Ensurt a Viladecavalls

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Ensurt a Viladecavalls

Entrada Autor: faristol » Dimecres 22/09/2010 1:10

Aquest succés ben segur que ningú no el coneixeria ni trascediría perquè no hi ha hagut morts, si no ja n'aniríem plens, no trascendirà perquè nomes ho hem vist i patit uns quants, però per un moment l'ombra de Castelldefels a planat davant meu, jo no me tret l'ensurt de recordar el que he vist en tot el dia.

M'explico.

Ahir i avui tenia que anar a Viladecavalls amb tren per raons que no venen al cas, A Viladecavalls hi ha molt poc servei un tren cada hora aproximadament i la estació es en corba i just on acaba la corba passa per sota de l'autopista de Manresa, al ser en corba el pas al altre andana no es pla si no que amb el lleuger "peralte" que fan les vies les fustes fan pujades i baixades, creuar les vies es necessari per anar al Poble i no hi ha ninguna manera mes de creuar-les que en superfície, ok?

Be, ahir dilluns al baixar del tren (nomes baix baixar jo) mentre aquest s'en anava cap a Manresa i disposat a creuar les vies vaig sentir el xiulet d'un tren que anava cap a Barcelona un convoi dels semidirectes sense parada a Viladecavalls, com que el pas es en corba i no hi gaire visibilitat ja anava amb els cinc sentits però al sentir el xiulet em va fer aturar, va passar el tren i a continuació vaig passar jo, vaig pensar mira que paren pocs trens i vaja casualitat que després de que s'aturi un dels pocs que hi fa parada que vingui en sentit contrari a tota velocitat un altre ja es casualitat!!! i pot ser un perill, doncs be avui dimarts s'ha "mascat" la tragèdia davant dels meus ulls.

Avui dimarts el tren anava una mica mes tard, un minutet de res, i ha baixat mes gent, des de Terrassa fins a Viladecavalls el tren ascendent amb el que anava no s'havia creuat amb cap convoi descendent o sigui que el directe no havia passat.

Baixem a L'andana i com que el tren encara no havia arrencat no es podia creuar, no m'ha agradat el tema perquè ja veig veure ahir que tenia que passar un tren en sentit contrari i veia la gent amb unes ganes de que el tren arrenques per passar que m'he espantat, jo anava llegint el diari i pensava: jo fins que no passi el que baixa o tingui molta visibilitat de la corba no passo, he pensat: "digues que no passin que ha de passar un tren" menys mal que no ho fet!!!

No he dit res perquè no tenia clar si tenia que passar o no i perquè la gent et miri "asin" doncs passo.

Be doncs arrenca el tren i la gent es llança a passar, dues parelles d'avis d'uns 70 anys o mes, dos joves i un altre persona, en aquell moment sento un xiulet molt fluix amagat per el soroll del tren del que em baixat arrencant ai carai! ai carai! ai carai! que es el tren semidirecte que be i aquesta gent no ho veu perquè no te visibilitat de la corba i el mateix tren del que em baixat ens tapa la visibilitat de la mateixa, a l'andana sense creuar ens havíem quedat un servidor i una persona que anava amb crosses, el tren fa varis xiulets molt forts, no el veiem perquè el tren que s'en va ens tapa lo que hi ha al altre cantó, però pel soroll deuria estar molt aprop, la gent a mig passar es don compte del perill i corren, el avis semblaven Carl Lewis, una avia fa un "amago" de entrebancar-se amb les fustes del terra i els joves que anaven darrera dels avis amb tot aixo i com que anaven els últims fan un salt i com una pel.lícula de terror o un malson en aquell moment passa el tren a tota velocitat com una cortina, des de que han començat a creuar fins aquest moment, no han passat ni dos segons, la persona amb crosses gira la cara al igual que jo, bufff....i després de uns instants com que no s'ha sentit res "estrany" miro i veig l'avia dempeus a l'altre andana (es possible que saltes, o que el àngel de la guarda fes hores extres, no he vist perquè jo seguia els nois que eren els que anaven mes endarrerits) i un d'aquests estava bastant mes lluny, no se si del bot o del efecte del vent del tren, el invalid de les crosses s'ha quedat amb una cara com dient jo no hagués pogut córrer i jo m'he quedat de pedra, realment ha sigut un moment molt fort, que hi ha de una andana a l'altre? cinc metres? i tot havia passat allà davant nostre.

Per aixo he dit que menys mal que no he dit res perquè si els faig retrasar la seva "creuada" mig segon els enganxa al bell mig.

No se, ja se que creuar sense visibilitat es una imprudència, es com antigament deien creuar un tramvia per davant etc.. lo correcte hagués estat esperar que el tren cap a a Manresa hagués abandonat per complert l'estació i llavors amb mes visibilitat tot i la corba haver passat, val a dir que la visibilitat tampoc es molt gran.

