fer el ferrocarril de MaĂł a Ciutadella a Menorca i de l'ampliaciĂł de la lĂnia Barcelona-Granollers-Ripoll a Olot i Prats de MollĂł, què hi farem...
.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, Ă©s una sensaciĂł Ăşnica, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la lĂnia. Z100! SĂ
Sà a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROrà pid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sà a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROrà pid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
-
Jordi Freixas


