Estació de rodalia de La Sagrera - Meridiana

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Els qui l'heu visitat, què us sembla la nova estació?

Si, feia molta falta, per l'intercanviador, i molt moderna!
17
55%
Si, encara que no fes gaire falta, com a esdeveniment
3
10%
Ni fu ni fa
5
16%
No, és innecessària, i l'andana massa estreta.
3
10%
Altres
3
10%
 
Vots totals: 31
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Info sobre el tall

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 17/03/2010 15:30

Al TN comarques han donat una mica d'informació sobre el tall, que molts ja sabiem. Les R3, R4 nord i R7 acaben a St. Andreu Arenal, i la R4 sud a Badalona. També han dit que és a punt de posar-se en marxa la nova web http://www.rodaliesdecatalunya.cat. El termini de les obres han dit que serien d'uns 6 mesos, que els busos llançadora funcionarien al matí fins a les 10, i que l'alternativa és la L1 del metro.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/03/2010 15:33

Mako448 ha escrit:Pel que veig,a l'igual que els trens de renfe,dedueixo que s'ha retardat la roda de premsa.No hi trobo cap informació sobe certa roda de premsa que s'hauria d'haver fet aquest matí enlloc.
Ara ja si, ja que servidora hi ha anat :D

Bàsicament, ens han explicat el que ja sabem: que l'estació està enmarcada en els acords del 17 de maig del 2007, entre Fomento i Generalitat, les línies de Rodalies i metro que coincidiran, les dates del tall, entre el 28 de març i el 12 de setembre, que es rebaixarà la quota del túnel a l'alçada de Sagrera L1 i 5 (cosa que ja podien fet quan les obres de l'intercanviador entre les dues línies de metro), tot i que l'enllaç aquest cop no caldrà fer-ho per l'exterior, sino per dins, fent diferents camins; Les vies actuals s'obriran per ubicar una andana central per a la nova estació, que tindrà dos vestíbuls, un amb sortida a l'avinguda Meridiana i l'altre a Martí Molins, , etc. Després, si en voleu, puc explicar més dades tècniques, ara explico una mica pel damunt.

En quan als serveis alternatius, res de nou sota el sol, un servei de busos des de Sant Andreu Arenal, amb una freqüència de 4 minuts els dies laborals de 6:00 a 10:00, però que no funcionarà els festius ni caps de setmana, i la L1, que passarà a tenir de 26 trens en hora punta, a tenir sempre 29 (i tot i així...). A més, recomanen trajectes alternatius, com fer servir FGC a Manresa, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell, Rubí, Sant Cugat i UAB, i R2 Nord a Montcada i Reixac, Les Fraquueses del Vallès, Granollers, Mollet i Santa Perpètua. I com ja n'hem parlat al fòrum, la remodelació de Sant Andreu Arenal, amb noves escales mecàniques, un nou enclavament posat en servei fa poques setmanes, canvi de situació de la taquilla (a on abans eren els lavabos), i la reordenació de les cancel·ladores, totes en línia i només d'entrada, a la sortida no n'hi hauran. (Després us penjo l'esquema).

Com ja sabreu, R3, R4 Nord i R7 acaben i comencen a SAA, i la R4 Sud, a Badalona. En quan a "Media distancia", els de la línia Lleida-Manresa-Barcelona seran desviats per Passeig de Gràcia, i no pararan a P. Catalunya, Arc de Triomf, SAA i Torre Baró.

El proper 22 de març començarà a funcionar la nova web de Rodalies http://www.rodaliesdecatalunya.cat i faran una intensa campanya informativa, amb cartells, informació a les pantalles, adhesius als vidres dels trens, fulletons, megafonia a trens i andanes i 57 informadors per torn per a atendre els clients i informar.

Tot i acabar l'obra al setembre, els trens encara no s'aturaran a l'estació.

Un cop acabada la explicació amb power-points, que imagino penjaran, si no ho estan ja, a la web de Fomento i Generalitat, ha començat el torn de preguntes i jo he fet la de què passaria amb Sant Andreu Arenal, si seria tancada, com se'n havia parlat a diversos mitjans de comunicació. La cara de no entendre res d'en Manel Nadal era per a retratar-la xD El Sr. Miguel Ángel Remacha ha contestat que continuarà funcionat, donat que és una estació de gran funcionalitat ferroviària, molt important al trobar-se a l'entrada de la ciutat, i per tenir 4 vies, i que Sagrera-Meridiana només és de pas.
Fitxers adjunts
confer1.jpg
confer1.jpg (80.72 KiB) Visualitzat 5325 cops
conf2.jpg
conf2.jpg (73.46 KiB) Visualitzat 5323 cops



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 17/03/2010 15:40

metring ha escrit: i la L1, que passarà a tenir de 26 trens en hora punta, a tenir sempre 29 (i tot i així...).
Ja han acabat les obres per donar més tensió/amperatge/o el que sigui a la L1 per posar 3 trens més??
O es que han vist que s'els(?) hi ha acabat el temps de tossuneria de mantenir 26 trens amb ATP?