Però també, no podria el conductor del tren del que em baixat encara que tingues sortida haver esperat uns segons mes per fer de "pantalla" evitant que la gent passes si ja veia venir l'altre? no es podria variar una mica l'horari d'un dels dos trens, ni que fossin uns minuts perquè no hi hagués aquesta coincidència? no es podria posar un semàfor al pas assenyalant que per l'altre via ha de passar un tren de forma imminent com es fa als passo a nivell?

a L'estació nomes hi ha un retol davant d'on es creuen les vies mig rovellat que posa "atenció trens circulant" i una fletxa indicant d'on venen.

Bueno, perdoneu pel rotllo però m'ho tenia que treure de sobre.
Un mal moment el pot tindre qualsevol, un pot anar pensant amb les teves coses i no fixar-se, però s'ha de estar molt i molt atent,avui ha anat per mil·lèsimes de segon.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 22/09/2010 3:11

En el cas de Viladecavalls, el que l´Adif ha de fer és arreglar l´estació d´una pwta vegada, que és una vergonya, i posar un pas inferior.

En el cas de Viladecavalls, sí que hi hagués hagut responsabilitat d´Adif ja que l´estació no reuneix condicions de seguretat suficients ni de conya.

I en el cas de Viladecavalls, no sé si el conductor del tren direcció Manresa s´hagués pogut esperar, però si hagués pogut, ho hauria hagut de fer, l´estació té molt mala visibilitat.

Ara, si el que dius és cert, hagués pogut acabar de manera semblant a Platja de Castelldefels.

Dóna per fet que si haguéssis cridat, potser hauries contribuit indirectament a la modernització de l´estació... i a altres coses. :|



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 22/09/2010 7:07

faristol ha escrit: No he dit res perque no tenia clar si tenia que pasar o no i perque la gent et miri "asin" doncs paso.
No t'enfadis amb mi pel que et vaig a dir perquè t'ho dic de bona fe: si a alguna de les persones que van baixar amb tu del tren, els hi hagués passat alguna cosa per no haver-los avisat, per la manera com t'expresses, t'hagués quedat un càrrec de consciència de per vida. Al meu entendre es millor que et mirin "asin" 3, 30 o 300 vegades, si un cop, només un, evites que alguna persona es faci mal, perquè la mirada d'agraïment que et donarà aquesta persona no te preu.

Pel que fa al si el tren es podria haver esperat; doncs sí, es clar, però el maquinista té un horari que acomplir, i quan arriba tard als passatgers no els hi valen excuses. Aquí mateix al fòrum podries llegir crítiques d'algú dient que el seu tren s'anava parant 2 i 3 minuts a les estacions i tots diríem que si el servei tal o qual...
La manera, la única que es veu que s'escolten els responsables, es queixar-nos, fer reclamacions o, si s'escau, denúncies a la comissaria per posar la vida dels seus clients en perill o no posar mitjans adients.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 22/09/2010 8:40

Esfereidor...El que hauries de fer URGENTMENT és enviar mails a Adif i a Renfe, si vols ens hi encarreguem nosaltres, però no ho deixis passar de cap de les maneres.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 22/09/2010 9:48

Ningú no ha pensat que es pot posar senyalització semafòrica en aquests passos a nivell per a vianants?

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 22/09/2010 11:01

genissimon ha escrit:Ningú no ha pensat que es pot posar senyalització semafòrica en aquests passos a nivell per a vianants?
FGC fa anys que ho fa.
Però a Renfe/ADIF els importa un rave que mori algú a les vies o no.



twipsy
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: twipsy » Dimecres 22/09/2010 16:12

437.001 ha escrit:En el cas de Viladecavalls, el que l´Adif ha de fer és arreglar l´estació d´una pwta vegada, que és una vergonya, i posar un pas inferior.

En el cas de Viladecavalls, sí que hi hagués hagut responsabilitat d´Adif ja que l´estació no reuneix condicions de seguretat suficients ni de conya.

I en el cas de Viladecavalls, no sé si el conductor del tren direcció Manresa s´hagués pogut esperar, però si hagués pogut, ho hauria hagut de fer, l´estació té molt mala visibilitat.

Ara, si el que dius és cert, hagués pogut acabar de manera semblant a Platja de Castelldefels.

Dóna per fet que si haguéssis cridat, potser hauries contribuit indirectament a la modernització de l´estació... i a altres coses. :|
fins i tot, m'atreveria a dir que l'estacio de viladecavalls no te personal



XSB
N3
N3
Entrades: 21

Entrada Autor: XSB » Dimecres 22/09/2010 17:52

Totalment d'acord. El que és estrany és que no hagi passat res encara perquè l'estació la fan servir unes desenes de treballadors de la Sony a diari. A part d'això, efectivament, no hi ha personal llevat dels encarregats del bar.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 22/09/2010 22:45

El que és de vergonya és que modernitzin altres estacions (que està molt bé, però a unes hi puja molt poqueta gent, i per la poqueta gent és correcta, i altres són noves i estan en relatiu bon estat), i en canvi mai sigui l´hora de Viladecavalls, que comença a ser un municipi d´una certa entitat, tingui dues estacions de les pitjors de rodalies (les dues estan en corba, pocs trens, sense pas inferior, pas a nivell sense visibilitat, andanes de les més baixes de la xarxa, sense personal o només a hores restringides...).



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”