Pel que fà al Regional (no se quin Ca és), que va per Manresa, van pel ramal de les aigües?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/03/2010 15:41

Això ja no ho han indicat.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 17/03/2010 15:46

Miquel ha escrit: Pel que fà al Regional (no se quin Ca és), que va per Manresa, van pel ramal de les aigües?
Ca4 B, i si es desvien per Pg de Gràcia i Clot, el més segur és que també parin a St. Andreu Comtal i llavors enfilin ramal de les aigües amunt, cap a Bifurcació. En fi... Cada cop que penso que van "destruïr" el ramal de Les Franqueses a Granollers Centre, m'estiro dels pocs cabells que tinc. :cop


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 17/03/2010 16:14




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/03/2010 16:20

victorcasta ha escrit:Nota de premsa
Aquesta és una de les coses que ens han donat. Els power-point deuen estar a la web d'Adif.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 17/03/2010 16:25

Suposo que et refereixes a això.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/03/2010 16:26

victorcasta ha escrit:Suposo que et refereixes a això.
No, no és aquest. L'han passat per pantalla aquest, però no és l'imprés.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 17/03/2010 16:28

La R4 fins Badalona :)

Al pdf, hi ha aquesta imatge.
Imatge

5000 d'ample ibèric :o per la L1
447 sense logotip, suposo que voldrien posar la R, i no han volgut, peró el de Renfe ha desaparegut.
4000 per la L5 :o :o

Per cert, hi ha tant d'espai entre la L1 i L5 per posar Rodalies?
I jo proposo que facin una vidrera com la que hi ha a Mercat Nou, així desde L1 podriem veure Rodalies :D


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/03/2010 16:29

Per coses així, tard o d'hora s'hauran de separar les vies de metro de las de Renfe.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3951
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 17/03/2010 16:33

Miquel ha escrit: 447 sense logotip, suposo que voldrien posar la R, i no han volgut, peró el de Renfe ha desaparegut.
Són 446, la M és blanca. D'aquestes fa una pila d'anys que no n'hi ha a casa nostra. Ara ens portaran 446 de Madrid per anar a Puigcerdà, el que faltava :x
Pel que dedueixo, Sagrera - Meridiana, serà P. Catalunya 2. 2 vies per RENFE i el metro al costat. Doncs quina me d'estació...


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/03/2010 16:35




Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 17/03/2010 16:39

metring ha escrit:Aquesta imatge és de fa 2 anys: http://www.fomento.es/NR/rdonlyres/285a ... 050802.pdf
Cert, peró les errades per part de Metro hi son també, i les 446, duen els logotips de Renfe Cercanias.

La del nou pdf, li han rentat la cara :riure :riure


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 17/03/2010 16:50

Què més dóna, si és un render a mode d'exemple?

En l'últim enllaç que he penjat hi surten com seran els horaris de butxaca de Rodalies de Catalunya.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/03/2010 17:15

He oblidat esmentar una cosa, i és que en Manel Nadal, ha parlat d'obres necessàries, però que es "faran esglaonadament", dient que després de Sagrera-Meridiana, tocarà tallar Arc de Triomf, després Sants i Sant Feliu, per no fer-ho tot de cop. Ha oblidat que la R2 està dividida per les obres de l'AVE :?



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dimecres 17/03/2010 18:00

El plà alternatiu és penós, bé, com pràcticament tota la política del tripartit durant aquests anys... No s'ha considerat ni tant sols desviar els Manreses i Vics (que tenen una freqüència d'un tren cada 30 minuts) per Passeig de Gràcia, ni intentar no interrompre el servei ferroviàri, com s'havia fet sempre...

En fi, sempre ens quedarà el consol que com a mínim no ens abandonen a Montcada...


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimecres 17/03/2010 18:04

Oriol ha escrit:El plà alternatiu és penós, bé, com pràcticament tota la política del tripartit durant aquests anys... No s'ha considerat ni tant sols desviar els Manreses i Vics (que tenen una freqüència d'un tren cada 30 minuts) per Passeig de Gràcia, ni intentar no interrompre el servei ferroviàri, com s'havia fet sempre...

En fi, sempre ens quedarà el consol que com a mínim no ens abandonen a Montcada...
Jo que els R3 no es desviarien ja hi contava. Pels cisallaments a Montcada i per no carregar el tunel de Pg. Gràcia. Però trobo horrorós que els R4 acabin també a SAA. Espero que si el colapse es gaire bèstia, ho replantegin.



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dimecres 17/03/2010 18:08

marcel ha escrit:
Oriol ha escrit:El plà alternatiu és penós, bé, com pràcticament tota la política del tripartit durant aquests anys... No s'ha considerat ni tant sols desviar els Manreses i Vics (que tenen una freqüència d'un tren cada 30 minuts) per Passeig de Gràcia, ni intentar no interrompre el servei ferroviàri, com s'havia fet sempre...

En fi, sempre ens quedarà el consol que com a mínim no ens abandonen a Montcada...
Jo que els R3 no es desviarien ja hi contava. Pels cisallaments a Montcada i per no carregar el tunel de Pg. Gràcia. Però trobo horrorós que els R4 acabin també a SAA. Espero que si el colapse es gaire bèstia, ho replantegin.
Passeig de gràcia no està, ni molt menys, carregat. Passen 6 trens l'hora, de Rodalies, algun regional i algun de llarg recorregut, i poc més.


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dimecres 17/03/2010 18:10

El pla es penós i el futur que ens espera als manresans encara més. Faran Sagrega i SAA continua, per tant per arribar a Plaça Catalunya suma-li 2 minutets més als temps actuals de viatge. Genial!!!!!! Després suma-li Terrassa Oest o com es digui i Barbera-Cerdanyola i la quarta de Sabadell i aviat trigarem 2 hores per arribar a Barcelona.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”